چیدمان مبلمان پذیرایی

از آن‌جایی که امروزه چیدمان مبلمان در اتاق پذیرایی، به عنوان هنری در طراحی داخلی محسوب می‌شود؛ دیزاین صحیح مبلمان در این فضاها، تاثیر مستقیمی بر راحتی، آرامش و ایجاد صمیمیت بین افراد خانه خواهد داشت. اصول چیدمان مبل پذیرایی، میبایست علاوه بر افزودن زیبایی و شکوه به فضای اتاق نشیمن، احساس آسایش و کارایی را نیز برای شما فراهم آورد. مفهوم چیدمان مبلمان پذیرایی، شامل انتخاب مبلمان، ترتیب قرارگیری آن‌ها و تعامل با دیگر اجزای فضای داخلی مانند روشنایی، رنگ‌ها و تزئینات است.

به طور کلی، با در نظر گرفتن و اجرای اصول چیدمان مبل پذیرایی، می‌توان فضایی جذاب‌تر، با تاثیری مثبت بر روحیه و رفاه ساکنین خانه ایجاد کرد. این اصول، نه تنها باید با سبک اجرا شده در خانه منطبق باشند، بلکه میبایست با ابعاد فضا نیز همخوانی داشته باشند. در این مقاله  از اکستریم والز، به بررسی ابعاد مختلفی از چیدمان مبلمان در پذیرایی پرداخته و نکات و اصول مهمی را که برای چیدمان مبل در فضایی شیک و جذاب باید در نظر گرفت، مرور می‌کنیم:

چیدمان مبلمان در کنار نقاط کانونی اتاق پذیرایی

 

چیدمان مبلمان در کنار نقاط کانونی اتاق پذیرایی؛ چرا نباید مبل یا کاناپه را جلوی پنجره‌ی اتاق قرار داد؟!

هنگام چیدمان و دیزاین وسایل در اتاق پذیرایی، از بزرگترین شی و وسیله‌ی اتاق شروع کنید؛ این وسیله معمولا مبل یا یک کاناپه راحتی است. بزرگترین قطعه‌ی مبلمان یا کاناپه‌ی خود را نزدیک به برجسته‌‍ترین عنصر اتاق، که همان نقطه کانونی است قرار دهید. نقاط کانونی یک اتاق نشیمن و پذیرایی می‌تواند یک تلویزیون، شومینه، دیوار گالری، پنجره، دیواری پوشیده شده با کاغذ دیواری، یا … باشد؛ با این حال سعی کنید که در صورت امکان از قرار دادن مبلمان خود، درست در مقابل پنجره خودداری کنید، چرا که ممکن است مانع از ورود مقداری نور طبیعی به اتاق نشیمن شوید. پس از قرار دادن بزرگترین قطعه‌ی مبلمان خود در نزدیکی نقطه کانونی، صندلی‌ها و سایر قطعات کوچک‌تر را در مجاور یا مقابل قطعه اول بچینید.

مبلمان خود را بیش از اندازه به دیوارهای اتاق پذیرایی نزدیک نکرده و نچسبانید

 

مبلمان خود را بیش از اندازه به دیوارهای اتاق پذیرایی نزدیک نکرده و نچسبانید!

شاید برخی تصور کنند که چیدمان مبلمان نزدیک به دیوارها، فضای اتاق را بازتر و بزگ‌‍تر نشان می‌دهد؛ اما اینطور نیست! بر خلاف تصور عموم، قرار دادن مبلمان نزدیک به دیوار یا چسباندن آن‌ها به دیوارهای اتاق، از نظر اصول طراحی داخلی و ارتباطات فضایی توصیه نمی‌‍شود. این نوع چیدمان می‌‍تواند با بر هم زدن تعادل ظاهری اتاق، در جریان نور طبیعی تداخل ایجاد کرده و احساسی تاریک و دلگیر در فضای مد نظر شما جاری سازد.

Reactor-CTA
Reactor- mob CTA

نزدیک بودن مبلمان به دیوارها همچنین، با القای احساسی از تنگی و فشار بر فضای اطرافی، انعطاف پذیری اتاق پذیرایی را کاهش داده و آن را کمتر آماده‌ی تغییر دکوراسیون می‌کند. چسباندن مستقیم مبلمان به دیوارها، باعث ایجاد خلاء در اطراف مبلمان شده و با کاهش ابعاد بصری اتاق، زیبایی و جذابیت پذیرایی را کاهش می‌دهد. از این رو بهتر است مبلمان را با فاصله‌ی مناسبی از دیوار قرار داده و آن‌ها را به سمت مرکز اتاق بکشید تا فضایی دلبازتر داشته باشید.

استفاده از یک فرش بزرگ زیر مجموعه مبلمان اتاق پذیرایی

 

استفاده از یک فرش بزرگ زیر مجموعه مبلمان اتاق پذیرایی

شما می‌توانید به منظور برقراری تعادل در دیزاین مبلمان و همچنین یکپارچه نشان دادن چیدمان آن‌ها در فضای داخلی، از یک فرش بزرگ در زیر مبلمان خود استفاده کنید؛ به عنوان یک قاعده‌ی کلی در طراحی داخلی، شما میبایست تمام قطعات مبلمان خود را روی فرش و در قسمت فوقانی و بالای آن قرار دهید؛ اگر فرش انتخابی شما به انداز‌ه‌ی کافی بزرگ و عریض نیست تا تمامی مبلمانتان را درون خود جای دهد، حداقل مطمئن شوید که پایه‌های جلویی هر کدام از آن‌ها به طور حتم روی فرش قرار گرفته باشند، تا بدین ترتیب چیدمانی منظم، هماهنگ و متعادل را در اتاق پذیرایی خود داشته باشید.

چیدمان متقارن مبلمان در پذیرایی

 

چیدمان متقارن مبلمان در پذیرایی؛ فضایی هماهنگ و متعادل در خانه‌ی شما

این نوع چیدمان در هر اتاقی با هر شکل، اندازه و متراژی بهترین عملکرد را خواهد داشت؛ چرا که سبب برقراری تعادل بصری در فضای داخلی خواهد شد. برای دستیابی به این تعادل جذاب، سعی کنید مبل‌ها یا صندلی‌های یکسان و مشابه را در مقابل یکدیگر بچینید؛ اما اگر قطعات مبلمان شما به طور دقیق با یکدیگر تطابق نداشته و مشابه نیستند، باز هم می‌توانید با چیدمان المان‌های نسبتا یکسان در دو طرف اتاق، به ظاهری متقارن و هماهنگ برسید.

تقارن، تعادل و هارمونی در مبلمان پذیرایی، باعث ایجاد حسی از نظم و ترتیب در نمای اتاق نشیمن شده و هماهنگی بی نظیری را در دکوراسیون داخلی خانه‌ی شما به ارمغان می‌آورد.

چیدمان L در پذیرایی

 

چیدمان L در پذیرایی با استفاده از مبلمان و کاناپه‌های راحتی L شکل؛ صرفه جویی در فضای داخلی

از مبلمان ال شکل، اغلب به منظور تقسیم بندی فضاهایی همچون اتاق غذا خوری و اتاق نشیمن استفاده می‌شود. اگر اتاق پذیرایی بزرگی دارید، می‌توانید با قرار دادن مبلمان ال شکل در وسط اتاق، از آن به عنوان نقطه‌ای کانونی، جهت برجسته‌تر نشان دادن سایر ویژگی‌های اتاق استفاده کنید. چیدمان ال شکل علاوه بر صرفه جویی در فضا، به مهمانان شما اجازه می‌دهد تا راحت‌تر با یکدیگر معاشرت کنند.

مبلمان و کاناپه‌های ال شکل، اغلب در فریم‌هایی چوبی و فلزی، با روکش‌هایی از جنس پنبه، چرم، پلی استر، و… اند و در هر رنگ قابل تصوری، از رنگ‌های خنثی و نود گرفته تا رنگ‌های زنده‌ای همچون آبی و سبز یافت می‌شوند. شما می‌توانید به منظور انتخاب بهتر مبلمان برای اتاق پذیرایی خانه‌ی خود، مقاله‌ی دیگر ما را با مضمون “راهنمای انتخاب مبل“، در همین صفحه مطالعه فرمایید.

چیدمان مبلمان در خانه‌هایی با اتاق پذیرایی بزرگ و عریض

 

چیدمان مبلمان در خانه‌هایی با اتاق پذیرایی بزرگ و عریض

یکی از ایده‌های چیدمان مبلمان پذیرایی در خانه‌هایی با متراژ بزرگ، استفاده از یک دست مبلمان و یک دست کاناپه راحتی به دو منظور متفاوت است؛ شما می‌توانید اتاق پذیرایی خود را به دو بخش مجزا تقسیم کنید؛ و یکی از قسمت‌ها را با قرار دادن مبلمانی سلطنتی، به پذیرایی از مهمانان و گفتگو با دوستان و خانواده اختصاص داده و قسمتی دیگر را با چیدمان کاناپه‌هایی انعطاف پذیر و راحتی، برای استراحت و تماشای تلویزیون در نظر بگیرید. این دو ناحیه را با قرار دادن یکی از مبلمان رو به پشت، از یکدیگر جدا کنید. بارزترین تفاوت مبل و کاناپه در این است که کاناپه‌ها اغلب المان‌هایی برای نشستن، دراز کشیدن و استراحت‌اند در حالی که مبل‌ها معمولا ماهیتی رسمی‌تر داشته و بیشتر از اینکه به منظور راحتی و آسایش طراحی شوند، عناصری دکوراتیو و تزئینی‌اند.

چطور کاغذ دیواری را با مبلمان پذیرایی ست کنیم

 

چطور کاغذ دیواری را با مبلمان پذیرایی ست کنیم؟ مشاوره و تماس با کاغذ دیواری اکستریم والز

شما میبایست به منظور ست کاغذ دیواری با مبلمان خود، ابتدا رنگ‌ و الگوهای موجود در مبلمانتان را در نظر گرفته و کاغذ دیواری متناسب  و مکمل با همان رنگ و الگو را انتخاب کنید. یک کاغذ دیواری با طرحی ساده و رنگ خنثی و یکنواخت، می‌تواند مکملی بسیار مناسب و عالی برای برای مبلمانی با الگوهای پیچیده باشد.

[/vc_column][/vc_row]

شما می‌توانید جهت مشاهده و خریداری کاغذ دیواری‌های اکستریم والز، به فروشگاه‌های معتبر کاغذ دیواری و دکوراسیون داخلی سراسر کشور مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 02192001955 تماس بگیرید.

سوالات متداول

 

سوالات متداول

1- چگونه رنگ کاغذ دیواری را با رنگ مبلمان خود ست کنیم؟

شما می‌توانید به منظور جلب توجه بیشتر مبلمان در دکوراسیون خانه، کاغذ دیواری خود را در رنگی با تناژ کم‌رنگ‌تر از رنگ مبلمانتان انتخاب کنید.

2- برای روح بخشیدن به اتاقی با مبلمان رسمی، از چه کاغذ دیواری استفاده کنیم؟

الگوهای گل‌دار در اتاقی با مبلمان رسمی، عالی بنظر رسیده و فضای اتاق را از ظاهری ساده و خسته کننده به فضایی پرشور و روح نواز تبدیل می‌کنند.

3- مهم‌ترین نکات چیدمان مبلمان در اتاق پذیرایی چیست؟

تعیین نقطه‌ای کانونی در فضا، نچسباندن مبلمان به دیوارها، رعایت تقارن و تعادل در چیدمان مبلمان

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *