سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی

سبک نئوکلاسیک به عنوان یکی از محبوب‌ترین جریان‌های معماری و طراحی دکوراسیون داخلی، از سبک‌های کلاسیک و قدیمی یونان و روم باستان سرچشمه گرفته و الهاماتی از اصول زیبایی شناسی سبک کلاسیک را با استفاده از شیوه‌هایی نوین و مدرن، در طراحی داخلی بازنویسی و بروزرسانی کرده است؛ از این رو، می‌توان این سبک را تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن دانست. این سبک در اواسط قرن هجدهم به عنوان پاسخی در مقابل سبک پر زرق و برق، تجملاتی و تزئینی طراحی داخلی باروک پدید آمد.

آشنایی با سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی، خصوصیات و ویژگی‌های این سبک جذاب!

 

سبک نئوکلاسیک چیست؟ ویژگی‌ها و خصوصیات کلیدی طراحی داخلی نئوکلاسیک

مفهوم نئوکلاسیک، از ترکیب دو واژه‌ی “نئو” به معنای نو و احیا شده و “کلاسیک” تشکیل شده است؛ همانطور که گفته شد، طراحی نئوکلاسیک به کاربرد اصول و قوانین سبک کلاسیک به همراه سبک مدرن، در طراحی داخلی و دکوراسیون منزل اشاره دارد. طراحی داخلی نئوکلاسیک، احساساتی از ظرافت، نظم، تعادل و تقارن را در فضا جاری ساخته و سبب برقراری هارمونی و تناسب بین عناصر کلاسیک و مدرن استفاده شده در فضا می‌شود و از این رو، اصالت و ثبات را با خود به همراه می‌آورد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

کال تو اکشن کاغذ دیواری کربن
کال تو اکشن کاغذ دیواری کربن-موبایل

با وجود تاکید و تمرکز سبک نئوکلاسیک بر ظرافت و پیچیدگی ظاهر فضا، این سبک به اندازه‌ی سبک‌هایی چون روکوکو و باروک برجسته و لوکس نیست؛ طراحی داخلی نئوکلاسیک، مختص به افرادی است که همزمان به سبک‌های قدیمی و جدید علاقه داشته اما دوست ندارند آن‌ها را به طور جداگانه در فضای داخلی پیاده کنند.

آشنایی با سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی، خصوصیات و ویژگی‌های این سبک جذاب!

 

در طراحی داخلی نئوکلاسیک از چه پالت رنگی استفاده می‌شود؟

سبک نئوکلاسیک در طراحی داخلی، غالبا از رنگ‌های محدود در طیف‌های آرامش بخش و ملایم و سایه‌های پاستلی، به منظور ایجاد فضایی با ظاهر تمیز و واضح، مملو از جذابیت بصری فراوان، استفاده می‌کند. به طور کلی، پالت رنگی سبک نئوکلاسیک شامل رنگ‌هایی مانند سفید، خاکستری روشن، کرم، بژ و رنگ‌های پاستلی همچون آبی آسمانی، صورتی روشن و … است.

در مجموع، سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی، به استفاده از رنگ‌های ملایم و خنثی مانند بژ و خاکستری، به عنوان رنگ‌های اصلی و غالب، تاکید داشته و از سایه‌های کم و رگه‌های نازکی از رنگ طلایی، برنز، نقره‌ای و … به عنوان رنگ فرعی و ثانویه، جهت جلوگیری از خسته و بی روح نشان دادن چهره‌ی فضا و همچنین به منظور افزودن حسی لوکس و غنی به محیط، استفاده می‌کند.

آشنایی با سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی، خصوصیات و ویژگی‌های این سبک جذاب!

 

مواد و متریال مورد استفاده در سبک نئوکلاسیک؛ استفاده از مواد با کیفیت و بادوام

همانگونه که پیشتر گفته شد، سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی، تاثیرات دوران کلاسیک را با امکانات و تکنولوژی‌های مدرن ترکیب کرده و از مواد و متریال با کیفیت، لوکس و غنی به منظور افزودن ارزش، تجمل و اصالت به فضا استفاده می‌کند. این سبک از متریالی طبیعی همچون چوب عالی و با کیفیتی از درختان ماهون، گردو و … برای تولید و طراحی المان‌ها و قطعاتی مانند مبلمان، میز و صندلی‌ها و … بهره می‌گیرد.

آشنایی با سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی، خصوصیات و ویژگی‌های این سبک جذاب!

 

لوازم و وسایل جانبی سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی

در طراحی داخلی نئوکلاسیک، از پارچه‌های با ارزش و غنی همچون ولوت، ابریشم و مخمل برای انتخاب رومبلی‌ها، پرده‌ها، رومیزی، کوسن‌ها و … استفاده می‌شود.

استفاده از گلیم‌، قالیچه‌ها و فرش‌‎های دستبافت و قدیمی با نقش و نگارهای کلاسیک و سنتی، به منظور ایجاد احساسی از گرما و صمیمیت در فضای داخلی خانه، همچنین  جزئیاتی آنتیک، عتیقه و کلاسیک مانند نیم تنه های رومی، مجسمه ها، جواهرات سنگی و .. به عنوان عنصری هنری و تزئینی برای دکور، در فضاهایی به این سبک رایج است.

آشنایی با سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی، خصوصیات و ویژگی‌های این سبک جذاب!

 

نورپردازی سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی؛ منابع و وسایل روشنایی سبک نئوکلاسیک

نورپردازی همواره به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از طراحی داخلی، نه تنها برای اهداف کاربردی، بلکه به مظور ایجاد روشنایی و جذابیت زیبایی شناختی در فضا استفاده می‌شود. در طول قرن‌های متمادی، سبک‌ها و گرایش‌های متعدد و مختلفی در زمینه‌ی دکوراسیون داخلی، پدیدار شده که هر کدام نشان دهنده‌ی ارزش‌های فرهنگی و هنری زمان خود هستند؛ سبک نئوکلاسیک، نمونه‌ای از این سبک‌ها است که از هنر، فرهنگ و معماری یونان و روم باستان الهام و سرچشمه گرفته است.

آشنایی با سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی، خصوصیات و ویژگی‌های این سبک جذاب!

 

تکامل نورپردازی سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی

در ابتدای ظهور سبک نئوکلاسیک، نورپردازی به وسیله‌ی فانوس‌های دیوارکوب و شمعدان‌ها انجام می‌شد، که یادآور استفاده از مشعل و چراغ‌های نفتی در دوران باستان بودند؛ این وسایل و منابع روشنایی اغلب از فلزاتی مانند برنز و برنج ساخته شده و با نقوشی کلاسیک و قدیمی تزئین می‌شدند. در قرن نوزدهم، استفاده از لوسترهای نئوکلاسیک با طرح‌های پیچیده و تزئینات نئوکلاسیک به منظور ایجاد محیطی لوکس و دلنشین، رایج شد.

آشنایی با سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی، خصوصیات و ویژگی‌های این سبک جذاب!

 

کاغذ دیواری و دیوارپوش سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی

وقتی صحبت از کاغذ دیواری به میان می‌آید، کاغذ دیواری اکستریم والز، در خدمت شماست تا برایتان سبک‌های مختلفی از کاغذ دیواری و پوسترهای دیواری را بررسی کرده و به جزئیات هر یک از آن‌ها بپردازد.

کاغذ دیواری‌ها به عنوان محبوب‌ترین دیوارپوش‌ها در صنعت دکوراسیون داخلی، با تنوع و تعدد فراوان خود در طرح، رنگ و نقش و نگارهای گوناگون، تمام سبک‌های دکوراسیون داخلی را فرا گرفته و به هر فضایی، عمق، شخصیت و جذابیت می‌بخشند. این نوع از دیوارپوش‌ها، از زمان‌ها و قرن‌های گذشته تا به اکنون، مورد توجه طراحان داخلی بوده‌اند.

آشنایی با سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی، خصوصیات و ویژگی‌های این سبک جذاب!

 

کاغذ دیواری نئوکلاسیک چیست؟

کاغذ دیواری نئوکلاسیک، غالبا شامل الگوها و طرح‌های گل‌ها، برگ‌ها، و انواع دیگری از گیاهان و شاخ وبرگ‌ها هستند. الگوهای هندسی، شامل خطوط راه راه عمودی و افقی و … نیز، یکی دیگر از طرح‌های کاغذ دیواری نئوکلاسیک اند.

از جمله طرح‌های کاغذ دیواری نئوکلاسیک، می‌توان به موتیف‌های الهام گرفته شده از هنر و معماری سبک مدرن و کلاسیک اشاره کرد. این موتیف‌ها شامل انواع مختلفی از تصاویر کتیبه‌ها، تندیس‌ها و نقوش هنری کلاسیک می‌شوند.

آشنایی با سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی، خصوصیات و ویژگی‌های این سبک جذاب!

 

بهترین انواع کاغذ دیواری سبک نئوکلاسیک را با اکستریم والز تجربه کنید؛ قبل از خرید مشاوره بگیرید!

به طور کلی، کاغذ دیواری نئوکلاسیک، با طرح‌ها و الگوهایی که الهام گرفته از هنر و سبک کلاسیک اند، باعث ایجاد حس اصالت و زیبایی در فضا می‌شود. کاغذ دیواری‌های نئوکلاسیک همچنین طیف بسیار وسیعی از طرح و نقش‌های یونانی و رومی، شامل  طرح‌هایی از معماری کلاسیک، الگوهای هندسی متقارن، شاخ و برگ گل‌ها و گیاهان، طرح‌های آبرنگی و … را دربرمی‌گیرد.

شما می‌توانید برای تهیه‌ی کاغذ دیواری‌های نئوکلاسیک شرکت اکستریم والز، به فروشگاه‌های معتبر کاغذ دیواری و دکوراسیون داخلی سراسر کشور مراجعه کرده و یا برای اطلاع از نزدیک‌ترین فروشگاه به منزلتان، با شماره 02192001955 تماس بگیرد.

آشنایی با سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی، خصوصیات و ویژگی‌های این سبک جذاب!

 

سوالات متداول

1- سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی چه خصوصیات و ویژگی‌های کلیدی دارد؟

  • خطوط مستقیم، تقارن و یک پالت رنگی عمدتاً خنثی و ملایم
  • مواد و متریال طبیعی و مجلل از جمله چوب، سنگ مرمر، برنج، برنز و پارچه هایی ابریشمی
  • لوازم جانبی مجلل از جمله آینه های تزئین شده، لوسترها و نقاشی ها و آثار هنری رنگ روغن

2- سبک نئوکلاسیک بر چه اصولی تاکید و تمرکز دارد؟

در طراحی داخلی نئوکلاسیکف تاید و تمرکز بر تعادل و تقارن در فرم و ظاهر فضا است.

3- طراحی داخلی نئوکلاسیک از چه لوازم و وسایل جانبی و دکوری استفاده می‌کند؟

در فضاهای نئوکلاسیک با اکسسوری هایی همچون مجسمه‌های کلاسیک، آینه‌هایی با قاب‌های مزین، کوزه‌ها، گلدان‌ها و نیم‌تنه‌های مجسمه‌های باستانی از اقلام تزئینی محبوب هستند. آثار هنری اغلب مضامین کلاسیک، صحنه‌های تاریخی یا پرتره‌ها را به تصویر می‌کشند.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *