انواع کاغذ دیواری

در سال های اخیر، بیشتر افراد به مدرن بودن و جذابیت دکوراسیون منزل خود اهمیت زیادی می دهند؛ به همین دلیل، دیزاینر ها با استفاده از ایده های جدید و خلاقانه، دکوراسیون داخلی منزل را دیزاین و طراحی می کنند. استفاده از کاغذ دیواری به جای رنگ، یکی از ایده های کاربردی و مدرنی است که به تازگی مورد استقبال بیشتر افراد قرار گرفته است. کاغذ دیواری ها از نظر جنس، سبک، طرح و رنگ تنوع بسیار بالایی دارند؛ به همین دلیل می توانید بر اساس سلیقه خود بهترین مدل کاغذ دیواری را برای منزلتان انتخاب کنید. در ادامه این مطلب از اکستریم والز با انواع کاغذ دیواری و همه نکات مربوط به آن آشنا شوید.

انواع کاغذ دیواری از نظر جنس و متریال

اگر قصد دارید در منزل یا محل کارتان کاغذ دیواری نصب کنید، بهتر است در ابتدا با جنس انواع کاغذ دیواری آشنا شده و باکیفیت ترین مدل را برای نصب انتخاب کنید. در ادامه انواع کاغذ دیواری را از نظر جنس و متریال مورد بررسی قرار می دهیم.

کاغذ دیواری وینیل (PVC)

کاغذ دیواری هایی که از جنس وینیل (PVC) هستند، از پرطرفدارترین و معروف ترین کاغذ دیواری ها به شمار می روند. کمپانی اکستریم والز انواع کاغذ دیواری های وینیل پی وی سی را در طرح ها و سبک های متنوع و جذابی به بازار عرضه می کند. از مهم ترین مزایای کاغذ دیواری وینیل (PVC) به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • این کاغذ دیواری ها قابل شست و شو بوده و توسط دستمال مرطوب تمیز می شوند.
  • نسبتا مقرون به صرفه
  • نصب آسان و بی دردسر
  • کیفیت و مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت و گرد و غبار
  • به دلیل استقامت بالا، یک انتخاب ایده آل برای اتاق کودک، حمام و حتی آشپزخانه می‌باشد.
  • عدم جذب دوده و گرد و غبار
  • امکان نصب در همه فضاها
  • تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ

آشنایی با انواع کاغذ دیواریکاغذ دیواری پی وی سی در برابر آب و خراشیدگی از مقاومت بالایی برخوردار است.

کاغذ دیواری کاغذی

یکی از ارزان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین انواع دیوارپوش‌ها، کاغذ دیواری کاغذی است؛ که جنس آن نازک بوده و بین یک تا دو سال عمر می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع کاغذ دیواری، نصب و جداسازی آسان آن ها است. این نوع کاغذ دیواری، از قابلیت شستشو برخوردار نبوده و به دلیل نازک بودن‌ به آسانی خراشیده و پاره می شوند. بنابراین اگر می خواهید طول عمر آن ها بیشتر شود، باید در نگهداری آن ها دقت زیادی داشته باشید.

آشنایی با انواع کاغذ دیواریکاغذ دیواری کاغذی، در مناطق مرطوب از مقاومت پایینی برخوردار است.

کاغذ دیواری نانوون (non-woven)

کاغذ دیواری های نانوون از مواد کاملا طبیعی مثل الیاف نساجی، فیبر سلولوزی و آکرولیک ساخته می شوند. در دهه 1990، کاغذ دیواری نانوون، بازار و قلب مشتریان را به سرعت به خود جذب کرد. چراکه، نانوون، از نظر ابعادی پایدار است و سایش سختی دارد، و استفاده از آن نیز بسیار آسان است. ولی در مقابل؛ عایق حرارتی نیست، سبب جذب دوده و گرد غبار می‌گردد و از قابلیت شستشو نیز برخوردار نمی‌باشد. به همین علت محبوبیت آن به مرور کاهش پیدا کرد و فروش آن به سرعت سقوط نمود.  اصلی ترین مزایای این کاغذ دیواری شامل موارد زیر می شوند:

  • این کاغذ دیواری قابلیت تنفس پذیری داشته و رطوبت به هیچ عنوان در آن باقی نمی ماند.
  • مقاومت و کیفیت بسیار بالا
  • دارای خاصیت ضد آلرژی و ضد حساسیت
  • مناسب برای فضاهای مختلف به خصوص حمام و سرویس بهداشتی

آشنایی با انواع کاغذ دیواریاین نوع کاغذ دیواری، از ترکیب کاغذ و الیاف پارچه‌ای تشکیل شده است و فاقد PVC است.

کاغذ دیواری پارچه‌ای

دیوارپوش پارچه ای نیز به عنوان یکی از کاغذ دیواری های زیبا و جذاب شناخته شده و از الیاف طبیعی و نخ های مصنوعی ساخته می شوند. این کاغذ دیواری ها را می توانید با لایه رویی ابریشمی، کتان یا نمد تهیه کنید. لازم به ذکر است که مقاومت این کاغذ دیواری در برابر رطوبت کم بوده و آلودگی و لکه نیز به راحتی از سطح آن تمیز نمی شوند. اما کاغذ دیواری پارچه ای مزایای زیادی نیز دارد؛ این مزایا عبارتند از:

  • دارای قابلیت تنفس پذیری
  • عدم ایجاد حساسیت و آلرژی
  • عایقی مناسب برای صدا و حرارت

آشنایی با انواع کاغذ دیواریکاغذ دیواری پارچه‌ای از مقاومت بالایی در برابر خراش و ساییدگی برخوردار است.

کاغذ دیواری منسوج نبافته؛ متریالی مناسب برای مستأجرین!

بر روی پشت کاغذ دیواری از جنس منسوج نبافته حالت چسبندگی ایجاد شده که باعث نصب آسانش می‌شود. از طرفی برداشتن این نوع کاغذ دیواری نیز دردسر زیادی ندارد. به همین دلیل بسیار مناسب افرادی است که در منزل اجاره‌ای زندگی می‌کنند تا بتوانند هنگام اسباب‌کشی کاغذ دیواری را نیز با خود ببرند.

 

انواع کاغذ دیواری از نظر سبک

استفاده از کاغذ دیواری با سبک مناسب در فضای منزل یا محل کار، یکی از مهم ترین نکاتی است که هنگام انتخاب کاغذ دیواری باید به آن توجه کنید. کاغذ دیواری ها از نظر سبک به گروه های مختلفی تقسیم می شوند؛ که از اصلی ترین آن ها به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • سبک مدرن

به تازگی بیشتر افراد ترجیح می دهند از سبک مدرن در دکوراسیون منزل خود استفاده کنند؛ به همین دلیل کاغذ دیواری مدرن نسبت به سایر سبک ها طرفدارن بیشتری را به خود اختصاص داده است. بر همین اساس، برند اکستریم والز نیز کاغذ دیواری های با سبک مدرن را در طرح ها و رنگ های بسیار متنوع و جذابی به بازار عرضه می کند؛ که پاسخگوی همه سلیقه ها هستند. بیشتر کاغذ دیواری هایی که سبک مدرن دارند، طراحی ساده ای داشته و دکوراسیونی جذاب و چشم نواز را در منزل شما ایجاد می کنند.

آشنایی با انواع کاغذ دیواری

 

patina desktop

 

  • سبک کلاسیک

سبک کلاسیک را به عنوان یکی دیگر از سبک های پرطرفدار در دکوراسیون داخلی منزل می توان نام برد. این سبک، شکوه و زیبایی خاصی داشته و به همین دلیل کاغذ دیواری های متناسب با آن نیز از همین سبک و سیاق پیروی می کنند. اکستریم والز انواع کاغذ دیواری های کلاسیک را در طرح های متنوع مثل داماسک، گلدار، راه راه و … عرضه می کند.

آشنایی با انواع کاغذ دیواریبا کاغذ دیواری کلاسیک، تنوع، زیبایی و فضایی لوکس را به دکوراسیون داخلی خود ببخشید.

  • سبک پست مدرن

یکی از خاص ترین و جذاب ترین سبک های کاغذ دیواری، سبک پست مدرن است. پست مدرن، تلفیقی جذاب از سبک کلاسیک و مدرن بوده و در آن نقوش سبک کلاسیک، حس و حالی جدید و مدرن به خود گرفته اند. برند اکستریم والز برای این سبک نیز محصولات جذاب و متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد؛ تا با هر سلیقه ای بتوانید کاغذ دیواری پست مدرن مورد نظرتان را تهیه کنید.

 

  • سبک لاکچری

کاغذ دیواری لاکچری همانطور که از نامش پیداست، فضایی لوکس، خاص و جذاب را در منزل شما ایجاد می کند. این کاغذ دیواری ها در رنگ های اشرافی مثل سبز درباری و یشمی، طلایی، نقره ای و … در بازار وجود دارند. بهتر است این سبک کاغذ دیواری را نیز مانند سایر سبک ها در دکوراسیون متناسب با آن استفاده کنید.

 

  • سبک نئو کلاسیک

سبک کاغذ دیواری نئو کلاسیک، از سبک معماری دوره های تاریخی الهام گرفته شده و با طراحی خاص و جذابی که دارد، فضایی لوکس و آرامش بخش را در منزل شما ایجاد می کند. این سبک کاغذ دیواری نیز مانند پست مدرن تلفیقی از کلاسیک و مدرن است. اکستریم والز جذاب ترین طرح های کاغذ دیواری نئو کلاسیک را در رنگ های متنوعی مثل کرم، سفید، طلایی و … به بازار عرضه کرده است.

انواع طرح کاغذ دیواری 

یکی از مزیت‌های ویژه کاغذ دیواری؛ گستردگی طرح و رنگ آن است، که در دسته بندی‌های متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود دست شما در انتخاب طرح نهایی کاملا باز باشد. در ادامه شما را با محبوب‌ترین دسته‌بندی طرح‌های کاغذ دیواری آشنا خواهیم نمود.

کاغذ دیواری طرح داماسک

یکی از پرطرفدارترین انواع طرح‌های کاغذدیواری، که قدمت چند صد ساله در دکوراسیون داخلی دارد، طرح زیبای داماسک است که در دسته سبک کلاسیک قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید فضایی لوکس با ظرافت بالا را در خانه خود ایجاد کنید، کاغذ دیواری داماسک ایده آل است.

آشنایی با انواع کاغذ دیواریطرح داماسک، یکی از محبوب‌ترین طرح‌های کاغذ دیواری با سبک کلاسیک است.

حس وقار و اصالت طرح‌های داماسک می‌تواند شکوه و عظمت دوران کلاسیک را برای فضاهای داخلی به ارمغان بیاورد. این کاغذ دیواری مجلل که پس‌زمینه‌ای چشمگیر در دکوراسیون داخلی شما ایجاد می‌کند، حاوی تزئینات نفیس است که از زندگی اشرافی ویکتوریایی صحبت می‌کند و با مبلمان و اثاثیه آنتیک و معاصر کاملاً جور می‌شود.

 کاغذ دیواری طرح گلدار 

کاغذ دیواری طرح گلدار به عنوان یکی از پرطرفدارترین طرح های کاغذ دیواری شناخته می شود. این طرح زیبا که از طبیعت الهام گرفته شده است، فضایی دلنشین و آرامش بخش را در منزل شما ایجاد می کند. بهتر است کاغذ دیواری گلدار را برای همه فضاها استفاده نکنید؛ و تنها دیوار شاخص و اصلی را با این طرح بپوشانید.

دیدن گل در طول روز در فضای اطراف، حس سر زندگی به ما می‌بخشد. از این‌ رو از دهه 60 تا به امروز، شاهد انواع کاغذ دیواری گلدار در عرصه دکوراسیون داخلی هستیم. مدرن، پست مدرن، سنتی یا کلاسیک، برای هر فضا و در هر رنگی، یک طرح گلدار وجود دارد. کاغذ دیواری‌های گلدار بهترین ایده برای تزیین اتاق خواب، فضای نشیمن، سالن پذیرایی هستند.

آشنایی با انواع کاغذ دیواریکاغذ دیواری گلدار کد ۷۰۵۶، محصولی از ابر آلبوم پلوتونیوم جلوه‌ای از فصل بهار را به فضای شما می‌بخشد.

کاغذ دیواری طرح ساده

کاغذ دیواری های ساده همیشه ترند بوده و هیچ وقت از مد نمی افتند. از کاغذ دیواری طرح ساده با رنگ روشن می توانید در فضاهای مختلفی مثل پشت تلویزیون، یا دیوارهای غیر شاخص در پذیرایی یا اتاق خواب استفاده کنید. کاغذ دیواری ساده در همه دکوراسیون ها مثل کلاسیک و مدرن قابل استفاده است؛ مثلا اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید، می توانید طرح ساده را با طرح‌هایی مثل داماسک، گلدار و… را ترکیب کرده و در طراحی منزل‌تان معجزه ایجاد کنید. حتی اگر به کاغذ دیواری علاقه‌مند نیستید، می‌توانید با انتخاب یک طرح کاملا ساده، دیوارهای منزل‌تان را تازه کنید و از دردسرهای رنگ کردن خلاص شوید.

آشنایی با انواع کاغذ دیواریکاغذ دیواری ساده، برای هر نوع دکوراسیون با هر نوع سبکی، دلنشین و عامه پسند است.

کاغذ دیواری طرح سه بعدی

پوشش دیوارها با کاغذ دیواری سه بعدی، در واقع یک روش فوق العاده تاثیرگذار برای بهبود ظاهر دکوراسیون منزل‌تان است. آنها را می‌توان بر روی دیوارهای اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه و حمام و مکان‌های دیگر استفاده نمایید. مهم‌ترین مزیت استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی، افزایش بعد و بزرگ نشان دادن فضاهای کوچک است.

آشنایی با انواع کاغذ دیواریطرح سه بعدی با طرح و نقش‌های خاص، سبب بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌شود.

کاغذ دیواری طرح انتزاعی

طرح انتزاعی نیز یکی از طرح های خاص و جذابی است که می توانید در بخش های مختلف منزل خود به کار ببرید. کاغذ دیواری انتزاعی در دسته کاغذ دیواری های مدرن قرار گرفته و با طرح جذابی که دارد، فضای خانه شما را کاملا شیک و متفاوت می کند. می‌توانید با انتخاب طرح‌های انتزاعی، عمق و ماجراجویی را به فضای خانه‌تان بیافزایید.

آشنایی با انواع کاغذ دیواریکاغذ دیواری انتزاعی از آلبوم اتم، بسیار چشم‌نواز و فریبنده است.

شما می‌توانید یک اتاق نشیمن روشن و زیبا، یک اتاق خواب با پوششی سیاه و سفید یا یک آشپزخانه با تم الهام گرفته از گل ایجاد کنید. هر ظاهری که برای طراحی داخلی خود مدنظر داشته باشید، یک کاغذ دیواری انتزاعی رنگارنگ برای همراهی با آن وجود خواهد داشت. انتزاعی، یکی از انواع طرح‌های کاغذ دیواری مدرن است، که شکوه و جذابیت خاصی به فضای اطراف می‌بخشد.

کاغذ دیواری طرح پتینه

طرح پتینه علاوه بر کاغذ دیواری، در صنعت کابینت سازی و صنایع مختلف چوب نیز بسیار مورداستفاده قرار گرفته و طرفداران خاص خود را دارد. کاغذ دیواری های پتینه نیز به عنوان یکی از پرطرفدارترین کاغذ دیواری های مدرن شناخته می شوند، که طرح و رنگ های بسیار متنوع و جذابی را به خود اختصاص داده اند.

کاغذ دیواری پتینه در هر محیطی قابل استفاده بوده و  فضایی شیک و کاملا امروزی را در منزل شما ایجاد می کند. طرح پتینه با داشتن تنوع رنگی بسیار بالا قابلیت ست شدن با دکوراسیون‌های داخلی با هر پالت رنگی را دارد.

رنگ روشن کاغذ دیواری‌های طرح پتینه با انعکاس نور فضای داخلی شما را روشن‌تر می‌کند. نصب این طرح از کاغذ دیواری در دکوراسیون کلاسیک سبب می‌شود تا اکسسوری‌ها و تابلوها بیشتر به چشم آیند و در دکوراسیون مدرن رنگ روشن کاغذ دیواری پتینه فضای داخلی را گسترده‌تر از ابعاد واقعی آن نشان می‌دهد.

آشنایی با انواع کاغذ دیواریکاغذ دیواری پتینه مناسب برای هر فضا و سبکی در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری طرح درخت و درختچه

یکی از طرح‌های ترند کاغذ دیواری، طرح درخت و درختچه است. طرح کاغذ دیواری درخت و درختچه برگرفته از طبیعت است و با روح بخشیدن به فضای داخلی حس نشاط را در افراد زنده نگه می‌دارد. این طرح از کاغذ دیواری مناسب استفاده در هر فضای داخلی می‌باشد. نصب کاغذ دیواری درخت و درختچه در دیوار سالن پذیرایی و همچنین دیوار پشت تخت خواب، بسیار شگفت انگیز و اغوا کننده است. دیدن طرح درخت و درختچه‌ در کاغذ دیواری علاوه بر ایجاد نگرش مثبت سبب ایجاد انگیزه برای زندگی و حس شادی و رضایت در افراد می‌گردد و محیطی ایده‌آل برای زندگی و گذراندن اوقات خوش برای شما به ارمغان می‌آورد.

آشنایی با انواع کاغذ دیواریطرح درخت و درختچه، یکی از محبوب‌ترین طرح‌های کاغذ دیواری در سبک مدرن است.

آشنایی با انواع کاغذ دیواریکاغذ دیواری درخت و درختچه سوپر آلبوم راکتور 

کاغذ دیواری طرح راه راه

کاغذ دیواری طرح راه راه، در انواع مختلف نظیر راه راه عمودی، راه راه افقی، راه راه باریک و پهن و راه راه ترکیبی در بازار موجود است که بر حسب فضایی که قصد نصب کاغذ دیواری راه راه در آن را دارید؛ می‌توانید دست به انتخاب درست بزنید.

کاغذ دیواری راه راه افقی و عمودی بر روی دیوار با ایجاد توهم و خطای دید، توانایی این را دارند که دیوار را بلند‌تر و عریض‌تر از حالت واقعی‌اش نشان دهند. کاغذ دیواری راه راه باریک مناسب استفاده در هر فضایی بخصوص ورودی خانه می‌باشد و کاغذ دیواری راه راه ضخیم سبب می‌شود که فضای داخلی بیش از اندازه شلوغ به نظر نرسد. کاغذ دیواری‌های راه راه ترکیبی نیز با ترکیب المان‌های مختلف با خطوط راه راه، طرحی نو از کاغذ دیواری را بر روی دیوار به نمایش می‌گذارد.

 

آشنایی با انواع کاغذ دیواریطرح راه راه عمودی معمولا ارتفاع اتاق را بلندتر نشان می‌دهد.

کاغذ دیواری آبرنگی

خرید کاغذ دیواری آبرنگی در سال‌های اخیر بین ایرانیان رواج زیادی پیدا کرده است. کاغذ دیواری آبرنگی به محیط خانه نشاط و شادابی می‌بخشد. هرچند بهتر است که برای تمامی دیوارها از کاغذ دیواری آبرنگی استفاده نکنید. از طرفی کاغذ آبرنگی بهترین انتخاب برای تزئین دیوار فضاهایی مثل مهد کودک و مدرسه است.

از کاغذ دیواری در چه فضاهایی می توانیم استفاده کنیم؟

اگر شما هم جزء طرفداران کاغذ دیواری هستید، احتمالا این سوال که در چه فضاهایی می توانید از کاغذ دیواری استفاده کنید، در ذهن شما مطرح شده است. به طور کلی از کاغذ دیواری در فضاهای زیر می توانید استفاده کنید:

  • سالن پذیرایی

سالن پذیرایی، مهم‌ترین قسمت هر خانه‌ای است. مکانی که دورهمی‌ها با اعضای خانواده و میهمانان در این فضا صورت می‌گیرد. به همین دلیل بهتر است سبک و طرح کاغذ دیواری را متناسب با سبک دکوراسیون پذیرایی انتخاب کنید. در واقع سالن پذیرایی باید علاوه بر داشتن ظاهری شکیل، حس صمیمیت را نیز در افراد القا کند. در دیزاین این فضا به وسیله‌ی کاغذ دیواری بهتر است سبک مبلمان و اکسسوری‌ها را در نظر بگیرید. بعد از آن می‌توانید کاغذ دیواری سالن پذیرایی خود را از میان دنیای متنوع کاغذ دیواری از نظر طرح و رنگ انتخاب کنید؛ و سبک رعایت شده در وسایل و چیدمان سالن پذیرایی خود را بر روی دیوارها نیز به نمایش بگذارید.

آشنایی با انواع کاغذ دیواریانتخاب طرح کاغذ دیواری برای سالن پذیرایی، بستگی به سبک دکوراسیون دارد.

  • اتاق نشیمن

یکی از تاثیرگذارترین و ساده‌ترین روش‌ها برای تغییر اتاق نشیمن، کاغذ دیواری است، چه بخواهید با استفاده از رنگ‌های خنثی و ملایم، حال و هوای آرام‌بخشی به فضا ببخشید و یا از رنگ و الگوی پرانرژی و گرم استفاده کنید، دست شما برای انتخاب هر نوع طرح و رنگی باز است. هنگام انتخاب کاغذ دیواری، اندازه اتاق نشیمن را در نظر بگیرید. الگوهای کوچک‌تر در فضاهای کوچک‌تر به خوبی کار می‌کنند و نقش و طرح‌های بزرگ‌تر برای فضای با متراژ بزرگ‌تر گزینه ایده آلی هستند.

برای اینکه اتاق‌های نشیمن بزرگ‌تر را صمیمی‌تر جلوه دهید، رنگ‌های تیره‌تر و دراماتیک‌تر مانند بنفش یا سورمه‌ای را انتخاب کنید، یا برای یک سالن استراحت جمع ‌و جور، انواع کاغذ دیواری سه بعدی و رنگ‌های روشن‌تر مانند خاکستری باعث ایجاد فضایی با بعد عمیق‌تر می‌شود. نکته مهم این است که به سبک خانه خود نیز فکر کنید، زیرا این بر روی طراحی کاغذ دیواری اتاق نشیمن شما تأثیر می‌گذارد. از ترکیب الگوهای مختلف نترسید. طرح‌های کلاسیک مانند راه راه یا گلدار را با سبک‌های عجیب و غریب مانند ایکات و گلیم مخلوط کنید.

آشنایی با انواع کاغذ دیواریاتاق نشیمن، یکی از فضاهایی است که از الویت بالایی برخوردار است، لذا در طرح و رنگ آن دقت نمایید.

  •  اتاق خواب 

استفاده از کاغذ دیواری اتاق خواب وسیله‌ای برای بیان حس و هوای درونی است و می‌تواند به عنوان پنجره‌ای به زندگی خصوصی افراد باشد. اتاق خواب یک مکان منحصر به فرد است، جایی که شخص می‌تواند به طور کامل سلیقه خود را از طریق رنگ‌ها و الگوهایی که استفاده می‌کند، نشان دهد. کاغذ دیواری اتاق خواب می‌تواند انرژی را به اتاق بیاورد یا حس آرامش را القا کند. دیوارهای روشن و رنگارنگ نشانگر حال و هوای سرگرم کننده، پرانرژی و بیرونی هستند، در حالی که کاغذ دیواری‌های اتاق خواب یکنواخت نشان دهنده انرژی جدی‌تر یا متمرکزتر هستند.

از انواع کاغذ دیواری‌های سه بعدی طرح طبیعت گرفته تا گل‌های صورتی ظریفی که سبب آرامش خاطر کودکان می‌شوند، مطمئناً ایده کاغذ دیواری اتاق خواب را در میان هزاران طرح پیدا خواهید کرد که مطابق با سبک داخلی و سلیقه شخصی شما باشد.

آشنایی با انواع کاغذ دیواریبا انتخاب صحیح کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب، فضایی آرامش‌بخش را تجربه کنید.

  • پشت تلویزیون

استفاده از کاغذ دیواری یکی از بهترین روش ها برای دیزاین دیوار پشت تلویزیون محسوب می شود. در انتخاب کاغذ دیواری پشت تلویزیون بهتر است سراغ طرح های ساده بروید تا در حین تماشای تلویزیون حواس شما پرت نشود. در واقع استفاده از کاغذ دیواری‌ با طرح‌های بسیار درشت و رنگ‌های جیغ مناسب برای این فضا نمی‌باشد و بهتر است از این طرح‌ها برای دیزاین دیوار‌های حاشیه‌ای تلویزیون استفاده کرد. از این رو طرح‌هایی نظیر ساده، پتینه، انتزاعی، راه راه، سنگ، آجر و هندسی از مناسب‌ترین طرح‌ها برای فضای پشت تلویزیون می‌باشند. کاغذ دیواری پشت تلویزیون با رنگ‌های روشن نظیر سفید، کرم، استخوانی و طوسی روشن علاوه بر روشن‌تر کردن، فضای داخلی را بزرگ‌‎تر از قبل نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید با استفاده از طرح‌های تیره فضایی سینمایی و شیک را برای تماشای فیلم و سریال‌های مورد علاقه‌ی خود ایجاد نمایید و لذت ببرید.

آشنایی با انواع کاغذ دیواریدر انتخاب طرح کاغذ دیواری پشت تلویزیون، حتما به سبک دکورتان توجه فرمایید.

  • آشپزخانه

شاید کمتر پیش آمده‌ باشد که به فکر تهیه کاغذ دیواری برای آشپزخانه خود افتاده‌ باشید. اما جالب است بدانید، نصب کاغذ دیواری مناسب در فضای آشپزخانه می‌تواند بسیار زیبا و جذاب باشد. کاغذ دیواری آشپزخانه را نیز بر اساس سبک دکوراسیون کلی فضا انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر کابینت های شما ساده و مینیمال است، از کاغذ دیواری های ساده و متناسب با همین سبک استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید برای جذاب تر شدن فضای آشپزخانه از کاغذ دیواری‌هایی با الگوهای شلوغ نیز استفاده کنید.

  • دفتر کار

در گذشته، دفاتر اداری اغلب کسل کننده و خاکستری یا استریل و سفید بودند. اما کسب‌ و کارها مدت‌هاست که به این واقعیت پی برده‌اند که طراحی اصولی دکوراسیون داخلی در افزایش بازدهی و انگیزه کارکنان تاثیرگذار است.

نمود احساسات بخشی از زندگی روزمره افراد در هر مکانی از جمله محل کار هستند و کاغذ دیواری مناسب می‌تواند تاثیرات قابل توجهی در برانگیزی احساسات فردی داشته باشد. رنگ‌ها، طرح ها، سبک‌ها، جلوه‌ها؛ همگی شور و شوق، خلق و خوی خوب و خلاقیت را به زندگی کاری می‌آورند؛ این موضوع صرف نظر از این است که محل کار در یک دفتر کار بزرگ، یک فضای کاری فردی، یک فضای کار مشترک یا یک دفتر کار خانگی باشد.

استفاده از کاغذ دیواری با سبک و طرح مدرن و امروزی، یکی از بهترین روش ها برای تزئین دفتر کار و محیط های اداری است. اکستریم والز کاغذ دیواری های ساده با رنگ های خنثی و جذابی را ارائه کرده است؛ که نصب آن ها در دفتر کارتان انرژی مثبت زیادی را به شما انتقال خواهند داد.

آشنایی با انواع کاغذ دیواریبهترین انتخاب برای فضاهای اداری، استفاده از طرح‌های ساده و مدرن است.

  • حمام و سرویس بهداشتی

کاغذ دیواری های اکستریم والز همگی از جنس وینیل پی وی سی بوده و مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت دارند؛ به همین دلیل می توانید به راحتی آن ها را در حمام و سرویس بهداشتی نصب کنید. بهتر است سبک و رنگ کاغذ دیواری که برای این فضاها انتخاب می کنید هم با سبک سایر عناصر در تناسب باشد.

 

انواع رنگ کاغذ دیواری

کاغذ دیواری طوسی

رنگ طوسی جز رنگ‌های خنثی محسوب می‌شود و مناسب دکوراسیون مدرن است. از ویژگی‌های بارز این رنگ به سهولت ست شدن با چیدمان و سایر وسایل منزل است. کاغذ دیواری طوسی، را به همراه مبلمان چرمی و براق، فلزی، چستر و یا شزلون می‌توانید استفاده کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

کاغذ دیواری سفید

کاغذ دیواری با رنگ سفید از رنگ‌هایی است که توانایی ست شدن با هر رنگ از دکوراسیون داخلی را دارد. به همین منظور مناسب هر نوع سبکی است. استفاده از کاغذ دیواری سفید، به علت انعکاس نور، فضا را بزرگ‌تر از متراژ واقعی نشان می‌دهد.

تنوع در طرح و رنگ کاغذ دیواری

کاغذ دیواری طلایی

 از ویژگی‌های رنگ طلایی، پایداری و قدرت است. رنگ طلایی بهترین گزینه برای دکوراسیون در سبک‌های کلاسیک است. کاغذ دیواری با نقوش طلایی ابهت و جلوه‌ی خاصی به فضای داخلی شما می‌دهد. از کاغذ دیواری طلایی به همراه مبلمان استیل چوبی و سلطنتی و اکسسوری‌های برنزی می‌توانید استفاده کنید تا از فضای کلاسیک و لاکچری منزل‌تان، لذت ببرید.

اگر منزل شما دارای تم شرقی است، پیشنهاد می‌کنیم رنگ طلایی را بیشتر در دکوراسیون‌ داخلی آن به کار ببرید. کاغذ دیواری‌های دارای نقوش طلایی رنگ یا طرح‌هایی که با فرهنگ آسیای شرقی تناسب دارند، خیلی مناسب این‌گونه منازل هستند.

شستشوی کاغذ دیواری

کاغد دیواری های نسل جدید، قابل شستشو می‌باشد و همین ویژگی باعث برتری این کاغذ دیواری‌ها نسبت به دیگر کاغذ دیواری‌ها می‌شود. بسته به اینکه کاغذ دیواری شما از چه چیزی ساخته شده است، مراحل ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید برای حفظ ظاهر شگفت‌انگیز آن انجام دهید.

اگر کاغذ دیواری شما از نسل جدید کاغذ دیواری با روکش وینیل است، این را بدانید که این نوع کاغذ دیواری‌ها از انواع دیگر آن راحت‌تر تمیز می‌شوند. فقط کافی است آنها را با آب و صابون خیلی آرام پاک کنید. بله، همین! از بالا شروع کنید و به سمت پایین بروید. نیازی نیست خیلی محکم با دستمال بکشید. بهتر است به صورت دورانی دستمال خود را بر روی کاغذ دیواری خیلی آرام بکشید تا به همین راحتی کاغذ دیواری شما تمیز گردد. برای آشنایی کامل با مراحل شست و شو و پاکسازی کاغذ دیواری می‌توانید مقاله شستن کاغذ دیواری را مطالعه نمایید.

تنوع در طرح و رنگ کاغذ دیواری
کاغذ دیواری PVC،یکی از بهترین نوع کاغذ دیواری قابل شستشو و باکیفیت در بازار است.

نوع چسب کاغذ دیواری

چسب کاغذدیواری نیز دارای مدل‌های مختلفی است. از انواع آن می‌توان به چسب کاغذ دیواری با حلال آب با چسبندگی زیاد، چسب فوری و چسب چند منظوره اشاره کرد. که برحسب جنس کاغذدیواری که قصد نصب آن را دارید، از انواع مختلف آن می‌توانید استفاده کنید. میزان نسبت پودر استفاده شده و آب به عنوان حلال باتوجه به نوع کاغذدیواری تعیین می‌شود. البته چسب کاغذدیواری، به صورت مایع و آماده‌ی استفاده در بازار نیز با مارک‌های مختلف موجود است.

تنوع در طرح و رنگ کاغذ دیواری
چسب کاغذ دیواری معمولا به صورت پودری در بازار موجود است.

انواع کاغذ دیواری های موجود در ایران

به طور کلی، کاغذ دیواری‌های موجود در بازار ایران به دو دسته خارجی ساخت کشورهایی چون انگلستان، هلند، ترکیه، چین، کره جنوبی، ایتالیا، آلمان و لهستان و تولیدات داخل کشور تقسیم‌بندی می‌شود و داخلی‌ها در برخی موارد مثل کاغذ دیواری‌های ساده در کیفیت یا طرح، کم از خارجی‌ها ندارد. اما از آنجا که در گروهی از کاغذ دیواری‌های خارجی، طرح‌های خاص یا انواعی از فلزات زینتی استفاده می‌شود. هنوز تولیدات داخل در رقابت با آن موفق نبوده‌ است. بنابراین بهتر است هنگام انتخاب طرح به مساله داخلی یا خارجی بودن آنها خوب دقت کنید.

کلام آخر

حال که با انواع کاغذ دیواری از لحاظ جنس، طرح، سبک و کاربری آشنا شدید؛ پیشنهاد می‌شود که قبل از تصمیم گیری برای خرید کاغذ دیواری، میزان نوردهی و ابعاد فضا، همخوانی دکوراسیون از لحاظ رنگ و سبک را نیز در نظر بگیرید.

سوالات متداول

[/cz_title]

بهترین و بادوام ترین نوع کاغذ دیواری از نظر جنس کدام است؟

کاغذ دیواری وینیل، بهترین گزینه برای تمامی فضاها است. از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است و به راحتی تمیز و پاکسازی می‌شود.

[/cz_acc_child]
ارزان‌ترین نوع کاغذ دیواری کدام است و آیا دارای قابلیت شستشو می‌باشد؟

قیمت انواع کاغذ دیواری، به عوامل متعددی از جمله جنس و میزان مقاومت آن بستگی دارد. کاغذ دیواری کاغذی، نسبت به سایر کاغذ دیواری‌ها از قیمت نسبتا پایینی برخوردار است ولی نیاز به مراقبت بیشتری دارد. قابل شستشو نیز نمی باشد. از طرفی نباید از قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه کاغذ دیواری محبوب و بادوام وینیل نیز غافل شوید. برای اطلاع از آخرین قیمت‌ها می‌توانید به مراکز فروش کاغذ دیواری در تهران سری بزنید.

پرطرفدارترین سبک کاغذ دیواری در سال 1401 کدام نوع آن است؟

یکی از پرطرفدارترین سبک کاغذ دیواری در ایران به خصوص در کلان شهرهایی همچون تهران، تبریز و کرج، کاغذ دیواری سبک مدرن است که در سال 1401 بیشترین فروش را به خود اختصاص داده است. کاغذ دیواری‌های مدرن، جز انواع کاغذ دیواری جدید محسوب می‌شوند. همچنین نئوکلاسیک و پست مدرن نیز از سبک‌های محبوب این روزها می‌باشد.

[/cz_accordion]
به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *