19

آشپزخانه قلب یک خانه است و زیبایی و شیک بودن آن تاثیر بسزایی در دکوراسیون دارد. هر چه آشپزخانه زیبا‌تر و شیک‌تر دیزایین شود، فضای خانه نیز دلنوازتر به چشم می‌آید. یکی از راه‌های زیبا سازی، استفاده از ترندهای دکوراسیون آشپزخانه است. هر ساله ایده‌های مختلفی برای زیبایی فضای آشپزخانه ارائه یا ترند می‌شود. از این ایده‌ها می‌توانیم به رنگ و جنس کابینت‌ها، طراحی کابینت‌ها و لوازم برقی موجود در آشپزخانه و دکورها اشاره کنیم. اما باید این تذکر راه بدهیم که نیازی نیست حتما از ترندهای روز و سال استفاده کنید. بلکه می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید. در این مطلب از اکستریم والز چندین نمونه از ترندهای دکوراسیون آشپزخانه را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

رایج‌ترین ترندهای طراحی آشپزخانه برای زیبایی و شیک شدن فضای خانه

 

رایج‌ترین ترندهای طراحی آشپزخانه برای زیبایی و شیک شدن فضای خانه

راهکارهای مختلفی برای زیباسازی فضای آشپزخانه وجود دارد. مهم این است که شما با توجه به بودجه‌ای که در نظر دارید و فضای موجود، بهترین طرح را انتخاب کنید. اگر بودجه نامحدودی دارید، امکان استفاده از تمامی طرح‌ها برای شما وجود دارد. اما معمولا افراد برای هر قسمت از فضای خانه، بودجه‌ای در نظر می‌گیرند. در این حالت طرح و دکوری را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید که مشخصات زیر را داشته باشد:

  • ایجاد بیشترین تغییر با طرح و دکور انتخابی
  • هماهنگی طرح اجرایی با تمام فضای خانه
  • جنس مناسب
  • طرحی ماندگار (برخی از ترندهای روز بعد از مدت کوتاهی از مد می‌افتند)

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بنر آلبوم h2o
بنر آلبوم h2o-موبایل

با توجه به این موارد می‌توانید بهترین طرح و دکور را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. اما توجه داشته باشید که بهترین مواد را برای طراحی انتخاب کنید، از کابینت‌ها تا کاغذ دیواری‌ها. یکی از بهترین شرکت‌های تولید و وارد کننده کاغذ دیواری اکستریم والز است. برای تهیه بهترین طرح و جنس کاغذ دیواری به سایت این شرکت یا فروشگاه‌های معتبر دارای محصولات آن مراجعه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا چند نمونه از بهترین ترندهای دکوراسیون آشپزخانه را معرفی کنیم.

استفاده از سنگ مرمر، ماربل، گرانیت و کوارتز در آشپزخانه

 

1. استفاده از سنگ مرمر، ماربل، گرانیت و کوارتز در آشپزخانه

یکی از آیتم‌های بسیار رایج در طراحی آشپزخانه، استفاده از سنگ‌های طبیعی و زیبا برای دیوار بین کابینت‌ها است. برای این کار از سنگ‌های زیبایی مانند ماربل، مرمر، گرانیت و کوارتز زیاد استفاده می‌شود. البته طراحان داخلی از سنگ‌های دیگری نیز استفاده می‌کنند، اما در بیشتر سبک های دکوراسیون داخلی آشپزخانه از سنگ مرمر و ماربل استفاده می‌شود. از مزایای استفاده از سنگ در آشپزخانه می‌توانیم به زیبایی طبیعی، جلوه زیبا و تمیز کاری راحت اشاره کنیم.

کاغذ دیواری، یکی از ترندهای دکوراسیون آشپزخانه 2023

 

2. انجام رنگ آمیزی یا استفاده از کاغذ دیواری، یکی از ترندهای دکوراسیون آشپزخانه 2023

رنگ کردن دیواری‌های موجود در آشپزخانه به فضای این محیط زیبایی خاصی می‌بخشد. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، تم رنگی کابینت‌ها، لوازم برقی بزرگ آشپزخانه و سرامیک یا لمینت زمین است. به عنوان مثال رنگ سفید دیوارها باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضای آشپزخانه می‌شود. به همین دلیل سعی کنید رنگ دیواری‌ها را سفید انتخاب کرده یا از کاغذ دیواری‌های سفید با طرحی محو استفاده کنید. یکی از طرح های محبوب دکوراسیون 2023 انتخاب کابینت‌هایی با رنگ سفید، بژ، کرم یا خاکستری با دیوارهایی به رنگ سفید است.

ست کردن رنگ و طرح لوستر و شیرآلات در آشپزخانه

 

3. ست کردن رنگ و طرح لوستر و شیرآلات در آشپزخانه

انتخاب طرح و رنگ شیرآلات شاید برای تعداد زیادی از افراد مهم نباشد. اما شیرآلات در فضای آشپزخانه خیلی به چشم می‌آیند و زیبایی و تناسب طرح آن‌ها با کابینت‌ها غوغا خواهد کرد. به عنوان مثال اگر از رنگ سفید، بژ و کرم برای کابینت‌های خود استفاده کرده‌اید. انتخاب شیرآلات برنزی و برنجی جلوه خاصی به فضای آشپزخانه شما می‌دهد. در همین راستا باید از لوسترهایی با همین تم رنگی استفاده کنید.

نکته مهم دیگر انتخاب محل مناسب برای لوسترها و دیوارکوب‌های آشپزخانه است. البته اگر فضای کافی و مناسب برای نصب دیوارکوب ندارید، از خرید و نصب آن در محل نامناسب خودداری کنید.

تاثیر انتخاب رنگ لوازم، مهمترین نکته در ترندهای دکوراسیون آشپزخانه

 

4. تاثیر انتخاب رنگ لوازم، مهمترین نکته در ترندهای دکوراسیون آشپزخانه

در سال 2023 برای فضای آشپزخانه بیشتر از پالت رنگی گرم با تناژ کرم، بژ، خاکستری و قهوه‌ای استفاده می‌شود. اما اینکه شما از این رنگ‌ها به چه میزان بتوانید در دکوراسیون منزل و آشپزخانه خود استفاده کنید، به تناژ رنگ سایر لوازم آشپزخانه و منزل شما بستگی دارد.

توجه داشته باشید که استفاده از رنگ‌های روشن مانند سفید و بژ، تمامی کثیفی را نشان می‌دهد. پس استفاده از رنگ‌های روشن برای فضای آشپزخانه که مدام در حال استفاده و کثیف شدن است، سخت خواهد بود. به همین دلیل نیاز است که همیشه آشپزخانه خود را تمیز نگه دارید. با توجه به این موارد از تم‌های رنگی گفته شده تا جایی که می‌توانید و به سبک دکوراسیون خانه شما نزدیک است، استفاده کنید.

گفتنی است که از رنگ‌های تیره مانند مشکی، سبز زیتونی یا طرح چوب نیز در آشپزخانه بسیار پرطرفدار است. اما مهم است که در انتخاب رنگ کابینت‌ها و لوازم خود از اصول طراحی آشپزخانه پیروی کنید. زیرا ترکیب چندین رنگ که همه جزو ترندهای روز به شمار می‌روند، فضای خوبی ایجاد نخواهد کرد. پیشنهاد می‌شود که برای بهبود انتخاب دکوراسیون آشپزخانه خود با طراحان داخلی مشورت کنید.

استفاده از جزیره بزرگ جزو ترندهای دکوراسیون آشپزخانه 2023

 

5. استفاده از جزیره بزرگ جزو ترندهای دکوراسیون آشپزخانه 2023

جزیره به کانتری می‌گویند که در وسط آشپزخانه قرار دارد و از همه طرف آزاد است. استفاده از کانتر جزیره فضای بیشتری در آشپزخانه ایجاد می‌کند. همچنین می‌توان با طراحی درست و زیبا از آن به عنوان میز ناهارخوری خانوادگی یا میز کار آشپزی استفاده کرد.

اگر فضای کافی در آشپزخانه دارید، جزیره را نسبتا بزرگ، زیبا و شیک طراحی کنید. اما اگر فضای کافی ندارید، از جزیره به عنوان میز کار آشپزی، کمد قرارگیری لوازم آشپزخانه و حتی میز پذیرایی استفاده کنید.

از تاثیر نورپردازی در آشپزخانه غافل نشوید

 

6. از تاثیر نورپردازی در آشپزخانه غافل نشوید

نورپردازی درست و زیبا در خانه، باعث افزایش زیبایی و شیک‌تر نشان دادن لوازم دکوراسیون می‌شود. به همین دلیل از نورپردازی در آشپزخانه به صورت نصب لوستر یا دیوارکوب، نورمخفی و هالوژن استفاده کنید. توجه داشته باشید که تناسب در انتخاب و استفاده از نورپردازی را رعایت کنید. نیازی نیست تعداد زیادی هالوژن یا لوستر استفاده کنید. همچنین در انتخاب محل نصب دیوارکوب‌ها و دیگر لوازم روشنایی دقت به خرج دهید.

تا جای ممکن لوازم مبله آشپزخانه را به صورت توکار استفاده کنید

 

7. تا جای ممکن لوازم مبله آشپزخانه را به صورت توکار استفاده کنید

یکی از ترندهای دکوراسیون آشپزخانه طراحی فضای قرارگیری لوازم برقی در بین کابینت‌ها است. معمولا لوازم برقی بزرگ آشپزخانه مانند یخچال، فریزر، هود، ماشین لباسشویی، ظرفشویی، فر برقی یا گاز برقی به صورت تورکار قرار می‌گیرند. قرار دادن لوازم برقی به صورت توکار، فضای آشپزخانه را مرتب و زیبا نشان خواهد داد. اما توجه داشته باشید که جای وسایل را درست، کارآمد و مناسب انتخاب کنید.

به کف پوش آشپزخانه نیز توجه کنید، استفاده از پارکت لمینت ترند است

 

8. به کف پوش آشپزخانه نیز توجه کنید، استفاده از پارکت لمینت ترند است

شاید به چشم نیاید، اما کف‌پوش آشپزخانه در زیبایی و طراحی آن نقش مهمی دارد. هر چقدر طرح و رنگ کف‌پوش آشپزخانه با کابینت‌ها و دیگر لوازم دکوراسیون هماهنگ‌تر باشد، این فضا شیک‌تر خواهد شد. در یکی دو سال اخیر استفاده از کف‌پوش یا پارکت لمینت یکی از ترندهای دکوراسیون آشپزخانه بوده است. پارکت لمینت با رنگ چوب طبیعی و مصنوعی از بین طرح‌های دیگر محبوب‌تر بوده‌اند. در حالت کلی انتخاب طرح و رنگ لمینت باید با توجه به سبک و تم رنگی دیگر لوازم دکوراسیون منزل انجام شود.

استفاده از متریال طبیعی، یکی از مهمترین ترندهای طراحی آشپزخانه در 2023

 

9. استفاده از متریال طبیعی، یکی از مهمترین ترندهای طراحی آشپزخانه در 2023

در سال‌های اخیر استفاده از متریال طبیعی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، به ویژه آشپزخانه افزایش یافته است. فرقی ندارد برای کدام قسمت از آشپزخانه از متریال طبیعی استفاده کنید، مهم تناسب طرح و رنگ آن با دیگر لوازم دکوراسیون است. از رایج‌ترین لوزام دکوراسیون با متریال طبیعی می‌توانیم به سنگ، دکوری‌های مخصوص آشپزخانه، ظروف و حتی لوستر اشاره کنیم.

از تکنولوژی در آشپزخانه استفاده کنید

 

10. از تکنولوژی در آشپزخانه استفاده کنید؛ مهم هماهنگ بودن قسمت‌های مختلف خانه با آشپزخانه

اگر در قسمت‌های مختلف خانه خود از فناوری هوشمند استفاده می‌کنید، در آشپزخانه نیز لوازم هوشمند به کار ببرید. امروزه تعداد زیادی از لوازم برقی امکان اتصال به شبکه اینترنت و وای فای را دارند. با این کار از فناوری هوشمند استفاده خواهید کرد و آشپزخانه شما با روند پیشرفت توسعه هماهنگ می‌شوند.

استفاده از بهترین ترندهای دکوراسیون آشپزخانه با کمک اکستریم والز

 

استفاده از بهترین ترندهای دکوراسیون آشپزخانه با کمک اکستریم والز

مجموعه‌های مختلفی در زمینه دکوراسیون داخلی منزل فعالیت دارند. اما اکستریم والز با تولید و وارد کردن بهترین کاغذ دیواری‌های زیبا و شیک و مهم‌تر از آن باکیفیت عالی در این زمینه پیشتاز است. این مجموعه با سال‌ها تجربه و استفاده از دانش طراحان داخلی تحصیل کرده آماده خدمات‌رسانی به شما عزیزان است.

برای ارتباط با مشاورین اکستریم والز و خرید محصول از این مجموعه راه‌های زیر را در پیش دارید:

  • شماره تماس 02192001955
  • مراجعه به فروشگاه نزدیک محل زندگی خودتان به صورت حضوری

برای اطلاع از بهترین و رایج‌ترین ترندهای دکوراسیون آشپزخانه آلبوم‌های برند اکستریم والز را دنبال کنید.

سوالات کاربران در مورد ترندهای دکوراسیون آشپزخانه

 

رایج‌ترین سوالات کاربران در مورد ترندهای دکوراسیون آشپزخانه

1- مهم‌ترین ترندهای دکوراسیون آشپزخانه کدامند؟

طرح‌های ترند برای دکوراسیون آشپزخانه در سال 2023 استفاده از سنگ، رنگ‌های بژ یا کرم و نورپردازی است.

2- رایج‌ترین ترندهای دکوراسیون آشپزخانه 2023 کدامند؟

استفاده از سنگ مرمر یا ماربل، متریال طبیعی در آشپزخانه، شیرآلات برنزی یا برنجی، لوستر و نورپردازی.

3- آیا پیروی کردن از ترندهای روز کار درستی است؟

استفاده 100درصد از طرح‌های ترندهای برای قسمت‌های مختلف خانه، به ویژه آشپزخانه توصیه نمی‌شود. طراحان داخلی توصیه می‌کنند که از طرح‌های ترند برای دکوراسیون آشپزخانه و خانه خود ایده بگیرید.

4- در چه حد از ترندهای روز در آشپزخانه استفاده کنیم؟

تا جایی از طرح‌های ترند برای آشپزخانه خود استفاده کنید که طرح اجرایی با دیگر فضای خانه شما هماهنگ باشد.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *