چیدمان مبل هفت نفره برای پذیرایی از مهمانان نوروزی

چیدمان درست و اصولی اتاق نشیمن، به عنوان یکی از فضاهای پرکاربرد و چند منظوره در خانه، نقش بسیار مهمی در ایجاد آرامش و زیبایی محیط دارد. مبل‌ها یکی از المان‌های بزرگ در طراحی داخلی محسوب شده که می‌توان از آن‌ها به عنوان عنصری مرکزی، در نحوه‌ی قرارگیری سایر وسایل و تعیین رنگ المان‌های دیگر استفاده کرد؛ از این رو انتخاب و چیدمان صحیح آن‌ها در اتاق پذیرایی می‌تواند بر راحتی و آسایش شما و مهمانانتان تاثیر گذار باشد.

 در این مقاله از اکستریم والز، با بررسی اصول چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی، به اهمیت ترتیب قرارگیری و اندازه‌ی مبلمان در دکوراسیون خانه می‌پردازیم.

اصول چیدمان مبل در پذیرایی

 

اصول چیدمان مبل در پذیرایی؛ قبل از چیدمان مبلمان باید به چه نکاتی توجه کرد؟!

قبل از تصمیم گیری برای چیدمان مبلمان در پذیرایی، ابتدا باید هدف خود را از دیزاین اتاق مد نظرتان مشخص کنید! آیا قصد دارید فضایی چند منظوره برای استراحت، میزبانی، مطالعه و … طراحی کنید؟ مبلمان شما دارای تعداد زیادی صندلی است یا چند قطعه‌ی بزرگ را شامل می‌شود؟!

H2o-CTA
H2o-mob CTA

هنگامی که هدف خود را از طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی‌تان مشخص کنید، بهتر می‌توانید دیزاین و چیدمان آن را انجام دهید! ایجاد تعادل ظاهری، برقراری هارمونی، تناسب ریتم بین اجزای مختلف فضا، میبایست به عنوان نکاتی مهم در چیدمان مبلمان در نظر گرفته شوند؛ چرا که مبلمانی با چیدمان درست، می‌تواند سبب جلب توجه و احساس راحتی در فضا شود.

نکات مهم چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی

 

نکات مهم چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی؛ یک چیدمان معمولی و زیبا در اتاق نشیمن

چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی، با توجه به شکل، اندازه‌ و متراژ اتاق پذیرایی متفاوت است؛ در اینجا به یک چیدمان معمولی و در عین حال محبوب اشاره می‌کنیم: به منظور چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی، می‌توانید یک مبل سه نفره، یک مبل دو نفره و دو صندلی تک نفره را در نظر بگیرید! این ترکیب، جایگاهی کافی برای قرارگیری یک ست هفت نفره را  به شما ارائه می‌دهد.

یک میز میانی بزرگ و متناسب با مبلمانتان را در وسط آن‌ها قرار دهید؛ این میز باید به اندازه کافی بزرگ بوده تا فضای کافی برای قراردادن ظروف میوه، چای، قهوه، کتاب و دیگر وسایل را فراهم کند. اگر اتاق نشیمن شما به اندازه‌ی کافی فضای خالی دارد؛ یک یا دو میز کناری و عسلی را نزدیک و یا بین دو صندلی تک نفره قرار داده و روی آن را با آباژور، گلدان یا سایر وسایل تزئینی و دکوراتیو دیزاین کنید.

Reactor-CTA
Reactor- mob CTA

بسته به متراژ اتاق پذیرایی خود، فرشی را به منظور گرم‌ و صمیمی‌ نشان دادن اتاق، برای زیر مبلمان انتخاب کنید؛ باید توجه داشت که این فرش به اندازه‌ای باشد که تمام پایه‌های مبلمان روی آن جای بگیرند. با استفاده از یک اثر هنری برجسته یا یک تابلوی نقاشی بسیار زیبا، می‌توان دیوار بالای بزرگترین قطعه‌ی مبلمان خود را دیزاین کرد. همچنین می‌توان از چراغ‌های دیواری دکوراتیو جذاب یا آباژورهای رومیزی و چراغ‌های سقفی، برای نورپردازی اتاق پذیرایی و القای احساسی دلپذیر در فضا بهره گرفت!

با توجه به اصول چیدمان مبل در پذیرایی، می‌توانید مبلمان هفت نفره خود را به شکلی جذاب و کارآمد در اتاق پذیرایی دیزاین کرده و فضای دلخواهتان را ایجاد کنید!

راهنمای انتخاب مبلمان برای اتاق نشیمن

 

راهنمای انتخاب مبلمان برای اتاق نشیمن؛ در انتخاب مبلمان اتاق پذیرایی باید به چه نکاتی توجه داشت؟!

انتخاب مبلمان مناسب برای اتاق پذیرایی، فرایندی چالش برانگیز و مهم است که نیازمند توجه به چند نکته‌ی اساسی می‌باشد. در اینجا به اصول مهم راهنمای انتخاب مبلمان خواهیم پرداخت:

توجه به اندازه و ابعاد اتاق پذیرایی:

در ابتدا میبایست متراژ و ابعاد فضای اتاق نشیمن خود را در نظر گرفته و با توجه به اندازه‌ی آن، مبلمانی مناسب را انتخاب و خریداری کنید! همچنین باید علاوه بر قرار دادن مبلمان در این فضا، به محل قرار گیری سایر المان‌ها نیز توجه کرده تا با کمبود فضا در چیدمان کلی وسایل مواجه نشوید.

توجه به سبک، طرح و الگو

 

توجه به سبک، طرح و الگو:

به منظور انتخاب مبلمان مناسب برای پذیرایی، باید به سبک اجرا شده در دکوراسیون اتاق نشیمن توجه کنید! آیا اتاق شما سبکی کلاسیک و سنتی دارد یا سبکی مدرن و امروزی؟! آیا به دنبال طرحی پر نقش و نگار و کلاسیک در نمای اتاقتان هستید یا جزئیاتی ساده و مینیمال را می‌پسندید؟! برقراری تناسب و تعادل بین اجزای یک اتاق، نقش بسیار مهمی در آرامش و جذابیت فضای داخلی دارد.

جنس و رنگ مبلمان؛ توجه به راحتی و کاربرد مبل:

جنس و رنگ مبلمان نقش بسیار مهمی در جذابیت جلوه‌ی اتاق و احساس راحتی و آرامش آن دارد. رنگ‌های خنثی، روشن و زنده‌ای همچون سفید، کرم، بژ و خاکستری فضای اتاق شما را روشن‌تر و دلبازتر نشان داده و استفاده از مبلمانی با طراحی مینیمال و ظریف، سبب جلوه‌ای بزرگ و وسیع‌تر در پذیرایی شما می‌شود. اگر اتاق پذیرایی بزرگی دارید، انتخاب مبلمانی با رنگ‌های تاریک و تیره می‌تواند عمق و شخصیتی جذاب را به اتاقتان بیفزاید.

توجه داشته باشید که قبل از انتخاب مبلمانتان، صندلی‌ و پشتی‌های آن را از لحاظ راحتی و آسایش تست کرده و بعد اقدام به خریداری کنید!

تطبیق و تناسب با سایر المان‌های بزرگ

 

تطبیق و تناسب با سایر المان‌های بزرگ:

مبلمان انتخابی شما باید از لحاظ رنگ، طرح، الگو، سبک و … با سایر عناصر و المان‌های اتاق پذیرایی تناسب داشته تا هارمونی و تطابق ظاهری فضای شما به هم نریزد.

قابلیت شستشو و تمیزکاری آسان؛ توجه به تعداد نفرات مبلمان:

انتخاب مبلمانی با پارچه‌های مرغوب و قابل شستشو، می‌تواند به شما در تمیز کردن آن‌ها از گرد و غبار و لکه‌ها کمک کند! همچنین شما باید قبل از خریداری مبلمان، در نظر داشته باشید که به طور معمول، چه تعداد صندلی‌، در فضایی با این متراژ و اندازه قرار می‌گیرند!

چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مستطیل شکل

 

چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مستطیل شکل

از آن‌جایی که اتاق پذیرایی اکثر خانه‌ها و آپارتمان‌ها، مستطیل شکل است؛ به اصلی اساسی برای چیدمان مبلمان در این فضاها می‌پردازیم:

به منظور چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مستطیل شکل، ابتدا باید محور اصلی اتاق مد نظر را تعیین کنید! به طور معمول، می‌توان یکی از دیوارهای بلند طولانی اتاق را به عنوان محور اصلی در نظر گرفت! شما می‌توانید مبل سه نفره و دو نفره را در امتداد دیوارهای بلند، در مقابل یکدیگر قرار داده و دو مبل تک نفره را در کنار هم، مقابل تلویزیون چیدمان کنید! شما می‌توانید در این نوع چیدمان، از ست کاغذ دیواری با مبل، به منظور افزودن جذابیت بیشتر به اتاق پذیرایی استفاده کنید؛ دیوارهای بلند دو طرف اتاق را با دیوارپوش‌هایی در طرح‌های مشابه با مبلمان و هم طیف با رنگ آن‌ها، بپوشانید و برای دیوار پشت تلویزیون از رنگ و الگویی متفاوت استفاده کنید!

کلام آخر در ارتباط با چیدمان مبلمان هفت نفره در پذیرایی

 

کلام آخر در ارتباط با چیدمان مبلمان هفت نفره در پذیرایی

در مجموع می‌توان گفت که اصول طراحی، انتخاب و چیدمان مبلمان در پذیرایی نقشی اساسی در ظاهر و احساسات کلی فضا دارد. همچنین دیزاین اصولی و درست مبلمان ، انتخاب صحیح رنگ و جنس آن‌ها می‌تواند به ایجاد فضایی شگفت انگیز و دلپذیر در خانه‌ی شما کمک کند. بهره وری در استفاده از فضا، القای آسایش و راحتی و … از جمله مواردی‌اند که در نتیجه‌ی چیدمان صحیح، سبب می‌شوند.

سوالات متداول

 

سوالات متداول

1- چیدمان صحیح مبلمان در پذیرایی چه اهمیتی دارد؟

چیدمان صحیح مبلمان در پذیرایی، تاثیر بسیار بزرگی بر زیبایی و کارکرد فضا و آراستگی ظاهری اتاق دارد.

2- چه نوع مبلمانی برای پذیرایی‌های مستطیل شکل مناسب‌تر است؟

مبلمانی که دارای خطوط ساده و زاویه‌های مناسب‌اند؛ همچون مبلمان ال!

3- در پذیرایی‌های کوچک، چه رنگ مبلمانی خریداری کنیم؟

انتخاب مبلمانی با رنگ‌های خنثی، روشن و زنده، علاوه بر روشن نشان دادن اتاق پذیرایی شما، فضا را بزرگ و وسیع‌تر نمایان می‌کند.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *