طراحی راهروهای باریک

به عنوان یک قاعده، حتی در کوچک‌ترین آپارتمان‌ها هم اتاق کوچکی وجود دارد که ورودی خانه یا آپارتمان را به سایر قسمت‌های آن متصل می‌کند. به این بخش راهرو می‌گویند. مرسوم است که راهروها دراز یا باریک ساخته می‌شوند و اغلب طراحی آن‌ها دشوار است.

طراحی راهروهای باریک

از آنجا که راهروها محل‌های ورودی آپارتمان می‌باشد، طراحی آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. احتمالا ساعت‌ها وقت خود را صرف طراحی راهروهای باریک کرده‌اید، برای جلوگیری از هدر رفتن فضا و اجرای بهترین دکوراسیون، بهتر است از چند ترفند هوشمندانه استفاده کنید.

beachhouse how to decorate narrow hallway entryway turquoise paint walls home house decorating ideas inspiration white washed weathere wood floors door moulding molding cream antique gold
می‌توانید برای راهروهای باریک از رنگ‌های جذاب روشن همراه با قرنیزهای چوبی رنگ روشن استفاده کنید.

روشن کردن تمام زوایای یک راهروی تاریک

اغلب عدم وجود نور طبیعی کافی راهروها را به مکانی تاریک و ناراحت‌کننده تبدیل می‌کند. برای جلوگیری از آن شما نیاز دارید تا از نورهای مصنوعی استفاده کنید. در صورت امکان می‌توانید چراغ سقفی یا دیوارکوب آویزان کنید. همچنین تزئینات با لامپ‌های کوچک ال‌ای‌دی می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد.

Pol v prihozhey
استفاده از چراغ روشنایی، آیینه باعث بزرگ نشان دادن راهرو می‌شود.

نصب عکس خاطرات در طراحی راهروهای باریک

تصاویر بزرگ خانوادگی و جالب در دیوار راهرو نصب کنید. راهرو کم نوری که با عکس‌های خانوادگی تزئین شده باشد نه تنها شما را لحظه‌ای متوقف می‌کند تا آنها را نظاره کنید بلکه باعث جلب‌نظر میهمانان تان نیز می‌شود.

0O3A8030 HDR 7
نصب تابلو و شلف های کوچک در راهرو باعث مهیج شدن فضای راهرو میشود.

فضای کار غیرمتعارف در طراحی راهروهای باریک

در طراحی راهروهای باریک از روش سنتی پیروی کنید و در آن کمد لباس و یا چوب لباسی قرار دهید. می‌توانید در گوشه‌های راهرو از یک سبد، برای  وسایلی مانند چتر در زمستان‌ها استفاده کنید.

narrow traditional hallway standard scale 2 00x
می‌توانید در انتهای راهرو‌ها یک آویز برای گذاشتن لباس یا گذاشتن صندلی برای فضای نشستن و استراحت ایجاد کنید.

استفاده از صندلی تاشو

در اغلب مواقع نه تنها نمی‌توان در راهروهای باریک مبلمان قرار داد بلکه فضای کافی برای قرار دادن جا‌کفشی هم وجود ندارد. در این راهروها بعنوان یک راه‌حل می‌توان صندلی‌های تاشو را قرار داد که هنگام خروج از منزل برای پوشیدن کفش روی آن بنشینید. با این روش حتی در کوچک‌ترین و باریک‌ترین راهروها احساس راحتی می‌کنید.

21087284de803086b787a02444d93b8a standard scale 2 00x
استفاده از تابلو در راهروها همیشه گزینه‌ی خیلی خوبی برای چیدمان می‌باشد.

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی راهروها

راهروها اتاقی کاملا تاریک هستند. بنابراین در طراحی آن باید از تم‌هایی استفاده شود که رنگ‌های روشن غالب باشند و از رنگ‌های تیره و اشباع در آن اجتناب شود چرا که آن‌ها فضا را محدودتر و تنگ‌تر از قبل نشان می‌دهند.

dizajn uzkogo koridora 22
دوری کردن از رنگ‌های تیره و استفاده از رنگ‌های روشن در راهرو باعث روشن و بزرگ نشان داده شدن راهرو می‌شود.

روح بخشیدن به راهرویی تاریک

با قراردادن قفسه‌ها، کابینت‌ها، دراورها و غیره در راهروی خود آن را سرزنده و روح‌انگیز کنید. اما نباید مبلمان بزرگ و جاگیری قرار دهید که حجم زیادی از راهرو را اشغال کند. به یاد داشته باشید اشیائی را در راهرو قرار دهید که به طور مرتب و روزمره استفاده می‌کنید.

11358854 Narrow corridor with wooden interior doors round skylight and white fitted cupboards along one side
استفاده از اشیا در راهرو باعث روح بخشیدن به راهرو میشود.

سبدهای رنگی برای طراحی راهرو

برای قراردادن اشیاء مختلف، نیاز به قراردادن سبدها در راهروی‌تان دارید. آن‌ها جای زیادی اشغال نمی‌کنند. سبدهای رنگی به طور خاصی راهروی شما را شاداب و سرزنده نشان می‌دهند.

0b808ed299e629ef8bb3a05794604a42
اشیا رنگی می‌تواند فضای راهروی شما را شاداب‌تر کند.

قفسه‌های کتاب دم دستی

قفسه‌های کتاب دکوراسیونی کاربردی در طراحی داخلی هستند. شما به سختی می‌توانید انبوهی از کتاب‌های مورد‌علاقه‌تان را ببینید و آن‌ها را ورق نزنید. اما برای این کار باید در راهرو نورپردازی مناسب انجام دهید.

144564820
با نورپردازی‌های خاص می‌توانید فضای راهرو را جذاب‌تر کنید.

استفاده از استیکر و پوستر

گاهی اوقات راهروها آنقدر باریک هستند که هیچ مبلمان و قفسه‌ای در آن جای نمی‌گیرد. در این حالت می‌توانید در طراحی راهروهای باریک با چسباندن استیکرها آن را از حالت بی روح، دربیاورید. در حال حاضر طیف گسترده‌ای از استیکر‌ها و پوستر‌ها در بازار موجود هستند.

می‌توانید بنا به سلیقه شخصی خود آن‌ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال استیکر دوچرخه روی این دیوار آن را شاداب‌تر می‌کند و کمتر تاریک و بی‌روح به نظر می‌رسد.

5f8eb5c1452bf
به جای قفسه و تابلو هم می‌توانید از پوسترهای دیواری یا استیکر دیواری نیز در راهرو استفاده کنید.

مبلمان در راهروهای باریک

گذاشتن مبلمان در راهروهای باریک ایده‌ای است که حتی در پستوی ذهن شما هم نباید وجود داشته باشد. به خاطر اینکه وجود مبل در این فضا بسیار دست و پا‌گیر است. بنابراین فکر مبل را از سرتان بیرون کنید و به جای آن یک ایده سودمند‌تر، مانند صندلی‌های تاشو را بکار بگیرید.

midcentury in manhattan allison lind interiors img 08c128800495f021 14 3840 1 55c3311
استفاده از یک صندلی کوچک با رنگی خاص در راهرو می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای تغییر فضای راهرو شود.

استفاده از فانوس

اگر فضای دیوار‌های راهرو به شما اجازه نصب لامپ یا چراغ‌های دیواری را نمی‌دهد از فانوس‌ها استفاده کنید. در طراحی راهروهای باریک با قراردادن دو فانوس روی زمین و قسمتی که عملا کاربرد خاصی ندارد فضا را خاص‌تر و رمانتیک‌تر جلوه دهید. با اینکار گوشه‌های تاریک روشن شده و به حجم فضا افزوده می‌شود.

warm up your day with these hallway decorating ideas
استفاده از لامپ یا فانوس‌های تزیینی که باعث روشن‌تر شدن راهرو می‌شود بسیار ایده‌ی مناسب و خوبی است.

پالت رنگی دکوراسیون را خنثی انتخاب کنید

وقتی صحبت از فضاهای کوچک می‌شود ترکیب رنگ‌های خاکستری و سفید برنده هستند. در اینجا شما فقط باید تعادل رنگی را بین دو رنگ خنثی ایجاد کنید تا ظاهر بروز خود را جذاب‌تر جلوه دهید.

طراحی راهرو باریک
رنگ سفید دیوارهای راهرو همیشه می‌تواند ترکیب خوبی با رنگ‌های جذاب درب اتاق‌ها و اکسسوری‌ها ایجاد کند.

آینه را فراموش نکنید!

هیچ شکی وجود ندارد که آیینه‌ها فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. نصب آیینه در زاویه متناسب با در ورودی فضای بیرون را منعکس کرده و راهرو را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

ورودی منزل
استفاده از آینه در راهرو نیز یکی از راه‌های بزرگ نشان دادن راهرو می‌باشد.

فریب بصری به کمک رنگ

در طراحی راهروهای باریک با رنگ‌آمیزی انتهای مسیر راهرو یا قراردادن عناصر رنگی مانند کتابخانه، راهرو باریک شما دیگر کوچک به نظر نمی‌آید. اگر رنگ‌بندی دیوارهای امتداد راهرو را روشن‌تر در نظر بگیرید فاصله طولانی‌تر می‌شود و اگر از رنگ‌های تیره استفاده کنید از طول راهرو کاسته می‌شود.

کتابخانه در ورودی منزل
همیشه به ترکیب رنگی که برای راهرو استفاده می‌کنید دقت کنید.

علاوه‌بر این می‌توانید از کاغذ دیواری راه راه عمودی برای بلند‌تر کردن دیوارها و راه راه افقی برای عریض‌تر کردن آن‌ها بهره ببرید.

 

هنر بزرگ نشان دادن دیوار در طراحی راهروهای باریک

ایده‌های قاب عکس‌های کوچک و دکوری‌های دیواری زیاد در طراحی راهروهای باریک باعث می‌شوند فضای راهرو بسته به نظر برسد. با اضافه کردن یک قاب عکس یا تصویر بزرگ‌تر روی دیوار از نظر بصری آن را زیباتر جلوه می‌دهید.

wallpaper4 2
استفاده از تابلوهای بزرگ برای بزرگ نشان دادن راهرو گزینه‌ی خیلی خوبی می باشد.

از اضافه کردن جزییات فراوان به دیوار بلند خودداری کنید، در عوض یک تصویر بزرگ‌تر را نزدیک به کنسول قرار دهید تا سطح نگاه کردن به دیوار پایین بیاید و بلند بودن آن متعادل شود.

 

از شلوغ کردن راهروهای باریک دوری کنید

در طراحی راهروهای باریک سعی کنید کف‌پوش روشن انتخاب کنید چرا که وسعت کف را به خوبی نشان می‌دهد. تا جایی‌که امکان دارد وسایل غیر ضروری را جمع‌آوری کنید.

راهرو ورودی با راه پله
راهروهای باریک را خلوت نگه‌ دارید.

همچنین برای جلوگیری از پراکندگی کفش‌ها در زیر راه پله یک جاکفشی درب دار در نظر بگیرید.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *