کاغذ دیواری اتاق نوجوان

طراحی اتاق نوجوان، همانطور که بسیار لذت بخش و در عین حال جذاب است، به همان اندازه نیز ممکن است چالش برانگیز باشد؛ چرا که هر یک از نوجوانان سلیقه ی خاص به خود را دارند. در طراحی اتاق نوجوان و انتخاب کاغذ دیواری برای دیوارهای اتاق او، باید سلیقه ی خود نوجوان را در نظر گرفته و علاقه ی او را اولویت قرار داد. کاغذ دیواری یکی از مواردی است که می‌توان برای طراحی و تغییر دکوراسیونی متمایز و منحصر به فرد، استفاده کرد.

استفاده از وسایل قرمز رنگ در طراحی اتاق جوانان
استفاده از وسایل قرمز رنگ در طراحی اتاق جوانان

از آن جایی که دیوارها به عنوان زمینه ی خانه محسوب شده و از اصلی ترین و اساسی ترین بخش‌های یک محیط به شمار می‌آیند، نباید از طراحی آن‌ها غافل شد. انتخاب کاغذ دیواری به عنوان دیوارپوش، می‌تواند گزینه ی بسیار جذاب و مناسبی برای اتاق نوجوان باشد. اجازه بدهید که نوجوان شما با علاقه و نظر شخصی خودش طراحی دیوارهای اتاق را به عهده بگیرد، این کار باعث احساس بزرگی و موفقیت در وجود او شده و خلاقیتش را شکوفا می‌کند. بعضی از نوجوانان، دوست دارند تا پوسترهای مختلفی همچون پوستر شخصیت‌های ورزشی، عکس گروه موسیقی مورد علاقه شان و یا کاراکترهای انیمیشنی و … را روی دیوار اتاق نصب کنند.

کاغذ دیواری‌ها تاثیر باورنکردنی و شگفت انگیزی را بر دکوراسیون و چهره ی اتاق گذاشته و در طرح و رنگ و الگوهای متنوع و گوناگونی یافت می‌شوند.

کاغذ دیواری اتاق نوجوانان
طراحی اتاق خوابی برای جوان‌ها

کاغذ دیواری اتاق نوجوانان

اتاق خواب نوجوان، یکی از جاهایی است، که شما می‌توانید خلاقیت و احساسات و فانتزی‌های خود و نوجوانتان را در آن به نمایش گذاشته و اجرا کنید. کاغذ دیواری‌ها با داشتن تنوع فراوان در طرح و رنگ و تعدد در الگوها و خطوط گوناگون و متفاوت، بهترین انواع دیوارپوش برای اتاق خواب نوجوان بوده و شما می‌توانید با در نظر گرفتن علایق او، احساس استقلال و مهم بودن را در وجودش ایجاد نمایید.

رنگ مناسب کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه
رنگ مناسب کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه

رنگ مناسب کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه

رنگ‌ها از مهم‌ترین عواملی هستند که باید در انتخاب آن‌ها دقت زیادی را به کار برده تا بتوان محیطی سرشار از آرامش و ملایمت را در اتاق خواب نوجوان ایجاد کرد. از بهترین رنگ‌های کاغذ دیواری برای اتاق خواب دختران نوجوان، رنگ‌های شاد و سرزنده ای مانند صورتی، سرخابی، بنفش، سبز و … را می‌توان نام برد. همچنین استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های روشن و خنثی مانند سفید، طوسی و کرم می‌تواند جالب و جذاب باشد . رنگ‌های خنثی و روشنی همچون طوسی، می‌توانند با تمام سبک‌های دکوراسیون داخلی و دیگر رنگ‌ها و المان‌های موجود در محیط هماهنگ شده و هارمونی برقرار کنند.

کاغذ دیواری صورتی در اتاق خواب دختران نوجوان
رنگ صورتی، یکی از رنگ‌های موردعلاقه دختران نوجوان است.

کاغذ دیواری صورتی در اتاق خواب دختران نوجوان

یکی از رنگ‌هایی که مورد علاقه ی بسیاری از دختران و خانم‌های جوان می‌باشد؛ رنگ صورتی است. رنگ صورتی، رنگی شاد، رمانتیک و ملایم، سرشار از احساس آرامش، معصومیت و لطافت است. رنگ صورتی، در طیف‌های گوناگونی همچون صورتی کم رنگ و آرام، سرخابی، گلبهی، صورتی چرک و … است . اگر دختر نوجوان شما به رنگ صورتی علاقمند است، می‌توانید از کاغذ دیواری‌ با رنگ گلبهی و یا رنگ سرخابی برای دیوار پشت تخت خواب، و از کاغذ دیواری‌هایی با پس زمینه ی صورتی روشن خیلی ملایم که گل های ریز یا درشت زرد رنگ دارند؛ برای سایر دیوارها استفاده کنید.

کاغذ دیواری بنفش در اتاق خواب دختران نوجوان
اتاق خواب کاملا دخترانه

کاغذ دیواری بنفش در اتاق خواب دختران نوجوان

رنگ بنفش به عنوان رنگی لوکس و تجملاتی بوده و در طیف‌های مختلفی مانند یاسی، بادمجانی یا بنفش پر رنگ، و … وجود دارد. شما می‌توانید از کاغذ دیواری‌هایی با رنگ بنفش پر رنگ با الگوهای هندسی، برای دیوار پشت تخت خواب و از کاغذ دیواری‌هایی با پس زمینه ی یاسی ملایم و طرح‌های گلدار، برای سایر دیوارهای اتاق استفاده کنید.

چگونه کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه و پسرانه انتخاب کنیم
چگونه کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه و پسرانه انتخاب کنیم؟

کاغذ دیواری زرد در اتاق خواب دختران نوجوان

رنگ زرد، می‌تواند یک گزینه ی عالی برای اتاق خواب، به ویژه اتاق خواب دختران نوجوان باشد. رنگ زرد احساسی جسورانه را درنوجوان القا کرده و با ایجاد گرما و ظرافت، فضایی دنج را در محیط اتاق به ارمغان می‌آورد.

رنگ مناسب کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه
کاغذدیواری پوستری

رنگ مناسب کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه

با توجه به احساسات و هیجانات کاذب و خلق و خوی خاص پسران نوجوان، بهتر است کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های سرد یا خنثی را به عنوان دیوارپوش برای اتاقشان انتخاب کنید. رنگ‌های سرد شامل رنگ‌هایی مانند آبی و سبز بوده و رنگ‌های خنثی رنگ‌هایی مانند طوسی و خاکستری روشن، سفید و کرم را شامل می‌شود. رنگ‌های سرد سبب کاهش استرس و هیجانات شده و آرامش را در محیط به ارمغان می‌آورند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

کال تو اکشن کاغذ دیواری کربن
کال تو اکشن کاغذ دیواری کربن-موبایل

البته باید توجه داشت، در انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب پسران نوجوان نیز باید نظر شخصی و علاقه ی آن‌ها را اولویت قرار داد؛ چرا که پسران نوجوان به سن بلوغ رسیده و احساس استقلال بیشتری را طلب می‌کنند.

کاغذ دیواری رنگ خاکستری یا طوسی در اتاق خواب پسران نوجوان
رنگ‌های خاکستری یا طوسی در طراحی اتاق خواب پسر نوجوان

کاغذ دیواری رنگ خاکستری یا طوسی در اتاق خواب پسران نوجوان

استفاده از رنگ طوسی و خاکستری در تناژها و طیف‌های مختلف، باعث جلوه ای نمایان تر در سایر المان‌های اتاق شده و سبب بیشتر دیده شدن آن‌ها می‌شود. رنگ طوسی، رنگی خنثی و مدرن بوده و مناسب‌ترین گزینه برای اتاق خواب پسران نوجوان، است. کاغذ دیواری‌های طوسی طرح دار یا ساده، با اکثر سبک‌های دکوراسیون داخلی هماهنگ شده و با تمام رنگ‌ها تناسب ایجاد می‌کند. کاغذ دیواری طوسی را می‌توان با وسایل و اکسسوری‌هایی به رنگ‌های نارنجی، سرمه ای، سفید، مشکی و … ست کرد. یکی از زیباترین رنگ‌های مکمل طوسی، رنگ زرد است. رنگ زرد، رنگی شاد و پر انرژی بوده و ترکیب آن با رنگ طوسی، بسیار زیبا و جذاب، جلوه می‌کند.

کاغذ دیواری آبی برای اتاق خواب پسران نوجوان
کاغذ دیواری آبی برای اتاق خواب پسران نوجوان

کاغذ دیواری آبی برای اتاق خواب پسران نوجوان

رنگ آبی به عنوان رنگی سرد و آرامش بخش، یکی از پر فروش‌ترین رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی بوده و از آن جایی که نقطه ی مقابل رنگ صورتی است، رنگی مردانه به شمار آمده و اغلب در دکوراسیون اتاق پسران، استفاده می‌شود. رنگ آبی در طیف‌های گوناگونی همچون آبی ملایم و آسمانی، آبی نفتی، سرمه ای و … یافت می‌شود. کاغذ دیواری آبی تیره یا سرمه ای، یکی از محبوب ترین طیف‌های آبی بوده که ترکیب آن با آبی ملایم، چهره ای جذاب را به اتاق خواب می‌دهد.

اتاق خواب مشترک بین دو پسر
اتاق خواب مشترک بین دو پسر

کاغذ دیواری سبز برای اتاق خواب پسران نوجوان

رنگ سبز به عنوان رنگی با نشاط و طبیعی، احساس سرزندگی و طراوت و تازگی را در محیط ایجاد کرده و طبیعت را به اتاق نوجوان شما می‌آورد. رنگ سبز نیز در طیف‌های گوناگونی مانند سبز آرام و ملایم، سبز یشمی، سبز کله غازی، سبز دریایی و … وجود دارد. و کاغذ دیواری‌هایی با رنگ سبز یکی از پرفروش ترین کاغذ دیواری‌ها در دکوراسیون داخلی به شمار می‌آیند.

کاغذ دیواری اسپرت برای اتاق خواب
کاغذ دیواری اتاق خواب طرح اسپرت، دارای طرح‌های فانتزی و جذاب است.

انواع طرح کاغذ دیواری

کاغذ دیواری اسپرت برای اتاق خواب

کاغذ دیواری‌های اسپرت با داشتن رنگ و فرم‌هایی جذاب و پر نشاط، باعث ایجاد فضایی شاد و پر انژی در محیط شده و انگیزه و سرزندگی را برای شما به ارمغان می‌آورند. کاغذ دیواری اسپرت به خوبی با سبک‌های مدرن و ساده تناسب ایجاد کرده و هماهنگ می‌شود. کاغذ دیواری‌های اسپرت همانند لباس‌های اسپرت، از هیچ قاعده و قانون خاصی پیروی نکرده و به سبک خاصی تعلق ندارند. کاغذ دیواری اسپرت، دارای الگوها و شکل‌هایی بزرگ، همراه با جزئیات کم است.

کاغذ دیواری اسپرت اتاق خواب نوجوان، می‌تواند شامل تصاویر مربوط به یک ورزش خاص همچون فوتبال یا بسکتبال، و … باشد. این نوع کاغذ دیواری اغلب برای نشان دادن علاقه و روحیات نوجوانان، در اتاق خواب نوجوانانی که علاقمند به ورزش یا … می‌باشند، استفاده می‌شود.

کاغذ دیواری فانتزی برای اتاق خواب
دیوارهای اتاق نوجوان

کاغذ دیواری فانتزی برای اتاق خواب

یکی دیگر از طرح‌هایی که اغلب مورد استقبال نوجوانان قرار می‌گیرد، کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های فانتزی می‌باشند. کاغذ دیواری‌های فانتزی، در طرح‌های گوناگونی مانند کهکشان و ستاره‌ها، حروف انگلیسی درشت، گل‌ها، شخصیت‌های انیمیشنی و … یافت می‌شوند. البته در انتخاب کاغذ دیواری فانتزی، باید به هماهنگی متراژ اتاق خواب با اندازه ی الگو و شکل‌های کاغذ دیواری، دقت کرد. چرا که اگر کاغذ دیواری‌هایی با اشکال بزرگ و درشت را برای اتاق خواب‌های کوچک انتخاب کنید، فضای اتاق خواب کوچک تر به نظر می‌رسد.

کاغذ دیواری مدرن برای اتاق خواب
کاغذ دیواری مدرن اکستریم والز برای اتاق خواب

کاغذ دیواری مدرن برای اتاق خواب

کاغذ دیواری مدرن نیز محبوبیت زیادی در بین نوجوانان دارد. رنگ طوسی را در دکوراسیون داخلی به عنوان نماد رنگ مدرن شناخته و کاغذ دیواری مدرن شامل طرح‌هایی مانند مینیمال و ساده، گل‌ها و گیاهان، طرح طبیعت، طرح‌های ژئومتریک و … می‌باشند. شما می‌توانید با توجه به جنسیت و سلیقه ی نوجوانتان، کاغذ دیواری طوسی مدرن اتاق او را با سایر المان ها و وسایل اتاق ست و چیدمان کنید.

کاغذ دیواری لاکچری اکستریم والز برای اتاق خواب
کاغذ دیواری لاکچری اکستریم والز برای اتاق خواب

کاغذ دیواری لاکچری برای اتاق خواب

در انتخاب کاغذ دیواری لوکس و لاکچری، باید به اندازه ی اتاق توجه شود؛ چرا که کاغذ دیواری‌های لوکس، اغلب شامل طرح‌های پر زرق و برق، گلدار و … با رنگ‌های متالیک طلایی و نقره ای بوده و مناسب اتاق خواب، به ویژه اتاق خواب‌های کوچک نمی‌باشد. کاغذ دیواری اکستریم والز در طرح های لاکچری و لوکس تنوع بسیار بالایی دارند که میتوانید در وبسایت اکستریم والز از آنها دیدن فرمایید.

کاغذ دیواری سه بعدی برای اتاق خواب
کاغذ دیواری سه بعدی برای اتاق خواب

کاغذ دیواری سه بعدی برای اتاق خواب

پیشرفت تکنولوژی در زمینه ی چاپ، باعث ایجاد کاغذ دیواری‌های سه بعدی در طرح‌های مختلف شد. کاغذ دیواری‌های سه بعدی در طرح‌های گوناگونی مانند منظره جنگل یا طبیعت، اشکال هندسی و … یافت شده و گزینه جذابی برای تزئین دیوارهای اتاق نوجوانان می‌باشند. کاغذ دیواری های سه بعدی علاوه بر جنبه ی زیبایی و جذابیت، به محیط اتاق عمق و وسعت بخشیده و باعث بزرگ به نظر رسیدن فضای اتاق می‌شوند.

کاغذ دیواری مینیمال برای اتاق خواب
کاغذ دیواری مینیمال برای اتاق خواب

کاغذ دیواری مینیمال برای اتاق خواب

از آن جایی که امروزه زیبایی در سادگی است. استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های ساده و مینیمال همراه با رنگ‌های روشن، شاد و درخشان، باعث ایجاد احساس جوانی و سرزندگی در شما شده و همچنین فضا را نورانی و دلبازتر نشان می‌دهند.

از رنگ‌های تیره دوری کنید
استفاده از پرده‌ها در اتاق خواب

از رنگ‌های تیره دوری کنید

معمولا اتاق خواب‌ها، فضاهایی کوچک اند. از این رو وسایل، پرده‌ها و یا دیوارپوش‌هایی با رنگ تیره، اتاق را کوچک تر و تاریک نشان می‌دهند. به همین دلیل، بهتر است برای طراحی اتاق خواب نوجوانان، به جای رنگ‌های تیره از رنگ‌های روشن، شاد و پر انرژی استفاده کنید. به خصوص اگر در اتاق خوابتان فضایی برای انجام کار و مطالعه دارید، از کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های کرم، بژ و آبی روشن استفاده کنید تا علاوه بر احساس آرامش، انرژی لازم برای انجام فعالیت را نیز داشته باشید.

طرح های هندسی برای اتاق نوجوان
طرح های هندسی برای اتاق نوجوان

 برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق نوجوان به اکستریم والز مراجعه کنید.

با طراحی کاغذ دیواری اتاق خواب نوجوان، علاوه بر تغییر بی نظیر دکوراسیون اتاق خواب، فضایی دلچسب و آرامش بخش را برای فرزندانتان، فراهم کنید. انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق نوجوان به سن، سلیقه و علایق نوجوان شما بستگی دارد. اما والدین خیلی راحت می‌توانند در انتخاب کاغذ دیواری به نوجوان خود کمک کنند و حتی به روند انتخاب آن‌ها خط دهند. البته قبل از انتخاب طرح کاغذ دیواری، باید بهترین، باکیفیت‌ترین و معتبرترین شرکت تولید کننده کاغذ دیواری را پیدا کنید. خوشبختانه یکی از بهترین تولیدکنندگان محصولات پوشش‌دهی دیوارها، شرکت اکستریم والز است.

اکستریم والز با تولید 50 درصد کاغذ دیواری ایران یکی از مهم‌ترین شرکت‌های تولید کننده، طراح و واردکننده کاغذ دیواری در ایران به شمار می‌رود. با مراجعه به سایت extreme-walls می‌توانید انواع آلبوم‌ها و طرح‌های این شرکت را ببینید. پس از ارتباط گرفتن با مشاورین اکستریم والز می‌توانید با آن‌ها کوچک‌ترین ایده‌ها و نظرات خود را در میان بگذارید. در این حالت بهترین طرح را برای پوشش‌دهی دیوارهای خود انتخاب خواهید کرد. با کاغذ دیواری اکستریم والز خانه خود را زیباتر کنید.

سوالات متداول
ایجاد فضای ذخیره سازی برای اتاق نوجوان

سوالات متداول

1- آیا میتوان از کاغذ دیواری قرمز برای اتاق خواب نوجوانان استفاده کرد؟

رنگ قرمز به عنوان رنگی تند و پرشور، باعث افزایش هیجانات و احساسات کاذب در نوجوانان، به ویژه پسران نوجوان شده و به علاوه، از آن جایی که رنگی با تناژ پر رنگ محسوب می‌شود، ممکن است فضای اتاق خواب را محصور و کوچک نشان دهد. توصیه می‌شود که از رنگ قرمز به عنوان رنگ اصلی در اتاق استفاده نشده و از آن به عنوان رنگ فرعی، در انتخاب سایر اشیا و وسایل و اکسسوری‌ها بهره گرفت.

2- کاغذ دیواری مناسب برای اتاق نوجوانان، چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

کاغذ دیواری اتاق نوجوانان باید طوری انتخاب شود، که علاوه بر ایجاد احساس آرامش و امنیت، انرژی لازم را برای انجام فعالیت در افراد ایجاد کند.

3- بهترین رنگ برای کاغذ دیواری اتاق خواب پسران نوجوان کدام است؟

رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز ، و رنگ‌های خنثی همچون طوسی و خاکستری از بهترین رنگ‌ها در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب پسران نوجوان محسوب می‌شوند.

به اشتراک بگذارید

3 دیدگاه

  • بسیار عالی
    به نظر فقط باید کاغذ دیواری پشت تخت طرحدار باشه وگرنه اتاق رو تیره میکنه

  • کاغذ دیواری اتاق نوجوون بعضی عکسایی که گزاشتین یه دیوار پوستره بقیه اش کاغذ دیواری؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *