کاغذ دیواری داماسک

نام این طرح که از خواستگاه مشرقی شهری به نام دمشق برگرفته شده‌ است، یک طرح جهانی پرطرفدار است. شاید بتوان گفت یکی از قدیمی‌ترین طرح‌های کاغذ دیواری، کاغذ دیواری داماسک است که هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد. طرح داماسک یا داماس در کاغذ دیواری از آن دسته از طرح‌هایی است که هر فردی علاقه به نصب کاغذ دیواری دارد، دست‌کم یک‌بار این طرح را برای دیوار یکی از اتاق‌ها انتخاب نموده‌ است. در این مطلب شما با نحوه استفاده صحیح از کاغذ دیواری داماسک برای فضاهای خود آشنا می‌شوید.

کاغذ دیواری داماسک
نصب کاغذ دیواری داماسک برای فضای پذیرایی

نحوه استفاده صحیح از کاغذ دیواری داماسک

طرح داماس هم‌چنان پیشتاز نسبت به سایر طرح‌های دیگر کاغذ دیواری یکی از پرفروش‌ترین طرح‌های کاغذ دیواری است. طرح داماسک یک طرح تکرار شونده و قرینه از نقش گل است. نقش گل‌هایی که درگذشته بر روی پارچه‌های مشرق‌ زمینه سوریه بفروش می‌رفته‌ است و از آنجا به اروپا و سایر شهرهای جهان گسترده‌ شد.

کاغذ دیواری داماسک
کاغذ دیواری طرح داماسک سبک کلاسیک را برای فضا ایجاد می‌کند.

این طرح محبوبیت‌ جهانی دارد و در کاغذ دیواری نیز همانند پارچه‌ها و پرده‌ها، طرح‌داماس یکی از بهترین پتانسیل‌های دکوراتیو برای نمایش است. طرح داماسک از زمان‌های قدیم و همچنان تا به امروز در دنیای‌ مدرن طرحی لوکس و متجملانه بنظر می‌آید. کاغذ دیواری طرح داماسک به خوبی در سبک دکوراسیون کلاسیک هماهنگ می‌شود. هرچند که با توجه به ترکیب رنگی طرح کاغذ دیواری داماس ممکن است برای دکوراسیون سبک مدرن نیز به‌ خوبی ست شود.

 

تاثیرگذاری قوی

طرح داماس یک طرح تاثیر‌گذار و قوی است. به دلیل محبوبیت دور و دراز این طرح، امروزه انواع طرح‌های ترکیبی که ریشه آن داماسک است توسط طراحان برای تنوع و نوآوری در این طرح شکل گرفته است که برخی از آن‌ها بسیار جدید و متفاوت هستند با این حال فرم و استایل کلی داماسک یا داماس را هم‌چنان حفظ نموده‌اند.

کاغذ دیواری داماس
کاغذ دیواری ترکیبی گلدار و داماسک کد 3082 از آلبوم پاور

طرح‌های داماس گاهی به صورت پررنگ بر روی زمینه خنثی و یا بالعکس چاپ می‌شود و یا اینکه به صورت گل و زمینه ملایم و محو طراحی می‌شوند. هر دو این سبک‌ها طرفداران خاص خود را دارد. طبیعتا هنگام انتخاب طرح داماس با زمینه و گل متضاد در رنگ، باید توجه داشته باشید که در چیدمان فضا تعادل رنگی و بصری را رعایت کنید.

 

طرحی لاکچری و کلاسیک

طرح داماس در کاغذ دیواری طرحی است که همه‌ چیز را تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد. بنابراین بهتر است به‌ صورت تک دیوار برای دیوار پشت تلویزیون و یا دیوار پشت تخت‌خواب استفاده شود. برای سایر دیوار‌ها می‌توان از کاغذ دیواری ساده و یا کاغذ دیواری راه راه و یا ترکیبی داماس راه راه استفاده کنید.

طرح داماسک
کاغذ دیواری طرح داماسک کد 269 از آلبوم جنرال

طرح داماس ممکن است به صورت برجسته بر روی زمینه باشد و یا به صورت هم‌سطح و در خود زمینه کاغذ دیواری چاپ شود. کاغذ دیواری داماسک از آنجایی که طرح لوکس و مجللی است می‌توان برای هر فضایی که چنین منظوری داشته باشید استفاده شود. کاغذ دیواری داماس صرفا برای اتاق پذیرایی یا خواب لوکس نیست. این طرح برای دیواری گالری‌ها، لابی و هتل انتخاب خوبی است. طرح کاغذ دیواری داماس برای بوتیک‌ها و مزون‌ها نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

  • کاغذ دیواری داماسک جز طرح هایی که همیشه مد بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *