طراحی ورودی خانه

ورودی منزل، یکی از نقاط مهم، پر کاربرد و پر رفت و آمد در هر خانه و آپارتمانی محسوب می‌شود که طراحی آن، می‌تواند تاثیر بسیار چشم‌گیری را بر ظاهر کلی خانه‌ی شما بگذارد. طراحی ورودی خانه، نه تنها نشان دهنده‌ی سلیقه و سبک زندگی شما است، بلکه به عنوان نقطه‌ی شروع، برای برقراری احساسی خوشایند از آرامش و ملایمت در تمامی فضای خانه به شمار می‌رود.

دکوراسیون ورودی منزل، با الهام از رنگ‌ها، نورپردازی مناسب، متریال و تزئینات  دکوراتیو و جذاب، می‌تواند حسی گرم و ظاهری ارزشمند را به خانه‌ی شما بیفزاید؛ شما می‌توانید به کمک تزئین ورودی منزل، راحتی و نشاط را در خانه‌تان به ارمغان آورید.

طراحی و تزئین ورودی منزل

 

طراحی و تزئین ورودی منزل، چه تاثیری در ظاهر و احساسات کلی خانه دارد؟!

ورودی منزل یکی از نقاطی است که مهمانان و ساکنین خانه به محض ورود به منزل با آن روبرو می‌شوند؛ از این رو طراحی و دکوراسیون آن به بهترین و زیباترین شکل ممکن، نقش بسیار مهمی در ایجاد احساسی مطلوب خواهد داشت.

طراحی ورودی خانه، به عنوان یک نمای ورودی زیبا و دلپذیر، استقبالی گرم را از مهمانانتان به محض ورود، فراهم می‌آورد. در این مقاله از اکستریم والز، به بررسی اصول و تکنیک‌های تزئین ورودی منزل پرداخته و راهنمایی‌های مفیدی را جهت طراحی ورودی خانه، به شما ارائه خواهیم داد.

طراحی ورودی منزل

 

طراحی ورودی منزل، چرا و به چه منظور اجرا می‌شود؟

هر آنچه که در طراحی ورودی منزل به چشم می‌خورد، نمونه‌ی کوچکی از کل فضایی است که در آن زندگی می‌کنید؛ به همین جهت اگر دکوراسیون ورودی زیبا و جذابی داشته باشید، تمامی نمای داخلی خانه‌ی شما، زیبا جلوه می‌کند! به منظور کامل شدن جذابیت ظاهری منزلتان، در حین طراحی ورودی خانه، راهرویی را که تا به حال به آن توجه نکرده‌اید به شیوه‌های گوناگون تزئین کنید.

کاغذ دیواری کربن
کاغذ دیواری کربن- موبایل

برای طراحی راهروی ورودی خانه می‌توانید دیوار راهروی ورودی را به یک دیوار گالری تبدیل کرده و قاب عکس‌های متنوعی را روی آن نصب کنید، همچنین می‌توانید باکس‌های مربعی شکل را روی دیوار قرار داده و درون آن‌ها را با گیاهانی همچون پیتوس تزئین نمایید. شما می‌توانید به سادگی با جابه جا کردن کمی از وسایل یا افزودن اشیایی تزئینی و دکوراتیو، ظاهری جدید را به ورودی منزلتان هدیه دهید. با ما همراه باشید تا در ادامه‌ی این مطلب، اطلاعات بیشتری را در مورد این فضاها کسب کنیم.

ایده‌هایی ساده جذاب برای طراحی و تزئین ورودی خانه

 

ایده‌هایی ساده و جذاب برای طراحی دکوراسیون ورودی خانه و آپارتمان

گرچه فضای ورودی اکثر آپارتمان‌ها بسیار کوچک است، اما شما می‌توانید با افزودن جذابیت‌های معمارانه و دلنشین، این فضا را به محیطی شیک، جذاب و چشم گیر تغییر دهید.

یکی از راه‌هایی که می‌توان به کمک آن، عمق و شخصیت بصری فراوانی را به نمای ورودی خانه اضافه کرد، استفاده از سطوح بافت دار همچون کاغذ دیواری‌های پتینه‌ی بافت، دیوار پوش‌های سنگی براق و درخشان و… است. همچنین اگر دیوار ورودی خانه را با الگوهای هندسی جذاب، آینه کاری کرده و یا از یک آینه‌ی بزرگ گرد در ورودی استفاده کنید؛ نمای آن را بزرگ‌تر نشان داده و سبب دلباز جلوه دادن ورودی کوچک خانه‌تان خواهید شد.

برای طراحی ورودی خانه باید به چه نکات مهمی توجه داشت

 

برای طراحی ورودی خانه باید به چه نکات مهمی توجه داشت؟!

 باید توجه داشت که برای طراحی یک ورودی تمیز و مرتب، با نصب جاکفشی‌ یا جالباسی‌های جذاب و مدرن، از تجمع کفش‌ها و لباس‌ها در این فضا جلوگیری کرده و مانع از شلخته بنظر رسیدن نمای ورودی منزلتان شوید. اگر ورودی خانه‌ی شما به اندازه‌ی کافی بزرگ بوده و فضای مناسبی را در اختیار دارید، با قرار دادن یک نیمکت یا صندلی مینیمال و کوچک، علاوه بر زیبا نشان دادن فضا، پوشیدن کفش را نیز برای خود آسان‌تر کنید.

یکی از نکات مهم در طراحی و تزئین ورودی منزل، تطابق و هماهنگی سبک اجرا شده در  قسمت ورودی با سایر نقاط داخلی خانه است؛ شما میبایست سبک دکوراسیون داخلی خانه‌تان را در همان نقطه‌ی ورودی، به نمایش بگذارید. به همین منظور می‌توان با استفاده از گل‌ها و گیاهان خانگی، عناصر تزئینی، تابلوها و کاغذ دیواری‌ها، روحیات و علایق خود را در سبک ورودی خانه نشان داد.

استفاده از قالی و قالیچه در تزئین ورودی خانه

 

نقش قالی و قالیچه در طراحی و تزئین ورودی خانه؛ القای احساسی از اصالت، ارزش و شخصیت

به منظور افزودن گرما، شخصیت و راحتی در رفت و آمد، یک قالیچه‌ی کوچک را در قسمت ورودی خانه بکار برده و سبب تکمیل اصول زیبایی شناسی و جذابیت بصری در این فضا شوید. باتوجه به رنگ دیوارها و سایر وسایل، قالیچه‌ای را انتخاب کنید که در عین هم‌خوانی با فضا، چشم مهمانان را به خود خیره کند.

استفاده از آینه در ورودی خانه

 

آینه و سایر وسایل بازتاب دهنده‌ی روشنایی چه تاثیری بر ظاهر ورودی خانه دارند؟!

عناصر بازتاب دهنده و منعکس‌ کننده‌ی نور و روشنایی، فضای ورودی خانه‌ی شما را روشن‌تر نشان می‌دهند؛ آینه و المان‌های شیشه‌ای نمونه‌ای از این عناصر هستند.  آینه‌ها از مهم‌ترین وسایلی هستند که باید در دکوراسیون هر خانه‌ای حضور داشته تا با بزرگ و دلبازتر جلوه دادن خانه، معنا و مفهومی دلنشین را به دکوراسیون داخلی بیفزایند. از این رو یک فضای ورودی بدون آینه جذابیت خاصی نداشته و آینه به عنوان یکی از اولویت‌ها در طراحی ورودی منزل به شمار می‌آید.

انتخاب نوع، طرح و شکل آآ آینه‌ها تنها بستگی به سلیقه و دلخواه شما داشته و این شما هستید که با انتخاب آینه‌هایی جذاب، کاربردی و متناسب با سبک دکوراسیون داخلی اجرا شده در خانه، ابتکار و طراحی خلاقانه‌ای را در منزلتان به نمایش خواهید گذاشت. در ورودی‌هایی که به یک راهرو ختم می‌شوند، استفاده از آینه‌های متقارن هشت ضلعی، ویژگی بسیار برجسته‌ای محسوب می‌شود.

جلوگیری از شلوغ بنظر رسیدن ورودی خانه

 

برای جلوگیری از شلوغ بنظر رسیدن ورودی خانه، کمدهای ساده‌ای را در طراحی آن به کار بگیرید!

یکی از گزینه‌های بسیار کاربردی و مناسب برای طراحی ورودی خانه، استفاده از یک کمد جمع و جور در فضای ورودی است! به طور معمول ورودی خانه آنقدر بزرگ نیست که بتوان از کمد دیواری‌های بسیار بزرگ در دیزاین آن‌ها استفاده کرد، اما شما می‌توانید با نصب یک کمد دیواری ظریف، که فضای کمی را اشغال کرده و درب‌های کشویی مدرن و مینیمالی دارد، سبب استفاده‌ی بهینه از فضا شده و از شلوغی و بهم ریختگی در ورودی منزلتان جلوگیری کنید. این کمدها اغلب در کوچکترین فضاها با محدودترین عرض ممکن نیز قابل استفاده بوده و به منظورهای مختلفی بکار گرفته می‌شوند! همچنین می‌توانید با انتخاب درب این کمدها از جنس آینه، عملکردی جذاب را درطراحی دکوراسیون ورودی اعمال کنید.

استفاده از میز یا کنسول‌های ساده در طراحی ورودی خانه

 

استفاده از میز یا کنسول‌های ساده در طراحی ورودی خانه

استفاده از کنسول‌های ساده نیز می‌تواند پیشنهادی مناسب برای طراحی ورودی خانه به شمار آید؛ برای افزایش لطافت فضا می‌توان از گل‌های طبیعی برای تزیین کنسول ساده استفاده کرد. همچنین می‌توانید یک ظرف کوچک برای کلیدها، فضایی برای عینک‌های آفتابی، کاغذ یادداشت و هر وسیله دیگری را که در هنگام خروج از خانه به آنها احتیاج دارید روی این میز یا کنسول قرار دهید.

ورودی‌های مستطیل شکل را به چه صورت طراحی کنیم

 

ورودی‌های مستطیل شکل را به چه صورت طراحی کنیم؟!

در وروی‌های باریک و مستطیل شکل(راهرو مانند)، استفاده از چوب لباسی‌های دیواری می‌تواند پشنهاد مناسبی باشد. نصب و طراحی جاکفشی، چوب لباسی، کمد جالباسی، جا سوییچی و … نیز در این ورودی‌ها برای استفاده‌ی بهینه از فضا و قرار دادن وسایلی همچون کلید، چتر، دستکش، لباس و … پیشنهاد می‌شود.

جهت جلوگیری از اغتشاش بصری، شلخته و نامرتب جلوه دادن ورودی مستطیل شکل، بهتر است کلیه لوازم را قفسه‌بندی کرده و از شلف‌ها و کمدهای مخصوص برای این کار استفاده کرد.

چگونه فضای ورودی خانه را بزرگ‌تر نشان دهیم

 

چگونه فضای ورودی خانه را بزرگ‌تر نشان دهیم؟!

همانطور که پیشتر گفته شد، آینه‌ها نقش بسزایی در بزرگ و وسیع‌تر جلوه دادن خانه داشته و نباید تاثیر شگفت انگیز آن‌ها را در دلبازتر نمایان کردن فضای داخلی نادیده گرفت! پوشاندن تمامی کف ورودی خانه به وسیله‌ی قالی، قالیچه یا فرش، نه تنها نمای ورودی را بزرگ‌تر نشان نمی‌دهد بلکه چهره‌ای نامطلوب را نیز به آن می‌بخشد؛ توصیه می‌شود برای طراحی و تزئین ورودی منزل از یک قالیچه‌ی کوچک استفاده کنید.

نقش کاغذ دیواری در طراحی ورودی منزل

 

نقش کاغذ دیواری در طراحی ورودی منزل؛ اهمیت استفاده از کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون

در طراحی دکوراسیون خانه و ورودی منزل، از دیزاین دیوارها غافل نشوید؛ چرا که دیوارها بخش عظیمی از تمامی فضای خانه را به خود اختصاص داده و نقش بزرگی در ظاهر کلی دکوراسیون دارند. رنگ دیوارها یا نوع دیوارپوش‌های انتخابی شما در قسمت ورودی خانه، می‌تواند به تفکیک فضاهای داخلی کمک کرده و احساسی گرم و صمیمی را در لحظه‌‍‌ی ورود به خانه، در وجودتان القا کند.

کاغذ دیواری‌های یک خانه علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط داخلی، میبایست با سلیقه صاحب خانه مطبق بوده و سبک مد نظر را به آسانی در نمای خانه جلوه دهد. کاغذ دیواری‌ها به عنوان کلکسیونی از هنر و تنوع در طرح و رنگ‌های گوناگون، سبب جلب توجه در طراحی خانه می‌شوند.

نورپردازی اصولی در طراحی ورودی خانه

 

چرا نورپردازی مناسب و اصولی در ورودی خانه مهم و حیاتی است؟!

نورپردازی ورودی خانه یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها در زمینه‌ی دکوراسیون داخلی است. شما می‌توانید با استفاده از یک نورپردازی مناسب، اصولی و کارآمد خانه‌ی خود را از همان ابتدای ورودی، دعوت کننده، شادمان و پرنشاط نشان داده و احساسی از شادی و راحتی را در مهمانانتان ایجاد کنید. به همین منظور می‌توان از شمع‌ و شمعدان‌ها، فانوس‌های دیواری یا زمینی، آباژور، لامپ‌های دیواری و گزینه‌های متنوع دیگری که در بازار موجود است برای روشنایی بخشیدن به ورودی خانه‌ی خود استفاده کنید. فانوس مراکشی، آباژور چینی و لامپ دیواری آهنی هر‌کدام علاوه‌بر روشنی، سبکی منحصر‌بفرد به دکوراسیون ورودی می‌بخشند.

طراحی ورودی‌های بن بست

 

 طراحی ورودی‌های بن بست به چه صورت انجام می‌گیرد؟

برخی از راهروهای ورودی به یک دیوار ختم شده و به صورت ناگهانی پایان می‌یابند، نکته‌ی حائز اهمیت اینجاست که شما میبایست برای انتهای این راهرو، با کمی ذوق و سلیقه، هدفی تعیین کرده و این بن بست را از نظر بصری از مقابل دید پنهان کنید. به همین منظور می‌توان یک میز کنسول، آباژور، گلدانی بزرگ و دکوراتیو یا …. را در این محل قرار داد. استفاده از آینه در انتهای راهرو پیشنهادی جذاب برای دو چندان کردن فضا بوده و روشنایی را در محیط داخلی شما گسترش و انعکاس می‌دهد.

طراحی یک ورودی دنج برای خانه

 

چطور می‌توان یک ورودی دنج، سرزنده و پر نشاط را طراحی کرد؟

همانطور که گفته شد، شکل و شمایل فضای ورودی خانه، می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روحیه و احوال شما بگذارد. برای داشتن یک ورودی صمیمی، دنج و شاد در خانه‌ی خود از رنگ‌های روشن و زنده برای این فضا استفاده کنید. کاغذ دیواری سفید با داشتن رنگی روشن و بافتی ملایم و ساده، علاوه بر دلباز نشان دادن خانه‌ باعث بهبود حال روحی ساکنین می‌شود. کاغذ دیواری خاکستری نیز یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای ورودی منزل در نظر گرفته شده و با هر سبکی از دکوراسیون داخلی ست و هماهنگ می‌شود.

استفاده از گل‌ها و گیاهان طبیعی در فضای ورودی خانه

 

استفاده از گل‌ها و گیاهان طبیعی در فضای ورودی خانه!

گل‌های طبیعی در هر نقطه‌ای از خانه که مورد استفاده قرار بگیرند، زیبایی و نشاط فراوانی را به آن بخشیده و افزودنی بسیار جذابی برای طراحی و تزئین ورودی منزل به شمار می‌آیند. گل‌ها و گیاهان طبیعی و خانگی، هوای ورودی منزل شما را تصفیه کرده و با فراهم آوردن اکسیژن تازه، خستگی را از شما دور می‌کنند. اضافه کردن گلدان‌ها و سایر اشیای دکوری در بالای میز یا کنسول ورودی خانه، یک ایده خوب برای طراحی ورودی به شمار می‌رود.

چطور ورودی خانه را به سبکی ساده

 

چطور ورودی خانه را به سبکی ساده و معاصر طراحی کنیم؟

روش‌های متفاوتی برای طراحی لابی وجود دارد. برخی افراد برای این کار صرفاً چند لوازم دکوری اضافه می‌کنند درحالی که برخی دیگر ممکن است میزی قرار داده و در بالای آن چند وسیله دکوری بگذارند. به علاوه لابی‌های بزرگی وجود دارند که می‌توانند بعنوان مکانی برای سرگرمی‌ میهمانان و دیگر فعالیت‌های اجتماعی استفاده شوند.

یکی از کارهایی که برای داشتن طراحی ورودی به سبک معاصر می‌توان انجام داد استفاده از کاشی‌های بزرگ برای کفپوش است. این کاشی‌ها می‌توانند فضا را زیباتر و دلپذیرتر کنند. استفاده از رنگ‌های صدفی برای دیوارها یکی دیگر از مواردی است که باعث جذب شدن افراد خواهد شد.

طراحی ورودی خانه

 

سخن پایانی در ارتباط با طراحی ورودی خانه؛ راه‌های ارتباطی با کاغذ دیواری اکستریم والز

در مجموع می‌توان گفت که اهمیت طراحی ورودی منزل را در جلب توجه و ایجاد آسایش و زیبایی دکوراسیون خانه نمی‌توان نادیده گرفت. عوامل متعددی همچون نورپردازی مناسب، استفاده‌ی صحیح از رنگ‌ها، گیاهان خانگی و آپارتمانی و … وجود دارند که هویت و ظاهری جذاب را در ورودی منزلتان به نمایش می‌گذارند.

[/vc_column][/vc_row]

جهت مشاهده و خریداری کاغذ دیواری‌های اکستریم والز به فروشگاه‌های معتبر دکوراسیون داخلی در سراسر کشور مراجعه کرده و یا برای اطلاع از نزدیکترین فروشگاه کاغذ دیواری به محل زندگی خود، با شماره 02192001955 تماس بگیرید.

سوالات متداول

 

سوالات متداول

1-چگونه ورودی خانه‌ی خود را به سبک مینیمال طراحی و دیزاین کنیم؟

شما می‌توانید به منظور داشتن دکوراسیونی مینیمال، زیبا و دلنشین در ورودی منزلتان، استفاده‌ی حداکثری از نورپردازی طبیعی و مصنوعی را به کار برده تا فضا را بزرگ و شفاف جلوه دهید. همچنین استفاده از کاغذ دیواری‌های ساده و سفید رنگ نیز می‌تواند به شما در ایجاد یک ورودی ساده و مینیمال کمک کند.

2- در خانه‌هایی که درب ورودی در مرکز پذیرایی باز شده و فاقد ورودی می‌باشند، چطور می‌توان قسمت‌های مختلف خانه را از یکدیگر تفکیک کرد؟

شما با اضافه کردن یک دیوار جداکننده در دکوراسیون ورودی می‌توانید محدوده فضای ورودی را در چنین خانه‌هایی تعریف کنید.

 3- استفاده از کاغذ دیواری در طراحی ورودی منزل چه اهمیتی دارد؟

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که ما به کاغذ دیواری روی می‌آوریم، سهولت استفاده از انواع طرح‌ها و الگوها بر روی دیوارهای خانه است. اگر می‌خواهید طرح و نقش را به ورودی خانه خود بیاورید، انتخاب کاغذ دیواری مناسب بسیار ضروری است. کاغذ دیواری‌ها همچنین با برقراری تعادل و ایجاد هارمونی در فضا، ظاهری منسجم را در ورودی خانه شما به نمایش می‌گذارند.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *