انواع کاغذ دیواری- اکستریم والز

دوران دیوارهای رنگ آمیزی شده به رنگ آبی و زرد روشن مدت‌هاست سپری شده است. کاغذ دیواری‌ها در رنگ‌ها، بافت‌ها، الگوها، طرح‌ها و متریال‌های مختلف کم کم در حال جایگزینی اصلی دیوارپوش‌ها به منظور زینت‌بخشی دکوراسیون داخلی شما هستند. بنابراین، چه از طرفداران طرح‌های گل‌دار چشم‌نواز باشید و چه بخواهید طرح‌های هندسی مد روز را انتخاب کنید، می‌توانید از انواع کاغذ دیواری نسل جدید استفاده کنید تا ظاهری کاملاً جدید به فضای خود ببخشید.

اما اگر در دنیای کاغذ دیواری با جنس، طرح و مدل‌های متفاوت سردرگم هستید، و سؤالات متعددی برای شما پیش می‌آید، ما به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید انواع مختلف کاغذ دیواری را بشناسید و در نهایت بتوانید بهترین انتخاب را مبتنی بر بودجه، سلیقه، علاقه‌مندی خود انتخاب کنید.

انواع کاغذ دیواری از نظر جنس و دوام

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای کاغذ دیواری‌، جنس آن است. کاغذ دیواری باکیفیت، از موادی ساخته می‌شود که دیرتر دچار خرابی و پارگی می‌شود، نصب آن آسان است و از همه مهم‌تر از قابلیت شستشو برخوردار است.

 

کاغذ دیواری PVC یا وینیل

کاغذ دیواری وینیل؛ دارای یک بستر کاغذی است که با یک لایه وینیل یا پلی وینیل کلراید (PVC) از نوع اکریلیک اسپری پوشانده شده است. این نوع کاغذ دیواری، یکی از پرکاربردترین دیوارپوش‌های موجود در بازار امروزی است و گزینه عالی برای خانواده‌های در حال رشد محسوب می‌شود. همچنین کاغذ دیواری وینیل، جز محبوب‌ترین انواع کاغذ دیواری قابل شستشو در دنیاست.

کاغذ دیواری PVC
کاغذ دیواری پی وی سی در برابر آب و خراشیدگی از مقاومت بالایی برخوردار است.

مزایا

  • به راحتی قابل شستشو و با یک اسفنج مرطوب تمیز می‌شود.
  • نسبتا مقرون به صرفه
  • نصب آسان
  • از پی وی سی ساخته شده است، لذا بسیار بادوام است.
  • به دلیل استقامت بالا، یک انتخاب ایده آل برای اتاق کودک، حمام و حتی آشپزخانه می‌باشد.
  • کاغذ دیواری وینیل علاوه بر اینکه برای منازل مسکونی مناسب است، برای املاک تجاری نیز عالی می‌باشد.
  • عدم جذب دوده و گرد و غبار

معایب خاصی ندارد

 

کاغذ دیواری کاغذی

یکی از ارزان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین انواع دیوارپوش‌ها، کاغذ دیواری کاغذی است که جنس آن نازک است و کمتر از یک تا دو سال عمر می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع کاغذ دیواری، نصب و جداسازی آسان آنهاست. این نوع کاغذ دیواری، از قابلیت شستشو برخوردار نیست و به دلیل نازک بودن‌شان به آسانی خراشیده و دچار پارگی می‌شوند. لذا بایستی در نگهداری آنها بیشتر دقت فرمایید.

کاغذ دیواری کاغذی
کاغذ دیواری کاغذی، در مناطق مرطوب از مقاومت پایینی برخوردار است.

مزایا

  • نصب و جداسازی آسان
  • یکی از انواع کاغذ دیواری با قیمت ارزان

معایب

  • مقاومت کم در برابر خراش

 

کاغذ دیواری نانوون

مواد تشکیل دهنده این نوع کاغذ دیواری، ترکیبی از الیاف مصنوعی و طبیعی است. در دهه 1990، کاغذ دیواری نانوون(non-woven)، بازار و قلب مشتریان را به سرعت به خود جذب کرد. چراکه، نانوون، از نظر ابعادی پایدار است، سایش سختی دارد، و استفاده از آن نیز بسیار آسان است. ولی در مقابل؛ عایق حرارتی نیست، سبب جذب دوده و گرد غبار می‌گردد و از قابلیت شستشو نیز برخوردار نمی‌باشد. به همین علت محبوبیت آن به مرور کاهش پیدا کرد و فروش آن به سرعت سقوط نمود.

کاغذ دیواری نان-وون یکی از انواع کاغذ دیواری
این نوع کاغذ دیواری، از ترکیب کاغذ و الیاف پارچه‌ای تشکیل شده است و فاقد PVC است.

مزایا

  • قابلیت نفوذپذیری هوا و بخار
  • سبک است

معایب

  • قابل شستشو نمی‌باشد
  • جذب دوده و گردو غبار
  • عایق حرارتی نیست

 

کاغذ دیواری پارچه‌ای

کاغذ دیواری‌های پارچه‌ای که از موادی مانند کتان، ابریشم، پنبه، مخمل و نمد ساخته شده‌اند، راه حلی عالی برای تزئین دیوارهای لخت محسوب می‌شوند. آنها همچنین به راحتی نصب، حذف و تعویض می‌شوند و در انواع بافت‌ها و طرح‌ها در بازار موجود هستند.

انواع کاغذ دیواری از نظر جنس : کاغذ دیواری پارچه‌ای
کاغذ دیواری پارچه‌ای از مقاومت بالایی در برابر خراش و ساییدگی برخوردار است.

مزایا

  • به دلیل ماهیت‌شان، باکتری یا میکروب را در خود جای نمی‌دهد
  • عایق است و توانایی مقاومت در برابر آب و هوای مرطوب را دارد. با این حال، انتخاب ایده آلی برای حمام و آشپزخانه نیست.

معایب

  • قیمت بالا
  • نیاز به نگهداری بیشتر دارد
  • نصب سخت

 

انواع کاغذ دیواری از لحاظ سبک

اکثریت آلبوم‌های کاغذ دیواری در مراکز فروش، در پنج سبک لاکچری، کلاسیک، مدرن، نئوکلاسیک و پست مدرن قرار دارند. سبک کلاسیک و مدرن، سبک‌های رایج و اصلی هستند و دو سبک دیگر، تلفیقی از این دو نوع است.

 

سبک مدرن

این سبک با سایه‌ها و رنگ‌های خنثی و الگوهای ظریف تا رنگ‌های جسورانه و طرح‌های مد روز، ثابت کرده است که برای هر سلیقه‌ای، طرحی برای ارائه دارد. طرح‌های مدرن شامل ترکیبی متنوع از جلوه‌های بی نظیر بصری و انتزاعی است. با انتخاب این سبک می‌توانید شاهد الگوهای عجیب و غریب و هندسی، رنگ‌های سرگرم کننده و یا خنثی، طرح‌های هولوگرافیک و دکوراسیون منحصر به فرد باشید تا نه تنها یک بعد جدید و به روز به منزل‌تان ببخشید، بلکه در دکوراسیون داخلی کاملا متمایز شوید. اصولا سبک مدرن شامل انواع کاغذ دیواری ساده و شیک، مناسب برای همه فضاها می‌باشد.

"انواع
کاغذ دیواری طوسی طرح آجر، فضا را مدرنیته و شیک می‌کند.

با انتخاب کاغذ دیواری مدرن، رنگ‌های جسورانه و طرح‌های هندسی، انتزاعی، سه بعدی و… را با مبلمانی به همان اندازه جسور و برجسته ترکیب کنید تا ظاهر کلی داخلی معاصر خود را امروزی و مدرن نمایید، انواع کاغذ دیواری با سبک مدرن برای تمامی فضاها ایده آل هستند.

 اکثر کاغذ دیواری‌های سبک مدرن هم از نظر طرح و هم  از لحاظ رنگ با سبک کلاسیک متفاوت هستند. طرح‌های هندسی، آبرنگی و سه بعدی جز این سبک محسوب می‌شوند.

سبک کلاسیک

سبک‌های کاغذ دیواری کلاسیک با عناصر الگو و نقوش دوره‌های زمانی بزرگ، هنر و سبک مشخص می‌شوند، به عنوان مثال: رنسانس، باروک و هنر نو. طرح‌های سبک کلاسیک که امروزه بسیار رایج و محبوب شده است، بر اساس مدل‌های تاریخی یا عتیقه است. این نوع کاغذ دیواری‌ها با نقوش زیبا و هنری یکی از مهم‌ترین سبک‌ها در کشورهای شرقی، از جمله کشورمان ایران است. این سبک هرگز از مد نمی‌افتد و امروزه در ترکیب‌های مختلف در دکوراسیون داخلی از جمله سبک‌های نئوکلاسیک، و پست مدرن؛ قابل اجراست.

انواع کاغذ دیواری از نظر سبک : سبک کلاسیک
با کاغذ دیواری کلاسیک، تنوع، زیبایی و فضایی لوکس را به دکوراسیون داخلی خود ببخشید.

 

اگر دکوراسیون داخلی منزل شما سبک کلاسیک دارد، چه بهتر که کاغذ دیواری‌ها را نیز کلاسیک در نظر بگیرید تا هماهنگی بهتری با کل فضای منزل داشته باشند. جذابیت دکوراسیون داخلی کلاسیک، فقط به خاطر زیبایی آن نمی‌باشد. خصوصیت اصلی این سبک، اصالت و قدمت است که می‌تواند فضایی با هویت خلق کند.

 

تلفیق سبک کلاسیک و مدرن

تلفیق سبک کلاسیک و مدرن را پست‌مدرن و نئوکلاسیک می‌نامند. شما می‌توانید جهت تلفيق سبک کلاسیک و مدرن با هم به صورت هم‌زمان از لوازم مدرن و کلاسیک استفاده نمایید. در این صورت، کاغذ دیواری کلاسیک در مجاورت مبلمان قرار می‌گیرد، اما می‌توان از تزیینات و لوازم دکوراتیو بیش‌تری نیز با سبک کلاسیک بهره گرفت تا تعادل میان دو سبک دیده شود.

 

سبک لاکچری 

لوکس بودن را می‌توان با الگوهای خاصی از کاغذ دیواری تشخیص داد که هر کدام ار آنها نماد شکوه، زیبایی و اسراف هستند. انواع باروک، آرت دکو، مدرن، هندسه، سه بعدی و جنگل جز کاغذ دیواری‌های لاکچری شناخته می‌شوند. سبک باروک به تجمل‌گرایی و استفاده از رنگ‌های طلایی و بنفش معروف است. در سبک آرت دکو هم رنگ‌های عمیق و احساسی مانند سبز زمردی، قرمز یاقوتی، سیاه و قهوه‌ای و یکسری از عناصر دکوراتیو، نشان‌دهنده نگرش لوکس به زندگی است.

 

چند نمونه دیگر از سبک‌های کاغذ دیواری در تصاویر زیر نمایش داده شده است.

کاغذ دیواری سبک آرت دکور
کاغذ دیواری‌های سبک آرت دکور به دلیل المان‌هایی که دارد باید با دکوراسیونی ساده و رنگ‌های خنثی به کار برده شود.

کاغذ دیواری سبک باروک
نمونه‌ای از سبک باروک که رنگ قهوه‌ای و طرح سلطنتی‌ای دارد.

کاغذ دیواری طرح مراکشی
طرح کاشی‌های آبی از سبک مراکشی

سبک کاغذ دسواری اسکاندیناوی
سبک اسکاندیناوی با اجسام و المان‌های هندسی و مینیمالی به کار برده می‌شود.

کاغذ دیواری سبک وینتیج
نمونه‌ای از کاغذ دیواری سبک وینتیج

کاغذ دیواری سبک ساحلی
کاغذ دیواری سبک ساحلی با طرح‌های راه راه و داماسک همیشه باعث فضایی شیک و با وقاری می‌شود.

کاغذ دیواری اکستریم والز کلاسیک
تلفیق سبک کلاسیک و مدرن در دکوراسیون مدرن

انواع مدل کاغذ دیواری از لحاظ طرح

یکی از مزیت‌های ویژه کاغذ دیواری؛ گستردگی طرح و رنگ آن است، که در دسته بندی‌های متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود دست شما در انتخاب طرح نهایی کاملا باز باشد. در ادامه شما را با محبوب‌ترین دسته‌بندی طرح‌های کاغذ دیواری آشنا خواهیم نمود.

 

طرح داماسک

یکی از پرطرفدارترین انواع طرح‌های کاغذدیواری، که قدمت چند صد ساله در دکوراسیون داخلی دارد، طرح زیبای داماسک است که در دسته سبک کلاسیک قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید فضایی لوکس با ظرافت بالا را در خانه خود ایجاد کنید، کاغذ دیواری داماسک ایده آل است.

انواع طرح کاغذ دیواری : داماسک
طرح داماسک، یکی از محبوب‌ترین طرح‌های کاغذ دیواری با سبک کلاسیک است.

حس وقار و اصالت طرح‌های داماسک می‌تواند شکوه و عظمت دوران کلاسیک را برای فضاهای داخلی به ارمغان بیاورد. این کاغذ دیواری مجلل که پس‌زمینه‌ای چشمگیر در دکوراسیون داخلی شما ایجاد می‌کند، حاوی تزئینات نفیس است که از زندگی اشرافی ویکتوریایی صحبت می‌کند و با مبلمان و اثاثیه آنتیک و معاصر کاملاً جور می‌شود.

 

طرح گلدار

دیدن گل در طول روز در فضای اطراف، حس سرزندگی به ما می‌بخشد. از این‌رو از دهه 60 تا به امروز، شاهد انواع کاغذ دیواری گلدار در عرصه دکوراسیون داخلی هستیم. مدرن، پست مدرن، سنتی یا کلاسیک، برای هر فضا و در هر رنگی، یک طرح گل‌دار وجود دارد. کاغذ دیواری‌های گلدار بهترین ایده برای تزیین اتاق خواب، فضای نشیمن، سالن پذیرایی هستند.

کاغذ دیواری گلدار : از انواع کاغذ دیواری
کاغذ دیواری گلدار کد 7056، محصولی از ابر آلبوم پلوتونیوم جلوه‌ای از فصل بهار را به فضای شما می‌بخشد.

دیدن گل‌ها انسان را شاداب می‌کند و سبب تنش زدایی و آرامش خاطر آنها می‌شود. استفاده از کاغذ دیواری گلدار در دکوراسیون منزل موجب کاهش سطح استرس و احساس رضایت افراد در هر مکانی می‌گردد.

طرح ساده

معمولا انواع کاغذ دیواری پشت تلویزیون، از طرح های ساده برخوردارند. همچنین کاغذ دیواری طرح ساده را می‌توان در فضاهای با نور کم، و یا دیوارهای غیر شاخص استفاده نمود. اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید، قطعا این طرح از کاغذ دیواری به کارتان خواهد آمد. چراکه ترکیب طرح ساده با طرح‌هایی همچون داماسک، گلدار و… در طراحی منزل‌تان معجزه خواهد نمود. حتی اگر به کاغذ دیواری علاقه‌مند نیستید، می‌توانید با انتخاب یک طرح کاملا ساده، دیوارهای منزل‌تان را تازه کنید و از دردسرهای رنگ کردن خلاص شوید.

مدل‌های مختلف کاغذ دیواری
کاغذ دیواری ساده، برای هر نوع دکوراسیون با هر نوع سبکی، دلنشین و عامه پسند است.

طرح سه بعدی

پوشش دیوارها با کاغذ دیواری سه بعدی، در واقع یک روش فوق العاده تاثیرگذار برای بهبود ظاهر دکوراسیون منزل‌تان است. آنها را می‌توان بر روی دیوارهای اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه و حمام و مکان‌های دیگر استفاده نمایید. مهم‌ترین مزیت استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی، افزایش بعد و بزرگ نشان دادن فضاهای کوچک است.

کاغذ دیواری سه بعدی
طرح سه بعدی با طرح و نقش‌های خاص، سبب بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌شود.

 

طرح انتزاعی

کاغذ دیواری‌ها با سبک انتزاعی، دارای رنگ‌ها و طرح‌های فریبنده‌ای هستند که برای افزودن حس هنری به خانه شما عالی می‌باشند. می‌توانید با انتخاب طرح‌های انتزاعی، عمق و ماجراجویی را به فضای خانه‌تان بیافزایید.

کاغذ دیواری سبک انتزاعی
کاغذ دیواری انتزاعی کد 6082 از آلبوم اتم، بسیار چشم‌نواز و فریبنده است.

شما می‌توانید یک اتاق نشیمن روشن و زیبا، یک اتاق خواب با پوششی سیاه و سفید یا یک آشپزخانه با تم الهام گرفته از گل ایجاد کنید. هر ظاهری که برای طراحی داخلی خود مدنظر داشته باشید، یک کاغذ دیواری انتزاعی رنگارنگ برای همراهی با آن وجود خواهد داشت. انتزاعی، یکی از انواع طرح‌های کاغذ دیواری مدرن است، که شکوه و جذابیت خاصی به فضای اطراف می‌بخشد.

 

طرح پتینه

طرح پتینه، از پرکاربردترین طرح‌های کاغذدیواری است. پتینه امروزه علاوه بر کاغذدیواری در کابینت سازی و صنایع مختلف چوب نیز بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد و طرفداران خاص خود را دارد. این طرح از کاغذدیواری با داشتن نقش‌های برجسته محبوب بسیاری از افراد است. طرح پتینه قابل نصب در هر فضا با هر سبکی می‌باشد و با داشتن تنوع رنگی بسیار بالا قابلیت ست شدن با دکوراسیون‌های داخلی با هر پالت رنگی را دارد.

رنگ روشن کاغذدیواری‌های طرح پتینه با انعکاس نور فضای داخلی شما را روشن‌تر می‌کند. نصب این طرح از کاغذدیواری در دکوراسیون کلاسیک سبب می‌شود تا اکسسوری‌ها و تابلوها بیشتر به چشم آیند و در دکوراسیون مدرن رنگ روشن کاغذدیواری پتینه فضای داخلی را گسترده‌تر از ابعاد واقعی آن نشان می‌دهد.

انواع کاغذ دیواری پتینه
کاغذ دیواری پتینه مناسب برای هر فضا و سبکی در دکوراسیون داخلی

 

طرح درخت و درختچه

یکی از طرح‌های ترند کاغذدیواری، طرح درخت و درختچه است. طرح کاغذدیواری درخت و درختچه برگرفته از طبیعت است و با روح بخشیدن به فضای داخلی حس نشاط را در افراد زنده نگه می‌دارد. این طرح از کاغذدیواری مناسب استفاده در هر فضای داخلی می‌باشد. نصب کاغذدیواری درخت و درختچه در دیوار سالن پذیرایی و همچنین دیوار پشت تخت خواب، بسیار شگفت انگیز و اغواکننده است. دیدن طرح درخت و درختچه‌ در کاغذدیواری علاوه بر ایجاد نگرش مثبت سبب ایجاد انگیزه برای زندگی و حس شادی و رضایت در افراد می‌گردد و محیطی ایده‌آل برای زندگی و گذراندن اوقات خوش برای شما به ارمغان می‌آورد.

کاغذ دیواری درخت و درختچه
کاغذ دیواری درخت و درختچه سوپر آلبوم راکتور کد 8005

 

طرح راه راه

کاغذ دیواری با طرح راه راه، در انواع مختلف نظیر راه راه عمودی، راه راه افقی، راه راه باریک و پهن و راه راه ترکیبی در بازار موجود است که بر حسب فضایی که قصد نصب کاغذدیواری راه راه در آن را دارید؛ می‌توانید دست به انتخاب درست بزنید.

کاغذدیواری راه راه افقی و عمودی بر روی دیوار با ایجاد توهم و خطای دید، توانایی این را دارند که دیوار را بلند‌تر و عریض‌تر از حالت واقعی‌اش نشان دهند. کاغذدیواری راه راه باریک مناسب استفاده در هر فضایی بخصوص ورودی خانه می‌باشد و کاغذدیواری راه راه ضخیم سبب می‌شود که فضای داخلی بیش از اندازه شلوغ به نظر نرسد. کاغذدیواری‌های راه راه ترکیبی نیز با ترکیب المان‌های مختلف با خطوط راه راه، طرحی نو از کاغذدیواری را بر روی دیوار به نمایش می‌گذارد.

کاغذ دیواری طرح راه راه
طرح راه راه عمودی معمولا ارتفاع اتاق را بلندتر نشان می‌دهد.

انواع کاغذ دیواری از لحاظ کاربری

کاغذدیواری، یک دیوارپوش عالی برای هر نوع فضایی است. ولی اینکه چه نوع طرح، رنگ و یا سبکی در چه فضا با چه نوع دکوراسیونی استفاده شود، بسیار حائز اهمیت است. که ما در ادامه شما را با کاربری کاغذدیواری در مکان‌های مختلف آشنا خواهیم نمود.

سالن پذیرایی

یکی از مهم‌ترین فضاها در هر دکوراسیونی، تزیین و چیدمان سالن پذیرایی است. در این فضا، ما رنگ‌های ملایم مانند سفید، کرم و یاسی را به عنوان بهترین رنگ کاغذ دیواری توصیه می‌کنیم. این رنگ‌ها نه تنها از نظر زیبایی ظاهری چشم‌نواز به محیط می‌بخشند، بلکه اتاق‌ها را جذاب‌تر نشان می‌دهند.

انواع کاغذ دیواری مناسب پذیرایی
انتخاب طرح کاغذ دیواری برای سالن پذیرایی، بستگی به سبک دکوراسیون دارد.

 

اتاق نشیمن

یکی از تاثیرگذارترین و ساده‌ترین روش‌ها برای تغییر اتاق نشیمن، کاغذ دیواری است، چه بخواهید با استفاده از رنگ‌های خنثی و ملایم، حال و هوای آرام‌بخشی به فضا ببخشید و یا از رنگ و الگوی پرانرژی و گرم استفاده کنید، دست شما برای انتخاب هر نوع طرح و رنگی باز است.

هنگام انتخاب کاغذ دیواری، اندازه اتاق نشیمن را در نظر بگیرید. الگوهای کوچک‌تر در فضاهای کوچک‌تر به خوبی کار می‌کنند، و نقش و طرح‌های بزرگ‌تر برای فضای با متراژ بزرگ‌تر گزینه ایده آلی هستند.

کاغذ دیواری اتاق نشیمن
اتاق نشیمن، یکی از فضاهایی است که از الویت بالایی برخوردار است، لذا در طرح و رنگ آن دقت نمایید.

برای اینکه اتاق‌های نشیمن بزرگ‌تر را صمیمی‌تر جلوه دهید، رنگ‌های تیره‌تر و دراماتیک‌تر مانند بنفش یا سورمه‌ای را انتخاب کنید، یا برای یک سالن استراحت جمع ‌و جور، انواع کاغذ دیواری سه بعدی و رنگ‌های روشن‌تر مانند خاکستری باعث ایجاد فضایی با بعد عمیق‌تر می‌شود.

نکته مهم این است که به سبک خانه خود نیز فکر کنید، زیرا این بر روی طراحی کاغذ دیواری اتاق نشیمن شما تأثیر می‌گذارد. از ترکیب الگوهای مختلف نترسید. طرح‌های کلاسیک مانند راه راه یا گلدار را با سبک‌های عجیب و غریب مانند ایکات و گلیم مخلوط کنید.

 

اتاق خواب

استفاده از کاغذ دیواری اتاق خواب وسیله‌ای برای بیان حس و هوای درونی است و می‌تواند به عنوان پنجره‌ای به زندگی خصوصی افراد باشد. اتاق خواب یک مکان منحصر به فرد است، جایی که شخص می‌تواند به طور کامل سلیقه خود را از طریق رنگ‌ها و الگوهایی که استفاده می‌کند، نشان دهد. کاغذ دیواری اتاق خواب می‌تواند انرژی را به اتاق بیاورد یا حس آرامش را القا کند. دیوارهای روشن و رنگارنگ نشانگر حال و هوای سرگرم کننده، پرانرژی و بیرونی هستند، در حالی که کاغذ دیواری‌های اتاق خواب یکنواخت نشان دهنده انرژی جدی‌تر یا متمرکزتر هستند.

کاغذ دیواری اتاق خواب : از انواع کاغذ دیواری
با انتخاب صحیح کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب، فضایی آرامش‌بخش را تجربه کنید.

از انواع کاغذ دیواری‌های سه بعدی طرح طبیعت گرفته تا گل‌های صورتی ظریفی که سبب آرامش خاطر کودکان می‌شوند، مطمئناً ایده کاغذ دیواری اتاق خواب را در میان هزاران طرح پیدا خواهید کرد که مطابق با سبک داخلی و سلیقه شخصی شما باشد.

کاغذ دیواری اداری

در گذشته، دفاتر اداری اغلب کسل کننده و خاکستری یا استریل و سفید بودند. اما کسب‌ و کارها مدت‌هاست که به این واقعیت پی برده‌اند که طراحی اصولی دکوراسیون داخلی در افزایش بازدهی و انگیزه کارکنان تاثیرگذار است.

نمود احساسات بخشی از زندگی روزمره افراد در هر مکانی از جمله محل کار هستند و کاغذ دیواری مناسب می‌تواند تاثیرات قابل توجهی در برانگیزی احساسات فردی داشته باشد. رنگ‌ها، طرح ها، سبک‌ها، جلوه‌ها؛ همگی شور و شوق، خلق و خوی خوب و خلاقیت را به زندگی کاری می‌آورند؛ این موضوع صرف نظر از این است که محل کار در یک دفتر کار بزرگ، یک فضای کاری فردی، یک فضای کار مشترک یا یک دفتر کار خانگی باشد.

کاغذ دیواری اداری
بهترین انتخاب برای فضاهای اداری، استفاده از طرح‌های ساده و مدرن است.

کاغذ دیواری پشت تلویزیون

کاغذدیواری پشت تلویزیون باید به گونه‌ای انتخاب شود که طرح‌ها نه خیلی ریز باشند و نه خیلی درشت که در هر دو صورت حواس افراد را از تماشای تلویزیون پرت خواهد کرد و چشمان بیننده به زودی خسته می‌شود. استفاده از کاغذدیواری طرح سنگ، بتن و آجر نمونه‌ای از کاغذدیواری‌های مناسب و پرطرفدار برای دکوراسیون پشت تلویزیون است. کاغذدیواری طرح هندسی و سه بعدی به گونه‌ای که اشکال آن خیلی پیچیده نباشد، نمونه‌ی مناسب دیگری برای فضای پشت تلویزیون است. از جمله طرح‌های مناسب دیگر برای این فضا کاغذدیواری پتینه و انتزاعی است. استفاده از کاغذدیواری راه راه نیز از گزینه‌های مناسب دیگر است که طول و عرض دیوار شما را بلندتر از حالت واقعی آن‌ها نمایان می‌کند. ولی در کل همه چیز به سلیقه‌ی شما و سبک دکوراسیونتان برمی‌گردد که چه فضایی با چه سبکی مورد علاقه شماست.

انواع کاغذ دیواری پشت تلویزیون
در انتخاب طرح کاغذ دیواری پشت تلویزیون، حتما به سبک دکورتان توجه فرمایید.

 

انواع رنگ کاغذ دیواری

اگر طرفدار سبک‌های کلاسیک و نئوکلاسیک هستید؛ طرح‌هایی همچون داماسک، گلدار و ترکیب آن با رنگ‌های روشن می‌تواند فضای شما را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دهد؛ از طرفی اگر به دنبال فضای تجملی‌تر و سلطنتی هستید، رنگ‌های تیره همچون بنفش، سورمه‌ای و سبز می‌تواند انتخاب‌های مناسبی باشد. در غیر این صورت، استفاده از رنگ‌های خنثی و روشن همچون طوسی، و طرح‌های انتزاعی و هندسی؛ فضا را به سمت مدرنیته سوق می‌دهد. تصمیم با شماست ولی در زمان انتخاب طرح و رنگ، حتما به سبک دکوراسیون و نورپردازی سالن پذیرایی نیز توجه نمایید. برای مشاهده انواع کاغذ دیواری پذیرایی، با انواع طرح و رنگ‌های خاص و بی‌نظیر کلیک نمایید.

کاغذ دیواری اکستریم والز مدرن
رنگ بنفش همواره از رنگ‌های مدرن و فانتزی‌ای به کار برده می‌شود.

اگر منزل شما دارای تم شرقی است، پیشنهاد می‌کنیم رنگ طلایی را بیشتر در دکوراسیون‌ داخلی آن به کار ببرید. کاغذ دیواری‌های دارای نقوش طلایی رنگ یا طرح‌هایی که با فرهنگ آسیای شرقی تناسب دارند، خیلی مناسب این‌گونه منازل هستند.

جدیدترین طرح های کاغذ دیواری 1401

از جدیدترین طرح‌های کاغذدیواری در سال 1401 چهار طرح پتینه، شاخ و برگ، درخت و درخچه و انتزاعی را می‌توان نام برد که استقبال گرمی توسط مردم از آن‌ها صورت گرفت و همچنان از محبوبیت ویژه‌ای در بین مردم برخوردار هستند. کاغذدیواری پتینه جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کاغذدیواری‌ها است که در رنگ‌های بسیار متنوع در بازار وجود دارد.

طرح شاخ وبرگ در هر دو سبک کلاسیک و مدرن از نقش‌های متنوعی برخوردار است. در سبک کلاسیک اصولا شاخ و برگ‌های رونده به صورت منظم طراحی می‌شوند. علاوه بر آن در سبک مدرن برگ‌های استوایی و هاوایی نیز جایگاه ویژه‌ای دارند. طرح درخت و درخچه حس شادی، آرامش و طراوت را در فضای داخلی ایجاد می‌کند و همین امر باعث می‌شود حس غم و اندوه از افرادی که در آن محیط قرار می‌گیرند، دور گردد. در طرح انتزاعی کاغذدیواری، در هم‌آمیختگی عناصر سبب برداشت‌های متفاوتی از طرح‌های روی آن، توسط افراد مختلف می‌گردد. این طرح از کاغذدیواری هرگز از مد نخواهد افتاد و جایگاه آن در سبک مدرن همچنان حفظ خواهد شد.

 جدیدترین طرح کاغذ دیواری 1401
طرح درخت و درختچه، یکی از محبوب‌ترین طرح‌های کاغذ دیواری در سبک مدرن است.

 

پرفروش‌ترین طرح‌های کاغذ دیواری 1401

سه طرح پتینه، ساده و بافت؛ از جایگاه ویژه‌ای در بازار کاغذدیواری برخوردار هستند. این طرح‌ها با وجود سادگی در طرح و نقش قابلیت ست شدن در فضا‌های مختلف دکوراسیون داخلی در منزل و محیط‌های کاری را دارد و بهترین جایگزین سایر دیوارپوش‌ها هستند. تمام طرح‌های نام برده شده در طیف‌های رنگی متنوع در دسترس خریداران قرار دارند و با استقبال گسترده از این طرح‌های کاغذدیواری جزو پرفروش‌ترین طرح‌های کاغذ دیواری قرار گرفته‌اند. رنگ‌های روشن کاغذدیواری‌های ساده، پتینه و بافت در محیط خانه از شلوغ نشان دادن فضا جلوگیری می‌کند، علاوه بر آن در محیط‌های اداری نیز از این طرح‌ها بسیار استفاده می‌شود.

پرفروش‌ترین طرح‌های کاغذ دیواری
کاغذ دیواری با طرح‌های ساده و روشن، معمولا بسیار محبوب هستند.

کلام آخر

حال که با انواع کاغذ دیواری از لحاظ جنس، طرح، سبک و کاربری آشنا شدید؛ پیشنهاد می‌شود که قبل از تصمیم گیری برای خرید کاغذ دیواری، میزان نوردهی و ابعاد فضا، همخوانی دکوراسیون از لحاظ رنگ و سبک را نیز در نظر بگیرید.

سوالات متداول

بهترین و بادوام ترین نوع کاغذ دیواری از نظر جنس کدام است؟

کاغذ دیواری وینیل، بهترین گزینه برای تمامی فضاها است. از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است و به راحتی تمیز و پاکسازی می‌شود.

ارزان‌ترین نوع کاغذ دیواری کدام است و آیا دارای قابلیت شستشو می‌باشد؟

قیمت انواع کاغذ دیواری، به عوامل متعددی از جمله جنس و میزان مقاومت آن بستگی دارد. کاغذ دیواری کاغذی، نسبت به سایر کاغذ دیواری‌ها از قیمت نسبتا پایینی برخوردار است ولی نیاز به مراقبت بیشتری دارد. قابل شستشو نیز نمی باشد. از طرفی نباید از قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه کاغذ دیواری محبوب و بادوام وینیل نیز غافل شوید. برای اطلاع از آخرین قیمت‌ها می‌توانید به مراکز فروش کاغذ دیواری در تهران سری بزنید.

پرطرفدارترین سبک کاغذ دیواری در سال 1401 کدام نوع آن است؟

یکی از پرطرفدارترین سبک کاغذ دیواری در ایران به خصوص در کلان شهرهایی همچون تهران، تبریز و کرج، کاغذ دیواری سبک مدرن است که در سال 1401 بیشترین فروش را به خود اختصاص داده است. کاغذ دیواری‌های مدرن، جز انواع کاغذ دیواری جدید محسوب می‌شوند. همچنین نئوکلاسیک و پست مدرن نیز از سبک‌های محبوب این روزها می‌باشد.

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *