انتخاب مبلمان برای اتاق نشیمن

اتاق نشیمن به عنوان مهم‌ترین و کانونی‌ترین نقطه هر خانه‌ای است. به همین منظور خانواده‌‌ها بیشترین زمان خود را در این فضا از خانه سپری می‌کنند. برای دورهم جمع شدن و هم صحبتی با خانواده و همچنین زیباتر کردن فضای نشیمن نیاز به یک مبلمان بسیار عالی و شیک دارید. انتخاب مبلمان برای اتاق نشیمن بسیار مهم است. چرا که باید علاوه بر راحتی، شیک بوده و با سایر اجزای خانه هارمونی داشته باشد. در ادامه قصد داریم راهنمای کاملی از انتخاب مبلمان برای اتاق نشیمن را در اختیار شما قرار دهیم.

انتخاب مبل اتاق نشیمن؛ پرفروش‌ ترین رنگ مبلمان اتاق نشیمن

 

انتخاب مبل اتاق نشیمن؛ پرفروش‌ ترین رنگ مبلمان اتاق نشیمن

اتاق نشیمن یک مکان برای استراحت و حال خوب اعضای خانواده است. چیدمان و مبلمانی که برای این بخش از خانه انتخاب می‌کنید، قطعا بسیار مهم بوده و باید با وسواس خاصی انتخاب شود.

تمامی مدل‌های موجود در بازار مبلمان مناسب برای اتاق نشیمن نیستند. برخلاف بسیاری از افراد خرید یک مبلمان گران‌قیمت نمی‌تواند سبب زیبایی هر چه بیشتر اتاق نشیمن شود. بنابراین برای سهولت کار و همچنین انتخاب درست و اصولی و متناسب کاغذ دیواری و سایر اجزا با مبلمان باید به نکات مهمی توجه کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بنر آلبوم h2o
بنر آلبوم h2o-موبایل

فراموش نکنید که اگر هنوز دکوراسیون مناسبی برای اتاق نشمین در نظر نگرفته‌اید، قبل از هر چیزی می‌توانید به وبسایت کاغذ دیواری اکستریم والز مراجعه کنید و رنگ کاغذ دیواری خود را انتخاب نمایید. اما اگر دکوراسیون داخلی اتاق نشمین را تکمیل کرده‌اید و تنها باید مبلمان را بخرید، برای انتخاب مبمان اتاق نشیمن به نکات طلایی زیر توجه ویژه داشته باشید:

انتخاب مبل براساس سایز و اندازه؛ خرید مبلمان اتاق نشیمن

 

انتخاب مبل براساس سایز و اندازه؛ خرید مبلمان اتاق نشیمن

مهم‌ترین جنبه در انتخاب مبل اتاق نشیمن، اندازه آن است. همانطور که برای خرید مبلمان پذیرایی فضا را در نظر می‌گیرید، باید جهت خرید مبلمان برای اتاق نشیمن نیز سایز و اندازه فضای نشیمن را اندازه بگیرید.

برای آنکه مبلمان نشمین فضای زیادی را اشغال نکند باید بسته به فضای نشیمن، مبلمان را انتخاب کنید. در صورتی که از مبلمان بزرگ در فضای کوچک بهره بگیرید، پر شدن فضا کلافه‌تان می‌کند. بنابراین برای انتخاب درست ارتفاع، طول و عرض مبلمان را متناسب با فضای اتاق نشیمن انتخاب کنید.

هارمونی بین رنگ‌ها؛ قبل از انتخاب ست مبلمان اصول بنیادی را در نظر بگیرید

 

هارمونی بین رنگ‌ها؛ قبل از انتخاب ست مبلمان اصول بنیادی را در نظر بگیرید

قبل از انتخاب مبل اتاق نشیمن باید هارمونی بین رنگ‌ها را در نظر بگیرید. ست کاغذ دیواری با مبلمان بسیار مهم است. با ترکیب رنگی درست بین ست مبلمان و کاغذ دیواری می‌توانید یک حس خوب و خاص در فضا ایجاد کنید. از رنگ‌های خنثی در کنار رنگ‌های مکمل می‌توانید استفاده کنید.

انتخاب مبل بر اساس مدل و سبک دسته و بازو؛ سبک خاص و منحصر به فردی را انتخاب کنید!

 

انتخاب مبل بر اساس مدل و سبک دسته و بازو؛ سبک خاص و منحصر به فردی را انتخاب کنید!

مدل‌های متنوع و مختلفی براساس سبک در بازار وجود دارند. این مبلمان در انواع اشکال مختلف کوتاه، بلند، صاف، منحنی و سایر اشکال هندسی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. شما براساس نوع دکوراسیون و سبک خانه می‌توانید یکی از مدل‌های مبلمان را برای اتاق نشیمن استفاده کنید. برخی از مدل‌های مبلمان مناسب اتاق نشیمن را در ادامه معرفی می‌کنیم.

مبلمان رولی؛ مناسب سبک سنتی

اغلب مبل‌ها در سبک سنتی از مدل رولی با دسته و بازو پیروی می‌کنند. مبلمان رولی دسته‌های منحنی شکلی دارند و دسته‌های آن به سمت داخل تا شده است. مبلمان رولی را در گذشته بیشتر از امروز در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌کردند.

مبل‌های بازویی؛ مستطیل شکل

مبل‌های بازویی به شکل مستطیل ساخته شده‌اند و ظاهری مدرن و امروزی دارند. این مبل‌ها در سبک مدرن خانه‌ها بیشتر دیده می‌شوند. مبلمان‌های بازویی ظاهری راحت و ساده دارند که شما با بهره از بالشت یا کوسن‌های زیبا می‌توانید آن‌ها را تزئین کنید و به نمایش بگذارید.

مبل‌های بازویی؛ مستطیل شکل

 

مبل‌های بازو بالشی؛ مبلمانی با کوسن‌های بسیار بزرگ

مبل‌های بازو بالشتی اغلب کوسن‌های بزرگی دارند که به صورت فابریک روی دسته‌ها طراحی و قرار گرفته‌اند. مبلمان بازو بالشتی بهترین انتخاب برای اتاق نشیمن محسوب می‌شوند. چرا که مبلمان بازو بالشتی بسیار راحت بوده و می‌توانید استراحت کنید. مبلمان بازو بالشتی به دلیل راحتی و شکل خودمانی که دارد برای اتاق پذیرایی مناسب نیست و ظاهری رسمی ندارد.

مبل‌های بدون بازو؛ مبلمان مینیمال مناسب اتاق نشیمن

مبل‌های بدون بازو در دسته مبلمان مینیمال قرار دارند. مبل‌های بدون بازو طراحی‌ مدرنی دارند و مناسب سبک مدرن است. مبل‌های بدون بازو را مبل لاوست یا مبل‌های گوشه نیز می‌نامند.

انتخاب مبل بر اساس سبک چیدمان داخلی؛ انتخاب مناسب جنس و طرح

 

انتخاب مبل بر اساس سبک چیدمان داخلی؛ انتخاب مناسب جنس و طرح

برای انتخاب مبل اتاق نشیمن، علاوه بر نکاتی که بیان شد باید به جنس، رنگ و طرح آن‌ها نیز توجه ویژه داشته باشید. جنس مبلمان را باید حتما بر اساس سبک دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن انتخاب کنید. برخی از رایج‌ترین جنس‌های به کار رفته در مبل شامل موارد زیر است:

مبل‌های پارچه‌ای؛ الیاف مصنوعی مقاوم در برابر کثیفی و لکه

 

مبل‌های پارچه‌ای؛ الیاف مصنوعی مقاوم در برابر کثیفی و لکه

پارچه‌های مبلی مختلفی در بازار وجود دارند که شما بر اساس سلیقه، سبک و ترجیحات خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. بهتر است سبک پارچه مبلمان را به سبک دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن انتخاب نمایید.

به عنوان مثال مبلمان با الیاف مصنوعی در برابر کثیفی و لکه‌ها مقاوم‌ترند و به سرعت و راحتی تمیز می‌شوند. اگر نرمی و راحتی برایتان حائز اهمیت است، بهترین انتخاب برای شما داشتن مبلمانی با پارچه نرم، نخی یا کتان خواهد بود. انواع مختلفی از مبل‌های پارچه‌ای وجود دارند که می‌توان آن‌‌ها را براساس سبک و ترجیحات خود انتخاب کرد.

مبل‌های چرمی؛ ظاهری شیک و لوکس

 

مبل‌های چرمی؛ ظاهری شیک و لوکس

مبلمان چرمی انتخاب خوبی برای اتاق نشیمن محسوب می‌شوند. مبل‌ چرمی شیک و لوکس بوده و برای اتاق نشیمن کوچک نیز مناسب است. بنابراین برای انتخاب مبل اتاق نشیمن، مبل‌های چرم انتخاب خوبی محسوب می‌شوند.

مبلمان با جنس روکش چرم به نسبت سایر مبل‌ها، دوام به نسبت بالایی دارند و در رنگ‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. تنها نگهداری از مبلمان چرم سخت است. باید مراقبت اجسام نوک تیز و پارگی باشید.

مبل‌های روکش‌دار؛ مناسب منازل بچه‌دار

 

مبل‌های روکش‌دار؛ مناسب منازل بچه‌دار

منظور از مبل‌های روکش‌دار آن دسته از مبلمانی است که پارچه رویی آن‌ها در قسمت نشیمن و پشتی قابل جداسازی است. روکش مبلمان روکش‌دار را می‌توانید برای شستشو به راحتی جدا کنید و در ماشین لباسشویی بشویید.

سبک مبل‌های روکش‌دار بسیار راحت است و شما به راحتی می‌توانید از مدل‌های روکش‌دار در اتاق نشیمن استفاده کنید. یکی از مزیت‌های بزرگ مبلمان روکش‌دار، قیمت مناسب آن است.

انتخاب مبلمان هماهنگ با سایز اجزا و عناصر دکوراسیون داخلی

 

انتخاب مبلمان هماهنگ با سایز اجزا و عناصر دکوراسیون داخلی

در زمان انتخاب مبلمان علاوه بر جنس پارچه، سایز و اندازه و سبک، به هماهنگی مبل با دیگر اجزا و عناصر دکوراسیون داخلی نیز توجه کنید. حتما مقدار نور فضا را در نظر بگیرید. به سبک و رنگ پرده و کاغذ دیواری توجه کنید. همچنی هماهنگی مبلمان با اکسسوری و لوازم دکوری را نیز در نظر بگیرید.

بهتر است ابتدا برای خرید کاغذ دیواری و سپس برای خرید مبل اقدام کنید. چرا که دیوارها زمینه اصلی خرید مبلمان، پرده‌ها، اکسسوری و دیگر لوازم دکوراسیون داخلی را فراهم می‌کنند.

خرید کاغذ دیواری مناسب دیوارها را با اکستریم والز تجربه کنید؛ قبل از خرید مشاوره بگیرید!

 

خرید کاغذ دیواری مناسب دیوارها را با اکستریم والز تجربه کنید؛ قبل از خرید مشاوره بگیرید!

همانطور که در مطلب بالا مطالعه کردید، انتخاب مبلمان برای اتاق نشیمن امری مهم و حائز اهمیت است. چرا که اتاق نشیمن یک فضای مرکزی و کاربردی است که اعضای خانواده پس از یک روز خسته‌کننده در آن دور هم جمع می‌شوند و از لحظات کنار هم بودن لذت می‌برند.

در زمان انتخاب مبلمان باید به هماهنگی مبل با کاغذ دیواری و پوشش دیوار، سبک مورد نظر، پرده‌ها و دیگر لوازم دکوراسیون داخلی توجه کنید. تا فضای اتاق نشیمن هارمونی لازم را داشته باشد. به منظور خرید و مشاهده انواع مدل و طرح‌های کاغذ دیواری می‌توانید به سایت اکستریم والز مراجعه کنید. اکستریم والز یکی از برندهای اصلی و بزرگ وارد و عرضه کننده کاغذ دیواری در ایران است.

به منظور تهیه کاغذ دیواری‌های اکستریم والز ابتدا آلبوم های اسکتریم والز را از طریق سایت مشاهده و کد رنگی مورد نظر خود را یادداشت کنید. سپس به نزدیک‌ترین فروشگاه محل زندگی خود مراجعه نمایید. در صورت نیاز به مشاوره، می‌توانید از طریق شماره تماس 02192001955 با کارشناسان اکستریم والز ارتباط بگیرید.

سوالات متداول

 

سوالات متداول

مبل‌های رولی مناسب برای چه سبک اتاق نشیمنی است؟

مبل رولی مناسب برای سبک سنتی است. مبلمان رولی را در گذشته به نسبت امروز بیشتر استفاده می‌کردند.

کدام یک از مدل‌های مبلمان برای اتاق نشیمن راحت محسوب می‌شوند؟

مبل‌های بازو بالشتی بهترین انتخاب برای اتاق نشیمن محسوب می‌شوند. چرا که آنها به شدت راحت‌اند و فرد احساس آسایش بیشتری را روی آنها دارد.

کدام یک از مبل‌های نحوه نگهداری سخت‌تری دارند؟

مبلمان چرمی نگهداری به نسبت سخت‌تری دارند و باید حواستان به اجسام نوک تیز باشد.

کدام مبلمان به راحتی تمیز می‌شوند؟

مبلمان روکش‌دار جزء آن دسته از مبلمانی هستند که شما به راحتی می‌توانید روکششان را جدا کنید و بشویید.

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *