کاغذ دیواری صورتی

رنگ صورتی، رنگی آرام و طبعی ملایم داشته که طرفداران زیادی به ویژه در  خانم ها و دختران جوان دارد. این رنگ با طیف لطیف و روح نوازی که دارد، تاثیر مستقیمی بر آرامش روان و روحیه ی افراد داشته و فضایی رویایی را در محیط ایجاد می کند. کاغذ دیواری صورتی، رنگی دخترانه و آرامش بخش است که معمولا برای اتاق خواب های دخترانه کاغذ دیواری صورتی مناسب است . قطعا یک اتاق نشیمن یا پذیرایی با کاغذ دیواری صورتی و دکوراسیونی با رنگ های ساده و روشن همچون سفید و صورتی نیز بسیار منحصر بفرد و خاص و متمایز خواهد بود.

کاغذ دیواری صورتی÷
کاغذ دیواری صورتی برای فضای نشیمن بسیار مناسب است.

 

رنگ صورتی چیست و چرا در کاغذ دیواری صورتی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

رنگ صورتی، رنگی است که از ترکیب رنگ ساده ای چون سفید و رنگ پر شور سرخ تشکیل می شود. صورتی به عنوان رنگی رمانتیک شناخته شده و باعث ایجاد احساس شادی و هیجان در محیط شده و حس اعتماد به نفس را در افراد القا می کند. رنگ صورتی را میتوان از دیرباز در فرهنگ و تاریخ وادب تمامی کشورها شاهد بود. هومر در کتاب ادیسه که حدود 8000 سال پیش نوشته شده میگوید: ((آنگاه که صبح طلوع کرد؛ تلالویی از رنگ صورتی ظاهر شد…)) . شاعران رومی نیز از این رنگ در شعرهای خود استفاده می کردند؛ به عنوان مثال لوکرتیوس از این رنگ برای توصیف سپیده دم و طلوع خورشید بهره گرفته است.

کاغذ دیواری صورتی
کاغذ دیواری صورتی برای فضای اتاق خواب

 

ریشه نام صورتی

رنگ صورتی در ابتدا بر روی رنگ گیاهان گلدار جنس Dianthus نام‌گذاری شده‌ است و از منشا آن لبه‌های پرشده گل‌ها می‌باشد. رنگ صورتی به‌ ندرت به صورت طبیعی دیده‌ می‌شود و به‌ همین دلیل است که برای اولین‌بار در قرن هفدهم به عنوان اسم برای اشاره به یک رنگ استفاده شد.

صورتی رنگ
فضای اتاق خواب با رنگ صورتی

رنگ صورتی در تاریخ، هنر و مد

رنگ صورتی از زمان‌های قدیم در ادبیات توصیف شده‌ است. در ادیسه که تقریباً در 800 سال قبل از میلاد نوشته‌ شده‌ است، اثری از رنگ صورتی را می‌توان دید. هومر نوشت: «آنگاه که طلوع صبح، طلوع کرد، تلالویی از رنگ صورتی ظاهر شد…» شاعران رومی نیز این رنگ را توصیف کرده‌اند. Roseus یک کلمه لاتین به معنای “گلگون” یا “صورتی” است. لوکرتیوس از این کلمه برای توصیف سپیده‌دم در شعر حماسی خود در مورد طبیعت اشیا (De rerum natura) استفاده کرد.

صورتی در مد قرون‌وسطی رنگ رایجی نبود. اشراف‌زاده‌ها معمولا رنگ‌های قرمز تیره‌تر مانند زرشکی را ترجیح می‌دادند. با این حال، رفته‌رفته جای خود را در مد زنان و در هنرهای مذهبی باز کرد. در قرن سیزدهم و چهاردهم، در آثاری از Cimabue و Duccio، گاهی‌اوقات کودک مسیح با لباس صورتی، رنگی که با بدن مسیح مرتبط است، به‌ تصویر کشیده‌ شد.

اتاق خواب صورتی
اتاق پذیرایی صورتی فضایی آرامش بخش ایجاد می‌کند.

 

در نقاشی دوران رنسانس، مدونای صورتی‌ها اثر رافائل، کودک مسیح در حال تقدیم گل صورتی به مریم باکره است. صورتی نماد ازدواج بود که نشان‌دهنده ازدواج معنوی بین مادر و فرزند بود.

reactor call to action banner
reactor call to action banner-mob

در دوران رنسانس، رنگ صورتی عمدتاً برای رنگ گوشت صورت و دست‌ها استفاده می‌شد. رنگدانه‌ای که معمولاً برای این‌کار استفاده می‌شود، نور سینابرس نامیده‌ می‌شود. این ترکیبی از رنگدانه خاکی قرمز به نام سینوپیا یا قرمز ونیزی و رنگدانه سفیدی به نام Bianco San Genovese یا سفید آهکی بود. در کتاب‌چه راهنمای معروف قرن پانزدهم خود در مورد نقاشی، Il Libro Dell’Arte، Cennino Cennini آن را این‌گونه توصیف می‌کند: “این رنگدانه از دوست‌ داشتنی‌ترین و سبک‌ترین سینوپیا ساخته‌ شده‌ است و با سفید سنت جان مخلوط می‌شود.”

کاغذ دیواری فانتزی صورتی
استفاده از رنگ صورتی و طرح فانتزی در اتاق خواب

 

کاغذ دیواری صورتی در پذیرایی

اگر جزو آن دسته از افراد علاقمند به طراحی دکوراسیون داخلی به سبک های مدرن و ساده و در عین حال آرام و به دور از آشفتگی و شلوغی هستید؛ کاغذ دیواری صورتی یکی از گزینه های مناسب برای دکوراسیون داخلی منزلتان است. از آن جایی که کاغذ دیواری صورتی رنگی ساده و لطیف است با مبلمان و دکوری ساده به رنگ های سفید یا قهوه ای روشن ست می شود. استفاده از کاغذ دیواری طرح دار در پشت تلویزیون می تواند پیشنهاد جالبی برای زیباتر جلوه دادن فضای پذیرایی باشد. باید توجه داشت که کاغذ دیواری های صورتی در طیف های گوناگونی همچون صورتی ملایم، صورتی پررنگ مایل به سرخابی و صورتی چرک یافت می شوند. استفاده از کاغذ دیواری هایی به رنگ صورتی چرک ممکن است فضا را دلگیر نشان دهند و مناسب پذیرایی های کوچک نباشند. استفاده از کاغذ دیواری هایی به رنگ صورتی پررنگ ممکن است نور محیط را جذب کرده و باعث تاریک به نظر رسیدن اتاق نشیمن شوند. از این رو میتوان از کاغذ دیواری های صورتی کم رنگ و ملایم که بازتاب نور بیشتری داشته و فضا را دلباز تر نشان می دهند استفاده کنید. علاوه بر این کاغذ دیواری اکستریم والز با ارائه ی بهترین کیفیت در بافت و پوشش کاغذ دیواری های جدید کمپانی خود، بازتابش نور را در کاغذ دیواری ها به حداکثر رسانده و مانع تاریک شدن فضا می شوند.

رنگ صورتی در فضای پذیرایی
استفاده از رنگ صورتی در فضای اتاق خواب

استفاده از کاغذ دیواری صورتی در اتاق خواب

برای داشتن اتاق خوابی با دکوراسیون صورتی می توانید از کاغذ دیواری های طرح دار صورتی رنگ با طرح هایی همچون اشکال و الگوهای هندسی، طرح گل ها و … استفاده کنید. انتخاب سرویس خواب به رنگ سفید میتواند هارمونی جذاب و متمایزی را با کاغذ دیواری صورتی برقرار کند. اگر نمیخواهید اتاق خواب شما بیش از اندازه صورتی یا بچگانه جلوه کند می توانید از کاغذ دیواری صورتی، تنها برای دیوار پشت تخت خواب استفاده کنید. شما میتوانید برای جذاب تر نشان دادن چهره ی اتاق از کاغذ دیواری طرح دار با الگوهای گوناگون برای یک دیوار و از کاغذ دیواری ساده و بدون طرح صورتی ملایم برای دیوارهای دیگر استفاده کنید.

کاغذ دیواری صورتی
استفاده از رنگ صورتی برای اتاق خواب دخترها بسیار مرسوم است

 

ست کردن رنگ صورتی با وسایل منزل

با کاغذ دیواری صورتی به دیوارهای خانه، می‌توانید از رنگ‌های ملایم دیگری مانند لیمویی، سبز آبی و سفید، سرخابی و طوسی در دکوراسیون خانه استفاده کنید.

کاغذ دیواری صورتی
استفاده از رنگ سفید و صورتی در فضای پذیرایی

 

کاغذ دیواری رنگ گلبهی هم خانواده رنگ صورتی

گلبهی یکی از طیف های هم خانواده ی رنگ صورتی است. و استفاده از کاغذ دیواری گلبهی در اتاق خواب های دخترانه، فضایی به دور از استرس و همچنین آرامش بخش را در محیط اتاق ایجاد می کند.

سوالات متداول

 

سوالات متداول

1- کاغذ دیواری صورتی با چه رنگ هایی ست می شود؟

در کنار کاغذ دیواری صورتی می توانید از رنگ های ملایم دیگری همچون سفید، سبزآبی، لیمویی، سرخابی و طوسی در سایر وسایل و المان های خانه استفاده کنید.

2- آیا کاغذ دیواری صورتی را میتوان برای چه محیط کاری استفاده کرد؟

کاغذ دیواری صورتی به دلیل آرامش و لطافتی که در وجود خود دارد میتواند برای مطب پزشکان و دندان پزشکان اطفال گزینه ی مناسبی باشد. اگر محیط کاری رسمی و جدی دارید و دائما باید فعال و پر انرژی و در تکاپو باشید؛ استفاده از کاغذ دیواری صورتی به عنوان دیوارپوش توصیه نمی شود.

3-کاغذ دیواری صورتی را با چه مبلمانی ست کنیم؟

ست کردن مبلمان و کاغذ دیواری، لزوما به معنی همرنگ بودن آن ها نیست. شما میتوانید از رنگ های مکمل صورتی برای مبلمان استفاده کرده یا طرح کاغذ دیواری را با طرح زمینه ی مبلمانتان هماهنگ کنید.

به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *