تفاوت سبک مدرن و نئوکلاسیک

دو سبک مدرن و نئوکلاسیک، به عنوان دو الگوی برجسته در طراحی داخلی امروزی شناخته می‌شوند؛ سبک مدرن با رویکردی نوین و به‌روز، و سبک نئوکلاسیک با الهام از عناصر قدیمی و سنتی، جذابیت منحصر به فرد خودشان را در فضای داخلی ارائه می‌دهند. با وجود اینکه سبک نئوکلاسیک، زیر مجموعه‌ای تلفیق شده از دو سبک مدرن و کلاسیک به شمار می‌آید، اما در مواردی همچون ساختار، عملکرد و… دارای تفاوت‌هایی با سبک مدرن است که در این مطلب از اکستریم والز، به بررسی کامل  تفاوت‌ سبک مدرن و نئوکلاسیک پرداخته‌ایم و نگاهی به جوانب مختلف هر کدام از این دو سبک می‌اندازیم.

مقایسه‌ی دو سبک مدرن و نئوکلاسیک در استفاده از جزئیات

 

مقایسه‌ی دو سبک مدرن و نئوکلاسیک در استفاده از جزئیات

سبک نئوکلاسیک، شیوه‌ای در طراحی داخلی است که عناصر و المان‌هایی کلاسیک و قدیمی را با استفاده  از روش‌هایی مدرن و نوین، با ظاهری امروزی و بروزرسانی شده به نمایش می‌گذارد. در واقع این سبک، رویکردی جدید و مدرن از عناصر و خصوصیات دوران کلاسیک است که جزئیاتی غنی و لوکس را با فناوری‌های هوشمند درمی‌آمیزد. در حالی که سبک مدرن از کمترین و ساده‌ترین جزئیات، برای طراحی فضایی پویا استفاده می‌کند.

طرح‌ها، اشکال و الگوهای سبک مدرن و نئوکلاسیک

 

طرح‌ها، اشکال و الگوهای سبک مدرن و نئوکلاسیک چه اختلاف‌هایی با یکدیگر دارند؟

سبک مدرن در طراحی داخلی، اغلب بر پایه‌ی مینیمالیستی، سادگی و استفاده‌ی حداقلی از جزئیات بنا شده و از طرح‌هایی متشکل از خطوط ساده و یکدست استفاده می‌کند؛ در حالی که، در طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک، اشکال و طرح‌ها غالبا از دوره‌های تاریخی گوناگونی همچون باروک و رنسانس، سرچشمه می‌گیرند؛ از منحنی‌های هندسی گرفته تا الگوهای بافت و رگه‌دار، همه به منظور جلوه‌ای شیک و شکوهمند در فضایی به سبک نئوکلاسیک، به کار می‌روند. به طور کلی در این سبک از پارچه‌هایی با نقش و نگارهای برجسته و کلاسیک، ستون‌هایی با طراحی معماری یونان و روم باستان، فریم‌های چوبی و پنل‌های دیواری استفاده می‌شود. از کاغذ دیواری‌های نئوکلاسیک نیز می‌توان به عنوان راه حلی جذاب برای افزودن بافت و طرح‌های متنوع به فضا استفاده کرد.

Reactor-CTA
Reactor- mob CTA

کاغذ دیواری نئوکلاسیک، از الگوها و طرح‌‍‌هایی همچون اشکال هندسی، نقوش کلاسیک، نوارهای تزئینی، موتیف‌های مورد استفاده در معماری و هنرهای دوران کلاسیک تشکیل می‌شود. این نوع از کاغذ دیواری‌ها، طیف گسترده‌ای از رنگ‌های خنثی و غنی همچون سفید، طلایی، مسی، عنابی، و… را شامل شده و ظاهری شکیل و مجلل را به خانه‌ی شما می‌بخشند.

پالت رنگی غالب در سبک مدرن

 

پالت رنگی غالب در سبک مدرن چه تفاوتی با رنگ‌های مورد استفاده در سبک نئوکلاسیک دارد؟

پالت رنگی غالب در طراحی داخلی مدرن، شامل رنگ‌های متنوعی است که طیف وسیعی از سایه‌های مختلف خنثی و طبیعی را دربرگرفته و رنگ‌هایی همچون خاکستری، سفید، کرم و سایر رنگ‌های پاستلی را در خود جای می‌دهد. کاغذ دیواری مدرن، از جذاب‌ترین انواع دیوارپوش در زمینه‌ی ساده و مینیمالیسم بوده که علاوه بر مزایای متعددی همچون قابلیت شستشو و تمیز کردن آسان، مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، نصب و جداسازی آسان، جایگزینی بسیار مقرون به صرفه به جای رنگ است. این کاغذ دیواری‌ها، در رنگ‌های زنده، روشن و طرح‌های متفاوتی همچون طرح‌های ساده و مینیمالیستی، رگه‌دار، الگوهای هندسی خلوت، یکدست و… یافت می‌شوند.

سبک نئوکلاسیک نیز همچون سبک مدرن از رنگ‌های خنثی و ملایمی همچون بژ، کرم و خاکستری به عنوان رنگ پایه و اصلی در طراحی داخلی استفاده کرده و رنگ‌های بولد و برجسته‌ای همچون طلایی، برنز، نقره‌ای و… را به عنوان رنگ فرعی و ثانویه در دیگر جزئیات و المان‌ها بکار می‌برد.

تفاوت سبک مدرن و نئوکلاسیک در متریال

 

تفاوت سبک مدرن و نئوکلاسیک در متریال؛ این دو سبک از چه مواد و مصالحی در طراحی استفاده می‌کنند؟

به طور معمول سبک نئوکلاسیک، از المان‌ها و وسایلی قدیمی و سنتی در طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای گوناگون استفاده کرده و همچنین از بافت‌های طبیعی همچون متریال چوبی، سنگی، مسی، رزین و … به منظور ایجاد ظاهری غنی، اصیل و کلاسیک بهره می‌برد. این سبک برخلاف سبک مدرن، جزئیات فراوانی را در تزئین و دیزاین فضای مد نظر شما بکار برده و بر زیبایی شناسی فضاها از طریق استفاده‌ی حداکثری از جزئیات تاکید دارد.

در سبک مدرن، استفاده از متریال نوین، فن‌آورانه و هوشمند متداول بوده و از مواد و مصالح مدرنی همچون شیشه، فلزات، پلاستیک‌های نانو و … در طراحی بهره گرفته می‌شود. در مجموع می‌توان گفت که سبک مدرن، متریالی جدید را با تکنولوژی مدرن ترکیب می‌کند تا در نهایت ظاهری امروزی و جذاب را در طراحی داخلی فضا به ارمغان آورد.

سخن پایانی در ارتباط با تفاوت سبک مدرن و نئوکلاسیک در طراحی داخلی

 

سخن پایانی در ارتباط با تفاوت سبک مدرن و نئوکلاسیک در طراحی داخلی؛ مشاوره و تماس با اکستریم والز

در مجموع، طراحی داخلی مدرن بر اصولی همچون برقراری هماهنگی و اعتدال بین اجزای داخلی فضا، استفاده از مصالح مدرن و فناوری‌های نوین، بکارگیری خطوط ساده و الگوهای کم انحنا، و… برای ایجاد فضایی متوازن تاکید داشته در حالی که تمرکز سبک نئوکلاسیک بر اصول سنتی و زیبایی شناسی کلاسیک است و از الگوها و زیرساخت‌های معماری کلاسیک، جزئیات زیاد در فضا، مصالح با کیفیت و طبیعی، تلفیق رنگ‌‌های غنی و آرام، به منظور ایجاد احساسی از عمق و اصالت در فضا استفاده می‌کند.

[/vc_column][/vc_row]

در نهایت، شما می‌توانید جهت مشاهده و خریداری کاغذ دیواری‌های مدرن و نئوکلاسیک شرکت اکستریم والز، به فروشگاه‌های کاغذ دیواری و دکوراسیون داخلی سراسر کشور مراجعه کرده و یا برای اطلاع از نزدیک‌ترین فروشگاه به محل زندگی خود، با شماره 02192001955 تماس بگیرید.

سوالات متداول

 

سوالات متداول

1- طراحی داخلی به سبک مدرن چه خصوصیات منحصر به فردی دارد؟

سبک مدرن معمولاً به دنبال استفاده از مصالح و تکنولوژی‌های نوین، رنگ‌ها و جلوه‌های ساده، خطوط و اشکال یکدست بوده و  همچنین تمرکز فراوانی بر عملکرد زندگی روزمره دارد.

2- کدام ویژگی نئوکلاسیک، آن را از سبک مدرن متمایز می‌کند؟

سبک نئوکلاسیک مشتمل بر استفاده از جزئیات پیچیده‌، مصالح سنتی مانند چوب و سنگ و رنگ‌های غنی طلایی یا نقره‌ای است. سبک نئوکلاسیک همچنین، بر شکوه و تجمل ظاهری تاکید داشته و معمولاً الهام گرفته از دوران‌های تاریخی مانند دوره رنسانس یا باروک است.

3- استفاده از سبک مدرن و نئوکلاسیک در طراحی، چه تاثیری بر ظاهر و احساسات فضای داخلی دارد؟

استفاده از سبک مدرن می‌تواند احساسی تازه و سرزنده و ظاهری بروز و امروزی به فضا ببخشد. از سوی دیگر، سبک نئوکلاسیک می‌تواند به فضا احساسی از عظمت و شکوه را بی‌افزاید.

H2o-CTA
H2o-mob CTA
به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *