کاغذ دیواری وینیل

از آن‌جا که امروزه تقاضا برای خرید کاغذ دیواری بالا رفته و بسیاری از افراد، از کاغذ دیواری‌ها برای تزیین دیوارهای خانه‌ خود استفاده می‌کنند؛ این نوع دیوارپوش‌ها در انواع طرح‌ها، الگوها، رنگ‌ها و جنس‌های بسیار متنوعی طراحی و تولید شده و به بازار دکوراسیون داخلی عرضه می‌شوند. اما آیا به هنگام خرید کاغذ دیواری فقط باید به طرح، رنگ و سبک آن توجه کنیم؟ قطعا انتخاب طرح، الگو و رنگ متناسب با سبک دکوراسیون فضای مد نظرمان، موضوع مهمی است اما توجه به کیفیت کاغذ دیواری نیز به همان اندازه حائز اهمیت است. یکی از با کیفیت ترین کاغذ دیواری های موجود در بازار، کاغذ دیواری قابل شستشو است که این روزها طرفداران بی شماری پیدا کرده است. در ادامه همراه ما باشید تا در این مطلب از اکستریم والز، به بررسی مهم‌ترین خصوصیات کاغذ دیواری قابل شستشو یا همان کاغذ دیواری وینیل (پی وی سی) بپردازیم.

پی وی سی چیست؟

پلی وینیل کلراید (به زبان عامیانه پلی وینیل و به اختصار PVC)، سومین پلیمر مصنوعی پلاستیکی در جهان است که به طور گسترده در حال تولید می‌باشد. سالانه حدود 40 میلیون تن پی وی سی در  سطح دنیا تولید می‌شود. به طور معمول PVC به دو شکل اصلی وجود دارد: سخت و انعطاف پذیر!

کاغذ دیواری پی وی سی

کاغذ دیواری وینیل

ماده پی وی سی چه کاربردهایی دارد؟

از فرم سخت پی وی سی در ساخت و ساز لوله و کاربردهای پروفیلی همچون درب و پنجره‌ها استفاده می‌شود. PVC سخت همچنین در تولید بطری‌های پلاستیکی، بسته بندی‌های غیر غذایی، ورقه‌های روکش مواد غذایی و کارت‌ها پلاستیکی (مانند کارت‌های بانکی یا کارت عضویت) بکار گرفته می‌شود. PVC را می‌توان با افزودن نرم کننده‌ها، نرم و انعطاف پذیر کرد که پرمصرف‌ترین پی وی سی انعطاف پذیر، فتالات‌ها هستند. از این ماده همچنین در ساخت، طراحی و تولید کاغذ دیواری هایی با قابلیت شستشو در بهترین کیفیت نیز استفاده می‌شود.

کاغذ دیواری پی وی سی

کاغذ دیواری وینیل

وینیل چیست؟

وینیل یک ماده پلاستیکی مصنوعی است که به دلیل دوام و اثربخشی در ساخت‌و‌ساز، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین بیش از یک قرن است که از آن در ساخت دیوارپوش استفاده می‌شود. در کاغذ دیواری‌های وینیل، پایه اصلی کاغذ است که با وینیل اکریلیک یا پلی وینیل کلرید پوشانده می‌شود و تمیز کردن آن را آسان‌تر می‌کند. هدف اصلی لایه وینیل این است که بتوانید کاغذ دیواری را بدون آسیب رساندن به آن تمیز کرده و شستشو دهید. به همین دلیل بین مردم به عنوان کاغذ دیواری‌های قابل شستشو شناخته‌ می‌شوند.

کاغذ دیواری وینیل

کاغذ دیواری وینیل

1

 

کاغذ دیواری وینیل (پی وی سی) چیست؟

کاغذ دیواری وینیل (PVC) دارای یک بستر کاغذی است که سطح تزیینی آن با استفاده از لایه‌ای محافظتی از جنس وینیل پوشانده شده است. کاغذ دیواری وینیل قابلیت اجرا و نصب در تمامی فضاهای داخلی را داشته و حتی برای فضاهایی همچون حمام و آشپزخانه که در معرض همیشگی رطوبت‌اند نیز مناسب می‌باشد. شما همچنین می‌توانید با خیال راحت از این کاغذ دیواری در شهرهای مرطوب نیز نیز استفاده کنید و اطمینان داشته باشید که این کاغذ دیواری آسیبی نمی‌بیند.

کاغذ دیواری وینیل
کاغذ دیواری وینیل قابل شستشو اکستریم والز

کاغذ دیواری وینیلانواع سبک و طرح های گوناگون کاغذ دیواری وینیل را از اکستریم والز بیابید.

 

patina desktop

 

 

 

انواع کاغذ دیواری وینیل

  1. کاغذ دیواری جامد وینیل

کاغذ دیواری جامد وینیل از وینیل سخت جامد ساخته شده است. این نوع کاغذ دیواری قابل شستشو، بین اکثر مردم طرفداران زیادی داشته و در برابر خراش و پارگی مقاوم است و می‌توان آن را با آب شستشو داده و تمیز کرد. این محصول نیز برای اتاق کودک، آشپزخانه و حمام مناسب است. کاغذ دیواری جامد وینیل از مقاوم‌ترین انواع کاغذ دیواری‌های وینیل است که نصب و شستشوی آن به راحتی انجام می‌شود.

 

کاغذ دیواری وینیل
کاغذ دیواری وینیل متناسب با تمامی فضاهای داخلی
  1. کاغذ دیواری وینیل پارچه‌ای

کاغذ دیواری وینیل پشت پارچه، از یک پایه پارچه ضخیم تشکیل شده است که به جای کاغذ استفاده می‌شود. پایه پارچه‌ای برای اتاق‌هایی با رفت و آمد زیاد مناسب است. کاغذ دیواری وینیل پارچه‌ای در دو گروه کاغذ دیواری وینیل با پشتی پارچه سبک و کاغذ دیواری وینیل دارای پشتی پارچه متوسط ​​تا سنگین، دسته‌ بندی می‌شود. از این نوع کاغذ دیواری، اغلب در فضاهای تجاری استفاده می‌شود، زیرا می‌تواند ضربه‌هایی که به آن وارد می‌شود را تحمل کرده و آسیبی نبیند. با این حال بسیاری از افراد در خانه‌های خود، بخاطر دوام بالای آن‌ها، از کاغذ دیواری پارچه‌ای استفاده می‌کنند.

کاغذ دیواری وینیل

3. کاغذ دیواری وینیل پشت برچسب‌دار

کاغذ دیواری‌های پشت برچسب‌دار مقاومتی بسیار مطلبوب در برابر رطوبت دارند نصب این‌گونه از کاغذ دیواری‌ها به مهارت و تخصص زیادی نیاز ندارد. این نوع از کاغذ دیواری‌ها در برابر تغییرات دما‌ی محیط نیز به خوبی مقاومت می‌کنند، پس برای شهرهای ساحلی و مناطق شرجی نیز گزینه‌‌ای مناسب هستند.

کاغذ دیواری وینیل

کاغذ دیواری وینیل

مزیت های استفاده از کاغذ دیواری وینیل (PVC)

  • نصب آسان:

 از آن‌جا که کاغذ دیواری‌ وینیل، ضد آب بوده و از جنس پی وی سی ساخته می‌شود، به راحتی روی دیوار چسبانده شده و نصب بسیار آسان و ساده‌ای دارند؛ به طور معمول کاغذ دیواری پی وی سی کمی ضخیم‌تر از سایر کاغذ دیواری‌ها بوده و همین امر سبب نصب آسان و عدم تشکیل حباب و برآمدگی در زیر آن‌‌ها می‌شود.

 

 

 

 

کاغذ دیواری وینیل
نصب سریع و آسان کاغذ دیواری اکستریم والز
  • مقاومت بالا

همانطور که گفته شد کاغذ دیواری‌ پی وی سی(PVC) با داشتن لایه‌ای محافظتی از جنس وینیل، مقاومت بسیار بالایی را در برابر هرگونه آسیب و صدمه داشته و در نتیجه عمر طولانی‌تری نسبت به کاغذ دیواری‌های دیگر دارد و از این جهت استفاده از آن‌ها به شما در صرفه جویی هزینه‌هایتان برای کاغذ دیواری کمک خواهد کرد.

کاغذ دیواری وینیل
کاغذ دیواری بادوام اکستریم والز با طولی عمری بالغ بر 10 سال
  • قابل شستشو و ضد آب

کاغذ دیواری پی وی سی، قابل شستشو بوده و به آسانی از گرد و غبار و کثیفی‌ها پاک و تمیز می‌شود. به طور معمول اکثر کاغذ دیواری‌های پی وی سی ضد آب و رطوبت بوده و دارای مزایایی همچون ضد آسیب دیدگی و خط و خراش، ضد حریق و بسیار بادوام است.

کاغذ دیواری وینیل
تمامی کاغذ دیواری های اکستریم والز از جنس وینیل (PVC) و قابل شستشو هستند.
  • قیمت ارزان و مقرون به صرفه

قیمت کاغذ دیواری پی وی سی ارزان و مقرون به صرفه بوده و به همین سبب این نوع از کاغذ دیواری‌ها جایگزین بسیار مناسبی به جای رنگ در خانه‌های شما می‌باشند.

  • تنوع فراوان در طرح و رنگ

از دیگر مزایای کاغذ دیواری وینیل PVC می‌توان به تنوع فراوان آن در طرح و رنگ‌های گوناگون اشاره کرد.

کاغذ دیواری وینیل
با کیفیت ترین کاغذ دیواری ها را با قیمتی مناسب از اکستریم والز بخواهید
کاغذ دیواری وینیل
کاغذ دیواری اکستریم والز با تنوع فراوان در سبک، طرح و رنگ‌بندی
  • ضد کپک و قارچ 

کاغذ دیواری‌ قابل شستشوی پی وی سی همچنین ضد کپک بوده و عایق بسیار مناسبی در برابر صدا است.

کاغذ دیواری وینیل

  • بدون پارگی و آسیب دیدگی:

کاغذ دیواری ضد آب وینیل دارای لایه ای است که به سختی دچار پارگی می‌شود.

کاغذ دیواری وینیل
کاغذ دیواری وینیل اکستریم والز مقاوم در برابر پارگی و آسیب دیدگی

 

معایب استفاده از کاغذ دیواری وینیل (PVC)

با وجود مزیت‌های فراوان کاغذ دیواری وینیل یا پی وی سی، این کاغذ دیواری دارای معایبی نیز می‌باشد.

  • ماده‌ی پی وی سی، ماده‌ای سمی است که در ساختار آن عمدتا از رزین پلی وینیل کلراید و پلیمرهای مولکولی استفاده شده است.
  • این کاغذ دیواری‌ها همچنین دارای مقدار بسیار زیادی مواد نرم کننده بوده که این مواد توانایی عبور از غشای مخاطی یا پوست انسان به درون بدن را دارند و ممکن است استفاده از آن‌ها مشکلاتی را برای سلامتی و همچنین محیط زیست در پی داشته باشد.

اما نگران نباشید، چرا که خبر خوب اینجاست که کمپانی اکستریم والز، از ماده نرم کننده  دیگری که در اسباب بازی‌ها و محصولات کودکان نیز استفاده شده و هیچ ضرری برای بدن ندارند، در ساخت کاغذ دیواری‌های پی وی سی خود استفاده می‌کند. خوشبختانه امروزه، تعدادی از شرکت‌‍‌های کاغذ دیواری، کاغذ دیواری پی وی سی را از موادی تولید می‌کنند که بدون بو و ایمن برای کودکان است.

کاغذ دیواری وینیل
کاغذ دیواری وینیل بدون ضرر اکستریم والز

بهترین نوع کاغذ دیواری قابل شستشوی موجود در بازار

به طور معمول کاغذ دیواری‌هایی با روکش محافظتی وینیل، نسبت به سایر دیوارپوش‌ها از مقاومت و ماندگاری بسیار بالاتری برخوردارند. این نوع کاغذ دیواری ضد آب بوده و در برابر رطوبت مقاوم است، به علاوه دارای پایداری بیشتری نسبت سایر جنس‌های کاغذ دیواری همچون نانوون  و کاغذی می‌باشد. کاغذ دیواری وینیل همچنین، در برابر آسیب‌هایی همچون خط و خراش، لکه‌ها، آلودگی‌ها، کثیفی‌ها و… بادوام بوده و تنها با استفاده از یک دستمال مرطوب به حالت اولیه خود بازمی‌گردد.

تشخیص قابلیت شستشو کاغذ دیواری

برای اطمینان حاصل کردن از قابلیت شستشوی یک کاغذ دیواری، لیبل روی رول کاغذ دیواری انتخابی‌تان را بررسی کنید؛

  • اگر روی لیبل ، نماد یک خط موج دار نقش بسته بود، این کاغذ دیواری تنها با یک اسفنج خشک و به آرامی و ملایمت تمیز می‌شود. به طور معمول این نوع کاغذ دیواری برای فضاهایی که مستعد رطوبت زیاد هستند، انتخاب مناسبی نمی‌باشد.
  • اگر روی لیبل کاغذ دیواری، نماد دو خط موج دار بود، این علامت نشان دهنده‌ی مقاومت متوسط این کاغذ دیواری در برابر آب و رطوبت است. این مدل کاغذ دیواری را می‌توان با استفاده از یک دستمال مرطوب و در صورت لزوم با پاک کننده‌ها و شوینده‌های ملایم، پاک و تمیز کرد.
  • کاغذ دیواری هایی با نماد سه خط موج دار از مقاومت و پایداری بالایی در برابر آب و رطوبت برخوردارند و این علامت نشان دهنده‌ی قابلیت شستشوی این کاغذ دیواری است. این مدل کاغذ دیواری قابل نصب و اجرا در تمامی فضاهای داخلی حتی فضاهایی با رطوبت زیاد است.
  • کاغذ دیواری هایی که روی لیبل آن‌ها، نماد یک فرچه بر روی یک خط موج دار وجود دارد، با یک پاک کننده ملایم و فرچه تمیز می‌شوند.

22

 

یک کاغذ دیواری قابل شستشو چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • کاغذ دیواری قابل شستشو ماندگاری و طول عمر بالایی (بالغ بر ده سال) دارد و تا سالیان سال همچون روز اول روی دیوارهای خانه شما به همان جذابیت و زیبایی باقی می‌ماند و برای تمامی مناطق سردسیر، گرمسیر و حتی مناطق شرجی قابل استفاده است.
  • مراقبت و نگهداری از کاغذ دیواری قابل شستشو بسیار ساده است؛ این کاغذ دیواری به آسانی از کثیفی‌ها، چربی‌ها و لکه‌های گوناگون پاک و تمیز می‌شود.
  • یک کاغذ دیواری قابل شستشو نصب بسیار ساده‌ای داشته و زمان زیادی را از شما صرف نمی‌کند؛ به همین جهت یکی از بهترین پیشنهادات برای تغییر دکوراسیون یک فضا در کمترین زمان ممکن می‌باشد.
  • کاغذ دیواری قابل شستشو در برابر خراشیدگی و آسیب‌های فیزیکی نیز مقاوم است و به سادگی ظاهر خود را از دست نمی‌دهد. کاغذ دیواری قابل شستشو همچنین، مقاوم در برابر حرارت، آتش سوزی و الکتریسیته می‌باشد.

نکات طلایی برای تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شستشو

به منظور افزایش طول عمر و حفظ زیبایی و جذابیت ظاهری کاغذ دیواری‌تان تا سال‌های طولانی، میبایست به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  1. حتما قبل از تمیز کردن کاغذ دیواری، گرد و غبار روی آن را با استفاده از یک دستمال مرطوب نم دار بگیرید و سپس با استفاده از یک دستمال خشک، سطح آن را خشک کنید. اگر پیش از شستشو و تمیزکردن کاغذ دیواری‌هایتان، آن‌ها را گردگیری نکنید، با شستشوی آن‌ها گرد و غبارها به درون رنگ و بافت کاغذ دیواری نفوذ کرده و بدتر کثیف می‌شوند.

 

  1. به هیچ عنوان از مواد شوینده قوی، همچون سفید کننده‌هایی مثل وایتکس یا شوینده‌های اسیدی برای تمیز کردن کاغذ دیواری استفاده نکنید؛ چرا که ممکن است به بافت کاغذ دیواری شما آسیب وارد کرده و طول عمر آن را بکاهند.

 

  1. توجه داشته باشید که برای تمیز کردن کاغذ دیواری، از پارچه‌های میکروفیبر نرم و اسفنج‌های نرم استفاده کنید. استفاده از پارچه‌های زبر، اسکاچ‌های زبر، سیم ظرفشویی و… برای پاکسازی و نظافت کاغذ دیواری، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

 

  1. برای تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شستشو، بهتر است از آب ولرم (نه سرد نه گرم) استفاده کنید.

 

  1. توجه داشته باشید که کاغذ دیواری قابل شستشو را به این جهت که ضد آب است، نباید در معرض مستقیم آب و شلنگ آب قرار داد، یک دستمال خیس نم دار شده با آب برای پاک کردن آن‌ها کفایت می‌کند. پس شستشو به هیچ وجه به معنای رساندن جریان مستقیم آب به کاغذ دیواری نیست.

کاغذ دیواری وینیل بهترین انتخاب برای فضاهای مرطوب

فضاهایی مانند حمام یا آشپزخانه که اغلب در معرض رطوبت هستند باید با دیوارپوش‌هایی قابل شستشو که قابلیت تمیز کاری آسانی دارند، پوشانده شوند؛ از این رو کاغذ دیواری وینیل بهترین یشنهاد برای چنین فضاهایی محسوب می‌شود. پوشش وینیل از کاغذ دیواری پی وی سی در برابر آب و رطوبت محافظت می‌کند؛ با این وجود شما باید تا حد امکان کاغذ دیواری‌هایتان را خشک نگه دارید.

کاغذ دیواری وینیل را می‌توانید برای مناطق و شهرهای شرجی و مرطوب نیز با خیال راحت استفاده کنید. کاغذ دیواری وینیل در برابر آب مقاوم است و به راحتی می‌توان با آب آن را پاک کرد. اما نباید به‌گونه‌ای باشد که آب به کاغذ دیواری نفوذ کند، چرا که می‌تواند منجر به کپک زدن شود.

کاغذ دیواری وینیل

444

 

 

قیمت کاغذ دیواری قابل شستشو

یکی از عوامل اثرگذار بر قیمت کاغذ دیواری جنس آن است. کاغذ دیواری‌های قابل شستشو با وجود مقاومتی که در برابر آب و خراشیده شدن دارند و همچنین تنوع بالا در طرح و رنگ، با قیمت مناسب در بازار عرضه می‌شود. داشتن قدرت خرید چنین محصولی با این ویژگی‌ها آن را محبوب بسیاری از خانواده‌ها کرده است. تمامی کاغذ دیواری‌های نسل جدید اکستریم والز، قابل شستشو هستند و با قیمت مناسب در تمامی نمایندگی‌های سراسر ایران عرضه می‌گردد.

33

 

سخن پایانی؛ ارتباط با کاغذ دیواری اکستریم والز

در مجموع می‌توان گفت که کاغذ دیواری پی وی سی در مقایسه با سایر کاغذ دیواری‌های موجود در بازار، دارای بیشترین مزیت‌ها و کمترین معایب است که همین امر آن را در بین مصرف کنندگان محبوب کرده است. شما می‌توانید بسته به سلیقه و سبک مد نظرتان، کاغذ دیواری مورد علاقه‌ی خود را از میان انبوهی از کاغذ دیواری‌های وینیل پی وی سی شرکت اکستریم والز پیدا کنید؛ جهت مشاهده، انتخاب و خریداری کاغذ دیواری‌های PVC  اکستریم والز به فروشگاه‌های معتبر کاغذ دیواری و دکوراسیون داخلی سراسر کشور مراجعه کرده و یا با شماره‌ی 02192001955 تماس بگیرید.

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *