بزرگ نشان دادن فضا با کاغذ دیواری

معمولا افرادی که زندگی شهری را انتخاب می‌کنند، رفته رفته به ترفند‌های مختلف دکوراتیو نیاز پیدا می‌کنند تا محیط زندگی خود را از آن‌چه که هست بزرگتر جلوه دهند. راه‌حل‌های بزرگتر و دلبازتر نشان‌دادن اتاق‌های کوچک، با ترکیب رنگ‌ها، طرح‌ها و بافت‌ها در ارتباط است. بزرگ نشان دادن فضا با کاغذ دیواری نیز یکی از ترفندهای دکوراسیون داخلی است.  افرادی که به دنبال ایده‌های مناسب برای دکوراسیون اتاق‌های کوچک هستند می‌توانند با استفاده از کاغذ دیواری‌های زیبا به مکان جلوه‌ای تازه ببخشند. کاغذ دیواری‌های جدید با طرح‌های سه بعدی، مینیمال، ساده و غیره، انتخاب‌های فراوانی را پیش روی شما قرار می‌دهند.

 

ویدئو بزرگ نشان دادن فضا با کاغذ دیواری

 

سه بعدی
استفاده کاربردی کاغذ دیواری سه بعدی برای بزرگ نشان دادن فضا

برای بزرگ نشان دادن فضا کدام کاغذ دیواری مناسب‌تر است ؟

بر اساس پیشنهاد‌های طراحان ما شما می‌توانید فضای منزل‌تان را به بهترین شیوه کاغذ دیواری کنید. اگر فضای شما کوچک یا بزرگ باشد کاغذ دیواری مناسب را برای متعادل‌سازی استفاده کنید.

داماسک
کاغذ دیواری طرح ترکیبی داماسک گلدار مناسب فضای پشت تلویزیون

مکان‌های دلباز با رنگ‌های روشن

یکی از پرکاربرد‌ترین روش‌ها برای بزرگ‌تر کردن اتاق‌های کوچک و عمق بخشیدن به مکان‌های تنگ، ایجاد یک پالت رنگی با استفاده از رنگ‌های روشن است. این روش نه تنها اتاق را دلبازتر می‌کند، بلکه به شما آرامش و احساس راحتی نیز می‌بخشد. با استفاده از کاغذ دیواری به رنگ‌های روشن و خنثی می‌توانید جلوه‌ای زیباتر به مبلمان و روشنایی اتاق‌ بخشیده و با استفاده از مبلمان روشن نیز در دکوراسیون هماهنگی ایجاد کنید.

کاغذ دیواری برای بزرگ نشان دادن فضا
کاغذ دیواری اکستریم والز کد 4029 مناسب فضای اتاق خواب

 

رنگ‌های پاستلی و فضای آرام

همه ما می‌خواهیم که با استفاده از رنگ‌ها و بافت‌ها، آرامش را به محیط زندگی خود بیاوریم. به‌ویژه ایجاد فضایی آرام در اتاق نشیمن برای از بین بردن استرس و خستگی‌های روزانه هزینه چندانی ندارد. با استفاده از رنگ‌های پاستلی به راحتی می‌توانید فضای آرامش بخش مورد نظر خود را ایجاد کنید. برای مثال: با استفاده از کاغذ دیواری دارای رنگ و یا طرح‌های پاستلی فضایی چشم‌نواز طراحی کنید. ایجاد فضایی آرام در اتاق کوچک، احساس دلگیر‌ بودن مکان را از بین خواهد برد.

کاغذ دیواری
استفاده از کاغذ دیواری‌های به رنگ سبز می‌تواند محیط را برای شما جذاب سازد.

از رنگ‌های شاد نترسید

برای اینکه به رنگ‌های زنده جلوه‌ای زیبا بخشیده و فضایی ایجاد کنید که باعث خستگی چشم‌ها نشود، رنگ‌های‌ روشن و رنگ‌های‌ زنده را باهم ترکیب کنید. این‌گونه می‌توانید هم رنگ‌ها را به نمایش بگذارید و هم فضایی دلباز ایجاد کنید. یک پالت رنگی از رنگ‌های انرژی‌ بخش و رنگ‌ سفید آماده‌کرده و کاغذ دیواری هماهنگ با این پالت رنگی خود انتخاب کنید.

کاغذ دیواری گلدار
فضای نشیمن خود را با استفاده از کاغذ دیواری‌های با رنگ‌های روشن، شاداب کنید.

کاغذ دیواری برای جلوه‌ بخشیدن به رنگ‌ها

می‌توانید با استفاده از کاغذ دیواری، جلوه تازه‌ای با رنگ‌های گرم ببخشید. ایجاد فضایی گرم در اتاق نشیمن، یکی از ویژگی‌های اصلی خانه‌های آرام و صمیمی‌ به شمار می‌رود.

کاغذ دیواری
کاغذ دیواری رنگ سرد می‌تواند به فضای اتاق خواب آرامش ببخشد.

رنگ‌ها و تنالیته‌های مشابه

اگر می‌خواهید به یک اتاق کوچک عمق ببخشید باید مرزها را از بین ببرید. رنگ‌های مشابه در کاغذ دیواری‌ها و مبلمان، مرزهای ایجاد‌ شده در میان رنگ‌ها را از بین می‌ببرید. استفاده از رنگ‌های متنوع باعث می‌شود تا فضا تنگ‌تر دیده‌شود. اما زمانی‌ که مرز میان رنگ‌ها ناپدید شود ظاهری باز و بزرگ ایجاد شده و با این روش می‌توانید به‌مکانی دلبازتر دست پیدا کنید.

11 3 11zon
با استفاده از کاغذ دیواری رنگ سبز فضایی خاص را ایجاد کنید.

ایجاد عمق با استفاده از کاغذ دیواری

اگر می‌خواهید با استفاده از دکوراسیون به اتاق خواب خود عمق ببخشید، می‌توانید از کاغذ دیواری‌های 3 بعدی استفاده کنید. این نوع کاغذ دیواری‌ها علاوه بر ایجاد عمق فضایی دلباز را در اختیار شما قرار می‌دهند. با استفاده از کاغذ دیواری‌ها می‌توانید از نظر ظاهری هر حال‌ و‌ هوایی از طبیعت را که دوست دارید در فضا ایجاد کنید. همچنین استفاده از اشیاء و مبلمان سفید جلوه این کاغذ دیواری‌ها را بیشتر‌ کرده و فضایی مانند حضور در طبیعت را در اختیار شما قرار می‌دهند.

8 2 11zon
استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی فضای خود را بزرگ‌تر و خاص‌تر کنید.

طرح‌های مینیمال

معمولا می‌خواهیم که در اتاق خواب خود فضایی مرتب و دور از شلوغی ایجاد کنیم، اما ازدیاد اشیاء و لوازم موجود در فضا باعث آزار چشم‌ها می‌شود. اگر نمی‌خواهید به فضایی دلگیر دست پیدا کنید، از استفاده از لوازم اضافه اجتناب‌ کرده و اتاقی با طراحی مینیمال برای خود ایجاد کنید. در اتاق خوابی که رنگ‌های روشن در آن غالب هستند، با استفاده از کاغذ دیواری هماهنگ با رنگ‌های روشن و دارای طرح‌های مینیمال تنها بر روی یکی از دیوار‌های اتاق، به مکانی مرتب و دلباز دست پیدا خواهید کرد.

کاغذ دیواری سه بعدی
استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی کد 284 از آلبوم جنرال اکستریم والز برای دیوار شاخص

کاغذ دیواری رنگی و کفپوش

اتاق خواب کودکان معمولا دارای متراژی بسیار کوچک است. اگر می‌خواهید اتاقی رنگی برای کودک خود طراحی کنید که باعث خستگی چشم‌های او نشود، از کاغذ دیواری‌ای با زمینه روشن و طرح‌های رنگی همراه با کفپوشی روشن استفاده کنید. همچنین در تخت‌خواب و سایر اکسسوری‌ها نیز می‌توانید از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

10 2 11zon
با استفاده از کاغذ دیواری رنگی و اکسسوری‌های رنگی، فضای خود را خاص و با نشاط کنید.

کاغذ دیواری‌های راه راه

معمولا از خطوط عمودی و افقی برای بزرگ‌تر یا بلندتر جلوه‌ دادن مکان استفاده می‌شود. استفاده از کاغذ دیواری به رنگ طوسی همراه با خطوط عمودی بر روی یکی از دیوار‌ها جلوه‌ای زیبا به مکان می‌بخشد. اما برای این‌که رنگ طوسی باعث ایجاد فضایی سرد در اتاق نشود می‌توانید با استفاده از آینه و یا کنسول کنتراست ایجاد کرده و فضایی پویا ایجاد کنید و همچنین با استفاده از اشیاء چوبی به مکان گرما ببخشید.

کاغذ دیواری با طرح داماسک
استفاده از طرح‌های داماسک و رنگ ابی

پوشش تمام دیوار‌ها با یک طرح و رنگ

با پوشش تمام دیوارها با یک طرح و رنگ از کاغذ دیواری می‌توانید یک کلیت ایجاد کرده و مرزها را از بین ببرید. این‌گونه، جریانی چشم‌نواز در فضا ایجاد شده و اتاق‌های کوچک از آن‌چه که هستند بزرگ‌تر دیده‌ خواهند شد. اگر می‌خواهید از این روش برای کاغذ دیواری استفاده‌ کنید، مراقب‌ باشید که تا جای ممکن از رنگ‌های تیره و طرح‌های شلوغ دوری کنید. در غیر این صورت به نتیجه‌ای بالعکس دست پیدا می‌کنید.

سه بعدی
تکنیک استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی برای بزرگ شدن فضا

بازتابش قدرتمند و تاثیر آن بر روی محیط

زمانی که از بازتابش نور صحبت به میان می‌آید منظور انعکاس نوری است که از کاغذ دیواری یا رنگ بر فضا پخش می‌شود. معمولاً رنگ‌ها براساس مات بودن یا براق بودن جذب نور دارند یا آن را انعکاس می‌دهند. کاغذ دیواری‌ها به دلیل جنسی که دارند معمولاً بیشتر رنگ را جذب خود می‌کنند تا اینکه بخواهند انعکاس‌دهنده نور باشند. به همین دلیل تولیدکنندگان کاغذ دیواری به این فکر افتادند که در نسل جدید کاغذ دیواری کاری کنند که انعکاس نور به حداکثر خود برسد. برای ایجاد این امکان کاغذ دیواری های نسل جدید دارای موادی همانند اکلیل هستند که نور به خوبی انعکاس می‌دهند. به جرات می‌توان گفت که انعکاس نور در کاغذ دیواری های اکستریم والز در بین رقبای خود در سطح کشور حرف اول را می‌زند. شرکت اکستریم والز برای اینکه بتوان کاغذ دیواری را در هر فضایی مورد استفاده قرار داد و فضاهایی با کمترین نور را به مکانی پرنور و قابل استفاده تبدیل کرد، در تمامی‌کاغذ دیواری های خود دقت عمل در بازتابش نور را به حداکثر رسانده است.

2 8
استفاده از کاغذ دیواری‌هایی که نور خورشید را بازتاب می‌کنند.

طراحی‌های کاغذ دیواری های نسل جدید اکستریم والز به قدری بازتابش نور دارد که از یک سمت آزاردهنده نباشد و طرح کاغذ دیواری را خراب نکند و از سوی دیگر بتواند حداکثر استفاده از کمترین نورها را در فضا داشته باشد.

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

  • سلام برای اتاق کوچک کاغذ دیواری از چه طرحی استفاده کنم؟

    • سلام ودرود
      طرح های روشن مناسب فضا های کوچک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *