کاغذدیواری هندسی

یکی از مدل‌های جذاب و خاص کاغذ دیواری، نوع هندسی آن می‌باشد. کاغذ دیواری‌های هندسی که در طراحی فضاهای داخلی مدرن بسیار محبوب هستند. این طرح در بسیاری از فضاهای امروزی به کار برده می‌شوند. با طرح‌های و الگوهای خاص و متنوع خود نظر بسیاری از افراد را به خود جذب نموده‌اند. کاغذ دیواری‌های هندسی قدمت زیادی دارند و از قدیم در طراحی داخلی بسیاری از فضاها کاربرد داشته‌اند. اما انواع امروزی آنها با طرح‌های متنوع خود بار دیگر راه خود را به بسیاری از فضاها باز کرده‌اند. ما در این مقاله می‌خواهیم به شما راهنمای خرید کاغذ دیواری هندسی در دکوراسیون را به اشتراک بگذاریم.

 

راهنمای خرید کاغذ دیواری هندسی

الگوهای خاص و شکل‌های هندسی که به‌ تازگی میزان تنوع زیادی پیدا کرده‌اند، به یکی از ترندهای جذاب و محبوب در طراحی دکوراسیون فضاهای گوناگون تبدیل شده‌اند. امروزه بسیاری از افراد این مدل کاغذ دیواری را به انواع دیگر ترجیح می‌دهند. کاغذ دیواری هندسی می‌تواند فضا را بسیار جذاب و هیجان‌انگیز جلوه دهد و با توجه به گزینه‌های متنوع الگوهایش انتخاب‌های زیادی را فراهم خواهد کرد. معمولا طرح‌های هندسی را می‌توان در ترکیب با انواع سبک‌های دکوراسیون به کار برد.

کاغذدیواری هندسی 3
نمونه‌ای از کاغذ دیواری طرح اشکال هندسی مناسب فضا اتاق خواب

راهنمای خرید کاغذ دیواری هندسی مناسب برای هر سلیقه‌ای

کاغذ دیواری هندسی می‌تواند با توجه به نوع دکوراسیون و سلیقه‌ای که در طراحی فضای مورد‌نظرتان دارید، لوکس و بسیار منحصربفرد به‌ نظر برسد. با انتخاب این کاغذ دیواری دیگر نگران هم‌خوانی مبلمان و دکور فضا با نوع انتخاب‌ شده نخواهید بود. چرا‌ که طرح‌های هندسی می‌توانند با انواع الگوها و سبک‌ها هم‌خوانی داشته باشند.

استفاده از این کاغذ دیواری در فضاهای مختلف مرسوم است. این کاغذ دیواری‌ها را می‌توانید بنا به سلیقه خود در نشیمن، پذیرایی، اتاق خواب و بسیاری از فضاهای دیگر به کار ببرید، چرا‌ که ماهیت آن‌ها و الگوی به‌کار رفته در طرح‌هایشان به گونه‌ای است که مخصوص یک فضای خاص طراحی نشده‌اند و برای هر فضایی قابل‌ استفاده خواهند بود.

 

مناسب با دکوراسیون‌های مدرن

امروزه با مدرن شدن سبک‌های مورد استفاده در طراحی فضاهای داخلی، طرح‌های قدیمی‌ و الگوهای از مد افتاده کاغذ دیواری جای خود را به انواع جدید و مدرن‌تر داده‌اند که یکی از این موارد همین الگوی هندسی است. کاغذ دیواری هندسی در الگوهای مربع، دایره، مثلث و بسیاری از اشکال هندسی دیگر موجود است و حتی به‌ تازگی طرح‌های متنوع‌تری با الگوهایی از اشکال نامتقارن و متفاوت را دربر‌ می‌گیرد که دامنه گزینه‌های شما را بسیار گسترده می‌نماید.

کاغذدیواری هندسی2
کاغذ دیواری طرح اشکال هندسی مناسب فضای نشیمن

کاغذ دیواری هندسی با توجه به فضاهای مختلف

روش‌های مختلفی برای ترکیب کاغذ دیواری هندسی وجود دارد، بنابراین این طرح برای هر سبکی مناسب است. می‌توانید یک دیوار کوچک که در عین حال بعنوان دیوار شاخص هم استفاده می‌شود انتخاب کنید. نکته این است که امکانات و کاربرد کاغذ دیواری بی‌پایان است. فضاهای زیر نمونه‌هایی را برای ایده به شما معرفی می‌کند تا بتوانید سبک خود را پیدا کنید.

 

 

بوجود آوردن دیوار شاخص

در تصویر زیر متوجه می‌شوید که برای ایجاد تغییر نیازی به ایده‌های بزرگ ندارید. به‌ راحتی و با استفاده از یک طرح هندسی می‌توانید آن را انجام دهید. انتخاب کاغذ دیواری برای یک فرورفتگی یا دیوار کوچک در خانه، به طراحی شما ابعاد می‌بخشد.

کاغذ دیواری طرح هندسی
استفاده از طرح هندسی برای فضای مطالعه

آشپزخانه سبک و دلپذیر

بافت‌های طبیعی مانند چوب مکمل مناسبی برای الگوهای هندسی هستند. الگوهای هندسی کاغذ دیواری در دسته سبک مدرن قرار می‌گیرند. بنابراین اگر به دنبال بوجود آوردن یک فضای طبیعی و ارگانیک هستید، به گونه‌ای که حس خوبی در آن داشته باشید می‌توانید از ترکیب چوب و کاغذ دیواری هندسی استفاده کنید.

طرح هندسی برای اتاق خواب
نمونه‌ای از استفاده از کاغذ دیواری هندسی برای فضای اتاق خواب

 

یک دفتر کار ظریف طراحی کنید

امروزه الگوها و طرح‌های فراوانی برای پوشش دیوار‌ها دیده می‌شود. اگر تمایل به کارهای ریسکی و الگوهای جسورانه ندارید می‌توانید مانند تصویر زیر برای اتاق کار‌تان در خانه از الگوهای هندسی استفاده کنید.

طرح هندسی برای اتاق کار
طرح هندسی طرحی مناسب برای فضای کار است

 

ورودی منحصر به فرد

نکته جالبی که در مورد کاغذ دیواری وجود دارد، ظرفیت آن برای تعریف یک فضا است. اگر برای راهرو یا ورودی منزلتان یک تغییر کم‌هزینه مد‌نظر دارید و دقیقا نمی‌دانید باید چه‌ کاری انجام دهید می‌توانید از این طرح‌های هندسی بهره برید.

استفاده از تم های آبی
استفاده از تم‌های آبی و طرح هندسی

یک اتاق خواب سیاه و سفید زیبا بسازید

یک راه عالی برای استفاده از ایده الگوهای هندسی، بکار بردن آن بعنوان کاغذ دیواری در یک اتاق مشکی و سفید است. الگوهای هندسی در تصویر زیر یک انسجام صیقلی را بوجود آورده‌اند و در برابر روتختی مثلثی درخشان‌تر به نظر می‌رسند.

استفاده از تم مشکی
استفاده از تم مشکی هندسی در فضای پذیرایی

راهنمای خرید کاغذ دیواری هندسی الماسی شکل

د‌رحالی‌که الگوهای پر‌جنب‌و‌جوش و چشم‌گیر گزینه‌های عالی برای کاغذ دیواری هندسی هستند، اما استفاده از طرح‌های ظریف و خنثی هم مانند تصویر زیر بسیار زیبا است. در این الگوی مقدار مناسبی از جذابیت بصری را مشاهده می‌کنید.

 

استفاده در نشیمن
از طرح‌های هندسی می‌توان با کمی سلیقه در فضای نشیمن استفاده کرد

 

از یک دیوار ساده بهترین دکور را بسازید

بسیاری از ما به اندازه کافی خوش‌شانس نیستیم که یک اتاق کامل برای مطالعه داشته باشیم. کاغذ دیواری مانند مرز فضای شما عمل می‌کند و حال‌و‌هوای جذابی به یک دیوار ساده می‌دهد. می‌توایند با اضافه کردن یک میز و صندلی متناسب با دکوراسیون یک فضای بسیار شیک و کاربردی ایجاد کنید.

استفاده از تم آبی هندسی
رنگ آبی در طرح هندسی

شادابی محیط

کاغذ دیواری‌های هندسی می‌توانند فضا را نشاط‌‌آور و مهیج کرده و از این‌رو حس خوبی در محیط به وجود می‌آورند. جالب است بدانید که شکل هندسی بکار برده‌ شده در الگوی کاغذ دیواری، می‌تواند بر میزان تاثیر آن در ایجاد نشاط و هیجان تاثیر بگذارد. الگوهای هندسی از آنجا که به کاربری یا فضای خاصی تخصیص داده نمی‌شوند، می‌توانند در طراحی دکوراسیون فضاهای مختلف مثل منازل، ادارات و بسیاری از محل‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرند. این الگوها و اشکال به کار رفته را می‌توانید با توجه به کاربری فضا و هندسه و حالات به‌ کار برده شده در طراحی دکور و لوازم انتخاب کنید تا هارمونی مناسبی بین کاغذ دیواری و دیگر عناصر فضا ایجاد شود.

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *