لکه بری کاغذ دیواری

لکه بری از روی کاغذ دیواری می‌تواند بر نگهداری و طول عمر مدت‌دار کاغذ دیواری تاثیر بسزایی داشته باشد. یکی از اصول مهمی‌ که می‌تواند زیبایی و رنگ و روی کاغذ دیواری را مثل روز اول نگهدارد از بین بردن لکه‌های بر جای مانده بر روی کاغذ دیواری است.

لکه بری کاغذ دیواری را باید با کمک مواد شوینده متفاوتی انجام داد. در این متن از سایت اکستریم والز تلاش کرده‌ایم تا روش‌های مختلف از بین بردن لکه‌ها بر روی کاغذ دیواری را برای شما توضیح داده و مواد شوینده موثر برای از بین بردن آنها را توضیح دهیم.

 

لکه بری کاغذ دیواری

لکه‌ بری کاغذ دیواری، به روش‌های مختلفی قابل اجراست. برای آشنا شدن با روش‌های مختلف لکه‌گیری کاغذ دیواری باید موارد زیر را در نظر گرفت.

لکه بری کاغذ دیواری
فرآیند لکه‌گیری کاغذ دیواری با یک دستمال مرطوب یا یک اسفنج نم‌دار

انواع لکه‌های کاغذ دیواری

لکه‌هایی که بر روی کاغذ دیواری ایجاد می‌شوند می‌توانند ماهیت‌های متفاوتی داشته باشند، برای اینکه بتوان آنها را از بین برد، باید از حلال‌ها و شوینده‌های مخصوص با آن ماده استفاده کرد، استفاده نادرست از شوینده‌ها و حلال‌ها می‌تواند باعث کثیف‌تر شدن دیوار شما گردد. بنابراین شما باید ابتدا یک حلال را بر روی قسمتی از کاغذ دیواری تست کنید، تا متوجه شوید که آن حلال برای پاک کردن لکه مناسب است یا خیر.

 

محلول پاک کننده جوهر خودکار از کاغذ دیواری

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که جوهر خودکار یا ماژیک قابل شست‌و‌شو نیستند و اگر لکه‌ای بر اثر جوهر خودکار ایجاد شود، دیگر نمی‌شود آن را پاک کرد. اما این را باید دانست که جوهرهای جدید همگی بر پایه آب درست شده و با کمک محلول درست می‌توان آن را از بین برد. شما با کمک یک حوله نم‌دار می‌توانید این دسته از لکه‌ها را پاک کنید. حوله نم‌دار را روی لکه قرار دهید اگر لکه پاک شود، نوع جوهر پاک‌شونده است. این نوع لکه‌ها را می‌توان به راحتی با کمک یک دستمال مرطوب پاک‌کننده آرایش از بین برد.

لکه گیری کاغذ دیواری
استفاده از حلال و شوینده‌های مخصوص در زمان لکه‌گیری کاغذ دیواری بسیار حائز اهمیت است.

از بین بردن لکه ایجاد شده توسط خودکار برای لکه‌بری کاغذ دیواری

لکه‌هایی که بر اثر خودکار ایجاد شده‌اند را می‌توان با کمک آب و صابون و یک پارچه نم‌دار به آسانی از بین برد. تنها کافیست که با کمک یک پارچه نم‌دار یا اسفنج نم‌دار و درست کردن کمی‌ آب و صابون بخش‌هایی که بر اثر خودکار کثیف شده‌اند، را پاک کنید.

پاک کردن لک خودکار و مداد از روی کاغذ دیواری با گچ خیاطی

یکی از مواردی که می‌تواند به خوبی جوهر خودکار را به خود جذب کند، گچ خیاطی است. اگر لکه با خودکار بر روی کاغذ دیواری شما ایجاد شده است، می‌توانید با کمک کشیدن گچ خیاطی بر روی آن و منتظر ماندن چند دقیقه‌ای برای جذب کامل جوهر توسط گچ، آن را از بین ببرید.

بعد از اینکه گچ، جوهر را به خود جذب کرد؛ با کمک یک مسواک یا برس تمامی‌ قسمت‌ها را بکشید تا گچ بریزد و جوهر از بین برود.

 

پاک کردن لک خودکار و مداد از روی کاغذ دیواری با استفاده از الکل و پنبه

با کمک الکل نیز می‌توانید لکه‌هایی که با خوکار ایجاد شده است را از بین ببرید. یک پنبه بردارید و آن را به الکل آغشته کنید، سپس به آرامی‌ بر روی قسمت‌هایی که لکه دارند بکشید تا لکه‌ها از بین بروند.

لکه‌بری کاغذ دیواری با الکل
برای از بین بردن جوهر خودکار روی کاغذ دیواری از یک دستمال آغشته به الکل استفاده نمایید

سوختگی کاغذ دیواری

سوختگی کاغذ دیواری در اثر حرارت، گرما و مواردی از این قبیل می‌تواند، لکه‌های سیاه از خود به جای بگذارد. در این صورت لکه‌بری، می‌تواند با روش‌های مخصوص و مختلفی صورت گیرد. اگر این سوختگی به گونه‌ای است که خود کاغذ دیواری نیز آسیب دیده است، چاره‌ای به جز تعویض کاغذ دیواری ندارید ولی اگر سوختگی به گونه‌ای است که دوده بر روی کاغذ دیواری نشسته است، شما می‌توانید با یک اسفنج یا دستمال و کمی‌ مواد شوینده این سوختگی را از بین ببرید.

 

لکه‌ بری جوهر تثبیت شده خودکار

جوهر حلال در آب یا پاک‌شونده با آب به راحتی با یک حوله نم‌دار یا دستمال مرطوب پاک می‌شود. اما با لکه‌های خودکار تثبیت شده بر روی کاغذ دیواری که غیر‌قابل پاک شدن هستند، چه باید کرد؟

از یک اسفنج خیس شده با مواد پاک‌کننده برای بردن لکه استفاده کنید، در نظر داشته باشید که اسفنج زیاد خیس نباشد، که این خیسی با نفوذ بر سطح کاغذ دیواری باعث از بین رفتن آن می‌شود.

اگر لکه با استفاده از اسفنج پاک نشد، خمیری از جوش شیرین و آب تهیه کرده و روی لکه بگذارید. در نظر داشته باشید، این خمیر به اطراف لکه سرایت نکند، زیرا منجر به پخش شدن لکه روی کاغذ دیواری می‌شود. در‌نهایت استفاده از یک پارچه آغشته به الکل برای پاک کردن این لکه‌ها موثر می‌باشد.

لکه بری کاغذ دیواری با جوش شیرین و آب
ترکیب جوش شیرین و آب، نقش موثری در لکه‌بری کاغذ دیواری دارد.

لکه بری جوهر و مداد از کاغذ دیواری غیر‌قابل شستشو

برای لکه بری کاغذ دیواری‌های غیر‌قابل شستشو، از روش‌هایی استفاده کنید که نیاز به آب نداشته باشند. استفاده از خمیر دندان و سابیدن آن روی لکه خودکار و ماژیک به جای مانده روی کاغذ دیواری می‌تواند، به پاک شدن آن کمک نماید. برای پاک کردن لکه مداد از روی این نوع کاغذ دیواری مداد پاک‌کن هم موثر است. گچ خیاطی هم جزو روش‌های تجربی است، که در لکه بری کاغذ دیواری در این مورد توصیه می‌شود.

لکه بری کاغذ دیواری در سه سوت
به جای آب، بهتر است از خمیر دندان برای لکه‌بری جوهر از روی کاغذ دیواری استفاده نمایید.

پاک کردن لکه رنگ از کاغذ دیواری

اگر لکه رنگی ایجاد شده روی کاغذ دیواری مداد شمعی یا رنگ‌های مومی‌ حاصله از مداد رنگی‌ها باشد. برای پاک کردن لکه رنگ از روی کاغذ دیواری در این حالت سشوار را روی لکه گرفته و آن را ابتدا نرم کرده و با دستمال پاک نمایید. این کار آنقدر ادامه دهید تا لکه کاملا پاک شود.

برای پاک کردن لکه‌های مداد رنگی هم روش‌هایی مشابه روش پاک کردن خودکار از روی کاغذ دیواری پیشنهاد می‌شود، با این تفاوت که اگر لکه ایجاد شده کوچک باشد، ابتدا با یک پاک کن سطح لکه را پاک نمایید، اگر پاک نشد، از شوینده کاغذ دیواری استفاده کنید. اگر روش‌های توضیح داده شده در این روش کارساز نبود از سس مایونز برای پاک کردن لکه در این قسمت استفاده نمایید. استفاده از اسپری مو هم برای پاک کردن این لکه در بعضی موارد پیشنهاد می‌شود.

از بین بردن لک‌های روی کاغذ دیواری
بهتر است از فرچه به منظور لکه‌بری استفاده نکنید، طول عمر کاغذدیواری را کم می‌کند.

اسپری پاک کننده برای لکه بری کاغذ دیواری

در کنار تمامی روش‌های تجربی معرفی شده در لکه بری کاغذ دیواری، اسپری پاک‌کننده کاغذ دیواری در حال حاضر تولید و قابل استفاده می‌باشد. اسپری پاک کننده کاغذ دیواری که در دو حالت کف پاش و پاشش معمولی وجود دارد، برای لکه بری‌های ساده و غیر قابل پخش کاربرد دارد. ابتدا اسپری را روی حالت کف پاش قرار داده و روی لکه بپاشید، و سپس با یک دستمال تمیز و نرم لکه بری کاغذ دیواری را انجام دهید.

به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *