طراحی شیک‌ترین هتل‌های لوکس و مدرن ایرانی برای سفرهای نوروزی

در دنیای گردشگری و سفرهای جذاب نوروزی، انتخاب یک هتل شیک، با طراحی داخلی منحصر به فرد و دکوراسیونی شگفت انگیز، می‌تواند تجربه‌ی اقامت شما را به سفری لذت بخش و خاطره‌انگیز تبدیل کند. امروزه، شیک‌ترین هتل‌های لوکس و مدرن با طرح‌هایی خلاقانه و دکوراسیون‌هایی بی نظیر، اقامتگاه‌هایی آرامش بخش و رویایی را به مسافران نوروزی ارائه می‌دهند. تاثیر دکوراسیون بر تجربه مهمان، نقش بسزایی در انتخاب هتل مناسب دارد؛ زیرا یک فضای زیبا و جذاب نه تنها احساس راحتی و آرامش را برای مهمانان فراهم می‌سازد، بلکه به عنوان یک عامل مهم در افزایش شادابی سفر نقش دارد. در این مقاله از اکستریم والز، به بررسی انتخاب شیک‌ترین هتل‌های لوکس و مدرن برای سفر پرداخته و به نکات مهمی در رابطه با اصول طراحی داخلی هتل اشاره می‌کنیم.

 

هتل‌های لوکس و مدرن

چرا طراحی داخلی هتل اهمیت دارد؟

از آن‌جایی که رقابت در صنعت گردشگری و مهمان نوازی در تمام استان‌های ایران زیاد است، هتل‌های بی نظیر بسیاری برای مسافرانی که به دنبال بهترین اقامت‌گاه برای گذراندن تعطیلات خود هستند، وجود دارد. اما یک هتل خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟   

یک هتل خوب باید سطحی از آرامش و امنیت را برای مهمانان خود فراهم کند تا تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای آن‌ها به ارمغان آورده و میل بازگشت دوباره را در وجودشان ایجاد کند. یک طراحی داخلی هتل حرفه‌ای و اصولی می‌تواند فضای منحصر به فردی را ایجاد و سبب تمایز آن هتل با سایر رقیبان شود. در ادامه به سه نکته‌ی مهم در طراحی و دکوراسیون هتل‌ها اشاره خواهیم کرد:

دکوراسیون هتل‌

استفاده از روانشناسی رنگ‌ها در طراحی داخلی هتل:

در طراحی دکوراسیون هتل‌های مدرن برای تحت تاثیر قرار دادن گردشگران، از سایه‌های گرم،خنثی و ترکیب طیف‌های ظریفی از رنگ‌های ساده‌ای همچون سفید، بژ و کرم در طراحی لابی بهره می‌گیرند. به عنوان مثال برای ایجاد یک لابی مدرن و شیک در ورودی هتل، از مبلمان سفید یا شیری، عناصر دکوراتیو طلایی، دیوارپوش‌هایی مجلل همچون کاغذ دیواری لاکچری و لوکس بژ یا طلایی رنگ استفاده می‌شود.

رنگ‌های سردی مانند سبز و آبی، سبب القای آرامش در محیط شده و اغلب در طراحی اتاق خواب و حمام‌های هتل بکار می‌روند. طیف‌های روشن و ملایم رنگ زرد، اشتها و مکالمه را بین افراد تحریک و تقویت کرده و در طراحی رستوران هتل و بخش‌های مختص به گپ و گفتگو استفاده می‌شوند.  رنگ بنفش به ویژه زمانی که با رنگ خاکستری یا متالیک ترکیب شود، احساسی از پیچیدگی، تجمل و مدرنیته را به همراه خواهد داشت  و اغلب در اتاق‌های نشیمن هر یک از واحدهای هتل استفاده می‌شود.

نورپردازی هتل

نورپردازی صحیح و اصولی در طراحی داخلی هتل‌ها:

نورپردازی عنصری مهم در طراحی داخلی هتل است که تاثیر بسیار زیادی بر احساس و تجربه‌ی مهمانان دارد. در طراحی داخلی هتل، نورپردازی باید هوشمندانه و با دقت انجام شود تا فضا را زیبا و دلپذیر جلوه داده و احساس آرامش و امنیت را در مسافران القا کند. استفاده از منابع نوری و روشنایی متنوع،استفاده از لامپ‌هایی با قابلیت تنظیم شدت نور، جو مناسب و امنی را در فضا ایجاد می‌کند. در نورپردازی هتل، روشنایی‌های عمومی، تزیینی و … باید به صورت متعادل و هماهنگ بکار روند.

استفاده از نورهای گرمی مانند زرد و نارنجی جوی گرم و صمیمی و استفاده از نورهای سردی مانند سفید و آبی، آرامش و سکون را به همراه خواهد داشت. در طراحی داخلی هتل، نورپردازی باید با توجه به نوع فضا(لابی،اتاق‌ها، رستوران، استخر و …) انتخاب شود. شما می‌توانید نکاتی مربط به رازهای نورپردازی در دکوراسیون داخلی را در همین صفحه مطالعه نمایید.

دکوراسیون اتاق‌های هتل

از طراحی دکوراسیون اتاق‌های هتل غافل نشوید:

در طراحی دکوراسیون اتاق‌های هتل، باید به عواملی همچون تعداد و نوع مبلمان و صندلی‌ها با توجه به اندازه و شکل اتاق، جنس کفپوش و دیوارپوش‌ها، رنگ‌ها و الگوهای متناسب با سبک اجرا شده در طراحی و …توجه داشت تا بدین ترتیب فضایی آرامش بخش، مختص به استراحت و رفع خستگی برای مهمانان فراهم شود.

انتخاب ترکیب رنگی‌های مناسب برای دیوارها، پارچه‌ها، مبلمان، اکسسوری‌ها، لوازم تزیینی و دکوراتیو می‌تواند به ایجاد جو مناسب و تاثیر گذار بر روی احساات مهمانان کمک کند. استفاده از لوازم دکوراتیوی همچون پارچه‌های زینتی، تابلوهای نقاشی، تابلو عکس‌ها، فرش‌ها و لوسترها نیز جذابیت و شکوه اتاق‌ها را دو چندان می‌کند.

 

 

طراحی هتل لوکس و مدرن

سخن پایانی در رابطه با طراحی داخلی هتل‌های لوکس و مدرن

هتل‌های لوکس و مدرن می‌توانند گزینه‌ای بی نظیر برای تجربه‌ی یک سفر هیجان انگیز و رویایی برای شما در عید نوروز باشند؛ این هتل‌ها با طراحی داخلی‌های شیک و زیبا، امکانات رفاهی و سرویس‌های بی نظیر، نورپردازی‌های خلاقانه و رمانتیک و … تجربه‌ی اقامت شما را به سفری فراموش نشدنی تبدیل می‌کنند.

 

 

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *