هوشمند سازی آپارتمان

امروزه هوشمند سازی آپارتمان، در کنار ایجاد امنیت بیشتر و دسترسی راحت‌تر، به یکی بهترین روش‌ها برای کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌ها تبدیل شده است؛ اما هوشمندسازی خانه، خودش در ابتدا شامل هزینه‌های نسبتا زیادی می‌شود. این هزینه‌ها با توجه به عوامل مختلف برای هر خانه با خانه دیگر فرق می‌کند. اگر می‌خواهید با عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه هوشمند سازی آپارتمان آشنا شوید، با اکستریم والز همراه شوید.

هزینه هوشمندسازی آپارتمان

 

عواملی که بر هزینه هوشمند سازی آپارتمان تاثیر می‌گذارند

قبل از پرداختن به جزئیات قیمت هوشمند سازی آپارتمان، ابتدا باید برخی از مهم‌ترین عواملی را که می‌توانند بر هزینه‌های پایه هر نصب تاثیر بگذارند، بشناسید؛ یعنی: سیم‌کشی و پروتکل، و متراژ خانه.

هزینه هوشمندسازی آپارتمان

 

سیم‌کشی و پروتکل

اولین چیزی که باید قبل از خرید محصولات خانه هوشمند در نظر بگیرید، نوع سیم کشی و پروتکلی است که می‌خواهید استفاده کنید. یک پروتکل یا استاندارد عملیاتی هوشمندسازی خانگی، نحوه ارتباط دستگاه‌های موجود در اینترنت اشیای خانگی را تعیین می‌کند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

کال تو اکشن کاغذ دیواری کربن
کال تو اکشن کاغذ دیواری کربن-موبایل

دستگاه‌های خانه هوشمند باید با پروتکل سیستم شما سازگار باشند و بالعکس؛ در غیر این صورت قادر به تعامل نخواهند بود. فقط پروتکل‌های خاصی که انواع خاصی از شبکه‌های خانگی را دارند، با پروتکل‌های موجود برای سیستم‌های بی‌سیم، سیمی و هیبریدی کار می‌کنند.

هزینه هوشمندسازی آپارتمان

 

پروتکل‌های سیمی

پروتکل‌های سیمی شامل (X10 و Universal Powerline Bus (UPB می‌شوند. این پروتکل‌ها گران‌ترین و در عین حال امن‌ترین پروتکل‌ها به شمار می‌آیند. پروتکل‌های سیمی یک سرویس لوکس محسوب می‌شوند و نیاز به سیم‌کشی مجدد سیستم برق خانه شما دارند.

هزینه هوشمندسازی آپارتمان

 

پروتکل‌های بی‌سیم

بی‌سیم‌ها رایج‌ترین و پرکاربردترین شبکه‌ها برای فناوری خانه هوشمند به شمار می‌آیند؛ سیستم‌های بی‌سیم در عین حال که امنیت کمتری نسبت به سیستم‌های سیمی دارند، اما مقرون‌به‌صرفه‌تر بوده و بیشترین دستگاه‌های سازگار را دارند. برخی از پروتکل‌های رایج بی‌سیم عبارتند از Zigbee، Z-Wave، Wi-Fi و Bluetooth Low Energy. یکی از نکات منفی پروتکل‌های بی‌سیم این است که اگر خانه بزرگ‌تری داشته باشید، ممکن است نیاز به توسعه‌دهنده یا ارتقای اتصال اینترنت خود پیدا کنید.

هزینه هوشمندسازی آپارتمان

 

پروتکل‌های ترکیبی

پروتکل‌های ترکیبی پیچیده‌ترین راه اندازی را دارند، اما امنیت شبکه‌های سیمی را با قابلیت اتصال دستگاه‌های بی‌سیم به دلخواه را به طور ترکیبی ارائه می‌دهند. محبوب‌ترین پروتکل بی‌سیم، Insteon است.

هزینه هوشمندسازی آپارتمان

 

متراژ خانه

متراژ خانه می‌تواند تا حد زیادی بر هزینه سیستم‌های هوشمندسازی خانگی شما تاثیر بگذارد؛ به خصوص اگر پروتکل سیمی را انتخاب کنید. هرچه خانه شما بزرگ‌تر باشد، به اتاق‌ها، پریزها، چراغ‌ها، دستگاه‌ها و وسایل بیشتری برای اتصال نیاز دارید.

هزینه هوشمندسازی آپارتمان

 

هزینه خانه هوشمند بر اساس سیستم

یکی دیگر از عواملی که بر روی هزینه هوشمندسازی تاثیر دارد، این است که از چه سیستم‌هایی و به چه تعداد استفاده می‌کنید.

امنیت خانه هوشمند، روشنایی هوشمند، گرمایش و سرمایش هوشمند، سرگرمی خانگی و رسانه هوشمند، چمن و باغ هوشمند و آشپزخانه هوشمند برخی از سیستم‌های خانه هوشمند به شمار می‌آیند که هرکدام هزینه‌های خاص خودشان را دارند.

هزینه هوشمندسازی آپارتمان

 

هزینه خانه هوشمند بر اساس برند

امروزه ده‌ها برند هوشمندسازی خانگی برای انتخاب وجود دارند که هر کدام بسته‌های متعدد شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های مختلف را برای خانه هوشمند شما ارائه می‌دهند. قیمت تجهیزات خانه هوشمند، نصب و نظارت هرکدام از این برندها با توجه به ویژگی‌ها و محبوبیتشان با یکدیگر متفاوت است.

از دیگر عواملی که بر روی هزینه هوشمندسازی خانه تاثیر می‌گذارد، می‌توان به قدمت ساخت خانه و سطح هوشمندسازی شامل سطح پایه، سفارشی، پیشرفته و لوکس اشاره کرد.

درست است که هوشمندسازی خانه هزینه‌های نه‌چندان کمی در بر دارد، اما در عوض باعث صرفه‌جویی شما در هزینه‌های دیگر می‌شود؛ بنابراین از دیدگاه کلی روشی مقرون‌به‌صرفه به شمار می‌آید. از جمله صرفه‌جویی‌هایی که می‌توانید با هوشمندسازی خانه انجام دهید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه هوشمندسازی آپارتمان

 

بهبود بهره‌وری انرژی دستگاه‌ها

شما می‌توانید با نصب دستگاه‌های خانه هوشمند که در هسته‌شان کارایی انرژی دارند، در هزینه خود صرفه‌جویی کنید. لامپ‌های هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که سطح برقی را که برای روشنایی خانه خود استفاده می‌کنید، کاهش دهید و سطح روشنایی را مطابق با آنچه در آن زمان از روز نیاز دارید، تنظیم کنید.

هزینه هوشمندسازی آپارتمان

 

دستگاه‌ها و لوازم خود را با تایمر یا از راه دور خاموش کنید

یک ترموستات هوشمند برای کنترل موثرتر هزینه‌های گرمایش یا استفاده از یک برنامه هاب هوشمند یا تنظیم یک تایمر برای روشن و خاموش کردن گرمایش خانه؛ فرقی نمی‌کند، در هر صورت شما با استفاده از تجهیزات هوشمند باعث صرفه‌جویی در مصرف گاز، برق و غیره و در نتیجه کاهش هزینه‌ها می‌شوید.

در ضمن می‌توانید زمان خاموش کردن برنامه‌ریزی شده دستگاه‌های الکتریکی را در خانه‌تان تنظیم کنید تا مطمئن شوید که هیچ دستگاه و وسیله‌ای در طول شب، وقتی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، کار نمی‌کند.

هزینه هوشمندسازی آپارتمان

 

داده‌های مربوط به استفاده از دستگاه‌های هوشمند خود را ارزیابی کنید

شما می‌توانید به اطلاعاتی در مورد مصرف انرژی و عادات سبک زندگی محصولات هوشمند خانگی خود دسترسی داشته باشید و سپس تغییراتی را بر اساس آن اعمال کنید. اگر متوجه شدید که برای وسایل برقی یا وسایلی که واقعا ازشان استفاده نمی‌کنید، هزینه می‌پردازید، می‌توانید تنظیماتی را برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و پرداخت هزینه کمتر انجام دهید.

هزینه هوشمندسازی آپارتمان

 

​جمع‌بندی نهایی

در این مطلب درباره هزینه هوشمند سازی آپارتمان صحبت کردیم. گفتیم که این هزینه به عوامل مختلفی مثل متراژ خانه، قدمت خانه، نوع سیم‌کشی و پروتکل‌ها، برند دستگاه‌ها و سیستم‌های مورد نیاز و استفاده‌شده در منزل بستگی دارد. به همین دلیل نمی‌توان قیمت ثابتی را برای هوشمندسازی خانه تعیین کرد. از طرفی سطح هوشمندسازی نیز تاثیر زیادی بر روی قیمت دارد.

هزینه هوشمندسازی آپارتمان

 

سوالات متداول

هزینه هوشمندسازی خانه بر اساس چه عواملی تعیین می‌شود؟

هزینه هوشمندسازی خانه به عوامل مختلفی مثل متراژ خانه، قدمت خانه، نوع سیستم، پروتکل و سیم‌کشی و همینطور برند و سطح سفارش سیستم بستگی دارد.

سیستم هوشمند سیم‌دار و بی‌سیم چه تفاوتی با همدیگر دارند؟

سیستم هوشمند سیمی امن‌ترین نوع سیستم هوشمند محسوب می‌شود و به همین دلیل قیمت بسیار بالاتری دارد؛ اما سیستم بی‌سیم، با وجود امنیت کمتر، به دلیل هزینه مناسب‌تری که دارد، رایج‌ترین نوع محسوب می‌شود.

چند نوع سطح سفارش هوشمندسازی خانه وجود دارد؟

در مجموع چهار نوع سطح سفارش هوشمندسازی خانه وجود دارد که شامل سطح پایه، سطح سفارشی، سطح پیشرفته و سطح لوکس است که به همین ترتیب قیمتشان از کم به خیلی زیاد متفاوت است.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *