سبک ‌های دکوراسیون داخلی

آشنایی با سبک‌ های دکوراسیون داخلی

هنگامی که صحبت از طراحی فضای داخلی می‌شود، سبک های دکوراسیون داخلی نقش اساسی در انعکاس سلیقه‌ها و حساسیت‌های فردی دارند. از ظرافت مینیمالیستی گرفته تا گرمای بوهمیایی، هر سبک طراحی یک رویکرد منحصر به فرد برای ایجاد یک محیط زندگی ارائه می‌دهد. از سوی دیگر هم سبک طراحی با ساکنان آن طنین‌انداز می‌شود. در این مقاله 13 مورد از طرح‌های محبوب دکوراسیون داخلی را  بررسی می‌کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید تا سبک‌های اصلی دکوراسیون داخلی را بشناسید.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی منزل؛ 13 سبک محبوب کدامند؟

تنوع سبک‌های دکوراسیون داخلی منزل بسیار است. با استفاده از هر یک طرح‌ها می‌توانید منزل خود را اصولی دیزاین کنید و از دکوراسیون داخلی آن لذت ببرید. در ادامه شما را با 14 مورد از محبوب‌ترین طرح‌ و سبک‌های دکوارسیون داخلی آشنا می‌کنیم. کاغذ دیواری اکستریم والز با دارا بودن طرح‌های متنوع می‌تواند شما را در اجرایی کردن هر یک از سبک‌های زیر همراهی کند.

سبک ساحلی در دکوراسیون داخلی

1- سبک ساحلی؛ آرامش دریا و ساحل را در منزل خود احساس کنید

یکی از طرح های محبوب دکوراسیون داخلی، سبک ساحلی است که جذابیت آرام ساحل را به نمایش می‌گذارد. سبک ساحلی با رنگ‌های روشن، بافت‌های طبیعی و دکوراسیون الهام گرفته از دریا مشخص می‌شود. عناصر دریایی مانند چوب‌های هوا زده، صدف‌های دریایی و آثار هنری الهام گرفته از اقیانوس، سبک ساحلی را با جذابیت ساحلی آرام القا می‌کند.

سبک سنتی در دکوراسیون داخلی

2- سبک سنتی؛ تقارن و جزئیات دقیق در کنار هم

سبک سنتی با تمرکز بر تقارن و جزئیات دقیق، حسی از ظرافت کلاسیک را القا می‌کند. رنگ‌های غنی، الگوهای آراسته، و اثاثیه عتیقه به طراحی ماندگار در سبک سنتی کمک می‌کنند. برای داشتن محیطی با تناسب اجزا، لازم است که لوازم، دکوراسیون، و کاغذ دیواری را بر اساس طرح، رنگ و سبک سنتی انتخاب کنید.

سبک روستیک

3- سبک روستیک؛ یکی از انواع محبوب سبک های دکوراسیون داخلی

سبک روستیک که جذابیت فضای باز را در بر می‌گیرد، مواد طبیعی مانند چوب و سنگ را به نمایش می‌گذارد. رنگ‌های خاکی و بافت‌های دنج فضایی گرم و دلنشین ایجاد می‌کند. سبک روستیک مناسب فضاهای بزرگ است. با بهره گیری از المان‌های طبیعی در سبک روستیک، می‌توان طبیعت را به دنیای مدرن دعوت کرد.

ویژگی طراحی داخلی به سبک روستیک؛ 5 فاکتور مهم را بشناسید

از ویژگی‌های مهم طراحی داخلی به سبک روستیک می‌توان به 5 مورد زیر اشاره کرد:

  • رنگ‌های خاکی: طرح رنگ‌های قهوه‌ای، خاکستری، سبز و قرمز می‌تواند فضا را راحت‌تر کند. سعی کنید پالت رنگ خود را تک رنگ نگه دارید و برای الهام گرفتن به دشت‌های طبیعی یا جنگل نگاه کنید.
  • مواد خام: برای ایجاد یک اتاق نشیمن روستایی، از مواد ناهموار مانند سفال و سنگ، یا مواد نرم‌تر مانند پتوهای چهارخانه یا خز استفاده کنید. تعدادی دیوارکوب فلزی آویزان کنید، از تابلوهای کشتی استفاده کنید یا یک قفسه کتاب تهیه شده از مواد بازیافتی بخرید.
  • الهام از حیوانات: قطعات الهام گرفته شده از طبیعت مانند شاخ‌های آویزان شده در بالای شومینه یا قالیچه‌های پوست حیوانات در اتاق خواب اصلی یا اتاق‌نشیمن، فضای بیرون را به داخل می‌آورند. برای داشتن ظاهری ظریف‌تر، یک مبل یا صندلی چرمی نیز می‌تواند به ایجاد فضای روستایی‌تر کمک کند.
  • سبزه: گیاهان زنده فضا را باز و رنگ روشنی به آن اضافه می‌کنند و همچنین حس جنگلی ایجاد می‌کنند. آویزان کردن گیاهان به سبک تاک در بالای کابینت آشپزخانه خود را برای ظاهری آبشاری در نظر بگیرید یا یک تاج گل آویزان کنید تا سبزی دکوراسیون دیوار خود را افزایش دهید.
  • محیط گرم: یک فضای نشیمن روستایی باید دنج و جذاب باشد. در شومینه سنگی شعله‌ای بسازید که می‌سوزد یا فقط یک شمع شرور از چوب دارچین روشن کنید. رایحه یا صدا را به نقطه کانونی دکور تبدیل کنید تا حس طبیعت را به اتاق خواب روستایی یا خانه مزرعه مدرن خود بیاورید.

شما می‌توانید با تغییر کاربری وسایل، به عنوان مثال از یک در قدیمی به عنوان میز ناهارخوری، فضای داخلی روستایی خود را شخصی‌سازی کنید. اگر خانه شما از قبل دارای جزئیاتی مانند تیرهای چوبی در ورودی است، آن جزئیات را به یک نقطه کانونی تبدیل کنید.

سبک کانتری

 

4- سبک کانتری: ترکیبی از خانه مدرن و روستایی

سبک کانتری تلفیقی از سبک‌های معاصر و خانه‌های مزرعه، Contemporary Country عناصر روستایی را با یک پیچ و تاب مدرن ترکیب می‌کند. پالت‌های خنثی، منسوجات دنج، و لهجه‌های قدیمی، محیطی متعادل و دلنشین ایجاد می‌کنند. سبک کانتری متناسب دوستداران دنیای روستایی و مدرن است.

ویژگی طراحی داخلی به سبک کانتری؛ 5 فاکتور مهم و اساسی

ویژگی طراحی داخلی به سبک کانتری شامل موارد زیر است:

  • قطعات قدیمی: ما فکر می‌کنیم هر خانه باید حداقل چند قطعه قدیمی داشته باشد. اما آن‌ها در خانه‌های سبک روستایی ضروری است. اگر میراثی باشند یا داستانی برای گفتن داشته باشند جذاب‌تر هم می‌شوند.
  • گل و طبیعت: چه با طرح‌های گل‌دار یا یک دسته گل از حیاط شما، آوردن گل در فضای باز برای ایجاد خانه‌ای دلپذیر ضروری است.
  • الگوهای راه راه: راه راه کلاسیک قرمز فرانسوی هرگز قدیمی نمی‌شود. اما تقریباً هر الگوی راه راه درست در یک خانه روستایی قرار می‌گیرد. الگوهای راه راه و گلدار دو مورد از ساده‌ترین و زیباترین ترکیب‌های موجود محسوب می‌شوند.
  • رنگ ظریف: یکی از رایج‌ترین تصورات غلط از سبک کانتری، استفاده از رنگ تماماً سفید است. اما این تصور دور از واقعیت است. بلکه باید با آغوش باز از ورود رنگ به خانه خود استقبال کنید. زرد، قرمز و سبز رنگ‌های محبوب سبک کانتری است.
  • چوب هوازده: حتی اگر به سبک خنثی یا کاملا سفید علاقه دارید، استفاده از چند تکه چوب طبیعی یا رنگ‌آمیزی شده برای کف فضا ضروری است.

با ایجاد سبک کانتری جذاب و دلنشین می‌توانید از فیلم و عکس‌ها الهام بگیرید.

سبک اسکاندیناوی

5- سبک اسکاندیناوی؛ تاکییدکننده رنگ‌های خنثی

سبک اسکاندیناوی که از مناطق شمال اروپا سرچشمه می‌گیرد، بر خطوط تمیز، مبلمان کاربردی و پالت رنگ خنثی تأکید دارد. استفاده از چوب‌هایی با رنگ روشن و اکسسوری‌های مینیمالیستی فضایی آرام و مرتب را در سبک اسکاندیناوی ایجاد می‌کند.

عناصر اصلی طراحی داخلی اسکاندیناوی؛ بازگشتی به طبیعت همراه با تأکید بر آرامش

از عناصر اصلی طراحی داخلی اسکاندیناوی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارجاعات به تاریخ نوردیک: سبک زندگی نوردیک بر پرورش زندگی آگاهانه، شاد و کم استرس تمرکز دارد. فقدان بهم ریختگی و تاکید بر موارد بسیار کاربردی و ساده به این نگرش کمک می‌کند.
  • تاکید بر مواد ارگانیک: اشکال ارگانیک، مواد طبیعی و طرح‌های تمیز، لایه‌ای و راحت از عناصر برجسته سبک طراحی اسکاندیناوی است. سبک طراحی اسکاندیناوی از فرهنگ زندگی در جوامع کوچک روستایی نشات می‌گیرد که عموماً منزوی بودند و نیاز به تکیه بر مواد طبیعی داشتند.
  • طراحی مینیمالیستی: خطوط ساده و تمیز و نمایه‌های باز، سبک طراحی اسکاندیناوی را نشان می‌دهد. طراحی اتاق‌ها اغلب به نور طبیعی ملایم از چراغ‌های آویز ارائه می‌شود و عموماً رنگ‌های خنثی را در خود جای می دهند.
  • طراحی مبلمان الهام گرفته از طبیعت: مواد سازگار با محیط زیست مانند کنده درخت، پوست حیوانات و فضای سرسبز نیز از عناصر اصلی طراحی اسکاندیناوی محسوب می‌شود. در طول تاریخ نوردیک، مردم از موادی که داشتند برای ساخت خانه‌های زیبا و کاربردی استفاده می‌کردند.
  • تشویق آرامش و رضایت: برگرفته از جنبش طراحی اسکاندیناوی، مفهوم hygge، یک سبک دانمارکی/نروژی است که ایده‌آل‌های سلامتی و رضایت را ترویج می‌کند.

با توجه به موارد ذکر شده می‌توان گفت که در طراحی داخلی اسکاندیناوی؛ تأکید اصلی بر کاربرد است.

سبک صنعتی در دکوراسیون داخلی

6- سبک صنعتی؛ نوعی از سبک های دکوراسیون داخلی

سبک صنعتی با الهام از انبارها و کارخانه‌های تغییر یافته، مواد خامی مانند آجر اکسپوز، فلز و چوب احیا شده را به نمایش می‌گذارد. حال و هوای شیک و در عین حال پیچیده سبک صنعتی برای کسانی که به دنبال فضای شهری هیجان انگیز و جذاب باشند، بسیار مفید است.

سبک خانه مزرعه مدرن

7- سبک خانه مزرعه مدرن

ترکیب عناصر روستایی با حساسیت‌های مدرن، اصل اساسی سبک خانه مزرعه مدرن دارای پوشش‌های پریشان و قطعات قدیمی است. سبک خانه مزرعه مدرن محیطی دنج و الهام گرفته از کشورهای اروپایی را تداعی می‌کند. همراه با سبک خانه مزرعه مدرن می‌توانید منازل دهه 20 اروپا را به نمایش بگذارید.

سبک بوهمیان؛ مظهر خلاقیت و زیبایی

 8- سبک بوهمیان؛ مظهر خلاقیت و زیبایی

سبک بوهمی با ترکیبی متنوع از الگوها، رنگ‌ها و بافت‌ها، خلاقیت را جشن می‌گیرد. سبک بوهمیان با تأثیراتی از سراسر جهان، فضایی آزادانه و دعوت کننده را ترویج می‌کند. در واقع سبک بوهمیان مظهری از خلاقیت شما است و می‌تواند نشان دهنده ذهن شاد و بی‌پروای شما باشد.

سبک میدسنتری

 9- سبک میدسنتری؛ سفری به اواسط قرن 19 داشته باشید

سبک میدسنتری یکی از سبک‌های مدرن اواسط قرن در دهه 1950 و 1960 است. سبک میدسنتری دارای خطوط تمیز، اشکال ارگانیک و مبلمان شیک است. قطعات نمادین دهه 50 و 60 می‌توانند ظرافتی بی‌انتها را به هر فضایی القا کنند.

سبک معاصر؛ فضایی شیک و پیچیده

10- سبک معاصر؛ فضایی شیک و پیچیده

طراحی معاصر با زیبایی‌شناسی به روز و تاکید بر فرم‌های تمیز مشخص می‌شود. پالت‌های رنگی خنثی، فضاهای باز و مواد خلاقانه، حال و هوای شیک و پیچیده سبک معاصر را مشخص می‌کند. دنیای معاصر متأثر از دوران صنعتی و ماشینی شدن است. پس پیچیدگی تغییرات عصر مدرن در دکوراسیون داخلی به خوبی نمایان شده و می‌تواند نمایشگر حال و هوای تغییرات اساسی باشد.

سبک آرت دکو

11- سبک آرت دکو؛ همه چیز درباره تجمل و زرق و برق

بر پایه هنر دکو که متعلق به دهه 1920 است، همه چیز با تجمل و زرق و برق نمایان می‌شود. الگوهای هندسی، رنگ‌های جسورانه و مواد مجلل مانند سنگ مرمر و طلایی، مظهر سبک مجلل آرت دکو است. سبک آرت دکو در میان سبک های دکوراسیون داخلی مظهر تفاوت اقشار و نمایانگر ثروت است.

سبک التقاطی

12- سبک التقاطی؛ ایجاد فضایی منحصر به فرد و فریبنده

برای کسانی که از ترکیب و تطبیق عناصر مختلف لذت می‌برند، سبک اکلکتیک امکان ترکیبی شخصی از زیبایی‌شناسی را فراهم می‌کند. در سبک التقاطی با ترکیب الگوها، بافت‌ها و دوره‌های مختلف، می‌توان فضایی واقعا منحصر به فرد و فریبنده ایجاد کرد.

سبک همپتونز

13- سبک همپتونز؛ نمایانگر حال و هوای ساحل خودمانی با ظرافت جاودانه

سبک همپتونز با الهام از منطقه همپتونز نیویورک، حال و هوای ساحل خودمانی را با ظرافت جاودانه القا می‌کند. رنگ‌های روشن، مبلمان راحت و مواد طبیعی به پیچیدگی دلپذیر آن کمک می‌کند. سبک همپتونز یکی از سبک‌های خاص دکوراسیون داخلی است و به فضایی کافی برای اجرا نیاز دارد.

کاغذ دیواری تکمیل کننده سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری تکمیل کننده سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی؛ قبل از خرید مشاوره بگیرید!

در این مقاله به معرفی 13 مورد از محبوب‌ترین سبک‌ های دکوراسیون داخلی پرداختیم. هر کدام از سبک‌ها می‌تواند پاسخگوی سلایق مختلف شما باشد. پیشنهاد ما این است قبل از انتخاب سبک، با کارشناسان این حوزه ارتباط بگیرید و مشاوره لازم را متناسب با فضای خود دریافت کنید. در نظر داشته باشید که کاغذ دیواری یکی از متریال‌های تکمیل کننده و ضروری برای پیاده‌سازی سبک‌های دکوراسیون داخلی است.

به منظور مشاهده انواع کاغذ دیواری در سبک‌های مختلف می‌توانید به آلبوم‌های وبسایت اکستریم والز مراجعه کنید. اکستریم والز یکی از برندهای مطرح تولید و عرضه کاغذ دیواری در ایران و کشورهای همسایه است. اکستریم والز بیش از 50 درصد سهم تولید و عرضه کاغذ دیواری در بازار را در دست دارد. بر این اساس به صورت مرتب از آلبوم‌های جدید خود رونمایی می‌کند. شما می‌توانید آلبوم‌ها را از طریق سایت مشاهده و با یادداشت کد رنگ مورد نظر، کاغذ دیواری مورد علاقه خود را از فروشگاه نزدیک محل زندگی خود خریداری کنید.

در صورت نیاز به دریافت مشاوره در زمینه انتخاب بهترین کاغذ دیواری یا دریافت نمایندگی از اکستریم والز می‌توانید از طریق شماره تماس 02192001955 با کارشناسان مجموعه اکستریم والز ارتباط بگیرید. همراه با اکستریم والز بهترین‌های دنیای کاغذ دیواری را تجربه کنید.

سوالات متداول

سوالات متداول

سبک کانتری چیست؟

سبک کانتری تلفیقی از سبک‌های معاصر و خانه‌های مزرعه اروپایی است.

سبک آرت دکو متعلق به چه زمانی است؟

هنر دکو که متعلق به دهه 1920 است، همه چیز در سبک آرت دکو بر اساس تجمل و زرق و برق است.

سبک صنعتی الهام گرفته از چه چیزی است؟

سبک صنعتی با الهام از انبارها و کارخانه‌های تغییر یافته مواد خامی مانند آجر اکسپوز، فلز و چوب احیا شده را به نمایش می‌گذارد.

در سبک ساحلی از چه رنگی بهره گرفته می‌شود؟

در سبک ساحلی از رنگ‌های روشن، بافت طبیعی و دکوراسیون‌هایی که الهام گرفته از دریا است استفاده می‌کنند.

reactor call to action banner
reactor call to action banner-mob
به اشتراک بگذارید

14 دیدگاه

  • سبک های دکوراسیون داخلی خصوصا سبک های جدید مثل سبک همپتونز خیلی قشنگ هستن???????? ممنون از مطلب مفیدتون

  • نکته ی مثبت دیوارپوش های اکستریم اینه که برای هر سبکی از دکوراسیون داخلی، کاغذ دیواری مناسب داره.

    • بله .سعی ما همواره بر این بوده برای تمامی سلایق محصول مناسبی داشته باشیم

  • با عکس‌های خیلی خوبی که گذاشته بودید من تقریبا به همه سبک‌های دکوراسیون داخلی علاقه‌مند شدم 🙂

  • چه زیبا که سبک های دکوراسیون داخلی متفاوت و البته زیاد رو در این مقاله ارائه دادین ممنون

  • سبک های دکوراسیون داخلی خیلی متنوع هستند و این روزا مدرنیتع یکی ازبهترین سبکاش میتونه باشه

  • ممنون از اطلاعاتی که درمورد سبک های دکوراسیون داخلی در اختیارمون قرار دادید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *