راهنمای نصب کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری‌های سه بعدی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع برای هر سلیقه‌ای در بازار موجود بوده و نظر بسیاری از مشتریان را جلب کرده‌اند. از کاغذ دیواری سه بعدی می‌توان در فضاهای مختلف مثل خانه، اداره، شرکت، رستوران، هتل، کافه و غیره استفاده کرد؛ اما نکته مهم، چگونگی نصب کاغذ دیواری سه بعدی است. کار نصب کاغذ دیواری 3 بعدی به دقت و حوصله زیاد نیاز دارد. بنابراین اگر می‌خواهید با نحوه نصب کاغذ دیواری سه بعدی آشنا شوید تا پایان با اکستریم والز همراه باشید.

روش‌های نصب کاغذ دیواری سه بعدی

روش‌های نصب کاغذ دیواری سه بعدی | ساده ترین روش نصب کاغذ دیواری سه بعدی کدام است؟

راهنمای نصب کاغذ دیواری سه بعدی از چند مرحله قبل از چسباندنش آغاز می‌شود. قبل از هر چیز شما باید ارتفاع و عرض بزرگ‌ترین دیوار را اندازه بگیرید تا کاغذ دیواری سه بعدی را بنا بر همان اندازه‌ها بخرید. سپس دیوار را صاف کنید تا پشت کاغذ دیواری، فرورفتگی یا برجستگی ایجاد نشود. برخی کاغذ دیواری‌های سه بعدی، خودشان چسب دارند. در این صورت نیازی به خریدن چسب نیست. اما برای برخی دیگر باید چسب قوی مخصوص چسباندن کاغذ دیواری بخرید و چسب را با قلم‌مو بر پشت کاغذ بمالید. رول اول را کاملا با دقت و منظم بچسبانید و وقتی به سراغ رول دوم رفتید، حواستان کاملا به هم‌ترازی طرح‌ها و نقش‌ها باشد.

اگر انتظار دارید که کاغذ دیواری سه بعدی با بهترین کیفیت را در منزل یا فضای اداری و تجاری خود داشته باشید؛ یعنی کاغذ دیواری که بعد از چسباندن کنده نشود و دوام و عمر بالایی داشته باشد، کاغذ دیواری اکستریم والز بهترین گزینه است.

نکات نصب کاغذ دیواری سه بعدی

نکات نصب کاغذ دیواری سه بعدی | چه نکاتی را برای نصب کاغذ دیواری سه بعدی باید رعایت کنم؟

نصب کاغذ دیواری سه بعدی کار چندان آسانی نیست و دقت زیادی لازم دارد. بهتر است که برای نصب از یک متخصص کمک بگیرید؛ اما اگر قصد ندارید هزینه نصب بپردازید، حداقل کار را به تنهایی انجام ندهید. چون شما نمی‌توانید هم بالای نردبان بروید و قسمت بالایی کاغذ را صاف کرده و بچسبانید و هم حواستان به قسمت‌های پایینی باشد. برای نصب کاغذ دیواری 3 بعدی باید برخی نکات را رعایت کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • رول دوم باید حدود یک سانتی‌متر بر روی بخش انتهایی رول اول قرار بگیرد و رول سوم و دوم و باقی رول‌ها نیز به همین ترتیب نصب شوند.
  • قبل از نصب کاغذ دیواری سه بعدی دیوار را کاملا از هرگونه گرد و غبار و لک و چربی پاک کنید.
  • دیوار باید کاملا خشک و عاری از هر گونه رطوبت باشد.
  • بلافاصله پس از زدن چسب، کاغذ را به دیوار بچسبانید تا چسب خشک نشود.
  • بهتر است قبل از نصب کاغذ دیواری سه بعدی کنتور برق را خاموش کنید.
  • از هر چسبی برای چسباندن کاغذ دیواری استفاده نکنید. حتما چسب مخصوص به کار ببرید.

راهنمای نصب کاغذ دیواری سه بعدی 2

چسب مخصوص نصب کاغذ دیواری به صورت پودر در بازار موجود است. بنابراین شما باید پودر را با آب ترکیب کنید تا به شکل خمیر دربیاید. معمولا نسبت پودر و آب، 100 گرم به نیم لیتر است. سپس قلم‌مو را به چسب آغشته کرده و بر پشت کاغذ بمالید. چسب کاغذ دیواری به چند نوع تقسیم می‌شود:

  • چسب خمیر آب سرد که بر پایه گندم و نشاسته است و باید با آب سرد ترکیب شود.
  • چسب خمیر همه منظوره که خاصیت ضد باکتری، ضد قارچ و ضد کپک دارد و مثل چسب قبلی باید با آب سرد ترکیب شود.
  • چسب خمیر سنگین که خاصیت چسبندگی بسیار زیادی دارد و بسیار زود خشک می‌شود.

در صورت نیاز به دریافت مشاوره برای انتخاب چسب، با کارشناسان این حوزه مشورت کنید. کارشناسان بر اساس نوع کاغذ دیواری و شرایط دیوار مد نظر، شما را راهنمایی می‌کنند.

ابزارهای لازم برای نصب کاغذ دیواری سه بعدی

ابزارهای لازم برای نصب کاغذ دیواری سه بعدی | برای نصب کاغذ دیواری به چه لوازمی نیاز دارم؟

برای نصب کاغذ دیواری سه بعدی به ابزارهای مختلفی نیاز دارید؛ مثل قلم‌مو که چسب را با آن برمی‌دارید؛ نردبان برای اینکه به بخش‌های بالایی دیوار دسترسی داشته باشید؛ متر برای اندازه گرفتن دیوار و کاغذ دیواری؛ کاتر برای برش دادن کاغذ دیواری؛ غلتک چسب به منظور پخش کردن چسب بر روی دیوار و سمباده برای اینکه برجستگی‌های دیوار را صاف کنید.

کاغذ دیواری سه بعدی را از کجا بخرم؟

کاغذ دیواری سه بعدی را از کجا بخرم؟ | از اکستریم والز کمک بگیرید!

در این مطلب درباره نحوه نصب کاغذ دیواری سه بعدی صحبت کردیم. برخی کاغذ دیواری‌های سه بعدی برای نصب نیاز به چسب مخصوص دارند و برخی نیز خودشان چسب دارند. چسب مخصوص نصب کاغذ دیواری 3 بعدی در انواع مختلفی ارائه می‌شود؛ اما اغلب به صورت پودری به فروش می‌رسد و شما باید پودر را قبل از استفاده با آب مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. برای نصب کاغذ دیواری سه بعدی باید حتما دیوار را با سمباده صاف کنید و سپس از هر گونه لک و کثیفی، چربی و کپک پاک کنید. بعد از آن دیوار را کاملا خشک کنید و بلافاصله پس از استفاده از چسب، کاغذ را به دیوار بچسبانید.

کاغذ دیواری سه بعدی به خاطر نوع طرح‌هایش به فضا عمق می‌بخشد و زیبایی را برای منزل شما به ارمغان می‌آورد. برای اینکه فضای زیبایی داشته باشید، باید از کاغذ دیواری سه بعدی با جنس و کیفیت مرغوب استفاده کنید که بهترین مواد اولیه در تولیدش به کار رفته باشد. به این ترتیب خود و خانواده‌تان را از هر نوع حساسیت و آلرژی احتمالی نیز دور نگاه می‌دارید. در ضمن تنوع طرح و رنگ در هنگام خرید کاغذ دیواری سه بعدی بسیار مهم است.

اگر به دنبال کاغذ دیواری سه بعدی با خصوصیات مذکور می‌گردید، بهترین انتخاب کاغذ دیواری اکستریم والز است. اکستریم والز با مرغوب‌ترین مواد اولیه و بهترین فرایند تولید، انواع کاغذ دیواری‌های جذاب و متنوع را در خارج از کشور تولید می‌کند و از طریق نمایندگی‌های خاص و منحصربه‌فرد خود وارد ایران می‌کند تا در اختیار شما عزیزان قرار بگیرند. برای اطلاعات بیشتر به سایت یا صفحه اینستاگرام اکستریم والز مراجعه کنید.

سوالات متداول

چند نوع چسب کاغذ دیواری داریم؟

چسب کاغذ دیواری به چند نوع مختلف تقسیم می‌شود. از این میان می‌توان به چسب خمیری آب سرد، چسب خمیری همه منظوره و چسب خمیر سنگین اشاره کرد.

آیا برای چسباندن تمامی کاغذ دیواری‌های سه بعدی باید از چسب استفاده کنیم؟

برای چسباندن تمامی کاغذ دیواری‌های سه بعدی نیازی به چسب نیست. چون پشت برخی از کاغذ دیواری‌ها چسب به کار رفته است.

نکات ضروری برای چسباندن کاغذ دیواری سه بعدی چیست؟

قبل از چسباندن کاغذ دیواری سه بعدی باید دیوار را صاف و تمیز کنید؛ دیوار باید خشک باشد؛ کنتور برق را برای جلوگیری از حادثه قطع کنید؛ بلافاصله پس از چسب زدن به دیوار، کاغذ دیواری را بچسبانید و هر رول را حدود یک سانتی‌متر روی انتهای رول قبلی نصب کنید.

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *