طراحی دکوراسیون خانه های کوچک

از آن‌جایی که امروزه جامعه به سمت آپارتمان نشینی رفته و خانه‌ها به مرور کوچک‌تر شده‌اند، طراحی دکوراسیون آن‌ها به منظور ایجاد فضایی شیک، راحت و کاربردی، بسیار مهم و چالش برانگیز خواهد بود. اگر شما نیز قصد دارید خانه‌ی نقلی خود را به نحوی طراحی کنید که در عین جذابیت، ظاهری دلباز و بزرگ‌تر داشته باشد، در ادامه همراه ما باشید تا در این مقاله از اکستریم والز، به بررسی راهکارها و نکاتی مهم در ارتباط با طراحی دکوراسیون خانه‌های کوچک، بپردازیم.

استفاده از سبک‌های ساده و مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی

 

استفاده از سبک‌های ساده و مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی؛ محیطی آرامش بخش و ملایم

اجرای سبک‌هایی همچون مدرن، اسکاندیناوی و … پیشنهادی عالی و مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های کوچک، محسوب می‌شود؛ چرا که این سبک‌ها بر پایه‌ی سادگی، مینیمالیستی، استفاده‌ی حداقلی از جزئیات و پرهیز از شلوغی و بهم ریختگی بنا شده‌‌اند که همین موضوع سبب استفاده بهینه و صرفه جویی در فضا شده و خانه‌ی شما را خلوت‌تر و آرامش‌بخش‌تر نشان‌ می‌دهد. سبک‌‌های مینیمالیستی، غالبا عملکرد را در طراحی داخلی اولویت قرار داده و بر کارایی و بهره وری فضا تمرکز فراوانی دارند.

انتخاب کاغذ دیواری برای خانه‌های کوچک

 

انتخاب کاغذ دیواری برای خانه‌های کوچک؛ استفاده از کاغذ دیواری‌هایی به رنگ خنثی در طراحی خانه کوچک

از آن‌جایی که دیوارها بخش عظیم و بزرگی از تمامی فضای خانه را به خود اختصاص می‌دهند؛ انتخاب دیوارپوشی متناسب با اندازه و متراژ خانه، بسیار حائز اهمیت بوده و نیازمند دقت لازم و کافی است. استفاده از کاغذ دیواری‌ها به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین دیوارپوش‌ها در زمینه‌ی دکوراسیون داخلی، علاوه بر افزودن عمق و شخصیت به فضا، سبب ایجاد جذابیت بصری فراوانی در خانه‌ی شما خواهد شد. به منظور انتخاب کاغذ دیواری برای خانه‌های کوچک، توجه به چند نکته‌ی مهم،  ضروری است:

کال تو اکشن کاغذ دیواری کربن
کال تو اکشن کاغذ دیواری کربن-موبایل

توجه به رنگ، نور و الگو

توصیه می‌شود که برای خانه‌هایی با متراژ کوچک، از کاغذ دیواری‌هایی با الگوهای گرافیکی، بزرگ، شلوغ و پر زرق و برق استفاده نکنید؛ چرا که ممکن است طرح‌ها، اشکال و الگوهای بزرگ، فضای بصری خانه‌ی شما را کوچک، دلگیر و نامرتب نمایان کنند. توجه به نور موجود در فضای مد نظر شما نیز بسیار مهم است؛ از آن‌جایی که فضاهای کوچک ممکن است دارای محدودیت در روشنایی باشند، بهتر است از کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های روشن، زنده و درخشان استفاده کنید.

استفاده از کاغذ دیواری‌های مشابه برای پوشش تمام دیوارهای اتاق پذیرایی

 

استفاده از کاغذ دیواری‌های مشابه برای پوشش تمام دیوارهای اتاق پذیرایی؛ بزرگ نشان دادن خانه‌های کوچک

یکی از روش‌هایی که می‌توان به وسیله‌ی آن فضای خانه را وسیع‌ و فراخ‌تر جلوه داد، استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با تناژ رنگی یکسان برای تمامی دیوارها است؛ شما با استفاده از این کار مرز بین رنگ‌های کاغذ دیواری را از بین برده و سبب یکپارچگی در ظاهر کلی دیوارها می‌شوید. یکدست بودن ظاهری کاغذهای کنار هم چسبیده شده، فضایی دلباز و روشن در خانه‌ی شما ایجاد خواهد کرد و شما می‌توانید به همین منظور کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های زنده، روشن و خنثی همچون سفید، کرم، بژ، خاکستری و … را برای طراحی تمامی دیوارهایتان به کار ببرید.

کاغذ دیواری سفید در دکوراسیون خانه‌های کوچک

 

کاغذ دیواری سفید در دکوراسیون خانه‌های کوچک؛ کاغذ دیواری سفید چه تاثیر مثبتی در ظاهر و احساس خانه‌های کوچک دارد؟!

رنگ‌های روشنی همچون سفید، علاوه بر ایجاد تناسب و هارمونی با تمامی سبک‌های دکوراسیون داخلی، سبب چهره‌ای روشن و دلباز در اتاق شما خواهند شد. کاغذ دیواری‌های تماما سفید، جایگزین بسیار بصرفه‌تر، شیک‌‎تر و مناسب‌تری نسبت به رنگ بوده که عمر طولانی‌‎تری نیز دارند؛ آلبوم کاغذ دیواری H2O به عنوان یکی از جدیدترین محصولات اکستریم والز، شامل کاغذهایی با پس زمینه‌ی کاملا سفید، در طرح و نقش‌هایی ساده، متشکل از رگه‌های بژ، خاکستری و سفید است؛ کاغذ دیواری‌های این آلبوم مناسب‌ترین گزینه برای طراحی دکوراسیون خانه‌های کوچک به بهترین و جذاب‌ترین شکل ممکن‌اند.

بکارگیری وسایل چند منظوره در دکوراسیون داخلی جهت استفاده‌ی بهینه و حداقلی از فضا

 

بکارگیری وسایل چند منظوره در دکوراسیون داخلی جهت استفاده‌ی بهینه و حداقلی از فضا

استفاده از وسایل چند منظوره همچون مبلمان تخت خواب شو، میزهای مطالعه تاشو و … در دکوراسیون خانه‌های کوچک، سبب استفاده‌ی بهینه از فضا و تنظیم بهتر و منظم‌تر چیدمان خانه‌های کوچک خواهد شد. بهره گیری از چنین وسایلی آثار مثبت دیگری نیز دارد:

صرفه جویی در فضا: استفاده از صندلی‌های تاشو یا میزهایی که فضاهای ذخیره سازی برای نگهداری وسایل دارند؛ می‌تواند به شما در صرفه جویی فضا و عدم شلوغی و بهم ریختگی خانه کمک کند.

افزایش کارایی فضا: شما می‌توانید از میزهایی که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند، به عنوان میز کار و همچنین میز غذاخوری استفاده کنید.

ایجاد زیبایی و جذابیت بصری: وسایل چند منظوره معمولا دارای طراحی‌های زیبایی هستند که استفاده از آن‌ها به دکوراسیون خانه‌ی شما زیبایی و جذابیت فراوانی می‌بخشد.

استفاده از عناصر بازتابنده در طراحی داخلی

 

استفاده از عناصر بازتابنده در طراحی داخلی؛ انعکاس نور و روشنایی در فضا

استفاده از عناصر بازتابنده و منعکس کننده نور و روشنایی، همچون شیشه‌ها و آینه‌ها در دکوراسیون خانه‌های کوچک، می‌تواند در ظاهر و احساس کلی فضا تاثیرات مثبت فراوانی داشته باشد.

آینه‌ها ابزاری عالی برای طراحی خانه‌های کوچک‌اند، زیرا با افزودن ابعاد، عمق و وسعت بصری، توهم فضای بیشتری را ایجاد کرده و همچنین با پخش و دو چندان کردن نور محیط، سبب روشنایی بیشتری نیز در خانه‌ی شما خواهند شد. آینه‌ها فراتر از تاثیر شگفت انگیز خود در فضا سازی، به عنوان عناصری تزئینی و دکوراتیو نیز استفاده می‌‎شوند.

استفاده از پرده‌های بلند در دکوراسیون داخلی فضا

 

استفاده از پرده‌های بلند در دکوراسیون داخلی فضا؛ افزایش ارتفاع و طول بصری اتاق

پرده‌های بلند راه حلی عالی برای افزایش طول بصری در اتاق‌های کوچک محسوب می‌شوند؛ شما می‌توانید نور طبیعی خورشید را با استفاده از پرده‌های بلند در رنگ‌هایی روشن و بافتی شفاف و نازک، به داخل اتاق منتقل کرده و فضا را بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان دهید.

تاثیر مثبت رنگ‌های زنده، روشن و خنثی در طراحی داخلی خانه‌های کوچک

 

تاثیر مثبت رنگ‌های زنده، روشن و خنثی در طراحی داخلی خانه‌های کوچک

رنگ‌های روشن نیز همچون عناصر منعکس کننده‌ی نور، بازتاب نور فوق‌العاده بالایی داشته و به همین دلیل، جانی دوباره به محیط مد نظر شما می‌بخشند؛ رنگ‌های روشن و خنثی همچنین پس زمینه‌ای چشم گیر و جذاب برای سایر رنگ‌های اتاق به شمار آمده و انتخابی مناسب برای طراحی اتاق خواب با فضای کم هستند.

نکات مهم در ارتباط با طراحی آشپزخانه‌ی کوچک

 

نکات مهم در ارتباط با طراحی آشپزخانه‌ی کوچک؛ مشاوره و تماس با اکستریم والز

از آن‌جایی که آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای محسوب شده و به اصطلاح قلب خانه می‌باشد، طراحی درست و اصولی آن، دقت و ظرافت بسیار بالایی را میطلبد. شما می‌توانید به منظور ایجاد آشپزخانه‌ای دلباز و بزرگ‌، دیوار آشپزخانه را برداشته و به جای آن یک میز و کابینت جزیره قرار دهید. یکی از بزرگترین اشتباهات در طراحی آشپزخانه کوچک، انتخاب کابینت‌هایی به رنگ تیره است؛ استفاده از کابینت‌های براق در رنگ‌های روشنی همچون سفید، محیط آشپزخانه‌ی شما را بزرگ و روشن‌تر نشان می‌دهد.

شما می‌توانید جهت مشاهده و خریداری کاغذ دیواری‌های اکستریم والز، به فروشگاه‌های معتبر کاغذ دیواری و دکوراسیون داخلی در سراسر کشور مراجعه کرده و یا با شماره‌ی 02192001955 تماس بگیرید.

سوالات متداول

 

سوالات متداول

1-  بهترین مدل کابینت برای آشپزخانه‌های کوچک، چیست؟!

کابینت‌های براق در رنگ‌های روشن و خنثی با ظاهری ساده، مینیمال، کم حجم و ظریف

2-  رنگ‌های زنده و روشن چه تاثیری در طراحی داخلی خانه‌های کوچک دارند؟

رنگ‌های روشن با انعکاس نور و القای آرامش، سبب جلوه‌ای دلباز و روشن در فضای داخلی مد نظر شما خواهند شد.

3-  بهترین مدل کاغذ دیواری برای طراحی خانه‌های کوچک، چه نوعی است؟

توصیه می‌شود از کاغذ دیواری‌هایی ساده، بدون طرح، یا دارای طرح‌هایی خلوت و رنگ‌هایی روشن و خنثی برای خانه‌های کوچک استفاده کنید.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *