کاغذ دیواری استاتیک چیست؟ جذاب‌ترین کاغذ دیواری‌های نسل جدید

امروزه، استفاده از کاغذ دیواری، یکی از جذاب‌ترین روش‌های تزیین و تغییر دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود؛ کاغذ دیواری‌ها به دلیل تنوع فراوان در طرح، رنگ و نقش و نگارهای متفاوت، به طور چشمگیری در دکوراسیون داخلی منازل، محیط‌های اداری و تجاری و… دیده می‌شوند.

با توجه به پیشرفت‌های وسیع در فناوری، صنعت چاپ و طراحی، کاغذ دیواری‌های نسل جدید با امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد تازه‌ای پا به عرصه‌ دکوراسیون داخلی گذاشته و جذابیت بیشتری را به فضاهای داخلی مد نظر شما می‌افزایند. کاغذ دیواری استاتیک یکی از جذاب‌ترین نمونه‌های کاغذ دیواری نسل جدید به شمار می‌آید. این نوع از کاغذ دیواری به دلیل مزیت‌های زیادی مانند نصب آسان و سریع، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

ویدئو ویژگی های کاغذ دیواری نسل جدید

مهم‌ترین ویژگی‌های کاغذ دیواری خوب و با کیفیت!

کاغذ دیواری استاتیک چیست؟ جذاب‌ترین کاغذ دیواری‌های نسل جدید

امروزه اکثر کاغذ دیواری‌های با کیفیت، از جنس وینیل ساخته شده و با لایه‌ای محاظتی از پی وی سی پوشانده می‌شوند؛ کاغذ دیواری‌های وینیل (PVC) نسل جدید، نسبت به دیوارپوش‌های قدیمی پایداری بیشتری داشته و تا سال‌های زیادی دوام، کیفیت و جذابیت خود را روی دیوار حفظ می‌کنند.

کاغذ دیواری‌های مرغوب و با کیفیت (همچون کاغذ دیواری استاتیک و کاغذ دیواری پی وی سی) در برابر خراشیدگی و پوسیدگی از خود مقاومت نشان داده و به آسانی پاره نمی‌شوند. رنگ و طرح کاغذ دیواری‌های استاتیک و وینیل نسل جدید، پس از نصب دچار بهم ریختگی نشده و روی دیوار حفره و حباب ایجاد نمی‌کنند.

کاغذ دیواری استاتیک چیست؟ مهم‌ترین خصوصیات کاغذ دیواری استاتیک

کاغذ دیواری استاتیک چیست؟ جذاب‌ترین کاغذ دیواری‌های نسل جدید

کاغذ دیواری‌های استاتیک دیوارپوش‌هایی شیک و جذاب با طرح‌های کلاسیک می‌باشند. یکی از مهم‌ترین خصوصیات کاغذ دیواری استاتیک، تنوع و تعدد بسیار زیاد در طرح و رنگ بندی آن‌ها است. این نوع از کاغذ دیواری‌ها شامل طرح‌ها و الگوهایی همچون گل‌دار، راه راه، داماسک و… هستند که اغلب در تناژ رنگی طلایی، کرم، بژ، سفید شیری، زیتونی، خاکستری و سایر رنگ‌های کلاسیک یافت می‌شوند. از دیگر خصوصیات مهم کاغذ دیواری استاتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوام و عمر طولانی:

همانطور که پیشتر گفته شد کاغذ دیواری استاتیک،  دیوارپوشی مقاوم در برابر عواملی همچون همچون گرد و غبار، الکتریسیته ساکن، خراشیدگی و پوسیدگی، لکه‌ی چربی و … است. کاغذ دیواری‌های نسل جدید گرد و غبار را به خود جذب نمی‌کنند و به دلیل جذب حداقل چربی، مدت زمان زیادی را نیاز به شستشو و تمیز کاری ندارند.

کاغذ دیواری استاتیک چیست؟ جذاب‌ترین کاغذ دیواری‌های نسل جدید

  • قابلیت شستشو و ضد آب بودن کاغذ دیواری:

تمامی کاغذ دیواری‌های نسل جدید اعم از کاغذ دیواری استاتیک، کاغذ دیواری وینیل(پی وی سی) و… قابلیت شستشو با آب و مواد شوینده داخل منزل را دارند، از آن‌جایی که این کاغذ دیواری‌ها دارای روکش خاصی از وینیل و لاک رزینی ضد آب هستند، تمیز کردن آن‌ها با مواد شوینده، اسفنج و آب به بافت، طرح و رنگ آن‌ها هیچ گونه آسیبی نمی‌رساند.

کاغذ دیواری استاتیک چیست؟ جذاب‌ترین کاغذ دیواری‌های نسل جدید

کاغذ دیواری‌های قابل شست‌و‌شو از نظر مقاومت در برابر آب و شستن به چهار دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • ضد آب
  • مقاوم در برابر شست‌و‌شو
  • بسیار مقاوم در برابر شست‌و‌شو
  • مقاوم در برابر اسکراب یا خراشیدگی
  • کاغذ دیواری ضد آب

در این نوع کاغذ دیواری می‌توانید خمیر ناشی از چسباندن کاغذ دیواری را با کمک قرار دادن یک اسفنج یا یک پارچه مرطوب پاک کنید. فقط کافی است که اسفنج یا پارچه مرطوب خود را بر روی خمیر کاغذ دیواری قرار دهید؛ باید در نظر داشته باشید که در این مدل از کاغذ دیواری‌ها از مالیدن اسفنج بر روی کاغذ دیواری خودداری فرمایید.

در این نوع کاغذ دیواری، از مواد پاک‌کننده شیمیایی همانند مواد شوینده، صابون و مایع ظرف‌شویی و دیگر موارد، نمی‌توان استفاده کرد. این کاغذ دیواری ‌ها برای اتاق‌هایی مانند اتاق خواب، نشیمن، اتاق مطالعه و اتاق کار مناسب هستند که در آن‌ها احتمال کثیفی حداقل است یا اصلا وجود ندارد.

  • کاغذ دیواری مقاوم در برابر شست‌و‌شو

در این مدل کاغذ دیواری‌ها لکه‌ها و کثیفی‌هایی که به تازگی ایجاد شده‌اند را می‌توان با یک پارچه یا اسفنج مرطوب و مقداری ماده شوینده ضعیف (محلول در آب) پاک کرد.

به دلیل مقاومت کم این دسته از کاغذ دیواری‌ها در برابر شوینده‌های قوی، لکه‌های چربی و روغن در این مدل ممکن است به سختی پاک شوند. بنابراین بهتر است که در هنگام خرید کاغذ دیواری به ویژگی ضد گرد و غبار و چربی آن توجه نمایید.

این مدل کاغذ دیواری‌ها برای استفاده در هر فضایی مناسب هستند، اما پیشنهاد می‌کنیم که از استفاده آن‌ها در آشپزخانه، سرویس بهداشتی و اتاق کودک خودداری فرمایید.

  • کاغذ دیواری ‌های بسیار مقاوم در برابر شستشو

کاغذ دیواری‌ های بسیار مقاوم در برابر شستشو با یک لایه وینیل بسیار متراکم پوشانده‌ می‌شوند. در این مدل هم باید از مواد شوینده ضعیف استفاده‌ کرده و از مالیدن بیش از حد مواد شوینده بر روی کاغذ دیواری خودداری کنید.

پیشنهاد می‌شود که به هیچ عنوان برای از بین‌ بردن لکه‌های موجود بر روی کاغذ دیواری از برس استفاده‌ نشود. این کاغذ دیواری‌ها در برابر رطوبت بسیار مقاوم‌تر از دو نوع قبلی هستند، بنابراین برای فضاهای مرطوب همانند سرویس بهداشتی، آشپزخانه و مناطق پر رفت و آمدتر همانند راهروها و اتاق کودک توصیه می‌شوند.

برای فضاهای مرطوب باید از کاغذ دیواری‌های مقاوم در برابر شست‌و‌شو استفاده کنید

  • کاغذ دیواری‌ های مقاوم در برابر خراشیدگی

کاغذ دیواری های نسل جدیدی که در برابر خراشیدگی مقاوم هستند را می‌توان با استفاده از یک برس نرم تمیز کرد. این دسته از کاغذ دیواری‌ها با لایه وینیل ضخیم روکش داده‌ شده‌اند، بنابراین در برابر خراشیدگی بسیار مقاوم‌تر می‌باشند. برای تمیز کردن و از بین‌ بردن لکه‌های محلول در آب و محلول در چربی در کاغذ دیواری‌ هایی که دارای ویژگی مقاوم در برابر خراشیدگی هستند، می‌توان از برس یا یک ساینده ملایم استفاده کرد.

این کاغذ دیواری به دلیل داشتن قابلیت بالای شست‌و‌شو، قابلیت استفاده در فضاهایی همانند آشپزخانه را دارد.

  • تثبیت رنگ کاغذ دیواری‌های استاتیک:

کاغذ دیواری استاتیک ثبات رنگ بسیار بالایی داشته و تا سالیان درازی تغییر رنگ نمی‌دهد، تثبیت رنگ کاغذ دیواری‌های نسل جدید به علت مقاومت بسیار بالای آن‌ها در برابر نور خورشید و دمای محیط است. به طور معمول قابلیت ثبات رنگ کاغذ دیواری‌ها، درون آلبوم آن‌ها با علامت مخصوص نشان داده می‌شود. این قابلیت از نظر استاندارد درجه بندی شده، که در این درجه بندی عدد 3 سطح متوسط و عدد 7 سطح عالی ثبات رنگ را نشان می‌دهد.

  • نصب سریع و آسان:

به طور کلی اجرای کاغذ دیواری آسان‌تر از سایر دیوارپوش‌ها است. علاوه‌بر این، نسل جدید چسب‌های کاغذ دیواری بر پایه آب بوده و بوی ناشی از استفاده آن بر روی دیوارها بسیار کمتر شده است. چسبندگی قوی‌تر این نسل از چسب‌ها باعث شده‌ است که نصب کاغذ دیواری با سرعت بیشتری نسبت به قبل انجام بپذیرد.

کاغذ دیواری استاتیک چیست؟ جذاب‌ترین کاغذ دیواری‌های نسل جدید

  •        ضد الکتریسیته ساکن

الکتریسیته ساکن نتیجه عدم تعادل بین بارهای منفی و مثبت در یک جسم است. این بارها تا زمانی که راهی برای آزادسازی یا تخلیه پیدا نکنند، می‌توانند روی سطح جسم جمع شوند. یکی از راه‌های تخلیه آن‌ها برخورد به یک جسم رساناست.

این موضوع در رابطه با کاغذ دیواری بسیار حائز اهمیت است. به دلیل اینکه کاغذ دیواری‌ها در محیط‌های مختلفی نصب می‌شوند و اگر خاصیت آنتی استاتیک یا همان ضد الکتریسیته ساکن نداشته باشند، زود کثیف شده و احتیاج به تعویض پیدا می‌کنند.

با اضافه شدن افزودنی‌های آنتی استاتیک به پلاستیک‌ها، مقاومت الکتریکی آن‌ها کاهش می‌یابد و بار الکتریکی آن‌ها تخلیه می‌شود. آنتی استاتیک‌ها مانند اسیدهای چرب، آمین‌های اتوکسیله شده، آلکیل فسفات و سولفون‌ها، هستند. از این فناوری برای تولید کاغذ دیواری های نسل جدید، که فاقد الکتریسیته ساکن هستند نیز، استفاده می‌شود.

  • درخشندگی و بازتاب نور

کاغذ دیواری های نسل جدید می‌توانند بصورت مات، صیقلی و یا درخشان تولید شوند. کاغذ دیواری‌ هایی که بصورت مات تولید می‌شوند هیچ‌گونه بازتاب نوری ندارند. در نسل جدید کاغذ دیواری‌ های اکستریم والز در سطح کاغذ دیواری‌ها از مواد درخشنده‌ای استفاده می‌شود که اصطلاحاً به آن شاین گفته می‌شود. شاین باعث می‌شود که بازتابش نور در این مدل از کاغذ دیواری‌ها بسیار بالا بوده و بتوان آن‌ها را در هر فضایی حتی با نور کم استفاده کرد.

  • برجستگی متفاوت

در طراحی کاغذ دیواری های نسل جدید و مرغوب سعی بر آن می‌شود که به کار بعد بدهند. این بعد در طراحی کاغذ دیواری باعث جلوه بخشیدن به طرح روی کاغذ دیواری و زیباسازی دکوراسیون می‌شود.

  • ضد گرد و غبار و چربی

کاغذ دیواری های نسل جدید به دلیل داشتن خاصیت آنتی استاتیک، گرد و غبار را به خود جذب نمی‌کنند. علاوه‌ بر عدم جذب گرد و غبار، این نسل از کاغذ دیواری‌ها جذب حداقل چربی را داشته و برای مدت زمان زیادی نیازی به شست‌و‌شو و تمیز کردن ندارند.

  • قیمت اقتصادی و بصرفه

کاغذ دیواری‌‌ها به دلیل ماهیت طرح و کاغذ در انواع مختلفی از نظر جنس و طرح وجود دارند و به همین دلیل با توجه به نیاز شما، قیمت‌های متفاوتی برای آن‌ها در نظر گرفته‌ شده‌ است. از این‌رو می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، کاغذ دیواری موردنظر خود را با توجه به سلیقه‌تان انتخاب کنید.

نکاتی برای محافظت از کاغذ دیواری بعد از شستشو!

کاغذ دیواری استاتیک چیست؟ جذاب‌ترین کاغذ دیواری‌های نسل جدید

برای اینکه کاغذ دیواری‌های قابل شستشو، مدت زمان طولانی‌تری را ماندگاری داشته باشند، رعایت چند نکته‌ی مهم پس از شستشوی آن‌ها لازم و ضروری است:

  • ابتدا بعد از تمیز کردن و شستشوی کاغذ دیواری، رطوبت سطح آن را به کمک یک دستمال خشک نمایید (از کشیدن دستمال زبر و خشن بر روی کاغذ دیواری خودداری کنید)!
  • اگر برای پاک و تمیز کردن سطح کاغذ دیواری از یک دستمال میکروفیبر استفاده می‌کنید، نیازی به ماده‌ی شوینده نیست، چرا که این پارچه‌ها به تنهایی برای لکه گیری کاغذ دیواری‌ها کافی هستند.
  •  برای تمیز کردن کاغذ دیواری‌ها از شوینده‌های ملایم استفاده کنید و آن‌ها را مستقیما روی اسفنج یا دیوار نمالید(مواد شوینده را ابتدا با آب حل نمایید).
  • از محصولات شوینده‌ی قوی همچون سفید کننده (وایتکس) برای پاک کردن لکه‌های کاغذ دیواری‌ استاتیک استفاده نکنید چرا که ممکن است این مواد طرح و رنگ کاغذ دیواری‌های شما را از بین ببرند.

کاغذ دیواری استاتیک چیست؟ جذاب‌ترین کاغذ دیواری‌های نسل جدید

آلبوم کربن؛ نسل جدید کاغذ دیواری اکستریم والز

با توجه به خواصی که درباره نسل جدید کاغذ دیواری‌ ها ذکر شد، شرکت اکستریم والز کاغذ دیواری‌ هایی که در آلبوم جدید خود (آلبوم کربن)، مورد استفاده قرار داده است را تماماً براساس استانداردهای جدید طراحی و تولید کرده است. کاغذ دیواری‌ های نسل جدید اکستریم والز علاوه بر دوست‌دار محیط زیست بودن، بازتابش فوق‌العاده، آنتی استاتیک بودن و قیمت اقتصادی دارای طرح‌های بروز می‌باشد.

اکستریم والز در این آلبوم با توجه به نیازهای بازار و سلایق و مدهای روز، طراحی‌های خود را انجام داده‌است. این آلبوم سه جلدی با دارا بودن طیف‌های رنگی گوناگون و متنوع، نمونه‌ای جذاب از کاغذ دیواری‌های ترند استاتیک محسوب‌شود.

 

کاغذ دیواری استاتیک کربن

سخن پایانی در رابطه با کاغذ دیواری استاتیک نسل جدید

کاغذ دیواری استاتیک چیست؟ جذاب‌ترین کاغذ دیواری‌های نسل جدید

به طور کلی، کاغذ دیواری‌های نسل جدید فاقد مواد شیمیایی مضر برای محیط زیست هستند. در گذشته کاغذ دیواری‌ها قابل بازیافت نبوده و متریال شیمیایی بکار رفته در ساختار آن‌ها به سلامت افراد و محیط زیست آسیب می‌رساندند. اما با گذشت زمان و شناخت این مواد مضر، در ساخت و طراحی کاغذ دیواری‌های نسل جدید از مواد طبیعی و سازگار با محیط زیست استفاده می‌شود. کمپانی اکستریم والز، با ارائه‌ی جدیدترین و ترندترین آلبوم‌های کاغذ دیواری‌ در تلاش است تا تمامی سبک‌های دکوراسیون داخلی را دربرگرفته و به سلیقه‌های متفاوت شما عزیزان پاسخ دهد. جهت ارتباط با مشاوران اکستریم والز با شماره 02192001955 تماس بگیرید.

سوالات متداول

کاغذ دیواری استاتیک شامل چه طرح‌هایی می‌شود؟

کاغذ دیواری استاتیک تمامی طرح‌های کلاسیک اعم از الگوهای گل‌دار، داماسک، راه راه و … را شامل می‌شود.

در فضاهایی با نور کم از کدام نوع کاغذ دیواری استاتیک استفاده کنیم؟

در نسل جدید کاغذ دیواری‌ های اکستریم والز در سطح کاغذ دیواری‌ها از مواد درخشنده‌ای استفاده می‌شود که اصطلاحاً به آن شاین گفته می‌شود. شاین باعث می‌شود که بازتابش نور در این مدل از کاغذ دیواری‌ها بسیار بالا بوده و بتوان آن‌ها را در هر فضایی حتی با نور کم استفاده کرد.

به اشتراک بگذارید

3 دیدگاه

    • دوست گرامی
      کاغذ دیواری وینیل از یک پایه و یک لایه وینیل تشکیل شده‌ است. این فرآیند برای ایجاد یک کاغذ دیواری بادوام و ضخیم، که قابلیت شستشو داشته باشد، انجام می‌شود.

      با این حال، هنگامی که قصد انتخاب کاغذدیواری وینیل را دارید، بهتر است مشخصات آن را بدانید زیرا این نوع کاغذ دیواری از انواع مختلفی نظیر کاغذدیواری روکش وینیل، وینیل پشت کاغذی، وینیل جامد و وینیل پشت پارچه ای برخوردار است. انواع مختلف آن از نظر آستانه‌ی ساییدگی با هم تفاوت دارند جهت توضیحات بیشتر میتوانید به بخش های دیگر سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *