تفاوت سبک مدرن و مینیمال

هر دو سبک مدرن و مینیمال در طراحی داخلی، به عنوان محبوب‌ترین و ترندترین سبک‌های دکوراسیون در چند سال اخیر شناخته شده و با توجه به زیبایی شناسی و جذابیتی که در عین سادگی دارند، هیچ‌گاه قدیمی نشده و از مد نمی‌افتند. سبک مینیمال در طراحی داخلی، هم خانواده و زیر مجموعه‌ای ساده‌تر از سبک مدرن است و شباهت‌های بسیار زیادی با آن دارد؛ با این وجود، این دو سبک شامل اختلاف‌های اندک و جزئی بسیار کوچکی نیز با هم می‌باشند که در ادامه به “تفاوت سبک مدرن و مینیمال در طراحی داخلی” خواهیم پرداخت.

تفاوت پالت رنگی غالب در طراحی مدرن و مینیمال

 

تفاوت پالت رنگی غالب در طراحی مدرن و مینیمال؛ استفاده از رنگ‌های زنده و روشن در سبک مینیمال یا مدرن؟!

در طراحی داخلی به سبک مدرن، اغلب از پالت‌های رنگی طبیعی و زمینی شامل رنگ‌هایی مانند بژ، خاکی، آبی آسمانی، طیف‌ها و سایه‌های مختلفی از سبز و قهوه‌ای که رنگ‌های اصلی نشات گرفته از طبیعت‌اند، به منظور انتقال جریاناتی از طبیعت به فضای داخلی استفاده می‌شود؛ این رنگ‌ها حس و حالی مطبوع، مطلوب و برگرفته از طبیعت را در محیط مد نظر شما جاری می‌سازند؛ در حالی که در سبک مینیمال، معمولا از رنگ سفید و پالت‌های خنثی تک رنگ برای برقراری احساسی از سادگی، ملایمت و آرامش در فضا استفاده می‌شود.

استفاده از تکنولوژی و فناوری

 

استفاده از تکنولوژی و فناوری؛ کدامیک از سبک‌های مدرن و مینیمال از فناوری‌های هوشمند استفاده می‌کنند؟!

سبک مدرن در طراحی داخلی، اغلب شامل استفاده از بروزترین جنبه‌های هوشمند و تکنولوژیک بوده و از فناوری‌های هوشمند در طراحی داخلی خانه بهره می‌گیرد، در حالی که سبک مینیمال، به طور غالب بر سادگی، عملکرد و استفاده از حداقل‌ها تمرکز داشته و از تکنولوژی‌های هوشمند برای طراحی خانه استفاده نمی‌کند.

به طور کلی، سبک مدرن در طراحی داخلی، معمولا از فناوری‌های هوشمندی همچون سیستم‌های هوشمند کنترل نورپردازی، دما(گرمایش و سرمایش)، امنیت و … برای ایجاد فضایی پیشرفته، پویا و مدرن استفاده می‌کند. از سوی دیگر، در سبک مینیمال، تمرکز بر روی استفاده حداقلی از وسایل و ایجاد فضاهایی تمیز و ساده است و فناوری‌ها معمولا به‌طور محدودتری، تنها برای افزودن ارزش به زندگی روزمره استفاده می‌شوند.

تفاوت طرح‌ها و الگوهای مورد استفاده در سبک مینیمال و مدرن

 

تفاوت طرح‌ها و الگوهای مورد استفاده در سبک مینیمال و مدرن

طراحی داخلی مدرن، به الگوهایی با زوایای منحنی، هندسی و ساختارها و اشکال پیچیده اشاره دارد، در حالی که الگوها و طرح‌های سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی، اغلب شامل خطوط بسیار ریز و ساده بوده و اشکال هندسی در این سبک، بسیار محدود، کم و به دور از پیچیدگی می‌باشند.

شباهت و تفاوت‌ متریال موجود در سبک مدرن و مینیمال

 

شباهت و تفاوت‌ متریال موجود در سبک مدرن و مینیمال؛ استفاده از مواد طبیعی با دوام در هر دو سبک مدرن و مینیمال

در طراحی داخلی مدرن، به وفور از موادی همچون شیشه و فلز و همچنین مصالحی طبیعی و گرم مانند چوب، سنگ و بتن استفاده می‌شود؛ در طراحی داخلی به سبک مینیمال نیز، از موادی مانند چوب، شیشه و فلزهایی صاف، صیغلی یا مات برای ایجاد ظاهری تمیز، یکدست و ساده بهره گرفته می‌شود.

کال تو اکشن کاغذ دیواری کربن
کال تو اکشن کاغذ دیواری کربن-موبایل

بنابراین تفاوت اصلی این دو سبک در استفاده از متریال‌ به گونه‌ای است که در طراحی مینیمال، تاکید و تمرکز بر سادگی و حذف هرگونه مواد اضافی و استفاده‌ی حداقلی از متریال‌های گوناگون است؛ در حالی که در طراحی مدرن، از تنوع، گوناگونی و تلفیق مواد و متریال مختلف برای ایجاد ظاهری مدرن، جدید و پویا استفاده می‌شود.

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

 

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی؛ مفهوم و تاریخچه مدرنیته

سبک مدرن و مفهوم مدرنیسم در اوایل قرن بیستم، در زمینه‌هایی همچون هنر، معماری، موسیقی و ادبیات ظهور کرد و به محض ورود به طراحی و دکوراسیون داخلی، بین مردم رواج یافت؛ این سبک همچنان الهام بخش طراحان داخلی معاصر بوده و به دلیل زیبایی و جذابیتی که در عین سادگی و کاربردی بودن دارد؛ یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون داخلی امروزی به شمار می‌آید.

طراحی داخلی مدرن، شامل عناصری است که به طور منسجم و در ارتباط با یکدیگر عمل کرده و با اشکال و فرم‌های واضح و ساده مشخص می‌شوند. سبک مدرن، در دوران اوج جنبش هنر مدرن، تحت تاثیر سبک‌های باهاوس و اسکاندیناوی پدید آمد. مبلمان و دکورهای این سبک، از مواد و متریال طبیعی، رنگ‌های طبیعی و خاکی، و نقش و نگارهای ساده، استقبال می‌کنند.

طراحی مینیمال در دکوراسیون داخلی

 

طراحی مینیمال در دکوراسیون داخلی؛ تاکید بر سادگی و استفاده‌ی حداقل از جزئیات در فضایی آرام و ملایم

سبک مینیمال در طراحی داخلی، از شیوه‌ی مدرن در دکوراسیون سرچشمه گرفته و عناصر و جزئیات را به منظور ایجاد فضایی آرامش بخش، دلباز و روشن، به ساده‌ترین و کمترین حد ممکن کاهش می‌دهد. این سبک، با تاکید و تمرکز فراوان بر سادگی، از به هم ریختگی در ظاهر بصری فضا جلوگیری کرده و هیچ‌گونه الگو و تزئینات اضافی و بیش از حد، در فضاهایی به این سبک، دیده نمی‌شود. استفاده از رنگ سفید، تک رنگ‌های خنثی، اشکال و فرم‌های ساده و… در فضاهای مینیمال رایج است.

استفاده از کاغذ دیواری مدرن در دکوراسیون داخلی

 

استفاده از کاغذ دیواری مدرن در دکوراسیون داخلی به عنوان المانی تزئینی برای زیباسازی دیوارها

امروزه کاغذ دیواری‌های مدرن، به منظور افزودن جذابیت بصری بروز و جدید، به عنوان عناصری تزئینی برای پوشش دیوارها محسوب شده که با گستره‌ای وسیع از طرح‌ و نقش‌های گوناگون یافت می‌شوند؛ کاغذ دیواری‌های مدرن، جزئی مهم در طراحی فضاهای داخلی به سبک مدرن و معاصر به شمار می‌آیند.

پیشنهاد ما به شما، برای طراحی فضایی به سبک و شیوه‌ی مدرن، استفاده از کاغذ دیواری‌های مدرن اکستریم والز است. کمپانی اکستریم والز، با ارائه‌ی تنوعی بی نهایت در طراحی کاغذ دیواری‌هایی لوکس و مدرن، هر سلیقه‌ای را دربرگرفته و متناسب برای تمام فضاهای داخلی اعم از اتاق پذیرایی، اتاق خواب، ورودی خانه، دفاتر کار و … می‌باشند.

کاغذ دیواری‌های مدرن با الگوی هندسی و ژئومتریک

 

کاغذ دیواری‌های مدرن با الگوی هندسی و ژئومتریک؛ ایجاد هماهنگی و تعادل در ظاهر بصری اتاق

کاغذ دیواری‌ مدرن هندسی، شامل خطوط، اشکال و فرم‌های هندسی متنوعی همچون مثلثات، چهار ضلعی‌ها و .. است. این نوع طرح‌ها به منظور ایجاد نظم، هارمونی و تعادل در ظاهر فضا استفاده شده و زیبایی و جذابیتی هماهنگ و متناسب را به فضای مد نظر شما می‌بخشند. منظم بودن اشکال و خطوط، از خستگی چشمان شما جلوگیری کرده  و ثبات و شخصیت را در یک اتاق تقویت می‌کند.

کاغذ دیواری‌های ساده‌ی مدرن

 

کاغذ دیواری‌های ساده‌ی مدرن؛ روشنایی بخش فضای داخلی

کمپانی اکستریم والز، با رونمایی از دهمین آلبوم خود به نام آلبوم “کربن”، باعث ایجاد تحولی عظیم در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن و مینیمال شده است؛ کاغذ دیواری‌های مدرن ساده‌ی این آلبوم، در طرح و اشکالی ساده، رنگ‌هایی غنی و مدرن، بافتی ملایم و خطوطی یکدست یافت شده و جلوه‌ای متمایز را به خانه‌ی شما می‌بخشند. کاغذ دیواری ساده، به عنوان جایگزینی بسیار عالی به جای رنگ، گزینه‌ای مناسب و مقرون بصرفه برای طراحی فضاهایی به سبک مدرن و مینیمال محسوب می‌شود.

کاغذ دیواری‌های مدرن سه بعدی

 

کاغذ دیواری‌های مدرن سه بعدی؛ برجسته نمایان کردن عناصر و المان‌های دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری‌های سه بعدی مدرن، نقش و تصویری جذاب و زنده و همچنین حس و حالی تازه و پرانرژی را به دکوراسیون داخلی خانه‌ی شما می‌بخشند. این نوع از کاغذ دیواری‌ها، با تبدیل دیواری ساده به یک اثر هنری زیبا، به منظور ایجاد عمق و ابعاد، در فضا استفاده شده و جذابیت بصری و وسعت اتاق را ارتقا خواهند داد.

کاغذ دیواری‎های مدرن سه بعدی، به دلیل طرح و بافت خاص خود، به عنوان نقطه‌ای کانونی در نظر گرفته شده و موجب جلب توجه، بولد و برجسته جلوه کردن سایر عناصر موجود در طراحی داخلی به سبک مدرن می‌شوند.

اصلی‌ترین تفاوت سبک مدرن و مینیمال در چه چیزی است؟

 

اصلی‌ترین تفاوت سبک مدرن و مینیمال در چه چیزی است؟

در مجموع می‌توان گفت، که تفاوت اصلی و اساسی سبک مینیمال و مدرن، در سطح و اندازه‌ی استفاده از عناصر، وسایل، تزئینات، جزئیات و دکوری جات است. با وجود اینکه هر دو سبک مدرن و مینیمال بر پایه‌‍‌ی سادگی و استفاده‌ی کم و حداقلی از وسایل‌ می‌باشند، اما در طراحی داخلی به سبک مدرن، عناصر و تزئینات بیشتری نسبت به سبک مینیمال دیده می‌شود.

سوالات متداول

 

سوالات متداول

1- مواد و متریال مورد استفاده در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن، چه چیزهایی هستند؟

در طراحی داخلی مدرن از مواد طبیعی همچون چوب، سنگ، فلز، چرم، بتن و … استفاده می‌شود.

2- رنگ‌های مورد استفاده در سبک مدرن با سبک مینیمال چه فرقی دارد؟

در طراحی داخلی مدرن، اغلب از رنگ‌های خاکی، زمینی و طبیعی به منظور ایجاد محیطی گرم و دلپذیر با حس و حالی برگرفته از طبیعت استفاده شده، در حالی که سبک مینیمال، به طور معمول از رنگ‌های خنثی، تک رنگ‌های ملایم و رنگ سفید بهره می‌گیرد.

3- سبک مدرن یا مینیمال؟ کدامیک ساده‌تر است؟

هر دو سبک مدرن و مینیمال در طراحی داخلی بر پایه و اساس سادگی و جزئیات کم بنا شده‌اند؛ اما سبک مینیمال سبکی بسیار ساده‌تر از طراحی مدرن است.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *