کاغذ دیواری اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب نسبت به سایر اتاق‌های دیگر خانه، دارای طراحی منحصربه‌فردتری است، بنابراین استفاده از رنگ‌ها در اتاق خواب و نور اتاق خواب دارای اهمیت ویژه‌ای برای افراد است. استفاده از کاغذ دیواری در اتاق خواب یکی از راه‌های مرسوم و ارزان‌قیمت برای تغییر در طراحی داخلی اتاق خواب شما می‌باشد. با طرح‌های متنوعی که کاغذ دیواری‌ها دارند می‌توانید هر طرح و رنگی را به اتاق خواب خود بیاورید. در این مطلب سعی کرده‌ایم که راهنمای خرید کاغذ دیواری اتاق خواب را به شما ارائه دهیم.

کاغذ دیواری را در هر فضایی که آب و رطوبت نباشد، می‌توان به کار برد. همه‌ی ما روی انتخاب این پوشش برای نشیمن و پذیرایی منزل خود زمان زیادی می‌گذاریم. درست است که زیبایی نشیمن از اهمیت زیادی برخوردار است، اما آیا تا به حال، به داشتن یک کاغذ دیواری برای اتاق خواب زیبا و دوست داشتنی هم این‌قدر اهمیت داده‌اید؟

کاغذ دیواری اتاق خواب
شما می‌توانید پوستر طرح گل‌های درشت را پشت تخت خود نصب کنید.

اتاق خواب جزو خصوصی‌ترین فضاهای خانه به شمار می‌رود. این فضا محل استراحت و آرامش شماست. همان جایی از خانه‌ است که باید استرس‌ها و خستگی‌های روزمره‌ از شما دور شود و خواب‌ شیرین و آرامی‌ را برایتان رقم‌ بزند. بنابراین، اتاق خواب، لایق بهترین دکوراسیون و طبیعتا زیباترین کاغذ دیواری است.

wallpaper bedroom7 11zon
ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در اتاق خواب می‌تواند فضای زیبایی به اتاق خواب شما ببخشد.

رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب

انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب با طرح نقش و نگار، جلوه و ظاهر زیبایی به اتاق خواب می‌بخشد چرا که دیوارهای یک اتاق بیشتر و زودتر از همه مورد توجه قرار می‌گیرد. اتاق خواب از آنجایی که فضایی برای آرامش و استراحت افراد خانه می‌باشد، توجه به آن مانند: انتخاب رنگ کاغذ دیواری و نور اتاق خواب، اهمیت زیادی دارد. فراموش نکنید که خواب و استراحت کافی باعث می‌شود احساس رضایت از زندگی بالاتری داشته باشید. برای انتخاب رنگ اول باید بدانید که چه رنگی خارج از سلیقه شما به خواب راحت‌ترتان کمک می‌کند. ممکن است شما عاشق رنگ نارنجی باشید اما در اتاقی با کاغذ دیواری نارنجی نتوانید به‌ راحتی بخوابید.

بستگی به این که چه سبک چیدمان و دکوراسیون اتاق خوابی را از پیش طراحی و انتخاب کرده‌اید مدل کاغذ دیواری که برای اتاق خواب انتخاب می‌کنید تفاوت دارد.

کاغذ دیواری اتاق خواب
می‌توانید از اکسسوری‌های نارنجی برای اتاق خود انتخاب کنید.

کاغذ دیواری‌های کم نقش

طرح‌های کوچک‌تر و کم‌نقش‌تر را انتخاب کنید بخصوص اگر اتاق خواب شما فضای کوچکی دارد. اگر برای مدل کاغذ دیواری اتاق خواب علاقمند به طرح داماسک هستید، بهتر است داماسکی انتخاب کنید که طرح درشت نداشته باشد. هرچه طرح کاغذ دیواری اتاق خواب ریزتر باشد اتاق شما بزرگتر نشان داده می‌شود و چه بهتر که کاغذ دیواری‌های گلدار ریز را برای اتاق خواب انتخاب کنید. کاغذ دیواری طرح‌دار معمولا برای پشت سرتخت و یا پشت دیواری که میز آرایش را قرار می‌دهید نصب می‌کنند. سعی‌کنید نهایت دو دیوار اتاق‌خواب را  کاغذ دیواری طرح‌دار نصب کنید و دو دیوار دیگر ساده‌ باشد تا فضای اتاق‌ شلوغ بنظر نیاید.

اگر دلتان می‌خواهد که ساعت‌ها درون اتاق خواب خوابتان ببرد و البته خواب آرامی‌ داشته باشید از کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های آرامش بخش استفاده کنید و فراموش نکنید هر چقدر رنگ تیره‌تر انتخاب کنید فضا کم‌نورتر و کوچک‌تر به‌نظر می‌آید.

کاغذ دیواری گلدار
کاغذ دیواری گلدار با گل‌های بنفش که احساس خوبی را به محیط القا می‌کند.

کاغذ دیواری راه راه

مدل کاغذ دیواری راه راه نیز باعث می‌شود ارتفاع سقف بلندتر به نظر بیاید. خوب است که کاغذ دیواری راه‌راه در کنار کاغذ دیواری طرح‌دار ترکیب شود و یک دکوراسیون مدرن‌تر را بوجود بیاورد. برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق مستر یا همان اتاق خواب اصلی خانه، پیش از هر چیز باید تناسب آن با سرویس‌خواب را در نظر گرفت. اگر در دکوراسیون اتاق خواب، میان طرح و رنگ کاغذ دیواری و سرویس خواب شما‌‌‌ هارمونی وجود نداشته باشد، هرج و مرج بصری به وجود می‌آید و این اصلا برای محیط اتاق خواب مناسب نیست. همه از فضای اتاق خوابشان انتظار تمرکز و آرامش دارند. بنابراین طرح‌های ساده با تم رنگی خنثی از بهترین گزینه‌ها هستند.

بطور کلی در رابطه با انتخاب طرح‌های شلوغ، خصوصا در دکوراسیون اتاق خواب باید محتاط بود، چرا که انرژی و حرکت موجود در طرح‌های شلوغ، فضا را بیش از حد پویا کرده و از احساس سکون و آرامش می‌کاهند. همین امر، سبب کوچک‌تر به نظر رسیدن فضا نیز می‌شود.

کاغذ دیواری اتاق خواب
کاغذ دیواری راه راه باعث بلند نشان داده شدن دیوار می‌شود و سبک کلاسیک را برای شما فراهم می‌کند.

طرح‌های شلوغ

با این حال، اگر یکی از طرح‌های شلوغ، دلتان را برد و واقعا به انتخاب آن علاقه پیدا کردید، پیشنهاد ما این است که آن را تنها روی یکی از دیوارهای اتاق که بهتر است دیوار کانونی باشد، نصب نمایید و وجوه اطراف آن را با گزینه‌ای از همان تم رنگی، ولی دارای طرح ساده پوشش دهید. و اما دیوار کانونی چه دیواری است؟ به طور معمول دیوار پشت تخت به عنوان دیوار کانونی شناخته می‌شود و دیگر دیوارها فرعی تلقی می‌شوند.

اتاق پذیرایی و اتاق مهمان، به نوعی با هم ارتباط دارند. البته این بدان معنا نیست که باید از کاغذ دیواری‌های یکسان برای پوشش دیوارهای هر دو استفاده کنید، اما از نظر ارتباط کاربری، پیشنهاد می‌شود از یک تم رنگی مشابهی برای هر دو بهره بگیرید.

wallpaper bedroom6 11zon
نمونه‌ای از طرح شلوغ کاغذ دیواری که با طرح تخت و دکوراسیون اتاق خواب فضایی شلوغ ایجاد کرده است.

 

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب نوجوان‌ها

انتخاب کاغذ دیواری برای دکوراسیون اتاق خواب نوجوان‌ها باید با رعایت تناسبات رنگی و پرسیدن نظر فرزندتان، انجام شود. با توجه به این‌که نوجوانان، در برهه سنی خاص و متفاوتی قرار دارند، علایقشان ممکن است به سمت چیزهایی برود که حتی فکرشان را هم نمی‌کنید. به طور کلی، پسرها در نوجوانی، بیش‌تر رنگ‌های تیره و طرح‌های اسپرت را می‌پسندند و استفاده کمتر از نور در اتاق خواب را ترجیح می‌دهند.

این در حالی است که اغلب دخترها در سن نوجوانی به رنگ‌های شاد و جیغ علاقمند هستند. برای کاغذ دیواری اتاق نوجوان می‌توان از طرح‌های هندسی و ژئومتریک هم استفاده کرد. البته شما هنوز هم ممکن است با مدل کاغذ دیواری‌های کسل‌کننده و فاقد جذابیتی که زمانی در خانه همه مادربزرگ‌ها پیدا میشد برخورد کنید، اما با دیدن ایده‌های جدید، حس زیبایی‌شناختی طراحی دکوراسیون با کاغذ دیواری اتاق خواب برایتان دوباره احیا می‌شود.

کاغذ دیواری اتاق خواب مردانه و سنتی گرا
کاغذ دیواری های هندسی برای اتاق نوجوانان بسیار پیشنهاد می‌شود.

طرح مردانه و سنتی گرا

این نمونه مثال عالی است از اینکه چطور می‌توانید یک اتاق خواب با دکور سنتی و مردانه را زیباتر کنید و در عین حال سبک و سیاق طراحی آن را حفظ کنید.

طرح چوب جنگلی

کاغذ دیواری اتاق خوابی با طرح چوب جنگلی را در نظر بگیرید و ببینید که چه جلوه رمانتیکی به فضا می‌دهد. باور اینکه شیفته این تصور نشوید سخت است.

کاغذ دیواری طرح جنگل اتاق خواب
شما می‌توانید از پوستر‌های طرح جنگل برای اتاق خواب خود استفاده کنید.

طرح پرنده

اتاق خوابی بزرگ که پر از فضایی رمانتیک و آرامش بخش است را در نظر بگیرید که با کاغذ دیواری زیبای طرح پرنده‌های اساطیری پوشش داده شده است. این یک طرح فانتزی است که مورد‌پسند بسیاری از سلیقه‌ها قرار می‌گیرد.

کاغذ دیواری طرح پرنده اتاق خواب
نمونه‌ای از کاغذ دیواری طرح شکوفه و پرنده که فضایی رمانتیک و فانتزی‌ای را برای اتاق خواب شما ایجاد می‌کند.

کاغذ دیواری سبک کلاسیک

در طراحی به سبک کلاسیک نیز از کاغذ دیواری‌ها استفاده می‌شود. با این تفاوت که بر‌خلاف سبک انگلیسی که هر چهار دیوار با کاغذ دیواری پوشانده می‌شود در سبک کلاسیک فقط یک دیوار برای این کار استفاده می‌شود. به عنوان مثال، یک کاغذ دیواری آبی کمرنگ با نقش‌های ظریف به خوبی با دیوارهای آبی رنگ کناری ترکیب می‌شود.

کاغذدیواری آبی کلاسیک اتاق خواب
کاغذ دیواری سبک کلاسیک که با رنگ آبی که دارد فضایی فوق‌العاده سنتی‌ای را ایجاد می‌کند.

طرح گلدار کلاسیک

این کاغذ دیواری گلدار کلاسیک، دکوراسیون اتاق خواب را مطابق باسلیقه خانم‌ها هماهنگ می‌کند و می‌توان گفت تقریبا با هر نوع پالت رنگی سازگار است. این سبک تطبیق‌پذیر با همه چیز هماهنگ می‌شود از طرح گل‌های پراکنده گرفته تا جلوه‌های معاصرتر که دارای شکوفه‌های متمایز و درشت هستند. این طرح را بهتر است فقط روی یکی از دیوارها نصب کنید. چون اگر روی کل دیوارهای یک‌ اتاق بکار رود به آسانی می‌تواند فضا را شلوغ نشان‌ دهد.

کاغذدیواری کلاسیک اتاق خواب
کاغذ دیواری‌های گلدار با گل ‌های رز همواره سبکی کلاسیک را برای اتاق خواب شما ایجاد می‌کند و بسیار مورد پسند عموم می‌باشد.

طرح گلدار

طرح گلدار یا همان فلورال، یکی از محبوب‌ترین و دوست داشتنی‌ترین پترن‌های کاغذ دیواری است. راستش را بخواهید، دقیقا جان می‌دهد برای دکور کردن اتاق خوابی که قرار است رویایی شود. این پترن در میان خانم‌ها بیش‌تر طرفدار دارد. اما برخی از مدل‌های آن برای اتاق خواب مستر هم فوق‌العاده به نظر می‌رسند. کافی است بگردید و گزینه دلخواه خود را از میان آن‌ها پیدا کنید.

کاغذ دیواری‌های گلدار احساس گرمی‌ و راحتی را به فضای خانه به ارمغان می‌آورند. آن‌ها در انواع مختلفی در بازار عرضه می‌شوند: گل‌های کوچک و بزرگ، ساده و برجسته. برای طراحی داخلی هر اتاق خواب شما می‌توانید با کمک کاغذ دیواری‌های گلدار روی آن طرحی بزنید که موقعی که از خواب برمی‌خیزید حال خوبی به شما دست دهد و هنگامی‌ که در اتاق خواب استراحت می‌کنید احساسات مثبتی شما را فرا بگیرد.

کاغذدیواری گلدار اتاق خواب
کاغذ دیواری گلدار با رنگ‌های ملایم می‌تواند باعث آرامش شما شود.

کاغذ دیواری با گل‌های بزرگ

آنهایی که به دنبال طرح‌های پرشور و هیجان هستند به کاغذ دیواری با گل‌های درشت روی می‌آورند. این مدل کاغذ دیواری‌ها به طراحی کلی شما جلوه‌ای قوی و خیره‌کننده اضافه می‌کند. باوری که وجود دارد این است که کاغذ دیواری‌هایی که اشکال بزرگی دارند باید تنها در قسمت‌های بزرگ آپارتمان بکار روند. بنابراین استفاده از کاغذ دیواری‌های گلدار با گل‌های بزرگ در یک اتاق خواب کوچک یک عادت شکنی است که باعث ایجاد طرحی بدیع و مبتکرانه می‌شود. اگرشما تصمیم به انتخاب چنین کاغذ دیواری گرفتید به یادداشته باشید که توصیه شده است آن‌را فقط روی یک دیوار بچسبانید.

کاغذ دیواری با گل‌های بزرگ
از کاغذ دیواری با گل‌های درشت فقط برای یک دیوار استفاده کنید.

کاغذ دیواری با گل‌های ریزنقش

این نوع کاغذ دیواری‌ها چند دهه قبل در اوج محبوبیت خود بوده‌اند که دوباره امروزه مرسوم و متداول شده‌اند. این کاغذ دیواری‌ها در ایجاد فضایی گرم و دنج تاثیر بسزایی دارند. معمولا این کاغذ دیواری‌ها در دکوراسیون اتاق‌های رمانتیک و اتاق خانم‌های جوان و مهد کودک‌ها استفاده می‌شود.

کاغذ دیواری با گل‌های ریز
نمونه‌ای از کاغذ دیواری گل‌دار با گل‌های ریز در اتاق خواب که باعث فضایی آرامش‌بخش و خاصی برای اتاقتان می‌شود.

کاغذ دیواری گل برجسته

کاغذ دیواری‌های گل برجسته یا کاغذ دیواری‌های ابریشمی‌ بسته به نوری که به آن می‌تابد جلوه‌ی متفاوتی پیدا می‌کند. برای هماهنگی بیشتر می‌توانید از یک وسیله که رنگ زمینه‌ای یک‌دست و اشکالی روشن دارد برای همسانی با کاغذ دیواری استفاده کنید. برای مثال یک روتختی با گل‌های بزرگ را روی تخت پهن کنید.

کاغذ دیواری گل برجسته
نمونه‌ای از کاغذ دیواری طرح گل‌های برجسته که فضای اتاق را خاص و زیبا کرده است.

کاغذ دیواری‌های گلدار نماد سبک انگلیسی

طراحی به سبک انگلیسی بدون وجود کاغذ دیواری‌های گلدار را به سختی می‌توان تصور کرد. در این سبک هر چهار دیوار با کاغذ دیواری پوشیده می‌شوند. این نوع طراحی اغلب با گل‌های طبیعی تازه تکمیل می‌شود.

کاغذ دیواری‌های گلدار نماد سبک انگلیسی
کاغذ دیواری با گل‌های ریز و طبیعی که نماد سبک انگلیسی می‌باشد.

طرح لوکس مدیترانه‌ای

آن‌هایی که به دنبال دکوراسیون‌های لوکس‌تر و با جزئیات پیچیده‌تر و با ظرافت‌تر هستند این مدل کاغذ دیواری با شکوه طلایی، پرزرق و برق و سبک مدیترانه‌ای را از دست ندهند. فقط حواس‌تان باشد که آن را در اتاقی بزرگ استفاده کنید وگرنه اتاق‌تان را کوچک و شلوغ نشان می‌دهد.

کاغذ دیواری طرح لوکس مدیترانه ای اتاق خواب
سبک مدیترانه‌ای معمولا با طرح‌ها و دکوراسیون شلوغ همراه است.

طرح طلایی متالیک

رنگ‌های متالیک اکنون هم در مد و هم در طراحی داخلی پرطرفدار هستند. این بدان معناست که شما حتی می‌توانید آن‌ها را روی دیوارهای اتاق‌تان استفاده کنید. فقط لحظه‌ای که به چنین مدل کاغذ دیواری نگاه می‌کنید، می‌بینید که طرح طلایی آن به چه زیبایی مکمل عناصر اطراف خود است. همزمان به خاطر طراحی جذابش به تنهایی به عنصر برجسته دکوراسیون اتاق خواب تبدیل می‌شود.

کاغذ دیواری طرح طلایی متالیک اتاق خواب
کاغذ دیواری طرح طلایی متالیک که به صورت پتینه‌ای طراحی شده است.

طرح لانه زنبوری

برای داشتن دکوراسیون مدرن‌تر و جدیدتر اتاق خواب می‌توانید، کاغذ دیواری لانه زنبوری را در نظر بگیرید. شاید طرح‌های لانه زنبوری را بیشتر در سنگ فرش‌های کف خیابان دیده باشید. اما طرح لانه زنبوری آنقدر زیاد هم به آنها شبیه نیست. در عوض حسی از جوانی و شادابی و نیز شیک بودن را به اتاق القا می‌کند.

طرح لانه زنبوری
طرح لایه زنبوری یا مکعبی از طرح‌های جذاب و خاص می‌باشد که می‌توانید برای اتاق خواب خود استفاده کنید.

طرح چوب معاصر

درون اتاق خوابی با شکوه و امروزی شما یک کاغذ دیواری با طرح و نقش چوب پیدا می‌کنید. این کاغذ توجه هر شخصی که به اتاق وارد می‌شود را به خود جلب می‌کند. این نوع نقش و نگار چندان از طرح‌های مدرن دور نیست و در عین حال فضایی گرم‌تر و لطیف‌تر ایجاد می‌کند. حتی می‌توانید با یک کاغذ دیواری طرح تخته‌های چوب فضای بیرون‌ را به داخل منزل‌تان بیاورید و اتاق‌ خوابی‌ دنج و‌ دلپذیر برای خود ایجاد کنید.

با این مدل کاغذ دیواری و نور مناسب اتاق خواب می‌توانید به اتاق‌تان جزئیات معماری مصنوعی و جذابیت اضافه کنید بدون اینکه نیاز باشد هزینه زیادی را متحمل‌ شوید. سعی کنید این سبک چوبی جنگلی را با اضافه کردن بافتنی‌های گره بزرگ و پارچه‌های گلدار با یکدیگر تلفیق کنید.

طرح چوب معاصر اتاق خواب
استفاده از طرح چوب و پارچه‌های بافتنی و خاص با رنگ‌های کرم و سبز می‌تواند فضایی جذاب و خوبی برایتان بسازد.

طرح گل ستاره‌ای

در طراحی دکوراسیون اتاق خانم‌های مجرد یا زن و شوهرهای جوان، از استفاده کردن طرح گل ستاره‌ای هراس نداشته باشید. فقط آن‌ها را در رنگ‌های خنثی‌تر و با خطوط غیر واضح‌تر بیاورید.

کاغذدیواری طرح گل ستاره ای اتاق خواب
کاغذ دیواری‌های گلدار با اشکال مختلف همواره انتخاب خوبی برای اتاق خواب می‌باشد.

طرح به سبک مدرن – مینیمالیست

در طراحی به سبک مدرن کاغذ دیواری‌ها به عنوان ایجاد‌ کننده تمایز رنگ با سایر اجزای طراحی به کار می‌روند. آن‌ها را در بخشی از دیوار یا کل دیوار می‌توان چسباند. شما همچنین می‌توانید از کاغذ دیواری‌های ساده با نقش‌های برجسته استفاده کنید که در این صورت مینمیالیست بودن اتاق خواب کاهش می‌یابد. در این سبک نور اتاق خواب نسبتا روشن است و بصورت یک لامپ در مرکز اجرا نمی‌شود. بیشتر از نور طبیعی بهره می‌برند.

 

طرح و نقش مارپیچ شیک

کاغذ دیواری طرح مارپیچ می‌تواند به اتاق جلوه‌ای هنری بدهد و در عین حال تم دکوراسیون مدرنی برای آن ایجاد کند. طرح مارپیچی بخصوص برای اتاق‌هایی که سقف بلندی دارند مناسب است.

طرح و نقش مارپیچ شیک
از طرح‌های مارپیچ فقط برای یک دیوار که عرض و ارتفاع زیاد دارد استفاده کنید.

طرح کاغذ دیواری برای اتاق خواب شادتر

عموما برای دکوراسیون اتاق خواب از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود. چرا‌ که برای خواب آرام و احساس راحتی و بدور از هیجان، بهتر است از رنگ‌هایی با شدت کمتر استفاده کرد. اما با توجه به روحیه‌ای که شما دارید، می‌توانید از رنگ‌های شادتر مانند نارنجی و قرمز و زرد در دکوراسیون اتاق خواب‌تان بهره ببرید، و با اضافه کردن نور بیشتر در اتاق خوابی پویایی و سرزندگی را افزایش دهید.

در این سبک‌ طراحی، رنگ‌ها و نقش‌ها نه تنها از طریق کاغذ دیواری‌ها ظاهر می‌شوند بلکه از طریق سایر وسایل و اثاثیه نیز وارد ترکیب‌ رنگی اتاق می‌شوند. تصور سبک شاد و شیک بدون وجود کاغذ دیواری‌هایی با گل‌های شاداب و سرزنده سخت است.

کاغذ دیواری اکستریم والز هیدروژن 5113
شما می‌توانید با کاغذ دیواری‌های گلدار فضایی شاداب را برای اتاقتان ایجاد کنید.

طرح انتزاعی

اگر جوان هستید و از کلیشه‌ها بیزار، بهتر است بجای ورق زدن آلبوم‌های به سراغ طرح‌های انتزاعی بروید. زیبایی و تعریف آن در پترن‌های انتزاعی به شکل دیگری بروز پیدا می‌کند. طرح‌های انتزاعی می‌توانند شامل هر فرم و نقشی باشند و جذابیتشان به این است که همیشه شما را سورپرایز می‌کنند. اگر هنر و خصوصا هنر مدرن را دوست دارید هم به احتمال زیاد عاشق طرح انتزاعی خواهید شد.

کاغذ دیواری انتزاعی
طرح‌های انتزاعی می‌توانند سبک مدرنی را برای اتاقتان ایجاد کند.

طرح برگ درخت نخل

این طرح کاغذ دیواری ویژگی‌های زیادی را با خود دارد. اول از همه به عنصر برجسته اتاق شما تبدیل می‌شود و همزمان به فضا حس آرامش را القا می‌کند. 

کاغذ دیواری برگ نخل
اگر می‌خواهید اتاقی سبز و زنده داشته باشید می‌توانید از کاغذ دیواری طرح برگ استفاده کنید.

طرح به سبک بوهمیان

در طراحی به سبک بوهمیان از کاغذ دیواری‌هایی با اشکال و نقوش درخشان با رنگ مهیج استفاده می‌شود. در این سبک طراحی، گل‌ها به فضای اتاق روح می‌بخشند و فضای متمایزی را پدید می‌آورند. گل‌های طبیعی تازه به عنوان مکمل زیبایی اتاق به کار می‌روند.

کاغذ دیواری بوهمیان
نمونه‌ای از سبک بوهمیان با کاغذ دیواری و دکوراسیون به کار رفته شده.

طرح به سبک روستیک

اگر سبک روستیک را بشناسید، حتما خوب می‌دانید که در آن خبری از زرق و برق نیست. روستیک و خصوصیات آن برای کسانی مناسب هستند که یک دکوراسیون ساده و آرامش‌بخش می‌خواهند. تصورشان از اتاق خواب، فضای دنجی است که سرشار از حس راحتی می‌باشد. با انتخاب کاغذ دیواری‌های طرح روستیک که ممکن است پترن چوب، آجر یا کنف را داشته باشند. می‌توانید چنین حسی را به اتاق خواب خود آورده و از آرامش محل استراحت خود لذت ببرید. برای نور اتاق خواب هم می‌توانید از لامپ‌هایی که درون چوب قرار گرفته‌اند استفاده کنید.

کاغذ دیواری روستیک
در سبک روستیک از سادگی وسایل و رنگ های خنثی و سفید استفاده می شود.

کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب کوچک ممکن است مشکل به نظر بیاید. اما با رعایت یکسری از نکات و انتخاب درست نتیجه شگفت‌انگیز آن را مشاهده می‌کنید. یکی از مهم‌ترین نکات استفاده از طرح‌های ساده است که فضا را شلوغ نشان ندهد. اگر طرح و رنگ خاصی را برای اتاق خواب در نظر دارید سعی آن را فقط بر روی دیوار شاخص اجرا کنید. چرا که اجرای طرح‌های رنگی و پترن‌دار، روی کل دیوار‌ها، فضا را کوچکتر ار آنچه که هست نمایان می‌کند. می‌توانید از طرح‌های پتینه، بافت و ساده برای اکثر دیوارها بهره ببرید.

کاغذ دیواری اتاق کوچک
استفاده از کاغذ دیواری طرح شلوغ برای اتاق خواب کوچک باعث کوچکتر نشان دادن اتاق می‌شود.

طرح سه بعدی برای کاغذ دیواری اتاق خواب

شاید اگر تا چند وقت پیش به شما وعده زندگی در یک فضای خوش‌منظره و بی‌کران را می‌دادند. تعجب می‌کردید یا حتی به خنده می‌افتادید. اما از وقتی پای کاغذ دیواری‌های سه‌بعدی به جمع هزاران طرح و رنگ این پوشش شگفت‌انگیز باز شده، دیگر چنین وعده‌ای عجیب و باور نکردنی بنظر نمی‌رسد. با کمک کاغذ دیواری‌های سه بعدی برای دکوراسیون اتاق خواب، شما هر روز با دیدن منظره دلخواه خود از خواب بلند می‌شوید و فضای بی‌نظیری که آرزوی زندگی در آن را دارید، به سادگی خلق می‌کنید.

کاغذ دیواری اتاق خواب
طرح‌های سه بعدی همواره می‌تواند اتاق خواب شما را جذاب و خاص کند.

استفاده از رنگ‌ها در اتاق خواب

به دلیل این که اتاق خواب مکانی خصوصی و حریم شخصی فرد بوده و هم چنین نیاز به طراحی و سبکی منحصربفرد دارد، می‌توان رنگ‌های متفاوتی را در طراحی اتاق خواب به کار برد. براساس سبکی که برای اتاق خواب انتخاب می‌کنید، می‌توانید تنها از یک رنگ برای کاغذ دیواری اتاق خواب استفاده کرده و یا با به کار بردن رنگ‌های متفاوت یک ترکیب رنگی زیبا ایجاد کنید.

رنگ یکی از مهم‌ترین عناصر در طراحی هر مکانی به شمار می‌رود و استفاده از رنگ در اتاق خواب نیز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. زیرا رنگ نه تنها در ظاهر اتاق تاثیرگذار است، بلکه در ایجاد فضایی مناسب برای تجربه خوابی راحت و سالم نیز نقش به سزایی را ایفا می‌کند. نکته مهمی‌ که در استفاده از رنگ در اتاق باید به آن توجه داشته باشید این است که رنگ باید متناسب با طراحی و سبک دکوراسیون اتاق انتخاب شده و اگر می‌خواهید بیش از یک رنگ استفاده کنید، رنگ‌های انتخابی شما باید با یکدیگر هماهنگی کامل داشته باشند.

یکی از بهترین روش‌ها برای آوردن رنگ به اتاق، استفاده از کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری‌ها با دارا بودن رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت می‌تواند به اتاق خواب‌های شما رنگ و روی خاصی بدهد.

کاغذ دیواری رنگ ها
استفاده از کاغذ دیواری رنگی می‌تواند فضای اتاقتان را شاد و جذاب کند.

دیوار‌هایی به رنگ آجری

اگر می‌خواهید فضایی گرم و به سبک وینتیج در اتاق خود ایجاد کنید، می‌توانید از رنگ آجری استفاده کنید. رنگ آجری دارای تمام ویژگی‌های یک رنگ گرم بوده و با سبک‌هایی مانند سبک وینتیج سازگارتر است. البته برای بهره بردن از این رنگ بهتر است که یکی از دیوار‌ها را با آجر واقعی پوشانده و یا اگر این روش به نظرتان کمی‌ دشوار است، از کاغذ دیواری‌هایی که دارای طرح و نقش آجر هستند، استفاده کنید. رنگ آجری می‌تواند فضایی گرم و دلنشین به اتاق خواب شما ببخشد.

کاغذ دیواری آجری
کاغذ دیواری طرح آجر می‌تواند جایگزین خوبی برای استفاده از آجر واقعی باشد.

دیوارهایی به رنگ صورتی

یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها که بیشترین استفاده را از طرف خانم‌ها در اتاق خواب دارد، رنگ صورتی و تنالیته‌های متفاوت آن است که می‌تواند دکوراسیونی بی‌نظیر را در اختیار شما قرار دهد. برای این‌که از زیبایی رنگ صورتی در اتاق خود بهره مند شوید، هم می‌توانید دیوار‌ها را با رنگ صورتی پوشانده و هم از کاغذ دیواری‌هایی استفاده کنید که دارای طراحی‌های صورتی رنگ هستند. هر دوی این روش‌ها می‌توانند زیبایی رنگ صورتی را به اتاق شما بیاورند. اما استفاده از کاغذ دیواری‌های رنگ صورتی به دلیل داشتن طرح‌های متنوع می‌تواند دیوار اتاق خواب شما را زیباتر کند.

کاغذ دیواری صورتی اتاق خواب
کاغذ دیواری رنگ صورتی برای اتاق دخترها همیشه مورد توجه قرار گرفته است.

دیوارهایی به رنگ بژ

اگر دارای زندگی به سبک مینیمال هستید، با بکار بردن رنگ بژ و تنالیته‌های متفاوت آن در اتاق می‌توانید، به دیوارها رنگ و زیبایی ببخشید. رنگ بژ که به عنوان رنگی خنثی شناخته می‌شود، برای استفاده در تمام سبک‌ها از جمله مدرن و مینیمال نیز مناسب بوده و دکوراسیونی بدون نقص در اتاق خواب ایجاد خواهد کرد. کاغذ دیواری‌هایی با رنگ بژ می‌تواند انتخاب مناسبی برای این رنگ باشد.

کاغذ دیواری بژ
کاغذ دیواری رنگ بژ به دلیل خنثی بودن می‌تواند با هر چیزی به راحتی ست شود.

دیوارهایی به رنگ‌های روشن

اگر به دنبال اتاقی فرح بخش و دلباز هستید، بهتر است که از رنگ‌های روشن استفاده کنید. رنگ‌های روشن دارای ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند با سبک‌ها و رنگ‌های متفاوت هماهنگی پیدا کرده و فضایی متعادل ایجاد کنند. رنگ سفید و تنالیته‌های رنگ روشن می‌توانند اتاق خوابی آرامش‌بخش، دلباز و روشن را در اختیار شما قرار دهند.

کاغذ دیواری رنگ روشن
اگر می‌خواهید اتاق خوابی روشن و دلبازی داشته باشید از کاغذ دیواری‌های رنگ روشن استفاده کنید.

دیوارهایی با ترکیب رنگ طوسی و قهوه ای با کمک خرید کاغذ دیواری اتاق خواب

اگر به استفاده از رنگ‌های خنثی در اتاق خواب علاقمند هستید، ترکیب رنگ‌های خنثایی مانند طوسی و قهوه ای، می‌توانند یک ترکیب رنگی زیبا را در اختیار شما قرار دهند. برای این منظور می‌توان روی دیوار از رنگ طوسی در سرویس خواب یا کفپوش اتاق‌خواب از رنگ طوسی استفاده کرد.

کاغذ دیواری طوسی قهوه ای
نمونه‌ای از کاغذ دیواری قهوه‌ای با ترکیب اکسسوری‌های طوسی رنگ اتاق

دیوارهایی با رنگ سبز و تنالیته‌های آن با کمک خرید کاغذ دیواری اتاق خواب

رنگ سبز و تنالیته‌های متنوع آن رنگی مناسب برای اتاق خواب به شمار می‌روند؛ زیرا هم فضایی آرام و مناسب برای خواب ایجاد کرده و هم ظاهری فرح‌بخش به اتاق خواب می‌بخشند. به خصوص تنالیته‌های روشنی مانند رنگ سبز پسته‌ای، هم با رنگ‌های خنثی هماهنگی زیبایی ایجاد کرده و هم برای افرادی که به سبک کلاسیک علاقه‌مند هستند انتخاب مناسبی به شمار می‌رود.

green bedroom ideas statement wallpaper 1621346616 11zon
رنگ سبز می‌تواند سبک کلاسیک را برای شما به وجود بیاورد و احساس نشاط برای اتاق شما ایجاد کند.

دیوارهایی با ترکیب رنگ‌های سیاه و سفید با کمک خرید کاغذ دیواری اتاق خواب

برای ایجاد فضایی مدرن و متفاوت در اتاق‌خواب می‌توانید از ترکیب زیبای رنگ‌های مشکی و سفید بهره‌مند شوید. این ترکیب‌ رنگی به شما این امکان را می‌دهد تا رنگ‌های متضاد را به شکلی زیبا و هماهنگ در کنار یکدیگر بکار ببرید. ترکیب رنگ‌های سیاه و سفید برای اتاق خواب‌هایی به سبک مدرن و معاصر، بهترین انتخاب به شمار می‌رود.

کاغذ دیواری سیاه و سفید
نمونه‌ای از رنگ سیاه و سفید برای اتاق خواب که فضایی مدرن ایجاد کرده است.

دیوارهایی با رنگ‌های تیره با کمک خرید کاغذ دیواری اتاق خواب

رنگ‌های تیره از جمله رنگ‌هایی هستند که کمتر در اتاق‌خواب به کار برده می‌شوند. اما اگر می‌خواهید از تضاد میان رنگ‌ها به شکلی واضح استفاده کرده و در اتاق خود کنتراست ایجاد کنید، رنگ‌های تیره بهترین انتخاب برای دیوارها خواهند بود. رنگ‌های تیره در ترکیب با رنگ‌های روشن، اتاق خوابی بسیار زیبا و ظریف را برای شما ایجاد خواهند کرد.

کاغذ دیواری تیره و تاریک
افرادی که می‌خواهند اتاقی خاصی داشته باشند می‌توانند از کاغذ دیواری‌های رنگ تیره استفاده کنند.

دیوارهایی با رنگ سیاه و تنالیته‌های آن با کمک خرید کاغذ دیواری اتاق خواب

با استفاده از رنگ مشکی و تنالیته‌های متفاوت آن برروی دیوارهای اتاق‌خواب و سایر سطوح موجود، می‌توانید دکوراسیونی تاثیرگذار ایجاد کنید. با استفاده از رنگ سیاه در اتاق خواب یا دیوار پشت تخت‌خواب، می‌توانید جلوه‌ای متفاوت به اتاق بخشیده و از شخصیت قدرتمند رنگ‌سیاه بهره‌مند شوید.

کاغذ دیواری سیاه برای اتاق خواب
نمونه‌ای از دکوراسیون سیاه که با ترکیب رنگ سفید و طوسی جلوه‌ی بصری زیبایی را به اتاق بخشیده است.

دیوارهایی به رنگ بنفش با کمک خرید کاغذ دیواری اتاق خواب

برای ایجاد فضایی رمانتیک در اتاق‌خواب، یکی از بهترین انتخاب‌ها، رنگ بنفش و تنالیته‌های آن خواهد بود. اگر بدنبال اتاقی مدرن، اما با فضایی رمانتیک هستید، می‌توانید از ظرافت رنگ بنفش و تنالیته‌های مختلف آن بهره‌مند شوید.

کاغذ دیواری بنفش
استفاده از رنگ بنفش و صورتی ملیح فضایی فانتزی و مدرنی برای اتاق خواب ایجاد می‌کند.

دیوارهایی به رنگ قهوه ای تیره با کمک خرید کاغذ دیواری اتاق خواب

رنگ قهوه‌ای تیره نیز یکی از رنگ‌های تیره‌ای است که برای استفاده در اتاق خواب بسیار مناسب است. رنگ قهوه‌ای تیره که به عنوان رنگ چوب نیز می‌توان آن را به کار برد، می‌تواند جلوه‌ای متفاوت به فضای خواب ببخشد.

کاغذ دیواری قهوه ای تیره
ترکیب رنگ قهوه‌ای با طلایی و کرم می‌تواند فضای شیکی را برای افراد فراهم کند.

نورپردازی اتاق خواب با کمک خرید کاغذ دیواری اتاق خواب

استفاده از چراغ‌ها برای تمام فضای خانه امری ضروری است. امروزه در دنیا کسی را نمی‌توان یافت که بتواند بدون برق و نور به زندگی عادی خود ادامه دهد. نورپردازی اتاق خواب نیز از این قضیه مستثنی نیست و یک امر واجب و ضروری است. در اتاق خواب بیشتر اوقات از دو نوع روشنایی استفاده می‌شود؛ چراغ‌هایی با نور مستقیم و چراغ‌هایی با نور ظریف. چراغ یا نور مستقیم برای انجام وظایف مختلف در اتاق خواب مانند مطالعه کردن استفاده می‌شود، در حالی که روشنایی ظریف زمانی که می‌خواهید روی تخت استراحت کرده و خستگی در کنید خوب است. اما ما باید همچنان به یاد داشته باشیم که گذشته از نور مصنوعی از نور طبیعی نیز استفاده کنیم.

نورپردازی اتاق خواب
می‌توانید از آباژور یا چراغ خواب برای اتاق خواب خود استفاده کنید.

لوسترهای دراماتیک برای نورپردازی اتاق خواب

در حالی که بیشتر لوسترها در اتاق ناهارخوری یا پذیرایی استفاده می‌شوند، ولی شما می‌توانید آن‌ها را در اتاق خواب نیز استفاده کنید. با استفاده از این لوسترها علاوه بر استفاده از رنگ در اتاق خواب، می‌توان به فضا جلوه‌ای کاملا چشم‌نواز بخشید. لوسترها در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند. شما می‌توانید نوعی را انتخاب کنید که با سبک طراحی داخلیتان هماهنگ باشد. شما خواهید دید که چطور لوسترها می‌توانند جلوه متمایز و گیرایی در اتاق خوابتان ایجاد کنند. اما از لوسترها تنها زمانی در اتاق خواب خود استفاده کنید که فضای آن بزرگ باشد یا این که سقف بلندی داشته باشد.

لامپ های درامایتک
لامپ و لوسترهای دراماتیک می‌توانند دکوراسیون مدرنی را برای شما ایجاد کنند.

لامپ‌های نورافکن برای برجسته‌سازی

معمولاً اتاق خواب‌ها دکوری‌های زیادی برای به نمایش گذاشتن دارند که برای تاکید جلوه آنها از لامپ‌های نورافکن استفاده می‌شود. معمولاً در چنین فضاهایی هر کدام از تابلوهای دیواری را با قرار دادن نورافکن‌هایی بر روی هر کدام از آنها ظاهری برجسته پیدا می‌کنند. بعلاوه زمانی که تنها به نور کم و ملایم نیاز دارید این نورافکن‌ها می‌توانند نور کافی را برای شما فراهم کنند. آنها برای دو منظور استفاده می‌شوند؛ برای روشنایی بخشیدن به اتاق خواب به شیوه‌ای ظریف و برجسته نشان دادن کلکسیون‌های با ارزش شما.

لامپ های نور داخلی
استفاده از لامپ‌های نورافکن برای برجسته‌سازی ایده‌ی خیلی خوبی برای روشنایی اتاق خواب می‌باشد.

چراغ‌های سقفی توکار برای نور اتاق خواب

از چراغ‌های توکار برای جلوه دادن به سبک دراماتیک در اتاق خواب استفاده می‌شود. به این‌گونه منبع روشنایی که قابل مشاهده نیست اما نوری که از آن ساطع می‌شود را می‌توان دید نورپردازی توکار گفته می‌شود.

نورافکن اتاق خواب
نمونه‌ای از چراغ‌های سقفی توکار برای نور اتاق خواب

هماهنگ کردن لامپ‌های روی میز پاتختی

اتاق خواب با هماهنگ و یکسان کردن لوستر در مرکز و لامپ‌های روی میزهای کنار تخت جلوه بسیار بهتری پیدا می‌کند. علاوه براین در صورتی که تنها یک میز کنار تخت دارید می‌توانید از یک لامپ استفاده کنید. اگر دو تا پاتختی دارید، برای این‌که جلوه منسجمی‌ داشته باشید از دو لامپ یکسان روی آنها استفاده کنید. اما در واقع می‌توانید این دو لامپ را برای داشتن جلوه‌ای التقاطی متفاوت نیز انتخاب کنید.

چراغ پاتختی
برای میزهای تخت خود از آباژور‌های یک شکل استفاده کنید تا جلوه‌ی بصری خوبی برای اتاق خواب داشته باشد.

شب‌های ستاره‌ای با کمک خرید کاغذ دیواری اتاق خواب

آیا چیز هیجان انگیزتری برای اتاق خواب خود می‌خواهید؟ چرا یک سقف ستاره‌ای و درخشان را امتحان نمی‌کنید؟ شما می‌توانید چراغ‌های فیبر نوری را تهیه کرده و به سقف اتاق خواب خود جلوه‌ای از ستارگان درخشان بدهید. برخی از آنها حتی دارای کریستال‌های سواروسکی می‌باشند که همانند ستاره‌ها در شب تلالو دارند.

شب های ستاره ای در اتاق خواب
استفاده از چراغ‌های فیبر نوری برای ایجاد یک اتاق خواب رویایی

چراغ‌های دیوار کوب برای نورپردازی اتاق خواب بدون اشغال فضای زیاد

اتاق خواب شما در هر اندازه و ابعادی که باشد چراغ‌های دیوار کوب در آن نمای خوبی خواهد داشت. آنها برخلاف چراغ‌های آباژور روی پاتختی، جای زیادی اشغال نکرده و فقط به بخش کوچکی از دیوار نیاز دارند. چراغ‌های دیوارکوب در طرح‌های مختلفی عرضه می‌شوند. شما می‌توانید انواع مدرن و براق آن را تهیه کرده و یا از مدل‌های کلاسیک و دکوری که جلوه اتاق خواب را شما را رمانتیک کرده و فضای آن را دنج و گرم می‌کند استفاده کنید.

دیوارکوب برای اتاق خواب
چراغ خواب‌های دیوار کوب می‌توانند فضای کمتری را ایجاد کنند.

روشنایی برای انجام کار در نورپردازی اتاق خواب

چراغ‌های کار یا وظیفه‌ای آن‌هایی هستند که روشنایی مطلوب به منظور انجام برخی فعالیت‌ها و کارها در اتاق خواب را فراهم می‌کنند. بیشتر اوقات، شما نیاز به یک نور مرکزی در سقف دارید تا بتوانید یکسری از کارها را به آسانی انجام دهید. این نورها مخصوصا در جای لباس پوشیدن یا مطالعه می‌تواند بسیار مفید باشد. شما می‌توانید از لامپ‌ها یا چراغ‌های فلورسنتی برای این منظور استفاده کنید.

راهنمای خرید کاغذ دیواری اتاق خواب
نورپردازی در اتاق خواب یکی از هیجان‌انگیزترین راه‌ها برای طراحی فضای داخلی اتاق خواب است.

چراغ‌های آویز برای نورپردازی اتاق خواب

استفاده از چراغ‌های آویز در جوانب تخت جلوه چشم‌نواز و گیرایی ایجاد می‌کند. چراغ‌های آویز نه تنها اتاق خواب را روشن کرده بلکه به فضای آن جذابیت می‌بخشند. ما اتاق خواب‌های زیادی را مشاهده کرده‌ایم که از چراغ‌های آویز معلق در جوانب تاج‌تخت آنها استفاده شده است و همگی‌شان جلوه جذاب و پر روحی داشتند.

چراغ های آویز در راهنمای خرید کاغذ دیواری اتاق خواب
چراغ‌های آویز اتاق خواب همواره گزینه‌ی خوبی برای نورپردازی اتاق خواب می‌باشد.

تاج تخت روشن

با قرار دادن لامپ‌ها روی تاج تخت خود به آن جان دهید. برای این‌کار می‌توانید از چراغ‌های توکار یا پینی استفاده کنید. به‌علاوه می‌توانید از دیگر روش‌های خلاقانه نیز برای نور اتاق خواب و روشنایی تاج تخت خود استفاده کنید. برخی از تخت‌خواب‌هایی که سایبان دارند نیز با نورپردازی پشت‌شان ظاهر زیباتری پیدا می‌کنند. در این صورت تاج تخت‌تان اتاق خواب شما را روشن می‌کند در حالی که تمام دیگر چراغ‌ها خاموش باشند. این مطمئنا فضای اتاق خواب شما را آرامش‌بخش کرده و جلوه خیره کننده‌ای به آن می‌دهد.

راهنمای خرید کاغذ دیواری اتاق خواب
شما می‌توانید از نورپردازی‌های خطی برای فضای اتاق خواب خود استفاده کنید و یک فضای خاص و مدرنی ایجاد کنید.

نور طبیعی و تاثیر آن در خرید کاغذ دیواری اتاق خواب

هیچ چیز قابل مقایسه با نور طبیعی نیست. ارزش آن چندین برابر نور مصنوعی در اتاق خواب است. در هنگام روز، با باز کردن پنجره‌ها از مزیت نور طبیعی بهره ببرید. این می‌تواند شما را در صرفه‌جویی انرژی کمک کند. هم چنین استفاده از رنگ زرد در اتاق خواب هم می‌توانید نیاز خود به نور بیشتر را از بین ببرید. یک اتاق خواب تاریک برای استراحت کردن و آرامش گرفتن خوب نیست اما در اتاقی که به خوبی نورپردازی شده باشد، گرما و زیبایی چراغ‌ها فضای آرامش بخشی را ایجاد می‌کند.

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *