آموزش گام به گام نصب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری یکی از پرطرفدارترین و در عین حال جذاب‌ترین انواع دیوارپوش در صنعت دکوراسیون داخلی بوده و پیشنهادی جذاب و بادوام برای زیباسازی خانه محسوب می‌شود. نصب کاغذ دیواری، مستلزم مهارت و دقت فراوانی است، با این حال، خودتان نیز می‌توانید از عهده ی آن برآمده و این کار را به نحو احسن انجام دهید. گرچه پیشنهاد ما به شما برای نصب کاغذ دیواری، کمک گرفتن از یک متخصص و نصاب حرفه‌ای است، تا خیالتان از نتیجه ی کار راضی باشد، اما اگر گمان می‌کنید، خودتان نیز همیشه در امور فنی موفق عمل کرده‌اید، دست به کار شده و برای ایجاد تغییری شگفت انگیز در خانه تان، معطل نکنید.

برای نصب کاغذ دیواری، از چسب‌هایی با پایه ی آب استفاده می‌کنند، که فاقد بو بوده و در مدت زمان کوتاهی خشک می‌شوند. چسب‌هایی که گاها از بین درز کاغذ دیواری‌ها، در هنگام نصب، بیرون می‌زند، به آسانی با اسفنج یا ابر خیس پاک می‌شوند. ویدیوی زیر، می‌تواند کمک کننده ی شما در جهت نصب کاغذ دیواری به درست ترین شکل ممکن باشد.

ویدئو مراحل نصب کاغذ دیواری به صورت گام به گام

وسایل مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری

 

وسایل مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری

اگر قصد دارید کاغذ دیواری‌هایتان را خودتان نصب کنید، به وسایل زیر احتیاج دارید:

  • رول کاغذ دیواری
  • تیغ موکت بری یا کاتر
  • کاردک پلاستیکی
  • چسب چوب
  • چسب مخصوص نصب کاغذ دیواری
  • قلمو یا غلطک نقاشی
  • میز کار
وسایل مورد نیاز جهت نصب کاغذ دیواری
ابزار مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری

تهیه وسایل مورد نیاز

اولین قدم، انتخاب و خریداری کاغذ دیواری مناسب و شیک، متناسب با سلیقه و سبک مد نظر شما است؛ از این رو شما می‌توانید به منظور تهیه ی رول‌های کاغذ دیواری، آن‌ها را از فروشگاه‌های تزئینات و دکوراسیون بخرید؛ باقی لوازم ( همچون کاردک، تیغ یا کاتر، و…) را نیز از فروشگاه‌های ابزار فروشی یراق، با قیمت مناسب و به صرفه خریداری کنید.

چسب کاغذ دیواری و چسب چوب را نیز می‌توانید از رنگ فروشی‌ها تهیه کنید. هر رول کاغذ دیواری، در عرض 50، 70، 100 سانتی متر عرضه می‌شود. قیمت کاغذ دیواری نیز با توجه به کیفیت، جنس، طرح و رنگ، برند و کشور سازنده، متفاوت است. به جای میز کار، می‌توانید از یک میز بزرگ مانند میز غذاخوری استفاده کنید؛ و به جای خطکش بلند نیز از یک وسیله شبیه به خط کش که طول بلندی داشته و کاملا صاف است، بهره بگیرید.

ابعاد کاغذدیواری
طریقه محاسبات سایزبندی کاغذ دیواری بدین صورت انجام می‌گیرد.

چسب کاغذ دیواری

چسب کاغذ دیواری، نوعی پودر شبیه به گچ است، که با نسبتی از آب و چسب چوب مخلوط شده و برای نصب، قابل استفاده قرار می‌گیرد. کیفیت، یکی از مهمترین مواردی است که باید در انتخاب چسب کاغذ دیواری به آن توجه کرد، شما میبایست، چسبی را انتخاب کرده که کیفیت بالایی داشته، تا عمل نصب کاغذ دیواری را با مشکل مواجه نکند. همچنین تناسب در ترکیب چسب چوب و آب با چسب کاغذ دیواری نیز در نحوه ی اجرای آن تاثیر می‌گذارد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

کال تو اکشن کاغذ دیواری کربن
کال تو اکشن کاغذ دیواری کربن-موبایل

روشی که برخی از نصاب‌های حرفه‌ای برای ترکیب این مخلوط، به کار می‌برند، استفاده از مته‌ای شبیه پروانه است، که آن را روی دریل قرار داده و درون ظرف چسب فرو می‌برند، سپس با روشن کردن دریل برقی ( درست مانند همزن آشپزخانه)، تمامی مواد ظرف را مخلوط کرده و ترکیبی یکدست را می‌سازند. این کار باعث می‌شود که چسب، به خوبی ترکیب شده و در مراحل نصب کاغذ دیواری، حباب کمتری باقی بماند. اگر دریل و مته ندارید، خودتان راهی برای ترکیب یکنواخت مخلوط پیدا کرده و آن را عملی کنید.

چسب کاغذدیواری
آماده کردن چسب کاغذ دیواری در یک محفظه بزرگ‌تر

چند نکته قبل از مراحل نصب کاغذ دیواری

برای نصب اصولی، صحیح، سریع و مناسب کاغذ دیواری، باید به چند نکته ی مهم توجه کافی داشته باشید. به طور مثال، اگر شما بدون چک کردن ناصافی و ناهمواری‌های دیوار، شروع به چسباندن کاغذها کنید، ممکن است به دلیل انجام ندادن مراحل نم گیری، کاغذ دیواری، بعد از مدت کوتاهی، خراب یا از دیوار جدا شود. در ادامه ی این مطلب به برخی از نکات مهم قبل از نصب کاغذ دیواری، می‌پردازیم.

نصب کاغذ دیواری
نحوه نصب کاغذ دیواری در دیوارهای کاذب توسط نصاب حرفه‌ای

جنس دیوار

جنس دیوار در نحوه ی چسبیدن کاغذ دیواری به سطح آن موثر است. به طور مثال، کاغذ دیواری‌ها روی دیوار گچی به خوبی نصب می‌شوند. در صورتی که، دیوارهای چوبی و سیمان، چسبندگی کمتری از نظر پذیرش کاغذ دیواری روی خود دارند.

جنس دیوار
تمیز بودن دیوار یکی از مهم‌ترین بخش‌ها قبل از نصب کاغذ دیواری می‌باشد.

نم‌گیری و رطوبت دیوار

بعد از تهیه ی لوازم مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری، باید سطح مورد نظر را بررسی کرده و آن را زیرسازی کنیم. اگر دیواری که قصد نصب کاغذ دیواری روی آن را دارید، دارای رطوبت و نم گرفتگی باشد، میبایست نم را از بین برده و دلیل رطوبت و نم دادن دیوار را پیدا کرده و آن را حل کنید، چرا که ادامه ی نم و رطوبت، مطمئنا کاغذ دیواری نصب شده را دچار مشکل می‌کند.

سپس هر نقطه‌ای از دیوار را که متورم، برآمده و دچار رطوبت است، با کاردک فلزی جدا کنید، این کار را تا چند سانتی متر و تا حدی که تمام گچ‌های خیس روی دیوار جدا شود، ادامه دهید؛ تا به نقطه‌ای که نم و رطوبت از آن جا منشا می‌گیرد برسید. سپس مشکل و منبع رطوبت را حل کنید و مجددا دیوار را گچ کنید. البته پیشنهاد ما به شما این است که برای این کار از یک متخصص که در این زمینه مهارت دارد، کمک بگیرید؛ چرا که قطعا او در این مورد، بیشتر از شما تجربه دارد.

زیرسازی دیوار

 

چک کردن ترک و شکاف‌های دیوار

مرحله ی بعدی پس از برطرف کردن نم و رطوبت دیوار به طور کامل، و خشک شدن گچ دیوار، چک کردن ترک و شکاف‌ها، جای میخ، و سایر آسیب‌های دیوار است. این ترک‌های ریز، به سختی با چشم دیده می‌شود، اما اگر می‌خواهید نتیجه ی نصب کاغذ دیواری، تمیز، مرتب، یکدست و مطلوب و باب میلتان باشد، حتما تمام این موارد را رعایت و رفع کنید. معمولا این ترک‌ها در کنج یا کنار کلید پریزها، لبه‌های پنجره و … یافت می‌شوند. برای رفع و پوشاندن این شکاف‌ها و آسیب‌ها، می‌توانید از بتونه استفاده کنید. به این منظور، ابتدا روی درزها و ترک‌ها را با کاردک تیز، شکاف عمیق تری ایجاد کرده تا بتونه کاملا به درون آن نفوذ کند.

ترکیب بتونه‌ای که نصابان حرفه‌ای برای پوشش درز و شکاف‌های روی دیوار استفاده می‌کنند، ممکن است گچ کناف با آب و مقداری چسب کاغذ دیواری باشد. برای پوشاندن ترک‌های بزرگ‌تر مقداری مل نیز به منظور زودتر خشک شدن، به این ترکیب اضافه کنید.

نمگیری و رطوبت دیوار
مراحل رفع ترک‌گیری دیوار از طریق بتونه کردن انجام می‌گیرد.

پرایمر برای زیر سازی

قسمت‌هایی از دیوار که تازه گچ کاری شده‌اند، باید با روغن الیاف یا روغن پرایمر پوشانده شوند. اگر دیوارتان از ابتدا گچی و نقاشی نشده بوده است، لازم است کل سطح دیوار را روغن الیاف بزنید.

در بعضی مواقع، به خصوص هنگام استفاده از کاغذ دیواری‌های نازک، ممکن است سطوح زیر سازی شده، مخصوصا سطوحی که با بتونه پوشانده شده‌اند، از زیر کاغذ به چشم بیایند؛ برای رفع این موضوع یک لایه‌ی خیلی نازک رنگ روغن، به دیوار زده تا رنگ دیوار یکنواخت شود.

در مرحله‌ی بعد، با استفاده از محلول رقیقی از چسب کاغذ دیواری، نصب کاغذ روی دیوار آغاز می‌شود. این کار را با سرعت زیاد، به کمک یک قلموی بزرگ انجام دهید. سرعت در نصب، یکی از ملزومات این کار محسوب می‌شود، چرا که اجازه نمی‌دهید گرد و غبار احتمالی در هنگام نصب روی دیوار بنشیند، همچنین نصب کاغذ دیواری محکم و قوی‌تر انجام می‌گیرد.

نکته: اگر قصد دارید که درب و پنجره‌هایتان را رنگ کنید، این کار را قبل از نصب کاغذ دیواری‌ها انجام دهید، چرا که پس از نصب کاغذ دیواری، ممکن است رنگ روی آن‌ها پاشیده شود.

زدن پرایمر به دیوار
بهتر است قبل نصب کاغذ دیواری به دیوار‌های گچی از روغن الیفت یا روغن پرایمر استفاده شود.

جدا کردن کلید و پریزها

مرحله‌ی بعدی، جدا کردن کلید و پریزها از دیوار است. از آن جایی که آب بندی و اتصال دوباره‌ی شوفاژ به دیوار، کاری سخت و زمان براست، نیازی نیست که شوفاژها را نیز همچون کلید پریزها از دیوار جدا کنید. از این رو صرفا به کمک یک وسیله مانند تی یا چوبی بلند، می‌توانید هنگام نصب، کاغذ دیواری را به پشت شوفاژ هدایت کرده و بچسبانید؛ مگر اینکه شوفاژ کاملا به دیوار چسبیده باشد. فراموش نکنید که برق اتاق را نیز قطع کنید.

جدا کردن کلید پریز ها از دیوار قبل از نصب کاغذ دیواری
جداسازی پریز ها برای اجرای کاغذ دیواری

نحوه نصب و آماده سازی کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری ممکن است آسان به نظر برسد، اما فوت و فن‌هایی دارد که شما برای این کار به یک نصاب حرفه‌ای نیاز دارید. پس از دانستن روش‌های برش، اندازه گیری و چسب‌کاری کاغذ دیواری، خودتان نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. اما تا زمانی که حس می‌کنید در این کار حرفه‌ای نیستید، برش رول‌ها را به یک نصاب حرفه‌ای برسانید، چرا که این کار نیازمند تجربه‌ی عملی است.

نصب کاغذدیواری
بهتر است مراحل نصب کاغذ دیواری را به افراد متخصص بسپاریم.

اندازه گیری ارتفاع دیوار

برای نصب کاغذ دیواری، ابتدا باید از ارتفاع دیوار مطلع باشید. مسئله‌ای که در هنگام خرید کاغذ دیواری بسیار حائز اهمیت بوده و در قیمت نیز تاثیر گذار است، تعداد رول‌های کاغذ دیواری است. از این رو قبل از خرید کاغذ دیواری، میبایست اندازه‌ی ارتفاع دقیق دیوارهای خود را بدانید، تا به تعداد مناسب کاغذ دیواری خریداری کنید.

قبل از برش کاغذ دیواری‌ها بر اساس ارتفاع دیوار، باید مطمئن باشید که تمام کاغذ دیواری‌هایی که روی یک ضلع دیوار نصب می‌شوند، یا در یک زاویه دید یکسان قرار می‌گیرند، از شماره سری ساخت BATCH NO یکسان برخوردار باشند. این شماره روی هر رول کاغذ دیواری نوشته شده و از طرف خود کارخانه ی کاغذ دیواری، برای هماهنگ بودن رنگ کاغذ دیواری‌ها، به مشتری ارائه می‌شود. اگر این شماره در رول‌های کاغذ دیواری‌هایی که شما تهیه کردید، متفاوت باشد، ممکن است رنگ آن‌ها به مقدار ناچیزی با یکدیگر فرق کند.

اندازه گیری دیوار
قبل از خرید کاغذ دیواری باید از سایز‌بندی دیوار موردنظر مطلع باشید.

برش کاغذ دیواری

کاغذ دیواری‌ها را روی میز قرار داده و پهن کنید. اولین قواره‌ی کاغذ دیواری را 5 سانتی متر بیشتر از اندازه‌ی دیوار برش دهید. سپس قواره‌ی بعدی را مطابق با نقش و طرح قبلی برش دهید. طرح هر قواره از کاغذ دیواری باید با طرح قبلی و بعدی خود هماهنگ باشد. سپس به همان ترتیبی که برش داده‌اید، آن‌ها را روی هم قرار داده تا ترتیبشان فراموش نشود.

برش کاغذ دیواری
پس از اندازه‌گیری‌های لازم برش کاغذ دیواری‌ها را آغاز کنید

آموزش چسباندن کاغذ دیواری

بعد از برش دادن قواره‌ها از روی کاغذ دیواری به تعداد لازم، چسب را به همان ترتیب به پشت آن‌ها می‌زنیم. برای چسباندن چسب به پشت کاغذ دیواری، از وسط کاغذ دیواری شروع کنید و قلمو را به سمت لبه‌های کاغذ بکشید.  این نکته را در نظر بگیرید، که مقدار چسب کمتری به لبه‌های کاغذ دیواری بمالید. برای اینکه چسب زود خشک نشود، دو طرف چسب خورده ی کاغذ دیواری را روی هم قرار دهید. نصب اولین رولی که چسبانده می‌شود، از کنج دیوار آغاز می‌شود، زیرا نمی‌توان به عمود بودن تمامی کنج‌‎ها اعتماد کرد، اولین رولی که عمود نصب شود، پس از آن تمامی رول‌ها مرتب و عمودی روی دیوار چسبانده میشوند.

نصب کاغذدیواری
روش نصب درست کاغذ دیواری توسط کارشناس متخصص

کاغذ دیواری چسب خورده را از بالای دیوار به سمت پایین دیوار نصب کنید. سمت تای بالای کاغذ دیواری را باز کرده و نصب را از بالای دیوار شروع کنید. هنگامی که بالای دیوار را می‌چسبانید سمت تای پایین کاغذ دیواری، همچنان باز نشده و به سمت داخل باشد تا چسب آن خشک نشود. پس از چسباندن کاغذ دیواری به بالای دیوار، تای پایین را نیز باز کرده و به پایین دیوار بچسبانید؛ سپس با کاردک پلاستیکی سعی کنید، چسب را از وسط کاغذ دیواری به لبه‌های آن بکشید و کاغذ دیواری را محکم کنید.

 

چک کردن ترک و شکاف‌های دیوار

 

حباب‌ها و چروک‌های کاغذ دیواری

به کمک فرچه یا کاردک پلاستیکی، سعی کنید چروک‌های احتمالی پس از نصب را صاف کنید. سپس به کمک کاردک یا کاتر یا یک خطکش فلزی بخش‌های اضافه‌ی کاغذ را روی سقف یا کف برش دهید. قسمت‌هایی مانند پریز و گوشه‌ها را می‌توانید همان جا برش دهید.

نکته: کاغد دیواری چسب خورده شده، نباید بیش از 15 دقیقه به حال خود باقی بماند، چرا که چسب آن خشک شده و کش می‌آید و قابل استفاده نخواهد بود.

بعد از نصب کاغذ دیواری، از دست‌کاری آن روی دیوار، خودداری کنید. نگران حباب‌های کمی که پس از نصب، زیر کاغذ دیواری ایجاد می‌شود، نباشید؛ این حباب‌ها معمولا پس از چند ساعت و یا تا زمان خشک شدن کامل چسب زیر کاغذ، از بین می‌روند.

حباب‌ها و چروک‌های کاغذ دیواری
حباب‌های کاغذ دیواری بدین شکل هستند و جای نگرانی نیست بعد مدتی کوتاه از بین می‌روند.

جایگزین چسب کاغذ دیواری

متاسفانه بعضی از نصاب‌های تازه کار برای نصب کاغذ دیواری، صرفا از چسب چوب استفاده می‌کنند. همان گونه که از اسم این چسب پیداست، این چسب برای چوب استفاده می‌شود و گرچه ممکن است کاغذ دیواری را به خوبی روی دیوار بچسباند، اما قطعا پس از مدتی، مشکلاتی را برای کاغذ و دیوار ایجاد کرده و کاغذ را شکننده کرده و زمانی که قصد کندن کاغذ از روی دیوار را داشته باشید، باعث آسیب به دیوار می‌شود. از این رو نتیجه می‌گیریم، برای چسب کاغذ دیواری، جایگزینی وجود ندارد و توصیه می‌شود که از انواع چسب کاغذ دیواری با بهترین کیفیت‌هایی که در بازار موجود است و در مجلات بعدی اکستریم والز به آن‌ها می‌پردازیم، استفاده کنید.

چسب کاغذدیواری
روش غلط استفاده از چسب چوب به جای چسب مخصوص برای چسباندن کاغذ دیواری

نکته: اگر پس از نصب کاغذ دیواری، برخی از لبه‌های کاغذ دیواری باز بودند، می‎‌توانید با دقت و احتیاط کافی، لبه‌های آن را کمی خیس کرده و با مقداری چسب کاغذ دیواری و یک چسب چوب تیوپی به هم بچسبانید.

نکات مهم در نحوه ی نصب کاغذ دیواری

یکی از نکات مهم و کلیدی نصب کاغذ دیواری، آماده کردن دیوار یا به اصطلاح زیر سازی آن است. زیرسازی عبارت است از اصلاح و برطرف کردن آسیب‌ها، مشکلات، خرابی‌ها شامل: سوراخ‌ها، خراش‌ها، ترک‌ها، طبله‌های رطوبتی و … به طوری که تمام سطح دیوار صاف و یکدست شود.

install wallpaper
برش‌های دقیق با استفاده از ابزار‌های کمکی

ویژگی کاغذ دیواری

کاغذ دیواری‌هایی که در بازار عرضه می‌شوند، انواع مختلفی داشته و در طرح و رنگ و جنس‌های گوناگون یافت می‌شوند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک کاغذ دیواری خوب باید از آن برخوردار باشد، قابلیت شستشو است. کاغذ دیواری‌های غیر قابل شستشو فقط در اتاق‌ها و مکان‌هایی به کار می‌روند که محیطی کاملا خشک و به دور از رطوبت دارند. کاغذ دیواری‌های قابل شستشو، توانایی مقاومت در برابر رطوبت و شستشو را داشته و لایه‌ای محافظتی از جنس وینیل و پی وی سی دارند. این لایه، باعث افزایش مقاومت کاغذ دیواری در مقابل رطوبت، شستشو و سایش می‌شود. اما این بدان معنا نیست که شما می‌توانید شلنگ آب را روی دیوار گرفته و مدام آن را بشویید.

کاغذ دیواری قابل شستشو
کاغذ دیواری اکستریم والز قابل شستشو

کاغذ دیواری قابل شستشو اکستریم والز

چسب کاغذ دیواری، در مقابل آب مقاومت بالایی نداشته و با ضعیف شدن آن، کاغذ دیواری قابل شستشو نیز از روی دیوار کنده می‌شود، حتی اگر خود کاغذ دیواری صحیح و سالم پایین بیاید. بنابراین کاغذ دیواری‌ها برای فضاهایی مانند حمام، که دائما در معرض آب هستند، مناسب نبوده و توصیه نمی‌شود. شما صرفا می‌توانید کاغذ دیواری قابل شستشو را که از کیفیت آن مطمئن هستید، و 100 درصد از طرف شرکت تولید کننده تضمین شده است برای فضاهایی مانند رختکن یا محل روشویی سرویس بهداشتی که کمتر رطوبت دارد، نصب کنید. همچنین می‌توانید از کاغذ دیواری قابل شستشو اکستریم والز برای قسمت بین کابینت آشپزخانه و دیوارهایی که مدام مورد شستشو قرارنمی‌گیرند  استفاده کنید.

کاغذ دیواری در آشپزخانه
کاغذ دیواری در فضای آشپزخانه

ابعاد دیوار

دیوارهایی که طول و ارتفاع کمی دارند، به خوبی قادر به نشان دادن طرح مورد نظر نیستند. طرح‌ها باید به خوبی در کنار هم قرار گرفته تا امکان نمایش نمای کلی وجود داشته باشد. اصولا طرح‌های کاغذ دیواری، به صورت تکرار شونده عرضه می‌شوند. این طرح‌ها در گوشه‌های رول کاغذ دیواری در کنار ادامه‌ی طرح خود قرار می‌گیرند. در طرح‌های درشت نیاز است که چند رول در کنار هم قرار گرفته تا طرح و نقش اصلی، جلوه کند. به همین دلیل است که برای فضاها و اتاق‌های کوچک، طرح‌های ریز، و برای اتاق‌هایی با دیوارهای عریض و مرتفع، طرح‌های درشت بهتر است.

install wallpaper
کاغذ دیواری اکستریم والز مناسب استفاده در هر فضا

آغاز کار از گوشه‌های دیوار

اگر کاغذ دیواری‌هایی که به کار می‌برید، دارای طرح‌های بزرگ است، نصب آن را از یک نقطه کانونی مانند شومینه شروع کرده و به سمت گوشه‌ها بروید. این گونه می‌توانید تقارن میان طرح‌ها را حفظ کنید.

آغاز کار از گوشه‌های دیوار
کاغذ دیواری اکستریم والز کد 4093 طرح داماسک زنجیری در حال نصب توسط کارشناس متخصص

محل و نحوه نصب کاغذ دیواری

از کاغذ دیواری‌، برای پوشش دیوار و سقف استفاده می‌شود. دیوارها و سقف، رایج ترین قسمت‌ها برای نصب کاغذ دیواری در خانه اند. با این حال، استفاده از کاغذ دیواری، برای بخش‌های دیگر منزل مانند ستون‌ها، درب‌ها، قاب پنجره، کمدها و کابینت‌ها، داخل کتابخانه و … نیز کاربرد دارند.

محل نصب کاغذ دیواری

 

اندازه‌گیری ارتفاع مورد نیاز

از دیگر نکات مهم نصب کاغذ دیواری، اندازه‌گیری ارتفاع کاغذ دیواری است. هنگام اندازه‌گیری کاغذ دیواری‌ها، از بالا و پایین آن، یک تا دو سانتی متر اضافه قرار دهید. همچنین برای اینکه از به هم ریختگی طرح کاغذ دیواری‌ها جلوگیری کنید، حتما جهت قرارگیری طرح‌ها را کنترل کرده و سپس روی دیوار بچسبانید.

اندازه گیری
بهتر است در زمان اندازه‌گیری ارتفاع دیوار شاخص چند سانتی‌متری اضافه‌تر محاسبه کنید.

نحوه نصب کاغذ دیواری با چسب

پشت کاغذ دیواری را با چسب از سمت بالا به دیوار بچسبانید. سپس با استفاده از یک کاردک یا فرچه، هوای زیر کاغذ دیواری را به سمت گوشه‌ها کشیده و آن را خارج کنید. همین اقدام را برای بخش پایینی کاغذ دیواری نیز انجام دهید. سپس اضافات باقی مانده از بالا و پایین کاغذ دیواری را ببرید. و بعد مجددا با استفاده از کاردک، چسب اضافه‌ی زیر آن را خارج کرده و پاک کنید. همین روند را برای بخش‌های دیگر کاغذ دیواری نیز انجام داده و به تنظیم طرح‌ها در کنار یکدیگر توجه داشته باشید.

نصب کاغذ دیواری با چسب
پس از اتمام نصب کامل کاغذ دیواری‌ها، پنل و کلید پریزها را نصب کنید.

استخدام نصاب حرفه‌ای برای انجام مراحل نصب کاغذ دیواری

گرچه سپردن کار نصب کاغذ دیواری به یک متخصص و یک نصاب حرفه‌ای، ممکن است هزینه بر باشد، اما قطعا ارزشش را دارد. استخدام یک نصاب ماهر و با تجربه برای نصب کاغذ دیواری، باعث می‌شود کاغذ دیواری‌ها به نحو صحیح نصب شده و دیوارها دچار آسیب نشوند.

کاغذ دیواری
بهتر است که مراحل نصب کاغذ دیواری را به افراد حرفه‌ای بسپارید.

 

کمک گرفتن از یک نصاب حرفه‌ای هنگام نصب، بعدها که قصد کندن کاغذ را دارید، شما را دچار دردسر و مشکل نمی‌کند. با این حال، اگر خودتان قصد نصب کاغذ دیواری را دارید، بهتر است پیش از انجام این کار، اطلاعات لازم و کافی را دراین زمینه به دست آورید. سعی کنید برای نصب کاغذ دیواری از چسب‌های مخصوص و با کیفیت استفاده کنید؛ همچنین از یک راهنما کمک گرفته و نوع دیوارها و مشکلات آن‌ها را شناسایی کرده، تا مشکلی در نصب پیش نیاید.

کلام آخر

 

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم با آموزش مراحل نصب کاغذ دیواری به صورت گام به گام، آنچه که برای درست به انجام رساندن این کار، نیاز است به شما آموزش دهیم. پیشنهاد می‌کنیم که اگر قرار است خودتان کاغذ دیواری را نصب کنید، به تمامی نکاتی که در بالا ذکر شد دقت کافی فرمایید. کمپانی اکستریم والز، در تلاش است تا بینشی در مورد آن چه برای انجام صحیح و اصولی نصب کاغذ دیواری نیاز است، به شما آموزش دهد. بی شک هر کار با کیفیتی که با برنامه‌ریزی دقیق و آماده‌سازی مناسب؛ انجام شود، بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت.

سوالات متداول نصب کاغذ دیواری

 

سوالات متداول

کاغذ دیواری با کیفیت را از کجا تهیه کنیم؟

کمپانی اکستریم والز، با ارائه ی کاغذ دیواری‌هایی در بهترین کیفیت با جنس‌های قابل شستشو، درجه یک و مقاوم، در انواع طرح، نقش و رنگ‌های گوناگون، دست شما برای انتخاب کاغذ دیواری مورد علاقه تان باز گذاشته است. شما می‌توانید کاغذ دیواری‌های اکستریم والز را از تمام فروشگاه‌های معتبر دکوراسیون داخلی در سراسر کشور تهیه کنید.

 نصب کاغذ دیواری چند روز زمان می‌برد؟

بسته به مشکلات و مراحل بازسازی دیوار، سرعت عمل نصاب، مساحت و متراژ خانه، ممکن است بین 2 تا 7 روز طول بکشد.

آیا خودمان نیز می‌توانیم کاغذ دیواری را نصب کنیم؟

بله، گرچه توصیه می‌شود که برای نصب کاغذ دیواری از یک متخصص و نصاب حرفه‌ای کمک بگیرید؛ با این حال، خودتان نیز می‌توانید با رعایت نکات مربوط به نصب اصولی کاغذ دیواری، این کار انجام دهید.

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *