دلایل استفاده از کاغذ دیواری

هنگامی‌ که صحبت از دلایل استفاده از کاغذ دیواری به میان می‌آید. افراد معمولا دو رویکرد به آن دارند: یا شیفته آن هستند و یا این‌که تمایلی به آن ندارند.

اما در حقیقت کاغذ دیواری می‌تواند برای همه کارکرد داشته باشد. البته اگر بصورت مناسب انتخاب شده‌ باشد و قدم‌های صحیحی در مراحل نصب آن برداشته شود. شما قادر خواهید بود استفاده‌ای طولانی و شادی‌بخش از کاغذ دیواری‌تان داشته باشید. مهم نیست چه کسی هستید یا سبک طراحی داخلی منزل‌تان چیست. در هر حال یک کاغذ دیواری عالی برای شما وجود دارد، یک کاغذ دیواری که دارای تمام ویژگی‌هایی است که برای طراحی داخلی خانه‌تان به آن نیاز دارید.

 

ویدئو دلایل استفاده از کاغذ دیواری

 

دلایل استفاده از کاغذ دیواری
کاغذ دیواری اکستریم والز کد 4020 طرح داماسک مناسب فصای هال

 

کاغذ دیواری، گویای یک پیام است و این برای بعضی از افراد می‌تواند دلهره‌آور باشد. بسیاری از ما هنگامی‌ که نوبت به طراحی خانه‌مان می‌رسد عادت به داشتن حرفی تازه نداریم. این بسیار هم خوب است زیرا تمام آنچه ما آرزو داریم داشتن آرامش و آسایش در خانه‌هایمان است. اما واقعیت این است که همه ما کاملا منحصر به‌ فرد هستیم، و طراحی خانه‌هایمان بایستی گویای این تمایز باشد.

 

روح بخشیدن کاغذدیواری در فضا
کاغذ دیواری اکستریم کد 4070 طرح ترکیبی گلدار مناسب فضای پذیرایی

دلایل استفاده از کاغذ دیواری

یکی از دلایل استفاده از کاغذ دیواری و نقش مهمی‌ که کاغذ دیواری در این شخصی‌ سازی دارد آن است که انتخاب‌های فراوانی برای آن وجود دارد. به دنبال نمونه‌ای رنگارنگ باشید یا خنثی، طرح‌دار یا انتزاعی، بافت‌دار یا بدون بافت، هندسی یا گلدار. کاغذ دیواری میلیون‌ها راه برای افزودن تاثیر شخصیت‌تان را به هر فضایی به شما ارائه می‌دهد. هنگامی‌ که نوبت به بررسی سبک مناسب کاغذ دیواری برای خانه‌تان رسید، به دنبال پاسخ این سوال باشید: «خودتان چه سبک‌هایی از کاغذ دیواری را می‌پسندید؟».

چه رنگ‌ها، نقوش، تم‌ها یا بافت‌هایی شما را به سمت خود جلب می‌کند؟ اگر به دنبال نمونه‌ای الهام‌بخش باشید، قطعا شانس آن را خواهید داشت که به کاغذ دیواری مطلوب‌تان برسید. انجام تحقیق در این‌باره به شما کمک می‌کند که تمام گزینه‌های موجود را ببینید و از استفاده آنها به ذوق بیایید.

  پوستر دیواری آموزشی

 

مزایای استفاده از کاغذ دیواری
کاغذ دیواری اکستریم والز کد 4050 ترکیبی گلدار مناسب فضای پذیرایی

استفاده برای عمق بخشیدن

مطمئن باشید که زمان کافی را برای پیدا نمودن کاغذ دیواری مناسب حس و حال خانه‌تان صرف می‌کنید. کاغذ دیواری خانه شما می‌تواند برای چند سال کاربرد داشته باشد، بنابراین خود روند جستجو نیز لذت‌بخش خواهد بود.

اگر نقوش چشم‌گیر یا رنگارنگ قلب‌تان را تسخیر نمی‌کند، به گزینه‌های ملایم‌تری که به شما حس بهتری القا می‌کنند بیندیشید. باید ببینید که کاغذ دیواری با الگوی انتزاعی برای فضای شما بهتر است یا طرحی ساده و بافت‌دار برای سبک شخصیت‌تان مناسب‌تر می‌باشد.

دلایل استفاده از کاغذ دیواری
کاغذ دیواری اکستریم والز کد 4071 طرح داماسک

 

یکی از دلایل دیگر، تاثیر شگرفی است که در خلق یک دکوراسیون منحصر‌بفرد و زیبا در فضایتان ایجاد می‌کند.

استفاده از کاغذ دیواری بافت‌دار به هر اتاقی گرما، عمق و راحتی می‌بخشد. علاوه بر این، دیوارهای بافت‌دار حس لوکس بودن را به فضاهایی که بیشتر سنتی‌اند وارد می‌کنند.

این روزها، هزاران نقش هندسی زیبا وجود دارد که فضاها را امروزی و پرانرژی می‌کنند. اگر کاغذ دیواری برای فضای مناسب انتخاب شود، طرح هندسی آن می‌تواند نشاط و سبکی به فضا ببخشد و حتی با وجود ملایم بودن رنگ یا نقش، به آن روح ببخشد.

انتخاب کاغذ دیواری‌های تک رنگ و طرحدار می‌تواند طراحی اتاق‌تان را لوکس‌تر کند. استفاده از یک کاغذ دیواری تکرنگ براق، فضا را نمایشی‌تر کرده و به آن عمق می‌بخشد، چرا که نور بازتاب شده از سطح کاغذ دیواری فضایی روشن‌تر و پربافت‌تر را ایجاد می‌کند.

مزایای کاغذ دیواری
کاغد دیواری اکستریم والز کد 252 طرح داماسک الون مناسب دیوار شاخص پذیرایی

کاغذ دیواری‌های تک رنگ تیره اگر در فضای مناسبی بکار گرفته شوند فضا را خیره‌کننده می‌گردانند. اتاق‌هایی با سقف‌های بلند، یا قطعات بزرگ و اتاق‌هایی که نور طبیعی فراوانی دریافت می‌کنند بهترین فضا برای بکارگیری این دست از کاغذ دیواری‌ها می‌باشند.

  کاغذ دیواری اتاق عروس و داماد | ویژه زوجین

در گذشته، کاغذ دیواری اغلب بعنوان یک زمینه در همه اتاق‌ها بکار می‌رفت و برای تاثیرگذاری روی تمام دیوارها اجرا می‌شد. امروزه، کاغذ دیواری‌های دست‌ساز فراوانی ساخته می‌شوند که می‌توان از میان آن‌ها انتخاب نمود و راه‌های فراوانی برای اجرای ویژه آنها در فضا وجود دارد.

 

دلایل استفاده از کاغذ دیواری
کاغذ دیواری اکستریم والز کد 3056 طرح داماسک مناسب فضای نشیمن

 

پوشاندن یک دیوار منفرد با کاغذ دیواری مانند یک اثر هنری، یکی از آسان‌ترین و اثرگذارترین راه‌ها برای بیان یک پیام در فضا است. استفاده از کاغذ دیواری بر روی یک دیوار منفرد، فضا را منحصر‌بفرد و فریبنده می‌کند، همانند تاثیری که یک تابلوی نقاشی می‌تواند داشته باشد.

دیوارهای منفرد همچنین به شما این شانس را می‌دهند که در انتخاب کاغذ دیواری شجاعت بیشتری به خرج دهید.

 

کاغذ دیواری برای تاثیرگذاری
کاغذ دیواری اکستریم والز کد 260 طرح گلدار ترکیبی مناسب فضای نشیمن

نکته تخصصی برای انتخاب کاغذ دیواری

برای انتخاب دیواری که قصد اجرای کاغذ دیواری را روی آن دارید، دور ایستادن نسبت به فضا و نوشتن گزینه‌هایی که دارید کمک کننده است. زمان انتخاب دیوار مورد نظر، حتی وقتی که شاید بدیهی بنظر برسد، گزینه‌های متعددی وجود دارد. گاهی به خرج دادن خلاقیت‌ در انتخاب دیوار می‌تواند خلاقانه‌ترین و منحصر بفردترین فضاها را برایتان رقم بزند.

کاغذ دیواری می‌تواند راهی عالی برای تبدیل یک اتاق کوچک، بد شکل یا غیر‌معمول به یک فضای خیره‌‌کننده باشد. آیا شما هم یک کمد دیواری، یک سرویس بهداشتی با گوشه‌ای از خانه‌تان را مدنظر دارید که به کمی‌ زیبایی نیاز داشته باشد؟

گاهی اوقات کاغذ دیواری بیشترین تاثیر را بر فضاهای کوچک یا بدشکل می‌گذارد. علاوه براین، به کاربردن آن در یک‌ بخش جذاب در خانه راهی ارزان‌‌ قیمت برای افزودن کمی‌ اعتبار به طراحی داخلی‌تان است. معمولا با یک یا دو رول کاغذ دیواری می‌توان این روش را اجرا نمود.

  راهنمای استفاده از کاغذ دیواری کرم رنگ
دلایل استفاده از کاغذ دیواری
کاغذ دیواری اکستریم والز 3106 طرح گلدار رونده مناسب فضای پذیرایی

خرید کاغذ دیواری

همه‌‌ی ما داستان‌های ترسناکی را درباره‌ خریدارانی شنیده‌ایم که روزها و هفته‌ها، هزینه زیادی را صرف جدا کردن کاغذ دیواری‌های چند ده‌ ساله خانه‌ جدیدشان کرده‌اند. این یکی از دلایل اصلی است که مردم از استفاده از کاغذ دیواری در خانه‌هایشان صرف‌ نظر می‌کنند. اما استفاده از کاغذ دیواری امروزی بسیار با نمونه‌های قدیمی‌ خود که دیوار خانه‌های والدین یا اجدادمان را می‌پوشاندند، متفاوت هستند.

کاغذ دیواری‌های امروزی در کنار چسبی که (برای چسباندن آنها و جدا کردن آن‌ها) بکار می‌رود، تغییر بسیاری کرده‌اند. این بدان معنا است که دیگر نیازی به نگرانی برای خانه‌تان يا صاحبان بعدی خانه‌تان نیست، چرا که چه توسط شما و چه توسط مالک بعدی، با تلاشی‌ اندک جدا می‌شوند و امکان طراحی مجدد فضا را به سادگی در اختیارتان قرار می‌دهند.

 

wallpaper
نمونه‌ای از جداسازی راحت و سریع کاغذ دیواری

استخدام یک متخصص برای استفاده از کاغذ دیواری

استخدام یک متخصص برای نصب کاغذ دیواری، تاثیر زیادی در کیفیت نصب و رضایت شما از نتیجه کار دارد. یک نصاب حرفه‌ای، زیر‌سازی دیوارها را به خوبی انجام می‌دهد و کاغذ دیواری‌ها را با دقت می‌چسباند. با نصب حرفه‌ای، جداکردن کاغذ دیواری‌ها نیز راحت‌تر میشود.

اگر تصمیم دارید که کاغذ دیواری را خودتان نصب نمایید، ممکن است به آماده‌‌سازی دیوارهایتان پیش از نصب کاغذ دیواری نیاز داشته‌ باشید. انتخاب چسب با کیفیت شانس پایداری کاغذ دیواری‌تان را افزایش می‌دهد و همچنین جدا کردن راحت‌تر آن را در صورت نیاز تضمین می‌کند.

 

wallpaper
نصب کاغذ دیواری بهتر است توسط نیروی متخصص انجام گیرد.

 

امروزه کاغذ دیواری‌ها دوام بالاتری داشته و نیاز به مراقبت کمتری دارند. سطح‌ خارجی اکثر کاغذ دیواری‌های خانگی از وینیل ساخته شده، بنابراین برخلاف نمونه‌های قدیمی‌ بشدت با دوام و به راحتی قابل‌ شستشو هستند. به علاوه کاغذ دیواری‌های جدید، معمولاً ضد‌ خراش و ضد‌ لک هستند.

 

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *