تفاوت‌ کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

در دنیای طراحی داخلی، کابینت‌ها نقش بسیار مهمی را در دکوراسیون آشپزخانه ایفا می‌کنند؛ از این رو انتخاب نوع، طرح و رنگ آن‌ها می‌تواند تاثیر زیاد و بسزایی بر جلوه و احساس کلی آشپزخانه‌ی شما داشته باشد. امروزه، کابینت‌های کلاسیک و نئوکلاسیک به عنوان دو گزینه‌ی محبوب و پرطرفدار در طراحی آشپزخانه مورد توجه قرار می‌گیرند. در این مقاله از اکستریم والز قصد داریم به مقایسه‌ی طراحی کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک پرداخته تا به شما در انتخاب بهترین کابینت برای آشپزخانه‌تان کمک کنیم.

کابینت نئوکلاسیک چیست

 

کابینت نئوکلاسیک چیست؟ انواع کابینت نئوکلاسیک و ویژگی‌های آن‌ها

کابینت نئوکلاسیک، جدیدترین سبک کابینت آشپزخانه در جهان محسوب شده و شامل دو نوع انزو و پولیشی می‌‍باشد. این نوع از کابینت‌‍، به عنوان بروزترین نوع کابینت آشپزخانه، شامل مشخصات منحصر به فردی است که ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک می‌باشد.

کاغذ دیواری کربن
کاغذ دیواری کربن- موبایل

در طراحی کابینت‌‌های نئوکلاسیک، از چوب‌های طبیعی با کیفیتی همچون چوب درخت صنوبر استفاده شده و جزئیات زیبایی مانند نقش‌های حکاکی شده روی چوب، نوارهای چوبی منحنی شکل و … جلوه‌ای لوکس و شکیل به ظاهر این مدل از کابینت‌ها می‌بخشند.

خصوصیات کابینت نئوکلاسیک انزو

 

خصوصیات کابینت نئوکلاسیک انزو؛ کابینت انزو چه مزیت‌هایی دارد؟

کابینت انزوی نئوکلاسیک، اولین بار توسط یک شرکت آمریکایی در نیوجرسی تولید شد و می‌توان گفت Enzo نام تجاری محصول این شرکت است. ضخامت درب‌های این مدل کابینت 25 و 40 میلی متر، و ضخامت رنگ بکار رفته در درب‌های آن 1 میلی متر است. نوع رنگ استفاده شده در این کابینت‌ها پلی اورتان می‌باشد. کابینت‌ انزو معمولا دارای سطوح بدون درز است که این امر، تمیز کردن آن را بسیار آسان‌تر کرده و شما می‌توانید با استفاده از دستمالی مرطوب، سطح آن را به سادگی از کثیفی‌ها و لکه‌ها پاک کنید.

Reactor-CTA
Reactor- mob CTA

از دیگر مزیت‌های کابینت انزو، قابلیت سفارشی سازی آن است که به شما امکان می‌دهد رنگ، متریال، ابعاد و طرح دلخواه خود را انتخاب کرده و سفارش دهید. کابینت‌های انزو همچنین، دوام و مقاوت بسیار بالایی در برابر خط و خش داشته و قیمتی معقول و مقرون به صرفه نسبت به سایر کابینت‌ها دارند.

کابینت نئوکلاسیک پولیشی براق چه ویزگی‌هایی دارد؟

 

کابینت نئوکلاسیک پولیشی براق چه ویزگی‌هایی دارد؟

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های کابینت نئوکلاسیک، نوع براق و پولیش شده‌ی آن می‌باشد؛ این محصول بسیار جذاب، تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک بوده و ظاهری ترکیب شده از کابینت‌های حکاکی شده‌ی کلاسیک در کنار کابینت‌های براق هایگلاس و مدرن است. استفاده از رنگ‌های پولیش شده در این مدل از کابینت‌ها، به دلیل براق شدن درب آن‌ها و افزودن جلوه‌ای شیک صورت می‌گیرد. ضخامت رنگ درب‌های پولیش شده، بین یک تا دو میلی متر بوده و قطر درب‌ها در دو سایز 25 و 40 میلی متر طراحی و ساخته می‌شود.

کابینت پولیشی به عنوان یکی از بروزترین مدل‌های کابینت امروزی، شامل چندین نوع درب مختلف است که در طراحی تمامی این درب‌ها از جلا دهنده و رنگ‌هایی براق استفاده می‌شود. این نوع کابینت‌ها اغلب در رنگ سفید، با دستگیره‌هایی سرامیکی یافت می‌شوند.

کابینت‌های کلاسیک و نئوکلاسیک در چه مواردی با یکدیگر تفاوت دارند

 

کابینت‌های کلاسیک و نئوکلاسیک در چه مواردی با یکدیگر تفاوت دارند؟

سوالی که برای بسیاری از افراد در هنگام خرید کابینت پیش می‌آید، این است که کابینت‌های کلاسیک و نئوکلاسیک چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟! در ادامه نگاهی اجمالی به مزایا و معایب این دو نوع کابینت انداخته و تفاوت‌ها و شباهت‌های سبک کلاسیک و نئوکلاسیک را که جزو محبوب‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی می‌باشند، بررسی می‌کنیم:

شباهت‌ها و تفاوت‌های کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

 

شباهت‌ها و تفاوت‌های کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک؛ مهم‌ترین اختلاف‌های ظاهری این دو نوع کابینت!

به طور معمول، شباهت‌های کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک بیشتر از تفاوت‌های آن‌ها است، کابینت‌‍‌های کلاسیک و نئوکلاسیک از اجزایی تشکیل شده‌اند که همین جزئیات کوچک، بیانگر تفاوت‌های اندک، بین آن‌ها است.

  •  نوع رنگ کابینت‌ها می‌تواند تعیین کننده‌ی سبک آن‌ها باشد؛ به عنوان مثال، از رنگ‌های روکش و پولیش براق در کابینت‌های نئوکلاسیک استفاده می‌شود، در حالی که رنگ‌های مورد استفاده در کابینت‌های کلاسیک، پلی استر و پلی اورتان می‌باشند. البته علاوه بر رنگ، جزئیات دیگری همچون شکل ظاهری تاج کابینت، فرم و الگوی کنده کاری‌ها، جنس در و دستگیره‌ها، و… از موارد تعیین کننده‌‌ی نوع کابینت می‌باشند.
  •  کابینت‌های کلاسیک و نئوکلاسیک هر دو از جنس چوب‌های طبیعی و مرغوب ساخته شده که از نظر طراحی و جلوه‌ی ظاهری با یکدیگر تفاوت‌هایی جزئی دارند. به طورغالب، کابینت‌های کلاسیک از خطوط و منحنی‌های مینیاتوری و کنده کاری‌های زیبا در طراحی بهره برده و عموما ظاهری پیچیده با جزئیاتی فراوان دارند؛ در مقابل، کابینت‌های نئوکلاسیک، معمولا از طراحی مینیمال و ساده‌ای برخوردارند که از متریالی مدرن، همچون دستگیره‌های فلزی و سرامیکی برای جلوه‌ای نوین و امروزی استفاده می‌کند.
  •  تمیز کاری، نگهداری و نظافت کابینت‌های نئوکلاسیک، به دلیل سطح صاف و ساده‌ی آن‌ها بسیار آسانتر از سطوح کنده کاری و منبت کاری شده‌ی کلاسیک می‌باشد.

معایب کابینت نئوکلاسیک

 

معایب کابینت نئوکلاسیک

  •  اگر در انتخاب رنگ کابینت برای این سبک، دقت کافی بکار برده نشود؛ ممکن است به مرور زمان کدر شده و ظاهر شفاف خود را از دست بدهند.
  •  کابینت‌های نئوکلاسیک به دلیل طراحی ظریف خود، در برابر اجسام تیز آسیب پذیر بوده و به رطوبت حساس‌اند؛ به طور کلی، تولید این سبک از کابینت چه از نظر حکاکی و طراحی و چه از نظر انتخاب نوع رنگ، بسیار حساس بوده و از عهده‌ی  کارگاه‌های کوچک کابینت‌سازی خارج است.
  •  در صورت آسیب دیدن درب کابینت، امکان تعمیر و رنگ آمیزی مجدد آن وجود ندارد.

کابینت‌های نئوکلاسیک چه مزیت‌هایی دارند؟

 

کابینت‌های نئوکلاسیک چه مزیت‌هایی دارند؟

  •  کابینت‌های نئوکلاسیک دوام، مقاومت و طول عمر بیشتری نسبت به سایر مدل‌‍‌های کابینت دارند.
  •  این نوع از کابینت‌ها، در رنگ‌های ملایمی همچون کرم، سفید و… یافت شده و از این جهت با بازتاب و انعکاس بالای نور، سبب بهبود نورپردازی آشپزخانه می‌شوند.
  •  کابینت‌های نئوکلاسیک به راحتی تمیز شده و چهره‌ای تلفیق شده از سبک مدرن و کلاسیک را به طور همزمان در خانه‌ی شما به ارمغان می‌آورند.

سخن پایانی در ارتباط با مقایسه‌ی کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک در دکوراسیون آشپزخانه

 

سخن پایانی در ارتباط با مقایسه‌ی کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک در دکوراسیون آشپزخانه

در مجموع، همانطور که گفته شد تفاوت اصلی بین کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک در نحوه‌ی طراحی آن‌ها است. کابینت‌های کلاسیک، معمولا دارای طراحی سنتی با جزئیاتی دقیق هستند در حالی که کابینت‌های نئوکلاسیک متناسب با طرح‌های امروزی، اغلب بسیار مینیمال و ساده می‌باشند. در نهایت هر دو نوع کابینت، دارای زیبایی باشکوهی بوده که شما می‌توانید بسته به سلیقه‌ی شخصی و سبک اجرا شده در منزلتان از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

 

سوالات متداول

1- رنگ‌های کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک چه تفاوتی با هم دارند؟

کابینت‌های نئوکلاسیک اغلب در رنگ‌های ملایمی همچون سفید و کرم یافت می‌شوند در حالی که کابینت‌های کلاسیک، از رنگ‌های غنی مانند طلایی، بژ و نقره‌ای برخوردارند.

2- فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک از نظر طراحی چیست؟

کابینت‌های کلاسیک دارای منحنی‌های مینیاتوری، خطوط پر پیج و خم، نقش و نگارهای کنده کاری شده در ظاهر خود هستند؛ در حالی که کابینت‌های نئوکلاسیک ظاهری ساده، مینیمال و سطوحی صاف و یکدست دارند.

3- کابینت نئوکلاسیک مناسب خانه‌هایی با چه سبک می‌باشند؟

کابینت‌های نئوکلاسیک اغلب متناسب با سبک‌هایی همچون مدرن می‌باشند و برای ایجاد آشپزخانه‌ای با جلوه‌ی امروزی مناسب‌اند.

[/vc_column][/vc_row]
به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *