کاغذ دیواری چیست

تزئین دکوراسیون داخلی انواع ساختمان‌ها به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. از جمله روش‌های تزئین دکوراسیون داخلی می‌توان به قرار دادن انواع مبلمان و سایر آیتم‌های دکوری اشاره کرد. اما یکی از آیتم‌های دکوراسیون داخلی که شدیدا به چشم می‌آید، پوشش دیوارها و سطوح داخلی است. کاغذ دیواری یکی از پوشش‌هایی است که تنوع بالایی دارد. به همین دلیل در بسیاری از ساختمان‌ها از کاغذ دیواری برای تزئین دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود.

بسیاری از افراد با کاغذ دیواری آشنایی ندارند؛ به همین دلیل از تاثیر شگفت‌انگیز آن در دکوراسیون داخلی اطلاع نداشته و از ویژگی‌های آن بی‌بهره می‌شوند. ممکن است که شما نیز از خود بپرسید که کاغذ دیواری چیست؟ برای آشنایی با کاغذ دیواری، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به سوال کاغذ دیواری چیست، پاسخ دهیم.

کاغذ دیواری چیست و به چه روشی تولید می‌شود

کاغذ دیواری چیست و به چه روشی تولید می‌شود؟

در پاسخ به این سوال که کاغذ دیواری چیست؟ باید بگوییم که کاغذ دیواری یا والپیپر (Wallpaper) نوعی پوشش تزئینی برای سطوح داخلی ساختمان‌ها است. کاغذ دیواری برای تزئین دیوارهای داخلی انواع ساختمان‌های اداری، مسکونی و موارد دیگر به کار برده می‌شود. باید بدانید که کاغذ دیواری معمولا در بازار به صورت رول یا متری قابل خریداری است. پس از خرید کاغذ دیواری، باید از یک متخصص برای نصب آن روی سطوح مختلف داخلی ساختمان‌ها استفاده شود.

کاغذ دیواری می‌تواند طرح‌های ساده‌ای داشته باشد. به عنوان مثال برخی از طرح‌های این پوشش تزئینی، حالت ساده دارند. اما برخی دیگر به شکل بافته شده یا با استفاده از الگوهای گرافیکی تولید می‌شوند. به طور کلی کاغذ دیواری را به روش‌های متعددی چاپ می‌کنند. از جمله انواع چاپ کاغذ دیواری می‌توان به چاپ سطحی، چاپ با حکاکی، چاپ دیجیتالی، چاپ سیلک ابریشمی و چاپ با ماشین چرخشی اشاره کرد.

چند نوع کاغذ دیواری وجود دارد

چند نوع کاغذ دیواری وجود دارد؟

برای آشنایی با کاغذ دیواری و رسیدن به پاسخ این سوال که کاغذ دیواری چیست؟ باید به بررسی انواع این پوشش تزئینی بپردازیم. باید بدانید که کاغذ دیواری انواع بسیار متعددی دارد. هر کدام از انواع کاغذ دیواری دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود است. شما می‌توانید بهترین انواع کاغذ دیواری اکستریم والز را از نزدیک‌ترین فروشگاه دکوراسیون داخلی به محل زندگی خود خریداری کنید.

از جمله انواع کاغذ دیواری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاغذ دیواری از منسوج نبافته
  • کاغذ دیواری با روکش وینیل
  • کاغذ دیواری با روکش پارچه‌ای
  • کاغذ دیواری وینیل سخت
  • کاغذ دیواری وینیل فابریک بک

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با هر یک از این انواع کاغذ رنگی آشنا شویم. همچنین به بررسی این موضوع بپردازیم که ماهیت هر یک از انواع کاغذ دیواری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. به خاطر داشته باشید که اکستریم والز یکی از برترین واردکنندگان و تولیدکنندگان انواع کاغذ دیواری است. شما می‌توانید محصولات اکستریم والز را با انتخاب نام آلبوم و کد مورد نظر محصولات، از فروشگاه‌های معتبر دکوراسیون داخلی تهیه کنید.

کاغذ دیواری از منسوج نبافته

کاغذ دیواری از منسوج نبافته؛ نوعی پوشش تزئینی با استحکام بالا!

اولین نوع از کاغذ دیواری، نوع منسوج نبافته است. باید بدانید که کاغذ دیواری بافته نشده منسوج از ترکیب الیاف فیبر سلولوزی بلند و الیاف نساجی تولید می‌شود. برای تقویت این نوع کاغذ دیواری از مواد آکرلیک و برای ایجاد نوعی تاری روی کاغذ دیواری از رنگ‌دانه‌ها استفاده شده است.

برای افزایش میزان رطوبت کاغذ دیواری و بهبود استحکام و قدرت جذب آن نیز افزودنی‌های خاصی به کار می‌رود. ابعاد و سایز کاغذ دیواری غیر بافته شده معمولا تغییر نمی‌کند. از همین رو رطوبت، نقش چسب را در هنگام نصب کاغذ دیواری ایفا خواهد کرد. شما می‌توانید انواع کاغذ دیواری H2O اکستریم والز را از یک فروشگاه دکوراسیون داخلی معتبر خریداری کرده و بر سطوح داخلی مورد نظر خود نصب کنید.

کاغذ دیواری با روکش وینیل برای فضای مرطوب

کاغذ دیواری با روکش وینیل؛ قابل استفاده در فضاهای مرطوب!

برای آشنایی با کاغذ دیواری و رسیدن به پاسخ کامل این سوال که کاغذ دیواری چیست، باید با سایر انواع این پوشش تزئینی آشنا شویم. یکی دیگر از انواع کاغذ دیواری، نوع روکش‌دار وینیل است. کاغذ دیواری با روکش وینیل در واقع نوع ماده کاغذی به شمار می‌رود که یک لایه طرح‌دار روی آن وجود دارد. روی این لایه، وینیل آکریلیک یا PVC (Poly Vinyl Chloride) به صورت اسپری شده قرار گرفته است. کاغذ دیواری با روکش وینیل معمولا نوعی پوشش ضد لک داشته و قابل شستشو است. شما می‌توانید از این نوع کاغذ دیواری در هر محیط داخلی استفاده کنید.

کاغذدیواری با روکش پارچه ای

کاغذ دیواری با روکش پارچه‌ای؛ مناسب برای محیط‌های خشک و کم رطوبت!

کاغذ دیواری با روکش پارچه‌ای تقریبا شبیه به نوع قبل یعنی با روکش وینیل است. البته این نوع کاغذ دیواری روکش وینیل مایع دارد و لایه طرح‌دار روی وینیل مایع به صورت چاپ شده قرار می‌گیرد. به طور معمول کاغذ دیواری با روکش پارچه‌ای وزن سبکی دارد. بهتر است که از این نوع کاغذ دیواری در محیطی با رطوبت پایین مانند پذیرایی یا نشیمن استفاده شود.

کاغذدیواری چیست،هنری زیبا و خلاقانه

کاغذ دیواری وینیل سخت؛ پوشش تزئینی مقاوم برای سطوح داخلی!

کاغذ دیواری وینیل سخت یکی دیگر از انواع کاغذ دیواری به شمار می‌رود که با استفاده از یک روکش وینیلی جامد لمینیت شده است. با توجه به سخت و جامد بودن روکش وینیلی روی سطح طرح‌دار کاغذ دیواری وینیل سخت، این نوع پوشش تزئینی مقاومت بالایی دارد. باید بدانید که کاغذ دیواری وینیل سخت قابل شستشو و تعویض است. بنابراین شما می‌توانید پس از خرید کاغذ دیواری از نوع وینیل سخت، آن را در محیط‌های مرطوب نیز نصب کنید

کاغذ دیواری وینیل فابریک بک

کاغذ دیواری وینیل فابریک بک؛ سه نوع اصلی را بشناسید!

برای تکمیل پاسخ این سوال که کاغذ دیواری چیست، باید کاغذ دیواری نوع وینیل فابریک بک نیز آشنا شویم. روی این نوع کاغذ دیواری، یک لایه پوشیده شده از وینیل سخت لمینیت شده وجود دارد. کاغذ دیواری وینیل فابریک دارای سه نوع وینیل سخت، پایه کاغذی با سطح طرح‌دار و وینیل غیر بافته شده است.

عوامل موثر بر قیمت خرید کاغذ دیواری؛ کیفیت مهم است!

اکنون که به سوال کاغذ دیواری چیست پاسخ دادیم، باید به بررسی و تحلیل عوامل موثر بر قیمت کاغذ دیواری بپردازیم. به طور کلی قیمت هر محصولی به توجه به فاکتورهای مشخصی، تعیین می‌شود. قیمت خرید کاغذ دیواری را چهار فاکتور خاص تعیین می‌کنند. چهار فاکتور تإثیرگذار بر قیمت کاغذ دیواری شامل طرح و رنگ کاغذ، روش چاپ طرح روی کاغذ، جنس کاغذ دیواری و برند تولیدکننده آن است.

نکات مهم نصب کاغذ دیواری در ساختمان

نکات نصب کاغذ دیواری بر روی سطوح داخلی ساختمان

پس از آشنایی با کاغذ دیواری و پاسخ به سوال کاغذ دیواری چیست، شما را با نکات نصب این پوشش تزئینی آشنا می‌کنیم. درست مانند فرایند رنگ‌آمیزی دیوار، نصب کاغذ دیواری نیز نیازمند آماده‌سازی است. برای این کار ابتدا باید سوراخ‌ها و خرابی‌های دیوار از بین بروند و سطح آن کاملا صاف شود. به این ترتیب کاغذ دیواری به طور کامل به دیوار می‌چسبد و عواملی مانند پستی‌وبلندی یا حفره در دیوار باعث جدا شدن چسب آن از دیوار نمی‌شوند.

یکی از ویژگی های کاغذ دیواری نسل جدید قابلیت ضد رطوبت است. اما باید بدانید که در محیط‌هایی مانند حمام و دستشویی، پس از مدتی چسب زیر کاغذ دیواری خاصیت خود را از دست می‌دهد. بنابراین بهتر است کاغذ دیواری در محیط‌های با رطوبت کم و خشک نصب شود. به این ترتیب چسب زیر کاغذ دیواری دوام بالاتری خواهد داشت.

نکته بسیار مهم دیگر درباره نصب کاغذ دیواری، توجه به ابعاد دیوار است. در صورت کوچک بودن ابعاد دیوار، نمی‌توان از هر طرحی برای کاغذ دیواری استفاده کرد. چرا که برای دیوارهای کوچک باید بریده شود؛ بنابراین طرح آن ناقص خواهد شد. به طور کلی با توجه به ابعاد دیوار باید طرح کاغذ دیواری را انتخاب کنید. هر چه ابعاد دیوار بزرگ‌تر باشد، باید از کاغذ دیواری با طرح‌های بزرگ استفاده کنید.

خرید کاغذ دیواری اکستریم والز

خرید بهترین انواع کاغذ دیواری اکستریم والز از فروشگاه‌های معتبر

در این مقاله به سوال «کاغذ دیواری چیست؟» پاسخ داده و با انواع و نکات نصب آن آشنا شدیم. اکنون که متوجه شدید کاغذ دیواری چیست، باید برای خرید بهترین نوع کاغذ دیواری با برند معتبر و طرح جذاب باشید. یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کاغذ دیواری، شرکت اکستریم والز است.

شما می‌توانید برای آشنایی با کاغذ دیواری اکستریم والز و خرید انواع آن؛ وارد وب‌سایت extreme-walls شوید. سپس نام آلبوم و کد محصول مورد نظر را یادداشت کنید. اکنون با در دست داشتن نام آلبوم و کد محصول می‌توانید به نزدیک‌ترین فروشگاه دکوراسیون داخلی نزدیک به محل زندگی خود بروید. سپس محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات و ارتباط با پشتیبانی اکستریم والز می‌توانید با شماره دفتر مجموعه (02192001955) تماس بگیرید.

سوالات متداول کاغذ دیواری چیست

سوالات متداول

کاغذ دیواری چیست و شامل چند نوع می‌شود؟

کاغذ دیواری نوعی پوشش تزئینی است که روی سطوح داخلی ساختمان‌های نصب می‌شود. انواع کاغذ دیواری شامل منسوج نبافته، کاغذ با روکش وینیل، کاغذ با روکش پارچه‌ای، کاغذ وینیل سخت و کاغذ وینیل فابریک بک می‌شود.

کدام نوع از کاغذ دیواری استحکام بالاتری دارد؟

کاغذ دیواری نوع منسوج نبافته و نوع وینیل سخت استحکام و مقاومت بسیاری بالایی دارند.

کدام نوع از کاغذ دیواری برای محیط‌های دارای رطوبت بالا مناسب است؟

کاغذ دیواری با روکش وینیل برای محیط‌های مرطوب مناسب است.

چه عواملی بر قیمت خرید کاغذ دیواری تاثیر دارند؟

از عوامل موثر بر قیمت خرید کاغذ دیواری می‌توان به طرح و رنگ، جنس، روش چاپ طرح و برند تولیدکننده کاغذ دیواری اشاره کرد.

در هنگام نصب کاغذ دیواری باید به چه نکاتی توجه شود؟

در هنگام نصب کاغذ دیواری ابتدا باید فرایند زیرسازی انجام شود. سپس باید به این موضوع توجه کنید که با وجود استحکام بالای برخی از انواع کاغذ دیواری، بهتر است که رد محیط‌های مرطوب نصب نشود. از سوی دیگر حتما باید طرح کاغذ دیواری را با توجه به ابعاد دیوار مورد نظر انتخاب کنید.

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

  • بین برند هایی که معرفی کردین کدومشون بهتر قابل شست و شو هست؟

    • دوست گرامی همه محصولات ما قابل شست و شو است اما کاغذ دیواری وینیل قابلیت شست و شوی بیشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *