دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، یکی از مهم‌ترین عواملی است که تاثیر زیادی بر روحیه و احساسات دختران دارد. با انتخاب رنگ‌ها، عناصر و المان‌های مناسب در طراحی اتاق خواب دخترانه، می‌توان اتاق را به فضایی شاداب، دلپذیر و جذاب تبدیل کرد. در این مقاله از اکستریم والز به بررسی جذاب‌ترین ایده‌های تزیین اتاق خواب دخترانه با توجه به هر سن و سبک و سلیقه‌ای می‌پردازیم.

 

انتخاب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین مواردی‌اند که می بایست در طراحی اتاق خواب دخترانه، به آن‌ها توجه کرد. اولین نکته‌ی حائز اهمیت در انتخاب رنگ اتاق خواب، انتخاب طیف‌ها و سایه‌هایی هماهنگ برای ایجاد فضایی متعادل است. همانطور که گفته شد رنگ‌ها یکی از اصلی‌ترین عناصری‌اند که بر روحیه و احساسات افراد تاثیر داشته و انتخاب صحیح آن‌ها در طراحی داخلی، بر جذابیت بصری و زیبایی شناسی فضا می‌افزاید.

 

جذاب‌ترین ایده‌های دکوراسیون اتاق خواب دختران جوان و بزرگسال

ایده های دکوراسیون اتاق دخترانه

 

رنگ‌های محبوب در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نوجوان و بزرگسال

  • رنگ صورتی یک رنگ دخترانه است که برای تمام سنین، از دختران کودک و خردسال گرفته تا نوجوان و بزرگسال، انتخابی ایده‌آل و مناسب به شمار می‌آید. این رنگ در سایه‌های متفاوتی همچون صورتی تند(مایل به سرخابی)، صورتی آبنباتی پاستلی، صورتی کالباسی، صورتی چرک و … وجود دارد که دختران جوان می‌توانند با توجه به سلیقه‌ی خود از طیف‌های گوناگون این رنگ برای طراحی اتاق خواب شخصی‌شان استفاده کنند.
  • از آن‌جایی که برخی از دختران جوان، رنگ صورتی را رنگی کودکانه می‌دانند، می‌توان طیف‌های آرام و ملایمی از رنگ بنفش، (همچون یاسی و اسطوخودوس) را جایگزین رنگ صورتی کرد.
  • از جمله رنگ‌هایی که در دیزاین اتاق خواب دخترانه بسیار شیک و دلچسب عمل می‌کند، رنگ رز گلد است. رنگ رز گلد، طیف و سایه‌ای برگرفته از دو رنگ جذاب صورتی و طلایی است که لطافت و طراوت زیبایی را به دکوراسیون اتاق خواب دخترانه شما می‌افزاید.

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

کاغذ دیواری دخترانه نوجوان
رنگ صورتی، یکی از رنگ‌های موردعلاقه دختران نوجوان است.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

ایده های جذاب در دکوراسیون اتاق دخترانه

 

استفاده از رنگ‌های خنثی در تزیین اتاق خواب دخترانه برای آرامش بیشتر

از دیگر پیشنهادات جذاب در دیزاین اتاق خواب دخترانه به ویژه دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال، استفاده از رنگ‌های ساده و خنثی همچون خاکستری، سفید و کرم است. بکار بردن این رنگ‌های ساده در اتاق، نه تنها چشم شما را خسته نمی‌کند بلکه فضایی مملو از آرامش را جهت رفع خستگی، برایتان مهیا می‌سازد.

علاوه بر این، رنگ‌های خنثی با بازتاب نور فوق‌العاده بالا، اتاقتان را از نظر بصری روشن و بزرگ‌تر جلوه خواهند داد. طوسی یکی از رنگ‌های به شدت پیشنهاد شده در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال است؛ چرا که می‌تواند با اکثر رنگ‌ها از جمله صورتی، زرد و … ارتباط برقرار کرده و محیطی رویایی، امن و ساده را به ارمغان آورد.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

ایده های جذاب در دکوراسیون اتاق دخترانه

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه سیاه و سفید

طراحی اتاق خواب دخترانه با استفاده از ترکیب دو رنگ سیاه و سفید، ترکیبی سنتی است که هیچ گاه از مد نمیفتد. اگر به دنبال دکوراسیونی با این ترکیب رنگی مدرن و جذاب هستید، از سرویس خوابی به رنگ مشکی یا خاکستری مایل به زغالی در کنار کاغذ دیواری راه راه گورخری را با پرده‌ها و روتختی‌های ساده سفید رنگ ست کنید.

ایده های جذاب در دکوراسیون

 

ایده های جذاب در دکوراسیون

 

رنگ سفید در تزیین اتاق دخترانه به سبک مینیمال

در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه به سبک ساده و مینیمال، بهتر است از رنگ‌های پرشور و بانشاط در طراحی دیوارها استفاده نکرده و آن را برای انتخاب المان‌هایی همچون وسایل و لوازم تزیینی و دکوراتیو اتاق به کار بگیرید. بهترین رنگ پیشنهادی برای دیوارهای اتاق خوابی به سبک مینیمال، استفاده از کاغذ دیواری‌‎های سفید ساده است.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

ایده های جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب

 

 

ترکیب رنگ‌های مختلف برای ایجاد فضایی زیبا و دلنشین در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

به عنوان مثال، بخشی از دیوارهای اتاق را با استفاده از کاغذ دیواری ساده یا طرح‌دار طوسی و یکی از دیوارها (مثلا دیوار پشت تخت خواب) را با استفاده از کاغذ دیواری صورتی گل‌دار در پس زمینه‌ای سفید بپوشانید. ترکیب رنگ آرام طوسی  در کنار رنگ زنده و انرژی بخش صورتی، چهره‌ای دلنشین و ملایم را به دکور اتاق خواب دخترانه شما می‌بخشد.

دکوراسیون اتاق دخترانه

ایده های جذاب در دکوراسیون اتاق خواب

 

انواع اکسسوری و لوازم تزیینی در اتاق دخترانه شیک

دنیای اکسسوری ها و لوازم تزئینی و دکوری و… بسیار وسیع و در عین حال جذاب بوده و شما می توانید با انتخاب آن‌ها، بسته به سلیقه‌ی شخصی و سبک مد نظر خود، اتاق خوابی منحصر به فرد و رویایی داشته باشید. به عنوان مثال، آباژورها یا دیوارکوب‌هایی به رنگ  سفید، خاکستری، صورتی و رز گلد، جلوه‌ای لوکس و مدرن را به  دکور اتاق خواب دخترانه شما می‌بخشند.

ایده های جذاب در دکوراسیون اتاق خواب

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

 

استفاده از تابلوها و پوسترهای دیواری در طراحی اتاق خواب دخترانه

انواع و اقسام پوسترها و تابلوهای گوناگون در طرح‌ها و تصاویر متفاوت دخترانه، همچون شخصیت‌های مورد علاقه کارتونی و انیمیشنی، نقاشی‌های زیبا و آثار هنری، می‌توانند فضایی جذاب و شگفت انگیز را در محیط اتاق خواب ایجاد کنند.

همچنین این پوسترها و تابلوها قابل سفارش بوده و شما می‌توانید تصاویر مورد علاقه‌ی خود را انتخاب و چاپ کنید و بسته به سلیقه و خواست خود، برای آن‌ها، قاب‌هایی چوبی و یا قاب‌هایی مینیمال از رنگ‌های روشن و پاستلی انتخاب کرده و روی دیوار اتاقتان، نصب کرده و از منظره‌ی اتاق لذت ببرید. انتخاب این المان‌های دکوراتیو، یکی از ایده‌های جذاب در دکور اتاق خواب دخترانه می‌باشد.

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

ایده های جذاب در دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

 

استفاده از ساعت دیواری‌های مینیمال در تزیین اتاق دخترانه

ساعت دیواری مینیمال می‌تواند یکی از اکسسوری‌های جذاب، در طراحی اتاق دخترانه ساده باشد که در طرح و رنگ‌های متفاوتی نیز در بازار یافت می‌شود. ساعت دیواری‌های دخترانه، چهره‌ی ساده و مینیمالی را به دکوراسیون اتاق خواب شما می‌بخشند.

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

ایده های جذاب دکوراسیون در اتاق خواب

 

استفاده از گلدان‌های طبیعی و تزیینی در تزیین اتاق خواب دخترانه

اگر اتاق خواب شما نورگیر بوده و نور طبیعی فضای اتاقتان را روشن و دلباز می‌کند، از گلدان‌هایی با گل‌های رنگارنگ و شاد و طبیعی غافل نشده و حتما از آن‌ها در طراحی اتاق خوابتان بهره بگیرید. گلدان‌های رنگارنگ، جذابیت بی اندازه‌ای را به اتاق دخترانه افزوده و فضای شما را شاد و زنده می‌کنند.

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

ایده های جذاب دکوراسیون در اتاق خواب

 

 

استفاده از ریسه‌های نورانی و تابلوهای شب رنگ در دیزاین اتاق خواب دخترانه

نورپردازی در اتاق دخترانه می‌تواند به شکل‌های مختلفی انجام گیرد؛ برای مثال شما می‌توانید از آینه‌هایی که در درون قاب خود چراغ‌های ریسه‌ای یا نقطه‌ای دارند استفاده کرده و یا از لامپ‌های ریسه‌ای برای تزئین و نورپردازی در دور تا دور کتابخانه یا دکور اسباب بازی‌های اتاق دختران استفاده کنید.

استفاده از چراغ‌های دیواری با طرح‌های مختلف نیز، می‌تواند برای چیدمان اتاق خواب دخترانه، جذاب باشد. همچنین می‌توانید برای میز عسلی کنار تخت خواب، از آباژورها و یا چراغ خواب‌هایی با طرح‌های بامزه و عروسکی استفاده کنید. چراغ‌های آویز سقفی ولوسترهای نورانی رنگارنگ نیز، می توانند جایگزین مناسبی برای لامپ‌های پر مصرفی که حتی چهره‌ی جذابی هم ندارند، باشند.

ایده های جذاب در دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

 

انتخاب تخت خواب مناسب در طراحی اتاق خواب دخترانه بزرگسال و نوجوان

سرویس خواب‌ها شامل تخت خواب و میز آرایش برای دختران بزرگسال و نوجوان، در طرح‌ها، جنس و رنگ‌های گوناگون، مطابق و متناسب با سلیقه‌های متفاوت دختران و همچنین در سبک‌های متنوع، یافت می‌شوند. شما می‌توانید با انتخاب سرویس خوابی در رنگ‌های ساده و طرح‌های مینیمال، فضایی مدرن و در عین حال شیک را در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه داشته باشید.

ترکیب رنگ‌های ساده‌ای همچون سفید و صورتی پاستلی با رنگ رز گلد که طیفی جذاب و تلفیقی از رنگ صورتی و طلایی است، دکوراسیون اتاق خواب شما را دلنشین‌تر می‌کند. از این رو شما می‌توانید پارچه روتختی و بالش‌های خود را به رنگ رز گلد انتخاب و خریداری کنید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

ایده های جذاب در دکوراسیون اتاق خواب

 

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

در طراحی اتاق خواب دخترانه دیوارها بخش اعظمی از فضای داخلی یک اتاق را به خود اختصاص می‌دهند؛ از این رو ظاهر آن‌ها به شدت بر نمای اتاق دخترانه تاثیر گذار خواهد بود. شما می‌توانید به منظور طراحی دیوارها در اتاق خواب دخترانه جوان و بزرگسال، از کاغذ دیواری‌ها در طرح‌های متنوع و الگوهای جذاب استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

ایده های جذاب در دکوراسیون اتاق خواب

 

 

طراحی کلوزت روم در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

داشتن یک  کلوزت روم یا فضایی برای چیدمان لباس‌ها، کفش‌ها، کیف‌ها و سایر وسایل در چیدمان اتاق خواب دخترانه بزرگسال، می‌تواند جلوه‌ای بسیار شیک و منحصر به فرد را به طراحی این فضا ببخشد.

ایده های جذاب در دکوراسیون اتاق خواب

ایده های جذاب در دکوراسیون اتاق خواب

 

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نوجوان

یکی از ایده‌های جذاب در دکوراسیون اتاق دخترانه نوجوان، طراحی دیوارها با استفاده از وال استیکرها، پوسترهای هنری، تابلوهای نقاشی، قاب عکس‌هایی در اندازه‌های متعدد، ساعت‌های دیواری دکوراتیو، قاب‌های آینه‌ای و… یا ایجاد یک دیوار گالری و هنری روی دیوار اتاق دخترانه است.

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

ایده های جذاب در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

 

ایجاد فضایی مختص به مطالعه در اتاق خواب دخترانه نوجوان

یکی از ترفندهای جذاب و کارآمد برای طراحی اتاق خواب دخترانه نوجوان، تفکیک فضای اتاق خواب به چند قسمت، به منظورهای متفاوت است. به عنوان مثال، با قرار دادن یک کتابخانه و میز مطالعه در گوشه‌ای از اتاق (مثلا کنار پنجره)، بخشی از فضا را برای مطالعه و کتاب خواندن در نظر بگیرید، همچنین با قرار دادن یک کاناپه‌ی راحتی در کنار تخت خواب خود، فضایی دنج را برای استراحت فراهم کنید.

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

ایده های جذاب در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

 

 

نحوه قرارگیری صحیح تخت‌خواب در اتاق دخترانه

تخت‌خواب‌ها به عنوان اصلی‌ترین وسیله‌ی اتاق خواب‌، نباید روبروی درب ورودی اتاق قرار بگیرند، همچنین سعی کنید که از قرار دادن آن‌ کنار نورگیر و پنجره خودداری کرده و آن را به یکی از دیوارهای دورتر از پنجره بچسبانید. بهترین نوع تخت‌خواب برای دکوراسیون اتاق خواب‌های دخترانه، تخت‌های سبک از جنس ام دی اف می‌باشد. شما می‌توانید برای ایجاد جلوه‌ای دنج و دلنشین، یک میز عسلی را در کنار تخت خواب قرار داده و یا از یک پرده‌ی آویز کوتاه در بالای سر تخت استفاده کنید.

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

ایده های جذاب در دکوراسیون اتاق خواب

 

 

تزیین اتاق خواب دخترانه لاکچری

برای داشتن یک دکوراسیون اتاق خواب دخترانه لاکچری از عناصری مرغوب همچون رنگ‌های گرم و غنی، دیوارپوش‌هایی با طرح‌های لوکس و کلاسیک، وسایل دکوراتیو آنتیک و عتیقه، فرش‌های دستباف در رنگ‌های پر جنب و جوش، سرویس خواب‌های چوبی کلاسیک و… استفاده کنید.

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

ایده های جذاب در دکوراسیون اتاق خواب

 

سخن پایانی؛ ارتباط با کاغذ دیواری اکستریم والز

شما می‌توانید تمامی محصولات اکستریم والز را در فروشگاه‌های معتبر کاغذ دیواری و دکوراسیون داخلی سراسر کشور پیدا کرده و از انواع کاغذ دیواری‌های این کمپانی در سبک‌های مختلف، دیدن فرمایید. جهت اطلاع از نزدیک‌ترین فروشگاه و نمایندگی ما به محل سکونت خود با شماره 02192001955 تماس بگیرید.

به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *