دکوراسیون اتاق خواب دختران جوان و بزرگسال

در زندگی روزمره‌ی دختران جوان و بزرگسال، اتاق خواب یک فضای ویژه است که نه تنها محلی برای استراحت و رفع خستگی محسوب می‌شود، بلکه به عنوان فضایی شخصی برای بیان سلیقه، علایق و شخصیت آن‌ها به شمار می‌آید. طراحی دکوراسیون اتاق خواب دختران جوان و بزرگسال باید با توجه به سلیقه‌ی شخصی و سن آن‌ها، شامل ایده‌هایی جذاب و کارآمد باشد تا علاوه بر ایجاد آرامش و راحتی، انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های روزمره را نیز در آن‌ها القا کند. ایده‌های دکور اتاق خواب دخترانه می‌تواند شامل استفاده از رنگ‌های زنده و شاد، نورپردازی خلاقانه، انتخاب لوازم تزئینی و دکوراتیو دخترانه و … باشد.

در این مقاله از اکستریم والز، به معرفی جذاب‌ترین ایده‌ها برای دکوراسیون اتاق خواب دختران جوان و بزرگسال می‌پردازیم.

استفاده از رنگ بندی‌های شاد برای اتاق خواب دختران جوان

 

استفاده از رنگ بندی‌های شاد و جذاب برای اتاق خواب دختران جوان!

رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین مواردی‌اند که میبایست در طراحی دکوراسیون یک اتاق، به انتخاب آن‌ها توجه کرد. اولین نکته‌ی حائز اهمیت در انتخاب رنگ اتاق خواب، انتخاب طیف‌ها و سایه‌هایی هماهنگ برای ایجاد فضایی متعادل است.

رنگ صورتی یک رنگ دخترانه است که برای تمام سنین، از دختران کودک و خردسال گرفته تا نوجوان و بزرگسال، انتخابی ایده‌آل و مناسب به شمار می‌آید. این رنگ در سایه‌های متفاوتی همچون صورتی تند(مایل به سرخابی)، صورتی پاستلی، صورتی کالباسی، صورتی چرک و … وجود دارد که دختران جوان می‌توانند با توجه به سلیقه‌ی خود از طیف‌های گوناگون این رنگ برای طراحی اتاق خواب شخصی‌شان استفاده کنند. با این حال برخی از دختران جوان، رنگ صورتی را رنگی کودکانه می‌دانند، در این صورت می‌توان طیف‌های آرام و ملایمی از رنگ بنفش، (همچون یاسی و اسطوخودوس) را جایگزین رنگ صورتی کرد.

کاغذ دیواری کربن
کاغذ دیواری کربن- موبایل

از دیگر پیشنهادات جذاب برای طراحی اتاق خواب دختران جوان و بزرگسال، استفاده از رنگ‌های ساده و خنثی همچون خاکستری، سفید و کرم است. بکار بردن این رنگ‌های ساده در اتاق، نه تنها چشم شما را خسته نمی‌کند بلکه فضایی مملو از آرامش را جهت رفع خستگی، برایتان مهیا می‌سازد. علاوه بر این، رنگ‌های خنثی با بازتاب نور فوق‌العاده بالا، اتاقتان را از نظر بصری روشن و بزرگ‌تر جلوه خواهند داد. خاکستری یکی از رنگ‌های به شدت پیشنهاد شده برای اتاق خواب دخترانه است؛ چرا که می‌تواند با اکثر رنگ‌ها از جمله صورتی، زرد و … ارتباط برقرار کرده و محیطی رویایی، امن و ساده را به ارمغان آورد.

طراحی دیوارهای اتاق خواب دختران جوان

 

از طراحی دیوارهای اتاق خواب دخترانه غافل نشوید؛ انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای اتاق خواب!

دیوارها بخش اعظمی از تمامی فضای داخلی یک اتاق را به خود اختصاص می‌دهند؛ از این رو ظاهر آن‌ها به شدت بر نمای دکوراسیون اتاق تاثیر گذار خواهد بود. شما می‌توانید به منظور طراحی دیوارهای اتاق خواب دختران جوان و بزرگسال، از کاغذ دیواری‌هایی در طرح‌های متنوع و الگوهای جذاب استفاده کنید. به عنوان مثال، بخشی از دیوارهای اتاق را با استفاده از کاغذ دیواری‌های ساده یا طرح‌دار خاکستری و یکی از دیوارهای اتاق (مثلا دیوار پشت تخت خواب) را با استفاده کاغذ دیواری صورتی گلدار با پس زمینه‌ای سفید بپوشانید. ترکیب رنگ آرام خاکستری در کنار رنگ زنده و انرژی بخش صورتی، چهره‌ای دلنشین و ملایم را به دکوراسیون اتاق خواب دخترانه‌ی شما می‌بخشد.

Reactor-CTA
Reactor- mob CTA

همچنین می‌توانید برای طراحی دیوارها، با استفاده از وال استیکرها، پوسترهای هنری، تابلوهای نقاشی، قاب عکس‌هایی در اندازه‌های متعدد، ساعت‌های دیواری دکوراتیو، قاب‌های آینه‌ای و … یک دیوار گالری و هنری در اتاق خواب دخترانه خود بسازید.

تفکیک فضای اتاق خواب دخترانه

 

تفکیک فضای اتاق خواب به قسمت‌های مختلف؛ ایجاد فضایی دنج برای استراحت و فضایی مختص به مطالعه در اتاق

یکی از ترفندهای جذاب و کارآمد برای طراحی اتاق خواب دخترانه، تفکیک فضای اتاق خواب به چند قسمت، به منظورهای متفاوت است. به عنوان مثال، با قرار دادن یک کتابخانه و میز مطالعه در گوشه‌ای از اتاق (مثلا کنار پنجره)، بخشی از فضا را برای مطالعه و کتاب خواندن در نظر بگیرید، همچنین با قرار دادن یک کاناپه‌ی راحتی در کنار تخت خواب خود، فضایی دنج را برای استراحت فراهم کنید.

نورپردازی خلاقانه برای اتاق خواب دختران بزرگسال

 

نورپردازی خلاقانه و جذاب برای ایجاد محیطی سرشار از انرژی در اتاق خواب دخترانه

نورپردازی یکی از مهم‌ترین عواملی است که در ایجاد نشاط و انرژی اتاق خواب موثر است. شما می‌توانید به منظور طراحی نورپردازی اتاق خواب دختران نوجوان، از لامپ‌های نئونی و ریسه‌ای برای ایجاد ظاهری جذاب و منحصر به فرد استفاده کنید . اما از آن‌جا سلیقه‌ی دختران جوان با عبور از دوره‌ی نوجوانی دستخوش تغییر می‌شود، زیبایی و جذابیت را در سادگی دیده و روشنایی‌های مینیمال، مدرن  ساده را ترجیح می‌دهند.

نحوه قرارگیری صحیح تخت‌خواب در اتاق خواب بزرگسال

 

نحوه قرارگیری صحیح تخت‌خواب (مهم‌ترین المان اتاق خواب) در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

تخت‌خواب‌ها به عنوان اصلی‌ترین وسیله‌ی اتاق خواب‌، نباید روبروی درب ورودی اتاق قرار بگیرند، همچنین سعی کنید که از قرار دادن آن‌ کنار نورگیر و پنجره خودداری کرده و آن را به یکی از دیوارهای دورتر از پنجره بچسبانید. بهترین نوع تخت‌خواب برای اتاق خواب‌های دخترانه، تخت‌های سبک از جنس ام دی اف می‌باشد.

شما می‌توانید برای ایجاد جلوه‌ای دنج و دلنشین، یک میز عسلی را در کنار تخت خواب قرار داده و یا از یک پرده‌ی آویز کوتاه در بالای سر تخت استفاده کنید.

استفاده از گل‌ و گیاه در اتاق خواب دختران جوان

 

استفاده از گل‌ها و گیاهان گلدانی طبیعی و آپارتمانی در اتاق خواب دخترانه!

به منظور طراحی دکوراسیون اتاق خواب دختران جوان و بزرگسال، از گیاه

گل‌ها و گیاهان طبیعی و آپارتمانی، نه تنها محیطی سرشار از آرامش و ملایمت را برای شما به ارمغان می‌آورند، بلکه با انتقال احساساتی دلنشین از دل طبیعت، سبب تقویت ارتباط شما با محیط طبیعی شده و هوای اتاق را مرتبا تصفیه و پاکسازی می‌کنند.

از دیگر مزیت‌های استفاده از گل‌ها و گیاهان طبیعی در اتاق خواب دختران جوان، افزایش احساس مسئولیت پذیری در آن‌ها است؛ دختران جوان با مراقبت از گلدان‌های طبیعی خود، مسئولیت پذیری و حس مراقبت کردن را تجربه می‌کنند. گلدان‌های طبیعی همچنین به عنوان عناصر تزئینی و دکوراتیو برای زیبایی بخشیدن به محیط داخلی استفاده می‌شوند.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب دختران جوان و بزرگسال

 

سخن پایانی پیرامون “طراحی دکوراسیون اتاق خواب دختران جوان و بزرگسال”

طراحی اصولی اتاق خواب دختران جوان، می‌تواند نقش مهمی در ایجاد فضایی شخصی و آرامش‌بخش ایفا کند. انتخاب رنگ‌های ظریف، الهام گرفتن از طراحی‌های مدرن و الگوهای با لطافت، اختصاص بخش‌های از اتاق برای مطالعه و … از جذاب‌ترین ایده‌های دکور اتاق خواب دخترانه محسوب می‌شوند.

سوالات متداول

 

سوالات متداول

1- کاغذ دیواری‌های مناسب برای اتاق خواب‌های دخترانه چه طرح‌هایی دارند؟

کاغذ دیواری‌ها، دیوارپوش‌هایی جذاب در طرح و نقش‌های بسیار متنوع‌اند که تمامی سلیقه‌ها را دربرمی‌گیرند؛ انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای اتاق دخترانه، با توجه به سلیقه‌ی شخصی خود دخترتان و همچنین بسته به سبک مد نظر و اجرا شده در طراحی اتاق، متفاوت است.

2- کاغذ دیواری مناسب برای طراحی اتاق خواب دخترانه را از کجا تهیه کنیم؟

شما می‌توانید انواع و اقسام کاغذ دیواری‌های متنوع برای اتاق خواب دخترانه و پسرانه، اتاق پذیرایی و نشیمن، محل کار و … را در سایت اکستریم والز مشاهده فرمایید؛همچین جهت خریداری کاغذ دیواری مد نظرتان از اکستریم والز، می‌توانید به تمامی فروشگاه‌های معتبر کاغذ دیواری در سراسر کشور مراجعه کنید.

3- بهترین پالت رنگی جذاب برای طراحی اتاق خواب دخترانه جوان و بزرگسال، شامل چه رنگ‌هایی می‌باشد؟

پالت رنگ دخترانه، متناسب با طراحی اتاق خواب، شامل رنگ‌های شاد و سرزنده‌ای همچون صورتی، زرد، یایس، سرخابی، بنفش و… است؛ همچنین رنگ‌های ساده و خنثایی مانند سفید، خاکستری و کرم نیز در این پالت رنگی جای می‌گیرند.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *