کاغذ دیواری وینیل

وینیل یک ماده پلاستیکی مصنوعی است که به دلیل دوام و اثربخشی در ساخت‌و‌ساز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین بیش از یک قرن است که از آن در ساخت دیوارپوش استفاده می‌شود. در کاغذ دیواری‌های وینیل، پایه معمولاً کاغذ است، اما با وینیل اکریلیک یا پلی وینیل کلرید پوشانده می‌شود، که تمیز کردن آن را آسان‌تر می‌کند. هدف اصلی لایه وینیل این است که بتوانید کاغذ دیواری را بدون آسیب رساندن به آن تمیز کنید. به همین دلیل بین مردم به عنوان کاغذ دیواری‌های قابل شستشو شناخته‌ می‌شوند.

کاغذ دیواری وینیل
کاغذ دیواری ضد‌آب با روکش وینیل

فضاهای مرطوب مانند حمام یا آشپزخانه باید چنین کاغذ دیواری داشته باشند. پوشش وینیل از الگوها و کاغذ در برابر آب محافظت می‌کند، اگر چه باید تا حد امکان آن را خشک نگه دارید.

 

کاغذ دیواری وینیل
بهتر است برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی از کاغذ دیواری قابل شستشو استفاده شود.

 

کاغذ دیواری وینیل

کاغذ دیواری وینیل از یک پایه و یک لایه وینیل تشکیل شده‌ است. این فرآیند برای ایجاد یک کاغذ دیواری بادوام و ضخیم، که قابلیت شستشو داشته باشد، انجام می‌شود.

با این حال، هنگامی که قصد انتخاب کاغذدیواری وینیل را دارید، بهتر است مشخصات آن را بدانید زیرا این نوع کاغذ دیواری از انواع مختلفی نظیر کاغذدیواری روکش وینیل، وینیل پشت کاغذی، وینیل جامد و وینیل پشت پارچه ای  برخوردار است. انواع مختلف آن از  نظر آستانه‌ی ساییدگی با هم تفاوت دارند. برای مشاهده قیمت کاغذ دیواری وینیل کلیک نمایید.

 

کاغذ دیواری وینیل
طرحی خاص با کاغذ دیواری ضد آب

کاغذ دیواری با روکش وینیل

کاغذ دیواری با روکش وینیل، پایه کاغذی دارد که با وینیل اکریلیک پردازش می‌شود. این پوشش یک لایه محافظتی در کاغذ دیواری ایجاد نموده و امکان استفاده از آن را در محیط‌های مرطوب  فراهم می‌سازد.

یکی از جنبه‌های عالی کاغذدیواری با روکش وینیل داشتن قابلیت شستشو است. این ویژگی سبب می‌شود که در صورت ایجاد لک بر روی کاغذدیواری، به راحتی و تنها با استفاده از یک دستمال مرطوب کاغذدیواری شما همانند روز اول بر روی دیوار ها جلوه گری کند. از این رو نصب این محصول بر روی دیوارهای اتاق کودکان می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

 

کاغذ دیواری وینیل
کاغذ دیواری وینیل را می‌توانید در مناطق شرجی و مرطوب نیز استفاده نمایید.

جامد وینیل

کاغذ دیواری جامد وینیل از وینیل سخت جامد ساخته شده است. این نوع کاغذ دیواری قابل شستشو، بین اکثر مردم طرفداران زیادی دارد. در برابر خراش و پارگی مقاوم است و می‌توان آن را با آب زیاد هم تمیز کرد. این محصول نیز برای اتاق کودک، آشپزخانه و حمام مناسب است.

کاغذدیواری جامد وینیل از مقاوم‌ترین انواع کاغذدیواری‌های وینیل است که نصب و شستشوی آن به راحتی انجام می‌شود.

کاغذ دیواری وینیل
کاغذ دیواری ضد آب وینیل دارای سه لایه است که به سختی دچار پارگی می‌شود.

وینیل پشت پارچه

کاغذ دیواری وینیل پشت پارچه، از یک پایه پارچه ضخیم تشکیل شده است که به جای کاغذ استفاده می‌شود. پایه پارچه‌ای برای اتاق‌هایی با رفت و آمد زیاد مناسب است. کاغذ دیواری وینیل پشت پارچه در دو گروه: کاغذدیواری وینیل با پشتی پارچه سبک و کاغذدیواری وینیل دارای پشتی پارچه متوسط ​​تا سنگین، دسته‌بندی می‌شود.

از این نوع کاغذ دیواری برای فضاهای تجاری استفاده می‌شود زیرا می‌تواند ضربه‌هایی که به آن وارد می‌شود را تحمل کند و آسیبی نبیند. با این حال بسیاری از افراد در خانه‌های خود، بخاطر دوام بالای آن‌ها، از کاغذ دیواری پشت پارچه استفاده می‌کنند.

کاغذ دیواری وینیل
طرح این کاغذ دیواری غیرمنظم و مدرن است.

مزایا دیوارپوش وینیل پشت پارچه

  • وینیل با پشتی پارچه به دلیل دوام و قابلیت شستشو امتیاز بالایی دارد.
  • استفاده از وینیل‌های تک رنگ و بافت، ضایعات را کاهش می‌دهد.
  • اکثرا این کاغذ دیواری‌های قابل شستشو الگوی منظمی‌ ندارند، به همین دلیل درزها را به راحتی می‌پوشانند.
  • وینیل پشت پارچه برای استفاده تجاری طراحی شده است و دارای درجه آتش در برابر اشتعال و گسترش شعله است.
کاغذ دیواری وینیل
استحکام و مقاومت کاغذ دیواری وینیل در برابر آتش بسیار بالاست.

معایب دیوارپوش وینیل پشت پارچه

  • دیوارپوش وینیل پشت پارچه سنگین است.
  • این دیوارپوش می‌تواند سال‌های زیادی سالم بماند، بنابراین ممکن است قبل از نیاز به تعویض، از آن خسته شوید.
  • دیوارپوش وینیل پشت پارچه از انواع دیگر گران‌تر است. بنابراین برای فضاهایی که واقعا دیوارپوش قابل شستشو و با دوام نیاز دارد، از آن استفاده کنید.
کاغذ دیواری وینیل
استفاده از کاغذ دیواری با بافت ساده، برای دکوراسیون مینیمال مناسب است.

کاغذ دیواری وینیل برای حمام

اگرچه کاغذ دیواری‌های وینیل خود به سه دسته تقسیم می‌شوند و با توجه به انواع آن و وضعیت فضای حمام می‌توانید بهترین نوع را برای حمام و سرویس بهداشتی‌تان استفاده کنید اما برای اجرا کاغذ دیواری در حمام هیچ‌وقت پیگیر کاغذ دیواری‌هایی غیر از وینیل نباشید. این مدل بهترین نوع برای نصب در محیط‌های مرطوب حمام و سرویس بهداشتی است.

کاغذدیواری وینیل در برابر آب مقاوم است و به راحتی می‌توان با آب آن را پاک کرد. اما نباید به‌گونه‌ای باشد که آب به کاغذ دیواری نفوذ کند. چرا که می‌تواند منجر به کپک زدن شود.

 

نکته: کاغذ دیواری مورد‌نظر شما باید دارای اطلاعات محصول باشد تا متوجه شوید برای کدام محیط‌‌ها مناسب است. آیا قابلیت شست‌و‌شو دارد یا فقط ضدآب است. برای یک نتیجه رضایت‌بخش، به اطلاعات روی محصول توجه کنید.

کاغذ دیواری وینیل
استفاده از کاغذ دیواری طرح گلدار وینیل در سرویس بهداشتی و حمام
به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *