سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

هر یک از عصرهایی که ما در آن زندگی می‌کنیم، ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. بسیاری از افراد برای داشتن یک زندگی ایده‌آل همیشه سوار بر ویژگی‌های هر دوره و متناسب با زمان الگوهای دکوراسیون داخلی محل زندگی خودشان را انتخاب می‌کنند. از نظر این افراد مد و مدرن بودن، می‌تواند جنبه آرامش ذهنی داشته باشد. امروزه گرایش‌ها و سبک‌های طراحی داخلی فوق‌العاده زیاد متنوع و مبتکرانه است. سبک مدرن در دکوراسیون داخلی، روی ظاهر ساده و صاف، بدون کوچکترین درهم ریختگی تاکید دارد. در ادامه قصد داریم شما را با این سبک بیشتر آشنا کنیم.

دکوراسیون داخلی مدرن چیست؟

دکوراسیون مدرن چیست؟ سبکی ساده و مینیمالیست!

طراحی داخلی مدرن سبکی از طراحی دکوراسیون داخلی در معماری است که بر خطوط تمیز و همچنین عناصر مینیمالیستی تاکید دارد. طراحی مدرن، زیبایی منزل را چندین برابر افزایش می‌دهد. در گذشته طراحی داخلی به شدت آراسته و دقیق بود. هر اتاق در سبک گذشته جزئیات فراوانی داشت.

اما با توجه به تغییر سبک و گذشت زمان، همه چیز به شدت به سمت سادگی و کاهش جزئیات پیچیده پیش رفت. تغییر سبک بر روی تمام جزئیات خانه مانند کاغذ دیواری اثرگذار بوده است. برای شناخت انواع سبک کاغذ دیواری می‌توانید به وبسایت اکستریم والز مراجعه کنید. با مشاهده آلبوم‌های کاغذ دیواری اکستریم والز می‌توانید تفاوت سبک‌های مختلف را مشاهده کنید.

ویژگی دکوراسیون داخلی مدرن

ویژگی دکوراسیون داخلی مدرن؛ تمرکز بر روی اصول بوده و تجملات بسیار کم است!

در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن معمولا از رنگ‌های خنثی نظیر بژ و سیاه، سفید و مواد خنثی‌کننده مانند چوب طبیعی، سنگ، فلز و شیشه استفاده می‌کنند. همچنین در سبک مدرن معمولا از کاغذ دیواری ساده، رنگ خنثی و همچنین طرح‌های مینیمالیستی بهره می‌گیرند.

در یک جمله می‌توان گفت که سبک مدرن، بیش از همه مینیمالیست است. تمرکز اصلی بر روی اصول بوده و تا حد ممکن جزئیات را کم می‌کند. همچنین در سبک مدرن نور طبیعی و فضای شیک و ساده مد نظر است و تمرکز کمی بر روی تجملات دارد.

چه چیزی سبک مدرن در دکوراسیون داخلی را متمایز می‌کند؟

چه چیزی سبک مدرن در دکوراسیون داخلی را متمایز می‌کند؟

به طور کلی دکوراسیون داخلی مدرن با سایر سبک‌ها دو عامل تمایزکننده دارد:

  1. مینیمالیسم بودن
  2. بی‌طرفی

بی‌طرفی اساس طراحی داخلی مدرن بوده و دست طراح را به طور گسترده‌ای باز می‌گذارد. همچنین روند طراحی به نسبت سایر روش‌ و سبک‌ها با سرعت بهتر و بیشتری انجام می‌شوند. دقیقا یکی از عوامل مهم متمایزکننده سبک مدرن، بی‌طرف بودن این سبک زیبا است.

مینیمالیسم تمرکز اصلی طراحی مدرن بوده و فاکتوری است که این سبک طراحی را بسیار هیجان انگیز می‌کند. مینیمالیسم به معنای بازگرداندن دکوراسیون به اصول اولیه است. همه چیز  مانند فضا، نور، رنگ و کاغذ دیواری و عملکرد، روی سادگی متمرکز است. به عبارت دگر جزئیات در طرح‌های مینیمالی به طور کامل حذف می‌شود.

انواع طراحی دکوراسیون داخلی مدرن ایرانی

انواع طراحی دکوراسیون داخلی مدرن ایرانی؛ سه سبک اصلی را بشناسید

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی سه سبک اصلی دارد که عبارتند از:

  • طراحی مدرن طبیعی
  • طراحی مدرن صنعتی
  • طراحی مدرن معماری

هر سه سبک طراحی مدرن در تولید کاغذ دیواری مدرن نیز استفاده می‌شود تا تناسب دکوراسیون داخلی به خوبی رعایت شود. در ادامه با جزئیات بیشتری به بررسی سه سبک دکوراسیون داخلی مدرن می‌پردازیم.

طراحی مدرن طبیعی؛ یک انتخاب روستایی با مواد طبیعی

1- طراحی مدرن طبیعی؛ یک انتخاب روستایی با مواد طبیعی

عناصر طبیعی مانند سنگ و چوب در سبک مدرن استفاده می‌شود. برای ایجاد حس روستایی و ایجاد فضای شیک و مدرن می‌توان از مواد طبیعی بهره گرفت. رنگ‌های طبیعی مانند چوبی، قهوه‌ای و بژ اغلب در طراحی مدرن طبیعی استفاده می‌شوند. استفاده از مواد طبیعی مانند سنگ و چوب نیز در سبک طراحی مدرن طبیعی رایج است. برای انتخاب کاغذ دیواری در سبک مدرن طبیعی، می‌توانید از رنگ‌های طبیعی یا طرح چوب بهره بگیرید.

طراحی مدرن صنعتی؛ سبکی مدرن در انتخاب دکوراسیون داخلی

2-طراحی مدرن صنعتی؛ سبکی مدرن در انتخاب دکوراسیون داخلی

در سبک مدرن صنعتی اغلب از فلزات مختلف مانند فولاد و برنج بهره گرفته می‌شود. البته فلزات در قالب یک طرح زیبا در سبک مدرن برای دکوراسیون داخلی استفاده خواهند شد. ممکن است عناصری از طبیعت در این طرح نیز گنجانده شود.

طراحی مدرن معماری؛ سبکی مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

3- طراحی مدرن معماری؛ سبکی مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

طراحی مدرن معماری، معمولا حس معماری مدرن‌تری را انتقال می‌هد. همچنین شامل ویژگی‌هایی از سبک‌های مختلف معماری مانند آجر یا چوب است. به همین منظور شاید از نگاه برخی افراد، طراحی مدرن معماری به نسبت روش‌های دیگر پیچیده‌تر به نظر برسد.

سادگی را فراموش نکنید

نکته مهم انتخاب طرح در دکوراسیون داخلی مدرن

فراموش نکنید شما در سبک مدرن در دکوراسیون داخلی هیچ محدودیتی ندارد. بنابراین جدای از سه طرح اصلی می‌توانید منزل خود را در نهایت آن طوری که دوست دارید؛ چیدمان کنید. بنابراین این بدان مفهوم نیست که شما حتما باید خود را ملزم به رعایت سه مدل طبیعی، صنعتی و مدرن معماری کنید.

تنها کافی است که در سبک مدرن همه چیز را از حالت زرق و برق‌دار و تجملاتی به سمت سادگی و مینیمالی شدن پیش ببرید. در همین راستا کاغذ دیواری انتخابی شما و همچنین رنگ‌هایی که در سبک مدرن استفاده می‌کنید کاملا باید خنثی باشد. شاید تصور کنید این جمله زیاد در حال تکرار است. اما این نکته بسیار ارزشمند و مهم بوده و شما تنها با درک این مفهوم می‌توانید سبک مدرن فوق‌العاده‌ای داشته باشید.

فاکتورهای مهم سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

فاکتورهای مهم سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

برخی از اصول بارز سبک مدرن در دکوراسیون داخلی منزل شامل موارد زیر است:

  • عملکردگرایی
  • اجتناب از تزئیات زیاد
  • حذف عناصر تزئینی و غیرضروری
  • سادگی و آرامش‌بخش شدن فضا در کنار رنگ‌های خنثی و ترکیب‌بندی نامتقارن

در طراحی سبک مدرن با بازی نور، انتخاب درست کاغذ دیواری و رنگ می‌توانید به بزرگ به نظر رسیدن فضا کمک شایانی کنید. در ادامه چند فاکتور مهم دیگر در طراحی سبک مدرن دکوراسیون داخلی را بررسی می‌کنیم.

رنگ؛ یک انتخاب هوشمندانه در طراحی سبک مدرن

در طراحی سبک مدرن، برای سادگی بیشتر معمولا از رنگ‌های خنثی‌کننده مانند سفید، خاکستری و مشکی بهره می‌گیرند. برای ساده به نظر رسیدن منزل، بهتر است به صورت تک رنگ یعنی تنها یک طیف رنگ در وسایل و بخش‌های مختلف منزل بهره بگیرید. همچنین لازم است که از وسایل کاملا ساده و بدون وجود هیچگونه پترن یا الگوی خاص بهره بگیرید.

نورپردازی؛ عاملی مهم در طراحی سبک مدرن

نورپردازی؛ عاملی مهم در طراحی سبک مدرن

در سبک مدرن نورپردازی معمولا به صورت پراکنده یا اسپات لایت است. همچنین در این مدل از طراحی جهت کاهش کنتراست در خانه، از لامپ‌های هالوژنی بهره می‌گیرند. برای آنکه در بخشی از خانه نور متمرکز داشته باشید، آباژور بهترین انتخاب برای شماست.

مصالح و متریال؛

مصالح و متریال؛ چوب و پلاستیک حرف اول را در طراحی سبک مدرن

به طور کلی در طراحی سبک مدرن از مواد و مصالح مختلفی نظیر استیل، چوب، پلاستیک، شیشه و بتن بهره می‌گیرند. البته در میان همه مصالح و متریال‌ها در سبک مدرن، چوب و پلاستیک حرف اول را می‌زنند.

معمولا در طراحی به سبک مدرن از چوب با پوشش مات رنگی و از فلزات برقی مانند استیل ضد زنگ در آشپزخانه بهره می‌گیرند. در کنار این دو متریال، از شیشه و پلاستیک برای پوشانندگی فلزات و سطوح صاف نیز استفاده می‌کنند.

پارکت، سنگ و سرامیک از دیگر متریال به کار گرفته شده در این سبک است. همچنین برای ظاهر خوش بخشیدن به در و دیوار از فرش‌های ساده و بدون هیچ طرح شلوغی برای پوشاندن سطح خانه استفاده می‌کنند. در نهایت برای نمایان کردن جلوه تمام لوازم و متریال‌ها از کاغذ دیواری سبک مدرن استفاده می‌شود.

کاغذ دیواری سبک مدرن

بهترین کاغذ دیواری سبک مدرن را با اکستریم والز تجربه کنید

در این مطلب سعی کردیم که شما را با سبک مدرن در دکوراسیون داخلی آشنا کنیم. برای رسیدن به سبک مدرن باید حتما از تجملات زیاد دوری کنید. سپس به سمت انتخاب اجزای ساده و مینیمالی باشید. نور و رنگ عوامل مهمی در طراحی دکوراسیون مدرن است که شما باید حتما از نور لایت و رنگ‌های خنثی بهره بگیرید. یکی از مواد و متریال‌های مهم در طراحی سبک مدرن، کاغذ دیواری است.

اکستریم والز شرکتی پیشرو در زمینه واردات، طراحی و تولید کاغذ دیواری در ایران است. شما از طریق نمایندگی‌های مختلف این برند می‌توانید جهت پیاده‌سازی سبک مدرن منزلتان کاغذ دیواری مورد نظر خود را تهیه نمایید. در حقیقت کاغذ دیواری‌های تولید اکستریم والز یک پوشش برای زیباسازی منزل نیستند بلکه بازتاب‌دهنده ارزش، فرهنگ و سبک زندگی شما است.

به منظور تهیه کاغذ دیواری‌های اکستریم والز ابتدا آلبوم های اکستریم والز را از طریق سایت مشاهده و کد رنگی مورد نظر خود را یادداشت کنید. سپس به نزدیک‌ترین فروشگاه محل زندگی خود مراجعه کنید. در صورت نیاز به مشاوره یا کسب مجوز نمایندگی از برند، می‌توانید از طریق شماره تماس 02192001955 با کارشناسان اکستریم والز ارتباط بگیرید.

سوالات متداول

سوالات متداول

دکوراسیون داخلی مدرن چیست؟

طراحی داخلی مدرن سبکی از طراحی دکوراسیون داخلی در معماری است که بر خطوط تمیز و همچنین عناصر مینیمالیستی تاکید دارد.

نورپردازی در سبک مدرن به چه صورتی است؟

در سبک مدرن نورپردازی معمولا به صورت پراکنده یا اسپات لایت است.

از چه رنگ‌هایی در سبک مدرن بهره می‌گیرند؟

در طراحی سبک مدرن، برای سادگی بیشتر معمولا از رنگ‌های خنثی‌کننده مانند سفید، خاکستری و مشکی بهره می‌گیرند.

در طراحی مدرن صنعتی از چه متریالی استفاده می‌کنند؟

در سبک مدرن صنعتی اغلب از فلزات مختلف مانند فولاد و برنج بهره گرفته می‌شود.

در طراحی مدرن طبیعی از چه عناصری بهره گرفته می‌شود؟

عناصر طبیعی مانند سنگ و چوب در این سبک طراحی استفاده می‌شود.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *