راهنمای خرید کاغذ دیواری سه بعدی

در سال های اخیر بیشتر افراد با نکات مثبت کاغذ دیواری و مزیت آن نسبت به رنگ کردن دیوارها آشنا شده اند، به همین دلیل در محل کار یا منزل افراد زیادی کاغذ دیواری های متنوع و جذابی را مشاهده می کنیم. این نوع کاغذ دیواری، یکی از جذاب ترین انواع کاغذ دیواری است؛ که فضایی بسیار خاص و زیبا را در منزل یا محل کار شما ایجاد می کند. برای آشنایی با ویژگی ها و پرفروش ترین طرح های کاغذ دیواری سه بعدی در ادامه این مطلب از اکستریم والز با ما همراه باشید.

راهنمای خرید کاغذ دیواری سه بعدی
کاغذ دیواری سه بعدی درخشش فضای شما را چندیدن برابر می‌کند.

کاغذ دیواری سه بعدی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

این کاغذ دیواری یکی از  جدیدترین و شاید جذاب‌ترین نمونه از انواع مدل‌های کاغذ دیواری است. پیشرفت اخیر تکنولوژی‌های طراحی و چاپ در همه‌ی حیطه‌ها از جمله طراحی داخلی، تحولاتی چشمگیر را سبب شده است. این مدل کاغذ دیواری در عین این‌ که جذابیت خاصی به فضا می‌بخشد، می‌تواند به فضا عمق و احساس دهد. طرح‌ها و نقش‌های کاغذ دیواری سه بعدی بر روی دیوار به صورت بیرون زده و واقعی‌ به نظر می‌رسند. از مهم ترین ویژگی های آن به موارد زیر می توان اشاره کرد:

راهنمای خرید کاغذ دیواری سه بعدی

  • ایجاد عمق و احساس در دیوارها: با تصاویر ۳بعدی و واقع‌گرایانه این نوع کاغذ دیواری، به دیوارهای شما احساس عمق و بعد بیشتری می‌بخشد.
  • طراحی منحصربه‌فرد و جذاب: کاغذ دیواری های سه بعدی دارای طرح های خاص و جذابی هستند؛ و با وجود این تنوع، هر فرد با هر سلیقه ای می تواند محصول مورد علاقه خود را پیدا کند.
  • مقاومت و دوام: این کاغذ دیواری ها، معمولاً از مواد باکیفیت و مقاوم ساخته می‌شوند؛ و به همین دلیل در مدت زمان طولانی بدون از بین رفتن زیبایی ظاهری، روی دیوارها باقی می مانند.
  • نصب و استفاده آسان: نصب و استفاده  از آنها نسبت به روش‌های تزئین دیگر دیوارها مانند دیوارپوش، بسیار ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر است.
  • قابل شستشو بودن: بیشتر این کاغذ دیواری ها قابل شست و شو هستند و به وسیله دستمال مرطوب می توانید انواع لکه ها را از سطح آن ها پاک کنید.

بهترین و پرطرفدارترین طرح های کاغذ دیواری سه بعدی

این کاغذ دیواری ها از طرح‌های بسیار متنوعی برخوردار هستند؛ که انواع طرح‌های آن در دسته‌ی پرفروش‌ترین‌ها در بازار دکوراسیون داخلی قرار می‌گیرد. در ادامه با پرطرفدارترین طرح های این مدل کاغذ دیواری آشنا شوید:

کاغذ دیواری سه بعدی طرح طبیعت

اگر می خواهید بخشی از طبیعت را به منزل خود بیاورید، قطعا این مدل کاغذ دیواری با طرح طبیعت، بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این طرح جذاب را می توانید در بخش های مختلف منزلتان استفاده کرده و انرژی مثبت و آرامش زیادی را در محیط ایجاد کنید. طرح های دریا، جنگل، آسمان و … همگی جزء طرح های طبیعت به شمار می روند.

راهنمای خرید کاغذ دیواری سه بعدی
منظره زیبا و بکر در خانه شما با پوستر دیواری سه بعدی طرح طبیعت
راهنمای خرید کاغذ دیواری سه بعدی
کاغذ دیواری سه بعدی طرح منظره به عنوان یک دیوارپوش زینتی محبوب کارایی بالایی دارد.

کاغذ دیواری سه بعدی طرح گل

کاغذ دیواری سه بعدی با طرح گل را به عنوان یکی از پرفروش ترین طرح ها می توان نام برد. این طرح از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و برای همه فضاها انتخاب مناسبی محسوب می شود. نکته مثبت در رابطه با طرح گل این است که شادابی و حس و حال بسیار خوبی را در فضای اطراف شما ایجاد می کند.

راهنمای خرید کاغذ دیواری سه بعدی
کاغذ دیواری سه بعدی با گل‌های درشت مناسب فضاهای کوچک نمی باشد.
راهنمای خرید کاغذ دیواری سه بعدی
طرح سه بعدی گل با گلبرگ‌های صورتی، فضای اطراف را رمانتیک می‌کند
راهنمای خرید کاغذ دیواری سه بعدی
طرح گل و طبیعت، جز محبوب‌ترین طرح‌های پوستر دیواری در بازار است.

کاغذ دیواری سه بعدی طرح انتزاعی

کاغذ دیواری انتزاعی سه بعدی، مناسب برای فضاها و چیدمان سبک مدرن و مینیمال است. این طرح، از ترکیب و ادغام عناصر بدون نظم خاص در کنار یکدیگر شکل می‌گیرد و به صورت سه بعدی جلوه بسیار شیک و خاصی به فضا می‌بخشد. اگر به دنبال یک تنوع ویژه در منزل خود هستید، طرح انتزاعی، بهترین گزینه برای شما است.

راهنمای خرید کاغذ دیواری سه بعدی
طرح‌های انتزاعی، یکی از انواع طرح‌های محبوب در دکوراسیون سبک مدرن است.
راهنمای خرید کاغذ دیواری سه بعدی
در کاغذ دیواری طرح انتزاعی، از ترکیب اشکال و طرح‌های بی نظم طراحی می‌شود.

کاغذ دیواری سه بعدی طرح هندسی

یکی دیگر از محبوب‌ترین طرح‌های این مدل کاغذ دیواری، طرح هندسی است. همان طور که از نام آن مشخص است از اشکال هندسی در چهارچوب چند بعدی شکل گرفته است. طرح هندسی برای اتاق خواب نوجوان، فضای اداری، پشت تلویزیون بیشترین کابرد را دارد. با انتخاب اشکال هندسی سه بعدی همچون مکعب‌ها، اهرام، کره‌ها و … به خوبی می‌توانید تمامی توجهات را به دیوار شاخص‌تان جلب کنید.

کاغذ دیواری 3بعدی طرح هندسی
طرحی خاص از کاغذ دیواری سه‌بعدی طرح ترکیبی اشکال هندسی مناسب فضا پذیرایی

کاغذ دیواری 3D طرح لاکچری

اگر می خواهید خانه ای با دکوراسیون شیک و لوکس داشته باشید، کاغذ دیواری سه بعدی با طرح لاکچری بهترین انتخاب برای شما محسوب می شود. این طرح معمولا در رنگ های طلایی و نقره ای در بازار وجود دارد و با طراحی لوکس و زیبایی که دارد، شکوه و جذابیت خاصی را در منزل شما ایجاد می کند.

کاغذ دیواری 3D طرح تونل

کاغذ دیواری 3D با طرح تونل، نیز طرحی پرطرفدار و جذاب است. این طرح جزء طرح هایی است که همه نگاه را به خود جلب کرده و هیجان حس و حال خاصی را در محیط اطراف شما ایجاد می کند. از طرح تونل در فضاهای مختلفی مثل اتاق خواب یا دفتر کار می توانید استفاده کنید.

طرح های کارتونی

طرح های کارتونی به دلیل آنکه مورد علاقه کودکان و نوجوانان هستند، همیشه به عنوان طرحی پرطرفدار شناخته می شوند. شخصیت های کارتونی با رنگ های شاد و زنده، بهترین طرح برای اتاق خواب کودکان به شمار می روند.

بهترین محل نصب کاغذ دیواری سه بعدی کجاست؟

این کاغذ دیواری ها برای بیشتر فضاها انتخاب مناسبی محسوب می شوند و به هر محیطی جذابیت و زیبایی خاصی می بخشند. در ادامه به بهترین فضاهایی که می توانید در آن ها از این کاغذ دیواری استفاده کنید، اشاره شده است.

  • پشت تلویزیون

نقطه کانونی اتاق نشیمن، دیوار پشت تلویزیون است؛ که توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند. برای تزئین دیوار پشت تلویزیون، می توانید از کاغذ دیواری های سه بعدی با طرح مناسب استفاده کنید. بهتر است طرح و نقش کاغذ دیواری پشت تلویزیون خود را طوری انتخاب کنید که در تماشای طولانی مدت تلویزیون چشم‌ها را خسته نکند. برای انتخاب رنگ کاغذ دیواری نیز می توانید از رنگ سایر عناصر موجود در منزل مثل مبلمان، پرده و … ایده بگیرید.

راهنمای خرید کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذدیواری 3بعدی پشت LCD
بهتر است از طرح‌های خلوت و مدرن برای کاغذ دیواری پشت LCD استفاده نمایید.
  • پذیرایی

سالن پذیرایی فضایی برای دورهم جمع شدن خانواده و مهمانان است؛ به همین دلیل یکی از مهم ترین بخش های هر خانه به شمار می رود. برای دکوراسیون پذیرایی می توانید از بهترین طرح های کاغذ دیواری سه بعدی مثل هندسی، گل، طبیعت و … استفاده کنید. این گروه از کاغذ دیواری‌ها، به دیوار‌ها عمق می‌بخشد و فضای سالن پذیرایی را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

 استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی بر روی تمام دیوار‌های سالن پذیرایی سبب شلوغ دیده شدن فضای داخلی می‌گردد. از این رو بهتر است از این کاغذ دیواری بر روی دیوار شاخص استفاده کنید و دیگر دیوار‌ها را با استفاده از کاغذ دیواری مکمل آن دکور نمایید.

کاغذ دیواری 3بعدی پذیرایی
کاغذدیواری سه بعدی رنگ روشن، فضا را بزرگتر از آنچه هست نشان می‌دهد.
کاغذدیواری سه بعدی پذیرایی
کاغذ دیواری سه بعدی طرح شکوفه با گلبرگ‌های ریز، نمادی از فضل زیبای بهار

درخشش فضای شما با پر فروش‌ترین کاغذ دیواری های 3 بعدی

  • اتاق خواب

یکی از بهترین ایده ها برای تزئین فضای اتاق خواب، استفاده از این مدل کاغذ دیواری با طرح و رنگ مناسب است. برای دکوراسیون اتاق خواب هر گروه سنی نظیر کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال، می توانید در میان طرح های بسیار متنوع و جذاب، طرح مورد علاقه خود را پیدا کنید. نصب این مدل کاغذ دیواری بر روی دیوارشاخص اتاق خواب، با ایجاد خطای دید فضای اتاق خواب را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

کاغذدیواری اتاق خواب سه بعدی
کاغذدیواری گلدار، حس سرزندگی و شادی به فضا می‌بخشد.

patina desktop

 

  • دفتر کار

اگر می خواهید در دفتر کارتان انرژی مثبت زیادی جریان داشته باشد، می توانید از کاغذ دیواری های سه بعدی با طرح مناسب استفاده کنید. این طرح برای بخش ورودی و لابی ساختمان های تجاری و اداری هم انتخاب مناسبی محسوب می شود.

کاغذدیواری اداری سه بعدی
کاغد دیواری سه بعدی طرح ساده و شیک مناسب دیوار شاخص اداری و تجاری

قیمت کاغذ دیواری سه بعدی

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در زمان خرید بعد از انتخاب طرح، قیمت کاغذ دیواری 3بعدی است. هزینه و قیمت هر رول کاغذ دیواری وابسته به عواملی همچون جنس، برند سازنده، طرح، اندازه و سایز هر رول و میزان فضای شما متفاوت است. برای محاسبه دقیق هزینه کاغذ دیواری می‌توانید به مقاله قیمت کاغذ دیواری مراجع نمایید و آخرین رنج قیمتی کاغذ دیواری خارجی و ایرانی را مشاهده نمایید.

3 نکته مهم در رابطه با خرید و انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی

اگر قصد تهیه کاغذ دیواری 3D را برای منزل یا محل کار خود دارید، بهتر است برخی نکات مهم را در نظر داشته باشید. از مهم ترین نکات خرید این کاغذ دیواری به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • به جنس کاغذ دیواری توجه کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید باید درنظر بگیرید، جنس کاغذ دیواری است. بهترین کاغذ دیواری های سه بعدی، از جنس پی وی سی هستند و مقاومت بالایی در برابر گرد و غبار و رطوبت دارند. همچنین این کاغذ دیواری ها به دلیل داشتن ضخامت مناسب، به راحتی دچار پارگی نخواهند شد.

 

  • کاغذ دیواری 3 بعدی قابل شست و شو را تهیه کنید

هنگام خرید، به قابل شست و شو بودن کاغذ دیواری توجه کنید. کاغذ دیواری های قابل شست و شو، به راحتی به وسیله دستمال مرطوب تمیز شده و در اثر برخورد مواد شوینده، آسیب نمی بینند. بنابراین قبل از خرید حتما به وجود این ویژگی در کاغذ دیواری توجه کنید.

 

  • از طرح مناسب استفاده کنید

نسبت به متراژ و نوع دکوراسیون، از طرح های مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال برای سالن پذیرایی کوچک بهتر است کاغذ دیواری گلدار با طرح درشت را تهیه نکنید؛ زیرا فضای پذیرایی شما را کوچک تر نشان می دهد. همچنین برای دکوراسیون مدرن سراغ طرح های مدرن و امروزی بروید؛ و برای دکوراسیون کلاسیک، از کاغذ دیواری، متناسب با آن سبک استفاده کنید.

نحوه نصب کاغذ دیواری سه بعدی چگونه است؟

نصب کاغذ دیواری سه بعدی در مقایسه با نصب کاغذ دیواری ساده، کمی پیچیده‌تر است، اما با رعایت مراحل زیر، می‌توانید به‌راحتی آن را نصب کنید.

راهنمای خرید کاغذ دیواری سه بعدی
قبل از نصب کاغذ دیواری، بهتر است دیوار را زیرسازی نمایید.
  • آماده سازی دیوارها

ابتدا دیوارهایی که قصد دارید را روی آن‌ها نصب کنید، باید آماده‌سازی شوند. بهتر است دیوارها صاف و خشک باشند.

  • برش کاغذ دیواری

این پوستر‌ها را با ابعاد دیوار خود برش دهید. اگر از  طرح‌های مثل طبیعت استفاده می‌کنید، بهتر است کاغذ را به‌صورت متصل و پیوسته برش دهید تا تصویر کامل و پیوسته نمایش داده شود.

  • استفاده از چسب مناسب

برای نصب این کاغذ دیواری ها، باید از چسب مناسب استفاده کنید. چسب باید طوری باشد که برای استفاده در دیوارهای داخلی مطلوب بوده و بتواند وزن این کاغذ دیواری‌ها را تحمل کند.

  • چسباندن کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ۳بعدی را با توجه به چسب، روی دیوار قرار داده و با یک تخته‌ صاف و نرم، هوا را از زیر پوستردیواری خارج کنید و کاغذ را به دیوار بچسبانید.

  • تراز کردن کاغذ دیواری ها

بعد از چسباندن کاغذ دیواری، باید آن را تراز کنید. برای این کار، با یک تخته‌ صاف به کمک یک متر، تراز آن را بررسی کرده که در صورت نیاز تنظیم کنید. همچنین، اگر کاغذ دیواری را با الهام از طبیعت استفاده کرده‌اید و تصویر آن کامل نیست، باید آن را با دقت تراز کرده تا تصویر به‌صورت پیوسته در دیوار نمایش داده شود.

  • مرحله خشک شدن

بعد از تراز کردن کاغذ دیواری، باید اجازه دهید تا چسب به‌صورت کامل خشک شود. پس از خشک‌شدن چسب، با یک وسیله، هر گونه حباب هوا را زیر پوستر رفع کنید. در انتها، اگر لازم باشد، لبه‌ها و پایانه‌های کاغذ دیواری را با یک چاقوی تیز و صاف برش دهید.

نحوه نصب پوستر دیواری
قبل از نصب کاغذدیواری، اندازه دقیق آن را تخمین بزنید.

جدیدترین طرح کاغذ دیواری سه بعدی برجسته

از جدیدترین طرح‌های کاغذ دیواری که مشابه‌ آنها پیشتر دیده‌ نشده و امروزه نیز تنها توسط برخی‌ سلیقه‌های خاص مدنظر قرار می‌گیرد، طرح کریستال است. طرح کریستال که در ابعاد، رنگ‌ها و شکل‌های گوناگون به چشم می‌خورد. یک گزینه ایده‌آل برای افرادی است که می‌خواهند خواص کریستال‌ها را از طریق بکارگیری نقش آنها در دکوراسیون منزل بکار گیرند. کریستال‌ها می‌توانند آرامش بخش باشند و در عین حال، شیک، برازنده و مدرن به نظر برسند.

راهنمای خرید کاغذ دیواری سه بعدی
کاغذ دیواری طرح الماس برجسته چندبعدی با نمایی بسیار طبیعی مناسب برای فضای پذیرایی

تولید کاغذ دیواری سه بعدی

تولید این مدل کاغذ دیواری را می‌توان یک تحول بزرگ در زمینه ارائه انواع مدل‌های کاغذ دیواری دانست. اگر نگاهی به عکس‌های همین مطلب بیندازید، می‌توانید منظور ما را بهتر بفهمید. در واقع، بیشتر طرح‌های کاغذ دیواری سه‌بعدی، جذابیت و زیبایی خاصی دارند و می‌توانند شما و مهمانان‌تان را حیرت‌ زده نمایند. این مدل کاغذ دیواری در میان انواع نمونه‌های کاغذ دیواری، به روزترین و جدیدترین نمونه است و یک متد مدرن برای تزیین دیوارها می‌باشد. تنوع بی‌نظیر طرح و رنگ این کاغذ دیواری‌ها باعث می‌شود شما گزینه‌های بیشماری برای انتخاب در اختیار داشته باشید.

پیشرفت تکنولوژی‌های طراحی و چاپ در صنعت کاغذ دیواری 3بعدی
پیشرفت تکنولوژی‌های طراحی و چاپ در صنعت کاغذ دیواری 3بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی قابل شستشو

تقریبا این روزها همه‌ی مدل‌های کاغذ دیواری از قابلیت شستشو بهره‌مند هستند. این موضوع درباره‌ انواع کاغذ دیواری سه بعدی نیز صدق می‌کند. بنابراین، شما می‌توانید با خرید این کاغذ دیواری‌ها خیال خود را بابت پاکیزه نگه‌داشتن آن‌ها راحت کنید، زیرا همیشه به کمک یک گردگیری ساده قادر خواهید بود جلوه و زیبایی روز اول آن ها را دوباره احیا کنید.

کاغذدیواری قابل شستشو
یکی از مزیت‌های کاغذدیواری PVC، قابلیت شستشو آنهاست.

نکات مهم در شناخت کاغذ دیواری‌ های سه بعدی

  • این مدل کاغذ دیواری را می‌توان برای تزیین سالن نشیمن منازل به کار برد. همچنین با به کارگیری کاغذ دیواری سه بعدی در سالن پذیرایی می‌توان یک فضای خاص و متفاوتی را ایجاد کرد.
  • می‌توان با اختصاص دادن دیوار شاخص برای این طرح باعث شکسته شدن یکنواختی فضا شد. همین موضوع به ایجاد تفاوت در طراحی داخلی منزل شما کمک خواهد کرد.
  • شما می‌توانید درغذاخوری منزل خود نیز یک یا دو مورد از دیوارها را با کمک کاغذ دیواری سه بعدی تزیین کنید و به فضا عمق دهید.
  • مدل‌هایی از این کاغذ دیواری‌ها موجود است که می‌توانند برای دکوراسیون اتاق خواب مناسب باشند. بهتر است طرح‌های آرامش بخش را برای اتاق خواب انتخاب کنید، زیرا فضای خواب باید به شما حس آرامش دهد و برای استراحت مناسب باشد.
  • در رابطه با اتاق‌خواب کودکان نیز گزینه‌های متنوعی در میان کاغذ دیواری‌های سه بعدی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.
پوستر سه بعدی اتاق خواب
انتخاب کاغذ دیواری طرح 3بعدی، فضای اتاق خواب را بزرگتر نشان می‌دهد.

سوالات پرتکرار کاربران درمورد کاغذ دیواری 3 بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی مناسب برای چه نوع فضاهایی است؟

کاغذ دیواری 3بعدی مناسب برای انواع مختلفی از فضاها است، از جمله اتاق نشیمن، اتاق خواب و فضاهای کاری.

طریقه نصب کاغذ دیواری سه بعدی به چه صورتی است؟

نصب کاغذ دیواری سه بعدی پیچیدگی خاصی دارد و اگر مراحل نصب به درستی انجام نشود، طرح سه بعدی کاغذ بدرستی نمایان نمی‌شود.

آیا کاغذ دیواری سه بعدی مناسب برای مناطق مرطوب است؟

در صورتی که جنس کاغذ دیواری pvc  و یا کاغذ دیواری قابل شستشو باشد، می‌توان در این مناطق استفاده کرد.

به اشتراک بگذارید

3 دیدگاه

    • پوستر کامل کننده یک طرح کلی هستند اما کاغذ دیواری عموما دارای طرح و نقش های تکرار شونده هستش.
      ضمن اینکه کاغذ دیواری مزایای ویژه ایی نسبت به پوستر داره از جمله:
      در برابر کهنگی و سایش بسیار مقاوم هستند
      با مواد شوینده به راحتی قابل شستشو هستند
      جزو کاغذ دیواری مدرن محسوب می‌شوند.
      ضد آلرژی بوده و مواد مضر در ساخت آنها به کار نرفته است
      عمر بسیار طولانی دارند و در برابر آتش‌سوزی از خود مقاوت نشان می‌دهند
      دارای طرح‌های متنوع و زیبا هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *