کاغذ دیواری یا رنگ؟ کدام بهتر است؟

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که به منظور نوسازی و طراحی دیوارهای خانه یا محل کارتان، بین کاغذ دیواری و رنگ دو دل باشید؛ اگر به دنبال افزودن طرح و الگوی خاصی به اتاقتان هستید، کاغذ دیواری به عنوان گزینه‌ای بادوام و مقرون بصرفه، یکی از بهترین پیشنهادات برای تزیین و طراحی دیوارهای یک اتاق است. کاغذ دیواری‌ها با تنوع فراوان خود در طرح‌، رنگ، نقش و نگارهای گوناگون، شخصیت و جذابیت بصری بی نظیری را به فضا می‌بخشند که در ادامه به چند مورد از مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ در طراحی داخلی می‌پردازیم.

مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ در طراحی داخلی یک فضا

انتخاب رنگ یا کاغذ دیواری برای تزیین و نوسازی دیوارها، تصمیمی مهم در طراحی داخلی یک خانه است؛ هر کدام از این دو روش مزیت‌های منحصر به فرد خود را دارند؛ برای مثال کاغذ دیواری‌ها، با طرح و الگوهای جذاب و متنوع خود، به سرعت و با کمترین هزینه نسبت به رنگ، زیبایی خاصی را به فضا بخشیده و ظاهر جدید و تازه‌ای را در خانه شما ایجاد می‌کنند. برخی از مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ عبارتند از:

مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ

1.     پایداری و عمر طولانی

امروزه اکثر کاغذ دیواری‌های موجود در بازار، طول عمری حدود 15 سال داشته و به همین جهت می‌توان آن‌ها را پیشنهادی مقرون بصرفه، به منظور صرفه جویی در هزینه به شمار آورد؛ در صورت استفاده از کاغذ دیواری، شما مجبور نیستید هر یکی دو سال یکبار، دیوارها را مجددا رنگ آمیزی نمایید. کاغذ دیواری‌ها در برابر عوامل گوناگونی همچون خراشیدگی، گرد و غبار، رطوبت، الکتریسیته ساکن، لکه‌ها، کثیفی و آلودگی‌ها مقاوم بوده و به همین دلیل دوام و عمر نسبتا پایداری دارند؛ در صورتی که رنگ‌ها به مرور زمان (در مدت نه چندان بلندی)، ترک خورده و بریده می‌شوند و به علاوه جلوه‌ی براق و درخشان روز اول خود را نیز از دست می‌دهند، اما کاغذ دیواری‌ سال‌های زیادی همچنان ظاهر و کیفیت خود را حفظ می‌کند.

مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ

2.     نصب سریع و بدون دردسر

اگر تجربه‌ی رنگ آمیزی خانه‌تان را داشته باشید، خوب میدانید که رنگ کردن دیوارهای خانه، بوی بدی را به همراه داشته و چندین روز طول می‌کشد؛ شما برای رنگ کردن دیوارها باید وسایل و لوازم خانه را جمع کرده و مبلمان را با کاور بپوشانید که مبادا رنگی شوند؛ اما کاغذ دیواری هیچ کدام از این دردسرها را نداشته و به سرعت (در عرض کمتر از یک روز)، بدون کثیف کاری روی دیوارها نصب و اجرا می‌شود.

مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ

 

3.     تنوع فراوان در طرح، رنگ و بافت‌های مختلف

یکی از مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ، تنوع فراوان آن است؛ کاغذ دیواری‌ها دیوارپوش‌هایی با طرح‌های مختلف، در سبک‌های گوناگون‌اند که تمامی سلیقه‌های متفاوت را دربرگرفته و در هر نقش و رنگی یافت می‌شوند. شرکت کاغذ دیواری اکستریم والز، با ارائه‌ی آلبوم‌هایی مملو از دیوارپوش‌های ساده و طرح‌دار در سبک‌های گوناگونی مانند مینیمال، مدرن، کلاسیک، پست مدرن و… نسل جدیدی از کاغذ دیواری‌های با کیفیت را به بازار دکوراسیون داخلی ایران عرضه کرده است.

مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ

4.     قابلیت شستشوی آسان

به طور معمول، اکثر کاغذ دیواری‌های امروزی از جنس وینیل (pvc) بوده و قابل شستشو و تمیز کاری می‌باشند. کاغذ دیواری پی وی سی، با لایه و روکشی محافظتی از جنس وینیل در برابر رطوبت مقاوم بوده و ضد آب هستند؛ به همین جهت شما می‌توانید به آسانی آن‌ها را تمیز کرده و شستشو نمایید. شستن کاغذ دیواری امر بسیار آسانی است و تنها در سه مرحله به راحتی انجام می‌شود؛ برای مطالعه محتوای دیگر ما با مضمون “شستن کاغذ دیواری در 3 مرحله” کلیک کنید.

مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ

5.     پوشش نقص و عیوب دیوار

رنگ‌ها قادر به پوشاندن نقص‌های بزرگ دیوار مانند فرورفتگی‌ها، برآمدگی‌ها، ترک‌ها، سوراخ‌ها و حفره‌ها نیستند؛ به همین جهت اگر دیوارهای خانه شما آسیب‌های جدی و فراوانی دارد، کاغذ دیواری پوششی مناسب برای محو و از بین بردن این آسیب‌ها است.

مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ

6.     عایق صوتی و سرما

به دلیل ساختار سلولی و متریال مورد استفاده در کاغذ دیواری‌های نسل جدید، این نوع دیوارپوش‌ها عایق مناسبی در برابر سرما بوده و صمیمیت و گرمای بی نظیر و لذتبخشی را در محیط زندگی شما القا می‌کنند.

مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ

سخن پایانی؛ نسل جدید کاغذ دیواری قابل شستشو اکستریم والز

کمپانی اکستریم والز با ارائه‌ی جدیدترین و بروزترین کاغذ دیواری‌های وینیل قابل شستشو، در اختیار شماست تا با کم‌ترین هزینه تغییر و تحولی عظیم را در دکوراسیون فضای مد نظرتان شاهد باشید. برای ارتباط با مشاوران اکستریم والز و اطلاع از نزدیک‌ترین فروشگاه و نمایندگی ما به محل سکونت خود با شماره 02192001955 تماس بگیرید.

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

  • برای طراحی خونه بین کاغذ دیواری و رنگ ترجیحا کاغذ دیواری بهتره من خونه ای که خریدم تازه نقاشی شده بود از اونجایی که کاغذ دیواری دوست داشتم و نمی خواستم دوباره هزینه کنم ترجیح دادم اتاق ها و پذیرایی و فقط یک دیوارشو کاغذ دیواری کنم و به بقیه دیوار ها دست نزدم الانم راضی ام جلوه خوبی به خونم داد.

    • بله می توان این سبک را هم اجرا کرد
      ممنون از نظر شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *