خرید تجهیزات خانه هوشمند

خرید تجهیزات خانه هوشمند باید متناسب با نیاز و زیرساخت خانه شما انتخاب شود. چرا که در غیراینصورت خرید گجت برای خانه هوشمند فایده‌ای ندارد و عملا کاربردی نیست. به همین منظور قبل از خرید گجت های خانه هوشمند باید به برخی از نکات توجه نمایید. در ادامه قصد داریم شما را با راهنمای خرید تجهیزات خانه هوشمند آشنا کنیم.

تجهیزات خانه هوشمند چیست

 

تجهیزات خانه هوشمند چیست؟ دسته‌بندی تجهیزات خانه هوشمند

تجهیزات خانه هوشمند به مجموعه‌ای از دستگاه‌ها و سیستم‌هایی اطلاق می‌شود که با استفاده از فناوری‌های ارتباطی و کنترل، امکان مدیریت اجزای مختلف خانه را فراهم می‌کنند. این تجهیزات از تکنولوژی‌های مختلفی مانند اینترنت اشیاء (IoT)، اتصالات بی‌سیم، حسگرها و نرم‌افزارهای هوشمند بهره می‌برند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

کال تو اکشن کاغذ دیواری کربن
کال تو اکشن کاغذ دیواری کربن-موبایل

برخی از این تجهیزات روی دیوار و روی کاغذ دیواری متصل می‌شوند تا شما بتوانید از آن‌ها به راحتی استفاده کنید. بنابراین اگر قصد تعویض کاغذ دیواری را دارید، قبل از تعویض حتما با مشاورین اکستریم والز در این خصوص مشورت کنید. در زیر، چند نمونه از تجهیزات خانه هوشمند آورده شده است:

سیستم‌های خودکارسازی

 

سیستم‌های خودکارسازی؛ تجهیزات هوشمند کاربردی

سیستم‌های خودکارسازی هوشمند خود به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها کاربردهای متفاوتی دارند. برخی از سیستم‌های خودکارسازی هوشمند عبارتند از:

  • کنترل ترموستات‌ها: ترموستات‌های هوشمند جهت کنترل دما و سیستم‌های گرمایش و سرمایش استفاده می‌شوند.
  • روشنایی هوشمند: لامپ‌ها و لوازم روشنایی که با استفاده از سنسورها یا زمان‌بندی‌ها قابل کنترل خواهند بود.
  • درب‌ها و پنجره‌های هوشمند: درب‌ها و پنجره‌هایی که با استفاده از سیستم‌های خودکار قابل کنترل و مدیریت بوده و سبب می‌شوند تا در هنگام سرما و باد و باران، برودت هوا به داخل نفوذ پیدا نکنند.

در حقیقت تجهیزات خانه هوشمند در دسته خودکارسازی، زندگی را برای افراد به شدت سهل و آسان می‌کنند.

کنترل از راه دور؛ مدیریت خانه حتی در سفر و از راه دور

 

کنترل از راه دور؛ مدیریت خانه حتی در سفر و از راه دور

شما با بهره از تجهیزات کنترل از راه دور هوشمند می‌توانید برخی وسایل را از راه دور نیز کنترل و مدیریت کنید. برخی از سیستم‌های هوشمند کنترل از راه دور عبارتند از:

  • اسپیکرهای هوشمند: دستگاه‌هایی که می‌توانند به دستورات صوتی پاسخ دهند و اقداماتی نظیر پخش موسیقی، اطلاعات آب‌وهوا و کنترل دستگاه‌های دیگر را انجام دهند.
  • دستگاه‌های کنترل از راه دور: اسمارتفون‌ها، تبلت‌ها یا کنترل‌های خاص برای مدیریت دستگاه‌ها و سیستم‌های خانه هوشمند.

تجهیزات خانه هوشمند از نوع کنترل از راه دور به شما این امکان را می‌دهند تا حتی در سفر نیز بتوانید خانه را تحت کنترل خود داشته باشید.

حسگرها؛ جهت تشخیص حرکت در اطراف خانه

 

حسگرها؛ جهت تشخیص حرکت در اطراف خانه

حسگرها نیز انواع مختلفی دارند که شما با بهره از آنها می‌توانید دورتادور خانه را کنترل کنید و همچنین از دمای و میزان رطوبت محیط نیز مطلع شوید. برخی از انواع حسگرها عبارتند از:

  • حسگرهای حرکت: جهت تشخیص حرکت در اطراف خانه و انجام اقدامات مرتبط مانند روشن شدن لامپ‌ها.
  • حسگرهای دما و رطوبت: برای کنترل دما و رطوبت در محیط خانه.

سیستم‌های هوشمند حسگر، به لمس و عبور و مرور افراد واکنش نشان می‌دهند. آنها حتی به دما حساسند و می‌توانند میزان سرما و گرما را نمایش دهند.

سیستم امنیتی؛ نظارت و ایجاد امنیت

 

سیستم امنیتی؛ نظارت و ایجاد امنیت

اگر قصد خرید تجهیزات خانه هوشمند را دارید و بودجه شما محدود است، بهترین تجهیزات خانه هوشمند، سیستم امنیتی است. چرا که امنیت را به خانه شما هدیه می‌کند. برخی از سیستم‌های هوشمند امنیتی عبارت است از:

  • دوربین‌های مداربسته هوشمند: جهت نظارت بر خانه و ضبط تصاویر و ویدئوها.
  • سیستم‌های اعلام حریق و سرقت: برای حفاظت از اموال و ایمنی ساکنان.

با نصب آسان سیستم امنیتی و نظارتی به خانه می‌توانید به راحتی از ورود دزد به منزل‌تان جلوگیری کنید.

سیستم هوشمند صوتی و تصویری

 

سیستم هوشمند صوتی و تصویری؛ امکان اتصال به اینترنت

شما با دارا بودن یک سیستم هوشمند صوتی و تصویری، می‌توانید برنامه‌های مهیج را با متصل شدن به اینترنت مشاهده کنید. برخی از سیستم‌های هوشمند صوتی و تصویری به شرح زیر است:

  • تلویزیون‌های هوشمند: با امکانات اتصال به اینترنت و استفاده از برنامه‌های هوشمند.
  • سیستم‌های صوتی هوشمند: اسپیکرها و سیستم‌های صوتی که از ویژگی‌های هوشمندی مانند شناسایی صدا و کنترل صوتی بهره‌مندند.

با سیستم هوشمند صوتی و تصویری می‌توانید حتی از راه دور به دانلود کردن ویدیو مورد علاقه خود اقدام کنید یا تلویزیون را خاموش یا روشن کنید.

نظارت بر مصرف انرژی

 

نظارت بر مصرف انرژی؛ صرفه‌جویی در مصرف انرژی

با سیستم‌های هوشمند نظارت بر مصرف انرژی می‌توانید در مصرف انرژی و همچنین هزینه‌های آب و برق به شدت صرفه‌جویی کنید. برخی از سیستم‌های نظارت بر مصرف انرژی عبارتند از:

  • پریزهای هوشمند: برای کنترل اتوماتیک روشنایی و دیگر دستگاه‌ها جهت صرفه‌جویی در انرژی.
  • سیستم‌های مدیریت انرژی: برای نظارت بر مصرف انرژی دستگاه‌ها و سیستم‌های مختلف.

این فهرست تنها یک نمونه از تجهیزات خانه هوشمند است و با پیشرفت فناوری، انواع تجهیزات جدید و هوشمند برای استفاده در خانه به بازار عرضه می‌شوند.

نکات مهم خرید تجهیزات خانه هوشمند

 

نکات مهم خرید تجهیزات خانه هوشمند؛ خرید وسایل هوشمند خانه

قبل از خرید تجهیزات خانه هوشمند باید به برخی نکات توجه کنید. چرا که برخی از تجهیزات خانه هوشمند برای برخی از خانه‌ها قابل اجرا نیستند و شما نمی‌توانید آن‌ها را در منزل خود پیاده‌سازی کنید. در ادامه 3 مورد از مهم‌ترین نکات خرید تجهیزات هوشمند برای خانه را بیان می‌کنیم.

توجه به زیرساخت‌های خانه؛ آیا امکان پیاده‌سازی وجود دارد؟

 

1- توجه به زیرساخت‌های خانه؛ آیا امکان پیاده‌سازی وجود دارد؟

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، تجهیزات خانه هوشمند براساس نوع زیرساخت ارتباطی به دو نوع بی‌سیم و با سیم تقسیم‌بندی می‌شود. بنابراین برای اجرای هر نوع تجهیزات هوشمند باید زیرساخت آن را از قبل در منزل پیاده‌سازی کرده باشید.

برای سیستم‌های کنترل از راه دور، خانه شما باید حتما مجهز به وای فای باشد. بنابراین از قبل باید بستر را برای چنین زیرساختی اجرا کنید.

براساس نیاز خود تجهیزات خانه هوشمند را انتخاب کنید

 

2- براساس نیاز خود تجهیزات خانه هوشمند را انتخاب کنید؛ قابلیت‌های سیستم را بررسی کنید!

نیازی نیست از همه تجهیزات خانه هوشمند استفاده کنید. بنابراین برای خرید تجهیزات خانه هوشمند قبل از هر چیزی باید ابتدا نیاز خودتان را مورد بررسی قرار دهید و سپس سیستم مورد نظر را انتخاب کنید. پس از انتخاب سیستم مورد نظر، حتما به قابلیت‌های تجهیزات خانه هوشمند توجه کنید و در نهایت بهترین نوع را خریداری کنید.

خدمات پس از فروش را حین خرید تجهیزات خانه هوشمند جدی بگیرید

 

3- خدمات پس از فروش را حین خرید تجهیزات خانه هوشمند جدی بگیرید؛ گارانتی و ضمانت

فراموش نکنید که هر چه قدر کیفیت محصولی که می‌خرید بالاتر باشد، شما تا مدت زمان طولانی‌تری نیاز به تعویض یا تعمیر آن ندارید. سعی کنید همیشه حین خرید تجهیزات خانه هوشمند، به ضمانت کالا و اصل بودن آن توجه ویژه داشته باشید. در این حالت با وجود کوچکترین مشکل، می‌توانید وسیله هوشمند خود را تعویض یا تعمیر نمایید.

خرید تجهیزات و کاغذ دیواری برای منزل هوشمند

 

خرید تجهیزات و کاغذ دیواری برای منزل هوشمند؛ مشاوره و تماس خرید کاغذ دیواری با اکستریم والز

خرید تجهیزات خانه هوشمند می‌توانند فرایند زندگی شما را بهبود ببخشد و امکانات بیشتری را شامل حالتان کند. بنابراین با توجه به رشد و گسترش روزانه تکنولوژی نباید از تجهیزات هوشمند غافل شد. بنابراین همیشه به دنبال خرید بهترین تجهیزات هوشمند برای هوشمندسازی خانه خود باشید.

شما برای دکوراسیون و تکمیل خانه هوشمند خود می‌توانید از کاغذ دیواری‌های بسیار خاص و فوق‌العاده زیبا بهره بگیرید. به همین منظور برای خرید و انتخاب بهترین کاغذ دیواری خانه هوشمند می‌توانید همین حالا با مشاورین اکستریم والز با شماره تماس 02192001955تماس بگیرید.

سوالات متداول

 

سوالات متداول

آیا حین خرید تجهیزات خانه هوشمند وجود ضمانت مهم است؟

بله؛ باید حتما در حین خرید تجهیزات خانه هوشمند به اصل بودن، ضمانت و همچنین استاندارد بودن تجهیزات توجه ویژه داشته باشید.

بهترین گجت خانه هوشمند چیست؟

بهترین و کاربردی‌ترین گجت خانه هوشمند، تجهیزات امنیتی هوشمندند که شما به وسیله آنها می‌توانید امنیت را به خانه خود هدیه دهید.

آیا تجهیزات خانه هوشمند برای هر خانه‌ای مناسبند؟

خیر، قبل از خرید تجهیزات خانه هوشمند باید حتما به زیرساخت‌های منزل توجه ویژه داشته باشید.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *