دکوراسیون منزل ایرانی

دکوراسیون خانه ایرانی، همواره یکی از جذاب‌ترین و مورد توجه‌ترین سبک‌های طراحی داخلی بوده است. امروزه، دکوراسیون خانه ایرانی مدرن، با بهره گیری از تلفیق عناصر سنتی و مدرن، به یک سبک شیک و منحصر به فرد تبدیل شده است. طراحی داخلی به سبک ایرانی، با توجه به فرهنگ و سنت‌های اصیل ایرانی، هنری الهام بخش و زیبا را در فضای داخلی خانه‌های شما بازتاب می‌دهد. از آن‌جایی که دکوراسیون خانه ایرانی مدرن، به ترکیب عناصر سنتی و مدرن در طراحی متمایل است، این سبک طرفداران زیادی را در زمینه‌ی دکوراسیون داخلی به خود جذب کرده است.

طراحی داخلی ایرانی، با الهام از رنگ‌ها، جزئیات و معماری اصیل ایرانی، ترکیبی از فرهنگ و هنر مدرن را در خانه‌های ایرانی به نمایش می‌گذارد. از فرش‌های دستبافت گرفته تا نقوش معماری سنتی، همگی ارتباط عمیقی را با ریشه‌های فرهنگی و هویت ایرانی در یک دکوراسیون شیک و مدرن ایجاد می‌کنند. در این مقاله از اکستریم والز، به بررسی و تحلیل عمیق‌تر طراحی داخلی خانه‌های ایرانی شیک می‌پردازیم.

تغییر دکوراسیون خانه ایرانی

 

تغییر دکوراسیون خانه چه ضرورت و اهمیتی دارد؟!

تزئین یا چگونگی چیدمان مبلمان و وسایل منزل، موضوعی است که گرچه چندان مهم به نظر نمی‌رسد، اما تاثیر بسیار چشمگیری را بر ظاهر و نمای کلی خانه می‌گذارد. حتی بهترین و مجلل‌ترین دکوراسیون‌ها نیز ممکن است پس از مدتی یکنواخت و کسل کننده بنظر برسند؛ از این رو بهتر است هر از چندگاهی دکوراسیون خانه‌ی خود را تغییر دهید تا حال و هوای آن عوض شود. تغییر دکوراسیون خانه می‌تواند شامل تغییرات کوچکی در چیدمان وسایل منزل یا تغییرات بزرگی همچون تغییر سبک دکوراسیون، تغییر وسایل و… باشد. هدف از تغییر دکوراسیون داخلی این است که با استفاده از ایده‌های کاربردی و آسان، یک تغییر اساسی در خانه ایجاد کنید؛ در ادامه به برخی از این ایده‌های ساده می‌پردازیم:

رنگ کردن اشیای قدیمی برای استفاده در دکوراسیون خانه ایرانی

 

رنگ کردن اشیای قدیمی:

یکی از روش‌های کارآمد برای نو کردن وسایل قدیمی و رنگ و رو رفته‌ی خانه، رنگ آمیزی مجدد آن‌ها می‌باشد؛ اگر کمد لباس، کمد دکوری، و یا یک کنسول قدیمی دارید، با رنگ کردن آن نه تنها ظاهر خانه را به کلی تغییر می‌دهید بلکه این وسیله‌ی قدیمی را به یک اکسسوری جذاب در طراحی منزلتان بدل می‌کنید.

استفاده از گلدان‌های رنگارنگ در دکوراسیون خانه ایرانی

 

استفاده از گلدان‌های رنگارنگ در دکوراسیون خانه ایرانی:

گلدان‌ها یکی از جذاب‌ترین المان‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها در تمامی بخش‌های داخلی خانه همچون آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق نشیمن و پذیرایی استفاده کرد. شما می‌توانید گلدان‌های خود را در رنگ‌های متفاوت، شاد و سرزنده همچون سبز، قرمز، آبی، زرد و… انتخاب کنید و به این صورت فضایی دلپذیر و پر نشاط را در منزلتان داشته باشید.

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون خانه ایرانی مدرن

 

تزریق رنگ‌های پرانرژی و نشاط آور به دیوارهای اتاق پذیرایی با استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون خانه ایرانی مدرن :

کاغذ دیواری‌ها به دلیل تنوع بسیار زیاد در رنگ‌‎بندی‌های متعدد، جزو جذاب‌ترین دیوارپوش‌ها برای تغییر دکوراسیون یک فضا محسوب می‌شوند. شما می‌توانید به وسیله این نوع دیوارپوش، طرح و رنگ‌های بسیاری را به دیوارهای خانه‌تان بیفزایید. تا به اینجا به چند ایده در ارتباط با رنگ در دکوراسیون اشاره کردیم، اما سوال اینجاست که مهم‌ترین رنگ‌های مورد استفاده در طراحی داخلی خانه‌های ایرانی شیک و مدرن، چه رنگ‌هایی هستند؟

طراحی داخلی خانه‌ ایرانی شیک و مدرن

 

مهم‌ترین رنگ‌های مورد استفاده در طراحی داخلی خانه‌ ایرانی شیک و مدرن!

به طور غالب، در دکوراسیون منزل ایرانی مدرن و شیک، از رنگ‌های طبیعی، زمینی و گرم، به منظور ایجاد تعادل و هارمونی بین سبک سنتی و مدرن استفاده می‌شود؛ برخی از این رنگ‌ها عبارتند از:

  • بژ و قهوه‌ای: دو رنگ بژ و قهوه‌ای، به عنوان دو رنگ پایه، در پس زمینه‌ی خانه همچون دیوارها، مبلمان و کف مورد استفاده قرار می‌گیرند. رنگ بژ و قهوه‌ای هر دو رنگ‌هایی از دل طبیعت بوده که علاوه بر پالت رنگی سبک مدرن، در رنگ‌های غالب سبک سنتی نیز یافت می‌شوند. استفاده از این دو رنگ در فضای داخلی، آرامش را در خانه‌تان برقرار می‌کند.
  • سبز و آبی: رنگ سبز و آبی به عنوان رنگ‌های نماینده‌ی طبیعت در نظر گرفته شده که معمولا در دکوراسیون خانه سنتی ایرانی، استفاده می‌شوند. استفاده از رنگ سبز به عنوان رنگ ملی ایرانیان در طراحی داخلی، نشان دهنده‌ی رشد و سرزندگی است و نشاط فراوانی را در محیط زندگی شما جاری می‌سازد. جالب است بدانید رنگ “آبی ایرانی”، یکی از رنگ‌هایی است که معماری و سنت کاشی کاری کشورمان، آن را به عنوان رنگ مختص به ایران جاودانه کرده است.
Reactor-CTA
Reactor- mob CTA
  • سفید و خاکستری: طیف‌های خنثی و ساده‌ای همچون سفید و خاکستری، به عنوان رنگ‌های اصلی در سبک مدرن و امروزی شناخته شده و به راحتی با تمام رنگ‌های دیگر ست و هماهنگ می‌شوند؛ از این رو شما می‌توانید برای داشتن یک دکوراسیون تلفیقی، از عناصر مدرن و سنتی در خانه‌ی ایرانی خود، از رنگ‌های سفید و خاکستری در دیوارها، مبلمان، کفپوش‌ها و … استفاده کنید؛ این رنگ‌ها همچنین، بازتاب و انعکاس نور بسیار بالایی داشته و از این جهت، فضای داخلی خانه‌ی شما را بزرگ‌تر، روشن‌تر و دلبازتر نمایان می‌کنند.

 

استفاده از فرش در دکوراسیون خانه ایرانی

 

در دکوراسیون خانه ایرانی، استفاده از فرش را فراموش نکنید!

فرش‌ها یکی از مهم‌ترین المان‌ها در طراحی داخلی خانه‌های ایرانی شیک محسوب می‌شوند؛ فرش جزئی جدایی ناپذیر از دکوراسیون منزل ایرانی است و یک خانه‌ی بدون فرش را نمی‌توان ایرانی به شمار آورد. فرش‌های اصیل ایرانی اغلب به رنگ قرمز یافت می‌شوند؛ رنگ قرمز ایرانی از رنگ سرخ خاک جزیره‌ی هرمز الهام می‌گیرد و اولین کاربرد آن در صنایع قالی بافی و فرش‌های دستبافت است.

 

دکوراسیون خانه ایرانی مدرن

 

در دکوراسیون خانه ایرانی مدرن، از طراحی و دیزاین دیوارها غافل نشوید!

امروزه کاغذ دیواری‌، جزو محبوب‌ترین انواع دیوارپوش در طراحی داخلی فضاهای مختلف محسوب می‌شود؛ از کاغذ دیواری‌‌های بدون طرح در رنگ‌های ساده‌ای همچون سفید گرفته تا کاغذ دیواری طلایی و پر زرق و برق، تمام سبک‌های دکوراسیون داخلی را دربرمی‌گیرند. به طور کلی می‌توان کاغذ دیواری‌ را بهترین انتخاب برای پوشش دیوارهای خانه‌ای به سبک و سیاق ایرانی دانست، چرا که کاغذ دیواری‌ها تنها دیوارپوش‌هایی‌اند که با تنوع فراوان خود، تمام سلیقه‌ها را دربرمی‌گیرند. همچنین می‌‍توانید دیوارهای خانه را با استفاده از عناصر دکوراتیو و سنتی مانند بشقاب‌های تزئینی و تابلو فرش‌های ایرانی، دیزاین کنید.

 

انتخاب مبلمان مدرن برای دکوراسیون خانه ایرانی

 

انتخاب مبلمان مدرن با جزئیات سنتی برای ایجاد یک دکوراسیون تلفیقی جذاب در خانه ایرانی

ترکیب مبلمان مدرن( مبلمانی با ساختار و بدنه‌ی ظریف، کم حجم و مینیمال)، با جزئیاتی سنتی همچون پارچه‌های کارشده، رومبلی‌های دارای نقش و نگار، چوب‌های سنتی و … جلوه‌ای بسیار خاص و متمایز را به دکوراسیون خانه‌ی شما می‌بخشد.

نورپردازی مناسب در طراحی داخلی خانه‌ شیک ایرانی

 

نورپردازی مناسب در طراحی داخلی خانه‌ شیک ایرانی چگونه است؟

از آن‌جایی که نور طبیعی در فرهنگ ایرانی و همچنین سبک مدرن، اهمیت بسیاری دارد؛ توصیه می‌شود در دکوراسیون منزل ایرانی مدرن، تا حد امکان نور طبیعی خورشید را به فضای داخلی خانه راه دهید؛ از این رو بهتر است از پرده‌هایی نازک و شفاف در رنگ‌‍‌های خنثی و ساده استفاده کنید.

کاغذ دیواری کربن
کاغذ دیواری کربن- موبایل

نور مناسب، می‌تواند فضای داخلی را دل‌انگیزتر، روشن‌تر و بزرگ‌تر نمایان کند؛ به همین منظور شما می‌توانید از نورپردازی‌های مخفی در نقاط مختلف اتاق استفاده کرده و با بهره گیری از لامپ‌هایی گرم به رنگ زرد و نارنجی، محیطی دلپذیر را در خانه‌ی خود داشته باشید. لوسترها و چراغ‌های سنتی نیز، شگفتی و جذابیتی بی اندازه را به دکوراسیون شما می‌افزایند.

استفاده از گل و گیاه آپارتمانی

 

گل و گیاهان طبیعی آپارتمانی را در طراحی داخلی منزلتان بگنجانید!

گل و گیاهان طبیعی می‌توانند نقش بسیار مهمی را در دکوراسیون منزل ایرانی و طراحی داخلی خانه‌های ایرانی شیک داشته باشند؛ گیاهان آپارتمانی، به عنوان عناصری زنده و طبیعی، طراوت و سرزندگی سرشاری را به فضای داخلی خانه‌ی شما آورده و علاوه بر افزودن آرامش، هوای محیط زندگی‌تان را نیز تصفیه و پاکسازی می‌کنند. از گیاهان طبیعی می‌توان در تمامی فضاهای خانه همچون سالن پذیرایی، اتاق خواب‌ها و آشپزخانه ایرانی، به عنوان بهبود دهنده‌ی کیفیت هوا استفاده کرد. در دکوراسیون خانه‌های ایرانی همچنین، از نقوش گل و گیاهان در تابلوها، کاغذ دیواری‌ها، پارچه‌ها و رومبلی‌ها، فرش‌ها و … با تنوع رنگی جذاب، به منظور جلوه‌ای زیبا و متفاوت استفاده می‌شود.

سخن پایانی در رابطه با دکوراسیون خانه ایرانی

 

سخن پایانی در رابطه با دکوراسیون خانه ایرانی شیک و مدرن

در مجموع، شما می‌توانید با استفاده از ترکیب و تلفیق مناسبی از عناصر مدرن و سنتی در خانه‌ی خود، فضای شیک، مدرن و در عین حال جذابی را خلق کنید. دکوراسیون منزل ایرانی شیک و مدرن با استفاده از عناصری همچون فرش‌های دستبافت، آینه‌های میناکاری، گل و گیاهان طبیعی، نقوش هنرمندانه و… می‌تواند نشان دهنده سلایق و شخصیت منحصر به فرد شما در خانه‌تان باشد و احساس آرامش و رضایت را در وجود شما به ارمغان آورد.

سوالات متداول

 

سوالات متداول

1- پالت رنگی غالب در خانه‌های ایرانی به سبک سنتی شامل چه رنگ‌هایی است؟

رنگ‌هایی همچون سبز(سبز اشرافی و زمردی)، آبی(فیروزه‌ای، لاجوردی، آبی ایرانی) و قرمز(سرخ، عنابی) مهم‌ترین رنگ‌های مورد استفاده در یک خانه‌ی ایرانی به سبک سنتی هستند.

2- ویژگی‌های بارز دکوراسیون خانه‌ ایرانی چیست؟

از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز یک خانه‌ی ایرانی می‌توان به فرش، تابلو فرش‌ها، نقش و نگارهای گل و گیاهان، رنگ‌های زنده و شاد، لوازم و صنایع دستی و … اشاره کرد.

3- برای طراحی دکوراسیون یک خانه ایرانی، چه مبلمانی را انتخاب کنیم؟

شما می‌توانید مبلمانی با ظاهر مدرن ( مبلمانی با ساختار و بدنه‌ی ظریف، کم حجم و مینیمال)، همراه با جزئیاتی سنتی همچون پارچه‌های کارشده، رومبلی‌های دارای نقش و نگار، چوب‌های سنتی و … را برای خانه‌تان انتخاب کنید.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *