کاغذ دیواری پتینه

چند وقتی است که طرح‌های پتینه سیطره بی‌بدیل خود را بر روی دکوراسیون داخلی انداخته است و یکه تاز ترند این روزهای چیدمان داخلی است، از فرش و مبل تا کوسن و کاغذ دیواری، پتینه آن چیزی است که شما برای زیباتر کردن خانه خود به آن نیاز دارید.
به صورت کلی و به زبان عامیانه به هر سطحی که حالت کهنه به خود بگیرد و این طور به نظر برسد که بر اثر زمان بخش‌هایی از آن از بین رفته است پتینه می‌گویند. درست کردن همچین حالتی بصورت عمدی بر روی سطوحی مانند پارچه یا کاغذ، مهارت‌های پتینه کاری را می‌طلبد که هر چقدر ظرافت کار بیشتر باشد به جذابیت کار افزوده خواهد شد.
طرح‌های پتینه بیشماری بر روی کاغذ دیواری وجود دارد که هرکدام زیبایی خود را دارند، می‌توانید از این قسمت انواع کاغذ دیواری‌های طرح پتینه را ببینید. کاغذ دیواری‌های طرح پتینه در انواع رنگ‌ها و متدهای حکاکی طراحی و تولید می‌شوند که بنابر سلیقه و هارمونی چیدمان خود می‌توانید از آنها برای پوشش دیوارها استفاده کنید. در این مقاله با انواع کاغذ دیواری پتینه و کاربردهای آن آشنا خواهیم شد.

 

 ویدئو معرفی کاغذ دیواری‌های طرح پتینه آلبوم هیدروژن

 

دیوارپوش پتینه
استفاده از کاغذ دیواری طرح پتینه در اتاق خواب

 

کاربردهای کاغذ دیواری پتینه

انواع کاغذ دیواری پتینه و کاربردهای آن از لحاظ شکلی به هر نوع طرحی که حالت سایه‌روشن، تیره و کم رنگ دارد و یا حالتی دارد که نشان می‌دهد عمری از آن گذشته است که طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است طرح پتینه می‌گویند. پس تا اینجا متوجه شدید که طرح پتینه یک طرح زیبا و هنری است و طرفداران خود را در دکوراسیون سبک روستیک و کلاسیک و غیره دارد.

پتینه می تواند جلوه های جالب و زیبایی بر روی اشیا ایجاد کند و برخی از افراد دوست دارند از پتینه به عنوان یک عنصر تزئینی در خانه خود استفاده کنند.

کاغذ دیواری پتینه بسته به جنس، رنگ، بافت و طرحی که شبیه سازی می کند، انواع مختلفی دارد. چند نمونه عبارتند از:

کاغذ دیواری پتینه فلزی
کاغذ دیواری پتینه با بازنمایی عنصر فلز

کاغذ دیواری پتینه فلزی

این نوع کاغذ دیواری ظاهر سطوح فلزی مانند مس، برنز، برنج، آهن یا استیل را که در طول زمان اکسید یا خورده شده اند، تکرار می کند. کاغذ دیواری پتینه فلزی می تواند رنگ های مختلفی مانند سبز، آبی، قهوه ای، طلایی یا نقره ای داشته باشد.

پتینه چوبی
کاغذ دیواری طرح پتینه چوبی

کاغذ دیواری پتینه چوبی

این نوع کاغذ دیواری ظاهر چوبی را که در معرض عناصر طبیعی مانند آفتاب، باران، باد یا حشرات قرار گرفته است، بازتولید می کند. کاغذ دیواری پتینه چوبی می تواند سایه ها و بافت های مختلفی مانند روشن، تیره، روستیک یا صاف داشته باشد.

کاغذ دیواری پتینه سنگی
کاغذ دیواری با طرح پتینه سنگی

کاغذ دیواری پتینه سنگی

این نوع کاغذ دیواری ظاهر سنگی را شبیه سازی می کند که توسط نیروهای طبیعی مانند آب، ماسه یا یخ فرسوده شده یا فرسایش یافته است. کاغذ دیواری پتینه سنگی می تواند اشکال و بافت های مختلفی مانند گرد، مربع، خشن یا صاف داشته باشد.

اینها برخی از انواع کاغذ دیواری پتینه هستند که می توانید در آلبومهای مختلف کاغذ دیواری پیدا کنید. کاغذ دیواری پتینه می تواند شخصیت و جذابیت زیادی به دیوارهای شما ببخشد و خانه شما را منحصر به فرد و شیک تر کند.

 

کاغذدیواری طرح پتینه یکی از پرطرفدارترین طرح‌های کاغذدیواری است که برای ست شدن و هماهنگ شدن با مبلمان و وسایل در سبک‌های مختلف انتخاب می‌شود. نصب کاغذ دیواری طرح پتینه یک حس دراماتیک (نمایشی و هنری) به فضای اتاق اضافه می‌کند.

 

کاغذ دیواری پتینه سورمه ای
کاغذ دیواری طرح پتینه با رنگ غیر منتظره سورمه ای و مسی

مناسب با سبک های خاص و جذاب!

از کاغذ دیواری پتینه برای ایجاد ظاهری منحصر به فرد و شیک برای دیوارها و سایر سطوح در فضاهای داخلی استفاده می شود. کاغذ دیواری پتینه می تواند ظاهر پتینه را شبیه سازی کند که لایه نازکی است که بر روی سطح فلزات، چوب، سنگ یا مواد دیگر به دلیل کهنه شدن یا هوازدگی ایجاد می شود. کاغذ دیواری پتینه می تواند رنگ ها، بافت ها و الگوهای متنوعی داشته باشد که می تواند به هر اتاق شخصیت و جذابیت بدهد.

کاغذ دیواری پتینه بسته به نوع و طرح کاغذ دیواری برای سبک های مختلف دکوراسیون داخلی مناسب است. برخی از سبک هایی که کاغذ دیواری پتینه می تواند تکمیل شود عبارتند از:

 

سبک روستیک

سبک روستیک از طبیعت الهام گرفته شده و دارای مواد طبیعی، رنگ های خاکی و عناصر دنج است. کاغذ دیواری پتینه می تواند حس روستایی یک فضا را با افزودن لمسی از تاریخ و اصالت افزایش دهد. به عنوان مثال، کاغذ دیواری پتینه فلزی می تواند با مبلمان و لوازم چوبی تضاد ایجاد کند، در حالی که کاغذ دیواری پتینه چوبی می تواند فضایی گرم و دلنشین ایجاد کند.

 

سبک صنعتی

سبک صنعتی متاثر از کارخانه ها و انبارها است و دارای مواد اکسپوز، نمودهای فلزی و عناصر مینیمالیستی است. کاغذ دیواری پتینه می تواند با ایجاد حس کهولت سن و فرسودگی، کمی رنگ و بافت به نمای صنعتی فضا ببخشد. به عنوان مثال، کاغذ دیواری پتینه فلزی می تواند با وسایل و مبلمان فلزی در یک فضای صنعتی مطابقت داشته باشد، در حالی که کاغذ دیواری پتینه سنگی می تواند حال و هوای خام و تند ایجاد کند.

 

سبک وینتیج

سبک وینتیج از گذشته الهام گرفته شده است و دارای اقلام عتیقه، الگوهای گل و عناصر نوستالژیک است. کاغذ دیواری پتینه می تواند با ایجاد حس تاریخی و عاشقانه، کمی جذابیت و ظرافت به ظاهر قدیمی یک فضا بیافزاید. به عنوان مثال، کاغذ دیواری پتینه فلزی می تواند با پارچه ها و اکسسوری های گلدار تضادی ایجاد کند، در حالی که کاغذ دیواری پتینه چوبی می تواند فضایی نرم و لطیف ایجاد کند.

اینها برخی از سبک هایی هستند که کاغذ دیواری پتینه می تواند به خوبی با آنها سازگار باشد. البته می توانید انواع کاغذ دیواری پتینه را نیز با سبک های مختلف دکوراسیون داخلی ترکیب و تطبیق دهید تا ظاهر منحصر به فرد و شخصی خود را ایجاد کنید. کاغذ دیواری پتینه می تواند راهی عالی برای بیان خلاقیت و شخصیت شما در خانه شما باشد.

 

کاغذ دیواری پتینه مناسب دیوار پشت تلویزیون
نحوه صحیح استفاده از کاغذ دیواری پتینه طوسی برای دیوار پشت تلویزیون

پتینه‌کاری روی دیوار بهتر است یا کاغذ دیواری؟

به طور کلی باتوجه به زمانبر بودن اجرای طرح پتینه، مسلما کاغذدیواری برای این‌کار مناسب‌تر است. از طرفی هم ممکن است آن طرحی که شما در ذهن دارید خوب از آب درنیاید و نتیجه رضایت‌بخش نباشد. اما در کاغذ دیواری با طرح پتینه شما ابتدا طرح‌ها را مشاهده می‌کنید و بعد دست به انتخاب می‌زنید. به همین خاطر انتخاب و اجرا آن هم راحت‌تر است.

کاغذ دیواری یا پتینه
کاغذ دیواری پتینه، با انواع مختلف طرح‌ها جایگزین خوبی برای پتینه است.

با پیشرفت کیفیت چاپ در کاغذدیواری و برجستگی نقش‌های کاغذدیواری، طرح‌های کاغذدیواری نظیر طرح پتینه بسیار شبیه به طرح اصلی به نظر می‌آیند. برای پتینه کردن دیوارها حداقل چند روزی زمان باید صرف کرد. این درحالی است که کاغذدیواری طرح پتینه با ایجاد همان نمای پتینه‌ی دلخواه شما یک الی دو روز بیشتر زمان نمی‌برد. در ضمن از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است و با قابلیت شستشویی که دارد در صورت ایجاد لک به راحتی با یک دستمال یا اسفنج مرطوب به حالت اولیه برمی‌گردد.

 

کاغذ دیواری پتینه در اتاق خواب
کاغذ دیواری طرح کرم قهوه‌ای با رو تختی سورمه‌ای و سفید ترکیب فوق‌العاده جذاب برای چیدمان اتاق خواب می‌باشد.

مورد دیگری که در رابطه با مزایای کاغذ دیواری نسبت به اجرای پتینه وجود دارد، قابل شست‌و‌شو بودن آن است.

کاغذ دیواری پتینه
استفاده صحیح از کاغذ دیواری پتینه برای فضای کار

قیمت کاغذ دیواری پتینه

اگر بخواهیم در مورد قیمت کاغذ دیواری پتینه در بازار صحبت کنیم گزینه های بسیار متفاوتی در این میان وجود دارد، این موضوع خیلی بستگی به جنس، برند و گرماژ کاغذ دیواری دارد. به طور معمول اکثر برندهای معتبر کاغذ دیواری در میان تولیداتشان طرح های پتینه هم دارند. بسیاری از این برندها آلبوم های مخصوص طرح های پتینه و ساده دارند که قیمت آنها می تواند به نسبت سایر آلبوم ها پایین تر باشد.
همان طور که گفته شد عوامل دیگری به جز طرح کاغذ دیواری می توانند تعیین کننده قیمت آن باشند، بنابراین کاغذ دیواری های طرح پتینه را می توانید از اکثر فروشگاه های دکوراسیون داخلی در سراسر کشور استعلام قیمت نمایید.
یکی از مزیت های کاغذ دیواری های طرح پتینه خصوصا آنهایی که در رنگ بندی های خنثی طراحی و تولید می شوند، جایگزینی آنها به جای رنگ است که از مزیت های بیشتری نسبت به رنگ از جمله نصب سریع و آسان، قیمت اقتصادی تر، عدم جذب دوده و گرد و غبار و… برخوردار هستند.
برای اطلاع از قیمت انواع کاغذ دیواری می توانید این مقاله را مشاهده کنید: “قیمت کاغذ دیواری ( آپدیت خرداد 1402 )

ست کردن کاغذ دیواری های مختلف با کاغذ دیواری پتینه

کاربرد استفاده از این کاغذ دیواری بیشتر برای ست شدن با طرح‌های کلاسیک کاغذ دیواری است. پیشنهاد ما به شما ست کردن طرح پتینه با طرح داماسک می‌باشد.

کاغذ دیواری طرح پتینه اما تنها مختص با دکوراسیون کلاسیک نمی‌باشد. جدیداً استقبال خوبی از کاغذدیواری طرح پتینه در دکوراسیون مدرن نیز شده است.

کاغذ دیواری پتینه در منزل
کاغذ دیواری طرح پتینه مناسب دکوراسیون سبک پست مدرن

کاغذ دیواری پتینه سفید

در این کاغذ دیواری‌ها از رنگ سفید و یا طوسی بسیار روشن استفاده می‌شود. در کاغذ پتینه سفید حتما در کنار رنگ اصلی از رنگ‌های ست استفاده شده است تا فضای روشن و تیره و زیبا و دلنشین به وجود آید.

کاغذدیواری طرح پتینه اکستریم والز
کاغذ دیواری طرح پتینه مناسب تمام سبک‌ها می باشد.

این رنگ‌های ست معمولا تیره هستند. کاغذ دیواری کاغذی طرح پتینه سفید فضای خانه را تیره و گرفته نمی‌کند و برای خانه‌های کوچک مناسب است. در کنار کاغذدیواری پتینه سفید از مبلمان طوسی رنگ، کالباسی و دکوراسیون‌هایی که رنگ بیشتری دارند، بهتر دیده می‌شوند.

 

پتینه‌کاری روی دیوار یا کاغذ دیواری
کاغذ دیواری طرح پتینه سفید طوسی را می‌توان با مبلمان چوبی و مینیمال به کار ببرید.

کاغذ دیواری پتینه طلایی

رنگ طلایی در کاغذدیواری پتینه از نظر روانشناسی اثر محرکی بر فعالیت مغز دارد و انعطاف پذیری در تفکر را افزایش می‌دهد. این رنگ منحصر به فرد، دارای درخشندگی است و فضای داخلی را با نور و گرما پرمی کند.

کاغذ دیواری پتینه کرم طلایی

با دقت بیشتر به نقوش پتینه روی کاغذدیواری طرح‌هایی به صورت ساییدگی و خط‌ افتادگی به چشم می‌آیند که سبب جذابیت طرح های پتینه می‌شود. کاغذدیواری پتینه کرم/ طلایی باعث لوکس شدن فضای داخلی خواهند شد.

کاغذ دیواری پتینه طلایی
کاغذ دیواری پتینه طلایی، بسیار مناسب برای هر سبک دکوراسیونی است.

کاغذ دیواری پتینه رنگی

کاغذدیواری پتینه از رنگ‌های مختلفی برخوردار است. که بر حسب سلیقه و همچنین متناسب با فضای داخلی می‌توانید دست به انتخاب بزنید. کاغذدیواری پتینه رنگی بسیار مناسب نصب در هر فضایی نظیر پذیرایی، هال، آشپزخانه و اتاق خواب و فضای رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و اداری می‌باشند.

کاغذ دیواری پتینه سبز
کاغذ دیواری های پتینه با رنگ های غیرمنتظره می تواند جذابیت زیادی در فضای داخلی ایجاد کند!

کاغذ دیواری پتینه طوسی

در کاغذدیواری پتینه بافت‌های مختلفی قابل مشاهده است که الهام گرفته از طرح‌های مختلف پارچه، سنگ و فلز است. نصب کاغذدیواری پتینه‌ی طوسی که یک رنگ خنثی است با جزئیاتی که به هم شباهتی ندارند، چشم‌ها را برای مدت طولانی خسته نمی‌کند. همچنین در بهبود طراحی داخلی اثرگذار است و ظاهری شگفت انگیز در فضای داخلی ایجاد می‌کند.

کاغذ دیواری پتینه طوسی
کاغذ دیواری طوسی، مناسب برای دکوراسیون سبک مدرن است.

کاغذ دیواری پتینه نقره‌ای

کاغذدیواری پتینه نقره‌ای با بافت خاص و رنگ خود علاوه بر جلوه‌ی کلاسیک و شیک، ویژگی‌های منحصر به فردی را در فضای داخلی ایجاد می‌کند. نصب کاغذدیواری پتینه‌ی نقره‌ای روی یک دیوار، جلوه‌ای عالی ایجاد می‌کند و تا زمانی که در یک اتاق نصب است به اندازه‌ی روز اول خوب به نظر می‌رسد.

کاغذ دیواری پتینه ساده

استفاده از کاغذدیواری پتینه ساده با رنگ‌های روشن سبب روشنایی در فضای داخلی می‌شود. علاوه بر آن از به هم ریخته به نظر رسیدن یک فضای داخلی جلوگیری می‌کند.

کاغذ دیواری پتینه ساده
با کاغذ دیواری پتینه ساده، فضای خانه خود را شیک و مینیمالیسم نمایید.

 

جدیدترین طرح کاغذ دیواری پتینه

پتینه به معنای داشتن بافت کهنه است که دچار ساییدگی شده است. کاغذدیواری پتینه با داشتن شکل انتزاعی باعث خستگی چشم‌ها نمی‌شود. این طرح مناسب نصب در هر فضایی است. به همین خاطر سبب محبوبیت و پرفروش شدن این طرح شده است. طرح‌ها و رنگ‌های متنوع کاغذدیواری پتینه به‌ صورت گسترده در بازار موجود می‌باشند. کاغذ دیواری پتینه، جز، یکی از طرح‌های جدید و محبوب در بازار کاغذ دیواری است.

کاغذ دیواری پتینه طلایی
طرح های پتینه به همراه اکلیل و رگه های طلایی از جدیدترین نوع کاغذ دیواری های پتینه هستند

کاغذ دیواری طرح انتزاعی

پتینه یک کاغذ دیواری انتزاعی است که رنگ خود را به شکلی زیبا و مجلل ارائه می‌دهد. این کاغذ دیواری مجلل با رنگ و جلوه‌های ظریف ارتعاش می‌کند و آن را به طرحی همه‌‌کاره و مناسب شرایط مختلف تبدیل می‌کند.

کاغذ دیواری پتینه از نمای نزدیک
بافت یک نوع کاغذ دیواری پتینه از نمای نزدیک در سه رنگ

طرح‌های پتینه مملو از تصاویر چشم‌گیر و ایده‌های هیجان‌انگیز است.

 

ست کردن کاغذ دیواری پتینه با مبلمان و فرش مناسب

نوع مبلمان یا فرش متناسب با کاغذ دیواری پتینه به سبک و رنگ کاغذ دیواری و همچنین ظاهر و احساس کلی اتاق بستگی دارد. کاغذ دیواری پتینه نوعی کاغذ دیواری است که ظاهر پتینه را شبیه سازی می کند که لایه نازکی است که بر روی سطح فلزات، چوب، سنگ یا مواد دیگر به دلیل کهنگی یا هوازدگی ایجاد می شود.

کاغذ دیواری پتینه می تواند رنگ ها، بافت ها و الگوهای متنوعی داشته باشد که می تواند به هر اتاق شخصیت و جذابیت بدهد.

کاغذ دیواری پتینه طرح سیمان
کاغذ دیواری به طرح پتینه که سعی در بازنمایی سیمان و بتن را دارد

 

برخی از نکات کلی برای انتخاب مبلمان یا فرش متناسب با کاغذ دیواری پتینه عبارتند از:

تضاد و هماهنگی بین رنگ کاغذ دیواری و مبلمان یا فرش را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر کاغذ دیواری دارای رنگ تیره یا گرم مانند قهوه ای، قرمز یا طلایی است، می توانید مبلمان یا فرش را با رنگ روشن یا سرد مانند سفید، آبی یا نقره ای انتخاب کنید. این می تواند ظاهری متعادل و ظریف ایجاد کند. از طرفی اگر کاغذ دیواری دارای رنگ روشن یا سردی مانند سفید، آبی یا نقره ای است، می توانید مبلمان یا فرش را با رنگ های تیره یا گرم مانند قهوه ای، قرمز یا طلایی انتخاب کنید. این می تواند ظاهری دنج و جذاب ایجاد کند.

بافت و طرح کاغذ دیواری و مبلمان یا فرش را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر کاغذ دیواری بافت صاف و ساده ای دارد، مانند پتینه فلزی یا سنگی، می توانید مبلمان یا فرشی با بافت خشن و پیچیده مانند چوب یا پارچه با پتینه های ضخیم انتخاب کنید.
این می تواند تضاد و فضای بهتری را در اتاق ایجاد کند. از طرفی اگر کاغذ دیواری دارای بافت خشن و پیچیده ای مانند پتینه چوبی با پتینه های ضخیم و واضح است، می توانید مبلمان یا فرشی با بافت صاف و ساده مانند فلز یا سنگ انتخاب کنید. این می تواند هماهنگی را در اتاق ایجاد کند.

سبک و تم کاغذ دیواری و اتاق را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر کاغذ دیواری سبک روستیک دارد، مانند پتینه چوبی یا سنگی، می توانید مبلمان یا فرشی را که با این سبک مطابقت دارد، انتخاب کنید، مانند میز، صندلی، کابینت، یا فرش با الیاف طبیعی چوبی. این می تواند ظاهری روستیک و طبیعی ایجاد کند. از طرفی اگر کاغذ دیواری سبک صنعتی مانند پتینه فلزی دارد، می توانید مبلمان یا فرشی متناسب با این سبک انتخاب کنید، مانند لامپ های فلزی، قفسه ها، چهارپایه ها و یا فرش هایی با طرح های هندسی. این می تواند ظاهری صنعتی و مدرن ایجاد کند.

 

کاغذ دیواری پتینه برای چه فضاهایی مناسب است ؟

کاغذدیواری پتینه، یکی از محبوب‌‎ترین طرح‌ها در چند سال اخیر است که در تمامی فضاها از جمله، اتاق خواب، پذیرایی، اتاق نشیمن، راه‌رو، حتی پشت تلویزیون کاربردی است. کاغذدیواری پتینه، جز طرح‌های سبک مدرن است.

از آنجایی که این طرح با هر دکوراسیون و چیدمانی ست می‌شود؛ بنابراین هر سال توسط تولیدکنندگان کاغذدیواری با تنوع بالا در رنگبندی تولید و به بازار عرضه می‌شود. لذا نصب کاغذدیواری پتینه بر روی دیوارها، رنگ و بافتی جسورانه را به هر فضای داخلی می افزاید.

کاغذدیواری پتینه مناسب برای تمامی فضاها
کاغذدیواری طرح پتینه، مناسب برای بسیاری از فضا در دکوراسیون داخلی است.

کاغذ دیواری پتینه برای اتاق خواب

 انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای دیوارهای اتاق خواب، اولین قدم برای تزیین و دیزاین فضای آن است. بهتر است انتخاب کاغذ دیواری براساس سبک و رنگبندی دکوراسیون داخلی انتخاب شود. با نصب کاغذ دیواری پتینه، دست شما برای انتخاب سایر وسایل و اکسسوری‌ها باز خواهد بود. چراکه این طرح‌ها به خوبی با هر نوع سبک و دکوراسیونی هماهنگ می‌شوند.

کاغذدیواری پتینه اتاق خواب
فضایی دراماتیک برای اتاق خواب با نصب کاغذدیواری پتینه

کاغذ دیواری پتینه برای پذیرایی

سالن پذیرایی از نقاط مهم و حساس در خانه ما ایرانیان است که چیدمان و انتخاب سبک آن برایمان حائز اهمیت است. اگر برای پوشش دیوارهای پذیرایی؛ کاغذدیواری طرح‌ پتینه را انتخاب کردید، به راحتی می‌توانید اکسسوری‌های همچون تابلو و ساعت دیواری را بر روی دیوار نصب نمایید. فقط از استفاده افراطی از وسایل بر روی دیوار پذیرایی اجتناب کنید.

همچنین اگر طرح کاغذدیواری پتینه ساده بود، می‌توانید در تمامی دیوارهای پذیرایی خود استفاده کنید. درغیر این صورت بهتر است فقط در دیوار شاخص نصب شود.

داماسک پتینه شده
یک طرح داماسک پتینه کاری شده چشم نواز برای فضای نشیمن

کاغذدیواری پتینه اداری

یکی از رایج‌ترین فضاها برای کاغذ دیواری پتینه، فضاهای اداری و تجاری است. بسیاری از شرکت‌ها برای تحول چشم‌گیر فضای دکوراسیون خود، از کاغذدیواری‌ با طرح‌‌ها و سبک‌های اداری همچون پتینه، ساده، بافت و… استفاده می‌کنند. با نصب کاغذدیواری پتینه بر روی دیوارهای اداری، فضا بسیار دلباز و دلنشین خواهد شد و ذهن کارکنان را برای داشتن یک روز کاری ارزشمند متمرکزتر خواهد نمود.

کاغذ دیواری پتینه اداری
یکی از طرح‌های پرکاربرد در ادارات، طرح پتینه است.

کاغذ دیواری پتینه برای پشت تلویزیون

دیوار اصلی یا شاخص اتاق نشیمن، فضای مناسبی است تا تلویزیون را در آنجا قرار داده و یا نصب کنید. از آنجایی که پشت تلویزیون عموما کانون توجه همه افراد حاضر در خانه است، بهتر است از طرح‌های ساده‌تر و مناسب با رنگبندی روشن استفاده شود. کاغذدیواری پتینه، یکی از طرح‌های مناسب پشت LCD است که هم فضا را دلباز و شیک می‌کند و هم از خستگی چشم‌ها پیشگیری می‌کند.

کاغذ دیواری پشت tv پتینه
پشت LCD، نقطه کانونی اتاق نشیمن است که بهتر است با کاغذدیواری پوشش داده شود.
به اشتراک بگذارید