کاغذ دیواری برای مدرسه

کاغذ دیواری برای مدرسه را با توجه به 7 نکته انتخاب کنید

استفاده از کاغذ دیواری برای مدرسه یکی از راه‌های رایج برای طراحی داخلی فضای آموزشی است. در همین راستا انواع مختلفی از طرح‌های کاغذ دیواری مناسب برای فضای مدارس و کلاس‌های آموزشی طراحی شده است. اما چالشی که وجود دارد انتخاب طرح مناسب برای دیوارهای کلاس درس، راه‌رو یا راه‌پله‌ مدرسه، اتاق مربیان و دفتر مدیر است.

در اغلب موارد مسئولین مدرسه در مورد انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری برای اتاق‌های مختلف به مشکل برمی‌خورند. به همین دلیل ما در این مطلب از سایت اکستریم والز نکته برای انتخاب درست کاغذ دیواری برای مدرسه را عنوان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

استفاده از کاغذ دیواری برای مدرسه با توجه به چند فاکتور مهم

انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری برای مدرسه و کلاس‌های آموزشی به موارد مختلفی بستگی دارد. در نظر گرفتن فاکتورهای مهم انتخاب کاغذ دیواری و پاسخ به آن‌ها می‌تواند به شما کمک شایان توجهی کند. سعی کنید هر نکته را به دقت بررسی کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین نکات تاثیرگذار در انتخاب کاغذ یواری برای مدرسه را بررسی می‌کنیم.

کاغذ دیواری برای مدرسه دخترانه یا پسرانه؟

1- مدرسه پسرانه است یا دخترانه؟ تفاوت طرح و رنگ کاغذ دیواری برای مدرسه پسرانه و دخترانه!

معمولا برای فضاهای مربوط به دخترها از طرح و رنگ‌های ملایم با تم رنگی صورتی استفاده می‌کنند. همچنین طرح‌هایی مانند گل، گیاه و پروانه در بین دختران محبوبیت بالایی دارد. در حالی که طرح‌های هندسی با تم رنگی آبی در بین پسرها محبوب است. پس برای انتخاب نوع کاغذ دیواری اکستریم والز برای مدرسه خود، پسرانه یا دخترانه بودن محیط آموزشی را در نظر بگیرید.

2- انتخاب طرح کاغذ دیوای با توجه به پایه تحصیلی (متوسطه اول یا دوم) دانش آموزان

طرح و رنگ کاغذ دیواری برای دانش آموزان کلاس اول و دوم ابتدایی با دوره تحصیلی متوسطه دوم کاملا متفاوت است. به عنوان مثال برای طراحی داخلی کلاس‌های آموزشی دانش آموزان متوسط دوم (دبیرستانی‌ها) از کاغذ دیواری ساده با رنگ ملایم استفاده می‌شود. در حالی که برای دانش آموزان اول و دوم ابتدایی (متوسطه اول) از طرح‌های جذاب کودکانه با رنگ‌های شاد استفاده می‌کنند.

3- متراژ کلاس و اتاق مربی‌ها در تعیین طرح و رنگ تاثیر دارد

به طور کلی برای کلاس‌های درس با هر مساحتی از طرح‌های ساده با رنگ روشن استفاده کنید. رنگ‌های تیره باعث تاریک شدن فضا و تاثیر منفی بر روحیه دانش آموزان خواهد شد. البته می‌توانید برای قسمت‌های از ساختمان مدرسه مانند راه‌روها از طرح‌های شلوغ با رنگ روشن و شاد استفاده کنید تا فضای مدرسه با طراوت و زیباتر دیده شود.

همچنین برای اتاق معلم‌ها و مدیر مدرسه از طرح‌های ساده کلاسیک و مدرن که با فضای آموزشی مطابقت دارند استفاده کنید.

5- وجود پنجره در هر کلاس یا اتاق‌های مربوط به مدیر و معلم‌ها را نادیده نگیرید!

در زمان انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری برای مدرسه و هر اتاق، به وجود پنجره در آن محل توجه کنید. در صورت وجود پنجره، نور طبیعی به فضای اتاق تابیده می‌شود که باعث بهتر دیده شدن کلاس و زیبایی بیشتر فضا خواهد شد. اما در صورت عدم وجود پنجره در اتاق‌ها، حتما از طرح‌های ساده با تراکم کم و رنگ روشن استفاده کنید.

6- به نوع، رنگ و طرح  میز، صندلی و پرده موجود در کلاس‌های مدرسه توجه کنید

در زمان انتخاب کاغذ دیواری برای مدرسه به طرح و نوع میز و صندلی‌های موجود در هر کلاس توجه کنید. به عنوان مثال اگر در کلاس درس از میز و صندلی‌های چوبی با رنگ قهوه‌ای استفاده شده است. می‌توانید کاغذ دیواری‌هایی با رنگ کرم، شیری و تم رنگی گرم اما با رنگ ملایم استفاده کنید.

کاغذ دیواری هایی با طرح هندسی

7- از کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های هندسی، حروف الفبای فارسی و انگلیسی استفاده کنید

خیلی مهم است که طرح کاغذ دیواری مدرسه با فضای محیط آموزشی هماهنگ باشد. به همین منظور از طرح‌های کودکانه آموزشی مانند موارد زیر استفاده کنید:

  • اعداد و حروف الفبای فارسی و انگلیسی
  • اشکال هندسی
  • جدول ضرب یا دیگر علائم ریاضی (مانند + و -)
  • مباحث جذاب درس‌های مربوط به دوره تحصیلی مدرسه (مانند درس علوم برای دوره متوسطه اول یا درس‌های شیمی و فیزیک در متوسطه دوم)
  • کاربرد برخی طرح‌های مربوط به بازی و سرگرمی متناسب با سن دانش آموزان مانند فوتبال، والیبال و بدمینتون

توجه داشته باشید که استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های مختلف، فضای مدرسه را زیبا، با طراوت و جذاب برای کودکان خواهند کرد.

خرید کاغذ دیواری اکستریم والز برای مدرسه

با خرید کاغذ دیواری از اکستریم والز محیط مدرسه را برای دانش آموزان جذاب کنید

در این مقاله به بررسی 7 نکته مهم خرید ماغذ دیواری برای مدرسه پرداختیم. برای دریافت مشاوره بیشتر می توانید با کارشناسان اکستریم والز ارتباط بگیرید. اکستریم والز با واردات، تولید و طراحی انواع پوشش‌های مختلف برای دیوارها، بیشترین سهم تولید و فروش کاغذ دیواری را در ایران دارد. همچنین با تولید محصولات با کیفیت خود در بازار جهانی نیز وارد شده است. به همین دلیل در اغلب فروشگاه‌های دکوراسیون داخلی محصولات اکستریم والز به چشم می‌خورد.

برای مشاهده و خرید انواع کاغذ دیواری اکستریم والز کافی است به سایت extreme-walls مراجعه کنید. در صورت پسندیدن طرحی خاص از محصولات این شرکت، نام آلبوم و کد محصول را یادداشت کنید. حال برای خرید به نزدیک‌ترین فروشگاه دکوراسیون داخلی مراجعه و خرید محصول مورد نظر را انجام دهید.

سوالات متداول برای انتخاب کاغذ دیواری برای مدرسه

سوالات متداول در مورد انتخاب کاغذ دیواری برای مدرسه

آیا استفاده از کاغذ دیواری برای مدرسه مناسب است؟

بله. استفاده از کاغذ دیواری برای اتاق‌های آموزشی مدرسه باعث جذابیت فضای مدرسه برای کودکان خواهد شد.

در زمان انتخاب کاغذ دیواری برای مدرسه به چه نکاتی توجه کنیم؟

پسرانه یا دخترانه بودن مدرسه، پایه تحصیلی، وجود پنجره در هر اتاق، میز و صندلی‌های موجود در هر کلاس.

انتخاب طرح‌های شلوغ با رنگ‌های شاد برای مدرسه مناسب است؟

خیر. طرح‌های شلوغ با رنگ شاد باعث حواس پرتی دانش آموزان در کلاس درس می‌شوند. همچنین برخی از روانشناس‌ها از تاثیر طرح‌های شلوغ در ایجاد استرس نیز صحبت می‌کنند.

بهترین کاغذ دیواری فضای آموزشی چه طرحی است؟

طرح‌های ساده مانند حروف الفبا، اعداد و علائم ریاضی با رنگ‌های ملایم و طرح‌هایی مانند آسمان، جنگل و دریا برای قسمت‌های عمومی مدرسه مانند راه‌پله‌ها و راه‌روها.

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

  • سلام برای آموزشگاه زبان پوستر پیشنهاد می کنید یا کاغذ دیواری؟

    • سلام و درود بستگی به سلیقه شما دارد پوستر می تواند گزینه خوبی باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *