طراحی اتاق خواب به سبک مینیمالیسم

اتاق خواب مکانی خصوصی و متعلق به ما است که در آن خستگی‌های خود را برطرف کرده و استراحت می‌کنیم و به تعبیر دیگر پناهگاهی امن برای ما به شمار می‌رود. البته متاسفانه همیشه این امکان وجود ندارد که ابعاد اتاق خواب با خواسته‌های ما سازگار باشد. اما نگران نباشید، راه‌حل‌های بسیاری برای طراحی اتاق خواب کوچک و ایجاد فضایی کاربردی و راحت در آن وجود دارد. یکی از آنها استفاده از سبک مینیمالیسم برای چیدمان است. که این روزها در کنار دیگر سبک‌ها طرفداران خاص خودش را پیدا کرده‌ است. طراحی اتاق خواب به سبک مینیمالیسم مخصوص سلیقه آنهایی است که فضاهای خلوت با دکوراسیون ساده را بیشتر می‌پسندند.

طراحی اتاق خواب کوچک
ایده طراحی و استفاده بهینه از فضای اتاق خواب مستطیلی

طراحی اتاق خواب‌های کوچک

قبل از هر چیزی نباید فراموش کنید که معماری هر اتاق ابعاد و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد و همین موضوع بر روی چیدمان اتاق تاثیر‌گذار است. اگر اتاق خواب شما هم اتاقی کوچک است که در استفاده از آن دچار مشکل هستید. یک قانون بسیار ساده وجود دارد؛ در اتاق خواب‌های کوچک بهترین راه برای ایجاد فضایی آرام و دلباز، استفاده از دکوراسیونی ساده و روشن مانند سبک مینیمال است. رنگ‌های روشنی مانند سفید و یا رنگ‌های پاستلی در کنار دکوراسیون مینیمال در طراحی اتاق خواب کوچک می‌توانند فضای اتاق را دلباز‌تر و فرح‌بخش‌تر جلوه دهند.

مهم‌ترین موضوعی که باید به طور کلی در نظر داشته باشید این است که در دو طرف و پایین تخت خواب، فضایی برای رفت و آمد باقی بماند. این موضوع باعث می‌شود تا به فضای راحت‌تری دست پیدا کنید. زمانی که تخت خواب را در جای مناسب خود قرار دادید می‌توانید سایر وسایل را بر اساس محل قرار گیری تخت خواب چیدمان کنید.

طراحی اتاق خواب کوچک
ایجاد دکوراسیونی با تم رنگ‌های گرم

استفاده از آینه

یکی از ایده‌های ساده‌ای که می‌توانید از آن استفاده کنید تا اتاق‌خواب از آنچه که هست بزرگ‌تر دیده شود، استفاده از آینه است. بر‌اساس کوچکی اتاق خواب می‌توانید از آینه‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر بهره ببرید. یکی از مکان‌های مناسب برای استفاده از آینه در اتاق خواب، دیوار پشت تخت خواب است که هم در خواب شما تاثیر منفی ایجاد نکرده و هم جلوه‌ای زیبا به اتاق خواب می‌بخشد.

ایده‌های کاربردی برای ایجاد کمد

لباس‌های بهم ریخته و اشیائی که در هر نقطه‌ای قرار دارند، چه در اتاق خواب بزرگ و چه در اتاق خواب کوچک باعث ایجاد فضایی شلوغ و بهم ریخته می‌شوند. اگر نمی‌توانید کمد بیشتری را وارد فضای خود کنید، پس از روش‌های کاربردی‌تر بهره ببرید. بعنوان مثال با استفاده از پرده بلند و زیبا در قسمتی از فضا، به عنوان کمد، اتاق خواب را به سبک مینیمال طراحی کنید.

اتاق خواب کوچک
طراحی اتاق کوچک به کمک تخت‌های جمع و جور

نور روز بیشتر برای طراحی اتاق خواب کوچک

نور روز در اتاق خواب‌های کوچک تاثیر قابل توجهی ایجاد می‌کند. به همین دلیل تلاش کنید تا جای ممکن از نور روز بهرمند شوید. هیچ نیازی نیست که از پرده‌های تیره و ضخیم برای پنجره‌های اتاق خواب استفاده کنید، اگر می‌خواهید حتما یک پرده در این مکان به کار ببرید، پرده‌های توری انتخاب مناسب‌تری خواهند بود.

میز کار چندمنظوره

اتاق خواب هر چقدر هم که کوچک باشد ممکن است در آن به یک میزکار، میز تحریر یا میز آرایشی نیاز داشته باشید. اما چگونه می‌توان یک میز و صندلی را وارد یک اتاق کوچک کرد؟ در چنین شرایطی مبلمان چند‌منظوره می‌توانند مشکل شما را برطرف کنند. اشیائی که بیش از یک کاربرد دارند ناجی مکان‌های کوچک به شمار می‌روند.

استفاده از رنگ‌های زنده

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تزئین اتاق‌های کوچک استفاده از رنگ‌های زنده است. البته فراموش نکنید که در این کار تعادل را حفظ کنید، زیرا اجرا کاغذ دیواری یا رنگ تمام اتاق به رنگ‌های زنده باعث ایجاد فضایی آزار دهنده خواهد شد. به جای آن در سطوح و اشیاء خاصی از این رنگ‌ها استفاده کرده و آن‌ها را با رنگ‌های روشن ترکیب کنید.

دکوراسیون اتاق کوچک
ایده استفاده از کاغذ دیواری در طراحی اتاق خواب

فضای ذخیره‌سازی در زیر تخت خواب

اگر فضای کافی برای استفاده از یک کمد بزرگ در اتاق خواب وجود ندارد، می‌توانید تخت خواب‌هایی را خریداری کنید که در زیر آن‌ها کشو و فضای خالی برای جاسازی اشیاء وجود دارد. البته اگر نمی‌خواهید هزینه خاصی انجام دهید، می‌توانید لوازم خود را در جعبه قرار داده و در زیر تخت‌خواب پنهان کنید.

دکوراسیون اتاق کوچک
در فضاهای کوچک‌تر از وسایل کاربردی و چند منظوره استفاده کنید

تخت خواب‌های تاشو

یکی از ایده‌هایی که برای اتاق خواب‌های کوچک بسیار مناسب بوده و ایده‌ای کاربردی به شمار می‌رود، استفاده از تخت خواب‌های تاشو و یا جمع‌شویی است که بلند شده و به دیوار تکیه داده می‌شوند. با این روش زمان‌هایی که بیدار هستید فضای بسیار بازی در اتاق خواب خواهید داشت. تنوع این تخت خواب‌ها باعث‌ شده که مناسب‌ترین مدل را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید.

  تفاوت بین مبل و کاناپه، کدام یک را انتخاب کنیم؟

 

استفاده از یک کمد برای طراحی فضای کوچک

برای اینکه به شکل کارآمد از فضای اتاق خواب استفاده کنید، بجای چندین کمد کوچک، یک کمد یکپارچه اما بزرگ بکار ببرید. این روش بسیار کاربردی بوده و اتاق را نیز بزرگ‌تر از آن‌چه که هست جلوه خواهد داد. البته برای این منظور لازم است که فضای خالی کافی به اندازه کمد در اتاق خواب وجود داشته باشد.

پوشش‌های سنگی دیوار

یکی از راه‌هایی که به غیر از رنگ و کاغذ دیواری می‌تواند به دیوار‌ها جلوه‌ای زیبا ببخشد، استفاده از یک پوشش متفاوت برای دیوار است. برای مثال آجر قرمز از جمله انتخاب‌هایی است که ظاهری بسیار زیبا و گرم به اتاق خواب می‌بخشد.

 

قرار دادن تخت زیر پنجره

بدون شک هر اتاق خوابی هر‌چه قدر هم که کوچک باشد، یک پنجره در آن وجود دارد. قرار دادن تخت خواب زیر پنجره باعث می‌شود تا روز خود را بسیار پر‌انرژی و با نشاط آغاز کنید و هم‌چنین زمانی که بر روی تخت خواب هستید می‌توانید از نور روز بهره کافی ببرید.

پیام‌های انرژی بخش بر روی دیوار‌ها

یکی دیگر از راه‌های تزئین کردن دیوارهای اتاق خواب کوچک، استفاده از شعارها و جملات انرژی‌بخش بر روی دیوار است. زمانی که از خواب بیدار می‌شوید انگیزه شما را برای ادامه روز افزایش دهد.

 

 

طراحی اتاق خواب به سبک مینیمالیسم

 سبک مینیمالیسم به نوعی از طراحی اطلاق می‌شود که طی آن جزئیات منظور شده در معماری به حداقل رسیده، تزیینات تا مرز حذف شدن پیش‌رفته و همه عناصر در نهایت سادگی ایجاد می‌شوند. زمانی که سبک مینیمال را برای دکوراسیون محل مورد‌نظر خود انتخاب می‌کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از معیارهای این سبک بر‌خلاف دیگر سبک‌ها تعیین شده و زیبایی این سبک در سادگی آن است.

سبک مینیمال
طراحی اتاق خواب مستطیلی شکل به سبک مینیمال و با کمترین وسایل

طراحی مینیمال اصول مختلفی را در‌بر‌می‌گیرد که عموم آن‌ها نهایتا به همان مفهوم سادگی ختم می‌شوند. این سبک را می‌توان نمونه‌ای از طراحی با کم‌ترین عناصر و جزئیات معرفی کرد که به واسطه استفاده از خطوط مستقیم، اشکال هندسی و طرح‌های ساده به بیان خصوصیات زیبایی شناسانه می‌پردازد.

 

استفاده از عناصر دکوراتیو ساده برای اتاق خواب مینیمالیسم

برای اینکه دکوراسیون اتاق خود را به صورت مینیمال طراحی کنید، لازم نیست از عناصر دکوراتیو به کلی دل بکنید. در طراحی مینیمال هم عناصر دکوراتیو وجود دارند. تنها چیزی که در رابطه با این عناصر متفاوت است، سادگی آن‌هاست. لوازمی‌ که به منظور طراحی دکور اتاق خود مورد استفاده قرار می‌دهید، باید ساده باشند. سعی کنید مواردی که تزیینات زیادی دارند را کنار بگذارید و به دنبال آن‌هایی باشید که فرم‌های هندسی و ساده‌تری دارند. در ضمن باید در کنار ساده بودن عناصر، این نکته را نیز در نظر بگیرید که تعداد آن‌ها نباید زیاد شود. هر‌چه از تعداد کمتر و در عین حال تاثیر گذارتری استفاده کنید، بهتر خواهد بود.

wallpaper17 2
استفاده از وسایل مینیمالیسم در طراحی اتاق خواب برای ایجاد آرامش

به حداقل رساندن تزئینات دکوراسیون برای اتاق خواب مینیمالیسم

طراحی اتاق خواب به سبک مینیمالیسم یعنی طراحی با حداقل تزیینات. اگر طرفدار مینیمالیسم باشید و بخواهید این سبک را در نهایت کمال به اجرا در آورید، بهتر است تزیینات را به طور کامل کنار بگذارید.

این یعنی مبلمان شما، دیوارها، لوازم عملکردی و دکوراتیو و به طور کلی هر چیزی که دکوراسیون اتاق شما را تشکیل می‌دهد، نباید دارای تزیین باشد و یا تزیینات آن باید به قدری ساده و کمرنگ باشد که با معیارهای این سبک هماهنگی ایجاد کند. تزیینات در سبک مینیمال جایی ندارند و دقیقا همان چیزی است که باید حذف شوند.

اتاق خواب کوچک
در اتاق خواب‌های کوچک بهتر است از پتانسیل کل فضا برای چیدمان استفاده کنید

دیوار‌های دکوراتیو اتاق

ایجاد حواس‌پرتی نیز یکی از تکنیک‌های کاربردی برای اتاق خواب‌های کوچک به شمار می‌رود. برای این منظور یکی از دیوار‌های اصلی اتاق خواب را به یک رنگ قابل توجه رنگ‌آمیزی کرده و یا از استیکر‌ها و کاغذ دیواری‌های جذاب بر روی آن استفاده کنید. این‌گونه دیوار، سایر دیوار‌های ساده اتاق را تکمیل کرده و حواس‌ها را از ابعاد اتاق پرت خواهد کرد. موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که همیشه تنها یک دیوار را انتخاب کنید. در غیر این صورت تاثیری منفی در فضای اتاق خواب ایجاد خواهد شد.

دکوراسیون اتاق خواب
چیدمان اتاق خواب با استفاده از رنگ‌های خنثی

کاهش تعداد مبلمان مورد استفاده برای اتاق خواب مینیمالیسم

اگر می‌خواهید اصول مینیمالیسم را رعایت کنید، بهتر است فکر داشتن کوهی از مبلمان را از سرتان بیرون کرده و به یک دست مبلمان ساده و مختصر کفایت کنید. البته سبک مینیمالیسم به دنبال این نیست که شما صرفه‌جو باشید، اما با معیارهای این روش طراحی جور در‌نمی‌آید که فضا را با هزار مدل مبل و میز و دیگر لوازم که شاید حتی مورد نیاز هم نباشند، شلوغ و آشفته کنید. تصویری که یک فضای مینیمال باید در ذهن ما به وجود بیاورد، تصویری است خلوت و بی‌آلایش با کمترین جزئیات، پس سعی کنید این موضوع را به خاطر داشته باشید که استفاده از تعداد زیاد مبلمان در این طراحی مناسب نخواهد بود.

  انتخاب میز تلویزیون مناسب برای منزل

 

استفاده از مبلمان فشرده

یکی از طراحی‌هایی که امروز برای مبلمان مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، طراحی‌های فشرده است. در این نوع طراحی چندین وسیله در یک جای کوچک با وجود این که کاربرد بسیاری دارند، اما جای بسیار کمی‌ را اشغال می‌کنند. همین موضوع می‌تواند در اتاق خواب کوچک بسیار کارآمد باشد. طراحی‌هایی هستند که در آن تخت خواب، میز و کمد به شکل فشرده و در یک مکان اجرا می‌شوند. در این طرح‌ها فضای بازتری در اتاق خواب در اختیار شما قرار می‌گیرد.

اتاق خواب کوچک
طراحی فضای اتاق خواب با وسایل ساده و کاربردی

محدود سازی دامنه‌ی رنگ‌ها برای اتاق خواب مینیمالیسم

رنگ‌ها در دنیای سبک مینیمال محدود هستند. اگر به فضاهایی که به روش مینیمال طراحی شده‌اند، دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید که این فضاها نهایتا از دو یا سه رنگ در طراحی استفاده کرده‌اند. هر‌چه تعداد رنگ‌های مورد استفاده بیش‌تر شود، حس و حال مینیمالیسم از طراحی اتاق خواب خواهد رفت. این قانون ساده‌گرایی معروف که سبک مینیمالیسم را شکل داده‌ است، حتی در مورد رنگ‌ها هم صادق است و به شما اجازه نمی‌دهد تعداد رنگ‌های دکوراسیون خود را از یک حد مشخص بیشتر کنید. این را هم بدانید که رنگ‌های سبک مینیمالیسم عموما خنثی هستند. رنگ‌هایی مثل سفید، مشکی، خاکستری و انواعی با طیف‌های مشابه در این دسته قرار می‌گیرند.

سبک مینیمال
ایده استفاده از یک تم رنگی در اتاق خواب

آزاد سازی قسمتی از فضای موجود برای اتاق خواب مینیمالیسم

لازم نیست حتما کل قسمت‌ها را در استفاده از عناصر شریک کنید. طراحی شما می‌تواند شامل قسمت‌های خالی و آزاد باشد. در واقع بهتر است این‌طور بگوییم که طراحی شما اگر مینیمال باشد، باید حتما دارای قسمت‌های آزاد باشد. اگر قسمتی از فضا به مبلمان اختصاص دارد، قسمتی دیگر را خالی بگذارید و اجازه دهید به همان شکل باقی‌ بماند. این موضوع به این خاطر اهمیت دارد که هر‌چه فضا خالی‌تر و آزاد‌تر باشد، ساده‌تر نیز جلوه خواهد کرد و سادگی هم دقیقا همان چیزی است که در طراحی اتاق خواب براساس مینیمالیسم، تاکید می‌شود.

سبک مینیمال
ایده بکارگیری تخت خواب ساده در اتاق و استفاده از فضای زیر تخت

محیط خلوت برای اتاق خواب مینیمالیسم

یک فضای آشفته و شلوغ هرگز مینیمال تلقی نمی‌شود. فضاهایی که طراحی آنها با عناصر درهم و دارای تنوع بیش از حد صورت می‌گیرد، نمی‌توانند در دسته فضاهای مینیمال قرار بگیرند. اتاق خوابی که به سبک مینیمالیسم طراحی می‌کنید، باید خلوت و مرتب باشد. هر چیز باید سر جای خودش قرار بگیرد و هیچ وسیله‌ای نباید اضافه باشد. طبق این نکات، فضاهای خالی را در طراحی منظور کنید، چرا که به این طریق می‌توان محیط را خلوت‌تر کرد.

سبک مینیمالیسم
ایده اتاق خواب کادر‌بندی شده باعث قرارگیری منظم وسایل می‌شود

انجام نورپردازی به صورت یکدست

نحوه صحیح نورپردازی از دیگر نکاتی است که باید در سبک مینیمال به آن توجه شود. فضاهای مینیمال را معمولا با نور یکدست طراحی می‌کنند. این یعنی بهتر است از نورهای نقطه‌ای و متمرکز استفاده نکنید و نور را در سراسر فضا بصورت یکسان پخش کنید. معمولاً فضاهای مینیمال با نور مخفی طراحی می‌شوند که نور ملایم‌تر و یکدست‌تری ارائه می‌دهد و مناسب‌تر از لوسترها بنظر میاید. در صورت امکان استفاده از نور طبیعی بهتر است حتما این امتیاز را در طراحی منظور کنید. طراحان اتاق خواب به سبک مینیمالیسم به استفاده از نور طبیعی تمایل زیادی دارند و در بسیاری از فضاهای مینیمال از آن استفاده می‌کنند.

سبک مینیمالیسم
طراحی اتاق خواب روشن به کمک رنگ سفید و خاکستری

 

طراحی اتاق خواب‌های باریک و مستطیلی شکل

دکوراسیون و طراحی اتاق خواب‌های باریک و تنگ، یعنی فضای مستطیلی شکل، کار ساده‌ای نیست. قرار دادن و چیدمان برخی از مبلمان ضروری و مورد‌‌نیاز در چنین مکان‌هایی کار دشواری است، اما علاوه‌بر این موضوع از نظر زیبایی‌شناسی نیز ایجاد ظاهری زیبا و شیک و دلنشین در چنین فضایی به همان اندازه دشوار خواهد بود. اگر قرار باشد که چنین فضایی را به اتاق خواب تبدیل کنید، کار شما کمی‌ سخت‌تر خواهد شد، زیرا جا دادن وسایل بزرگی مانند تخت‌خواب و کمد لباس در اتاقی باریک و تنگ، بسیار سخت‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید.

اتاق خواب باریک
ایده منحصربفرد استفاده از رنگ‌های خاص در طراحی اتاق خواب کوچک

اگر‌چه دکوراسیون اتاقی مستطیلی و باریک کار دشواری است. اما بدین معنا نیست که نمی‌توان به اتاق خوابی با فضایی زیبا و در عین حال کاربردی و فرح‌بخش دست پیدا کرد. طراحان و دکوراتور‌های حرفه‌ای، زمانی که می‌خواهند هر مکانی را طراحی کنند، در مقابل مشکلات معماری، برای هر اتاق هدف استفاده از آن مکان، کاربرد، احتياجات و ویژگی‌های مختلف را در نظر می‌گیرند و به دنبال راه‌حل می‌گردند.

  10 ایده طراحی دکوراسیون خانه در سال 2024
دکوراسیون اتاق مستطیلی
در طراحی اتاق‌های مستطیلی شکل سعی کنید فضای رفت و آمد را باز بگذارید

یک متخصص حرفه‌ای شوید

طراحی اتاق خواب به سبک مینیمالیسم برای کاربردی شدن فضا و چیدمان آن بسیار مناسب است. برای دوری از مشکلات هنگام دکوراسیون اتاق‌های باریک، سعی کنید از کمترین وسایل با توجه به سبک مینیمال و مطالبی که در بالا گفته‌ شد، بهره ببرید. در این صورت مناسب‌ترین طراحی با اتاق خواب‌تان را انجام می‌دهید.

اتاق خواب باریک و مستطیل شکل
دکوراسیون عالی برای یک اتاق مستطیلی

چیدمان مبل‌ها

در شرایط ایده‌آل، در دکوراسیون یک اتاق خواب دو نفره، در دو طرف تخت خواب باید فضای کافی برای قرار دادن میزهای پاتختی وجود داشته‌ باشد و از نظر کارآمدی و راحتی فقط باید قسمت تاج تخت خواب به دیوار چسبیده‌ باشد و لازم است که در سه طرف دیگر تخت فضای کافی برای رفت و آمد باقی بماند. برای ایجاد چنین چیدمانی در اتاق خواب مستطیلی شکل، معمولا تاج تخت خواب به قسمت میانی دیوار کوتاه‌تر و ضلع کوچک اتاق تکیه داده‌ می‌شود و کمد و یا میز آرایش نیز در مقابل دیواری که مستقیما رو به روی تخت خواب است، قرار داده‌ می‌شوند. این نوع چیدمان بیشترین استفاده را در اتاق خواب‌های مستطیلی شکل دارد. ولی تنها انتخاب به شمار نمی‌رود و روش‌های دیگری نیز برای چیدمان چنین مکانی وجود دارد.

دکوراسیون صورتی ملایم
ایده استفاده از مبلمان چند‌منظوره در اتاق‌های کوچک

انتخاب کمدهای مناسب

در اتاق خواب‌های باریکی که با مرکزیت قرار دادن تخت خواب طراحی و دکوراسیون می‌شوند، یکی از معمول‌ترین مشکلاتی که افراد با آن مواجه می‌شوند این است که فضای کافی برای ذخیره‌سازی و جاسازی اشیاء باقی نمی‌ماند. معمولا در چنین اتاق خواب‌هایی امکان استفاده از کمدهای آماده وجود ندارد و لازم است که براساس ابعاد اتاق‌خواب، کمدی مخصوص طراحی شود. کمد‌های دارای درب‌های کشویی و آینه‌ای برای استفاده در اتاق خواب‌های باریک انتخاب مناسبی به شمار می‌روند، زیرا هم فضایی دلباز‌تر ایجاد کرده و هم کاربردی راحت و ساده دارند.

انتخاب تخت خواب مناسب

ارتفاع تخت خواب یکی از مواردی است که معمولا در خرید و طراحی مبلمان اتاق مورد توجه قرار نمی‌گیرد. اما ارتفاع تخت خواب در ظاهر اتاق بسیار تاثیر‌گذار خواهد بود. تخت خواب‌های بلند در اتاق خوابی بزرگ و وسیع، فضا را پر کرده و مکانی زیباتر ایجاد می‌کنند. در اتاق خواب‌های کوچک به خصوص اتاق‌های باریک بهتر است که تخت خواب‌های کوتاه را انتخاب کنید. تخت‌خواب‌های کوتاه باعث می‌شوند تا ارتفاع سقف بلندتر احساس شود و باعث بزرگ‌تر و دلبازتر دیده‌ شدن اتاق خواهد شد.

ابعاد تخت خوابی که در اتاق خود بکار می‌برید، در واقع شخصیت و امکانات اصلی دکوراسیون فضای شما را مشخص می‌کند. اگر می‌خواهید در یک اتاق خواب باریک فضایی دلبازتر و زیباتر ایجاد کنید، بهتر است که تخت‌خواب کوچک‌تری را انتخاب کنید. تشک‌هایی که برای تخت خواب‌ها طراحی می‌شوند نیز براساس این ابعاد تغییر می‌کنند.

تخت خواب‌هایی دارای جاسازی اشیا

تخت‌خواب‌هایی که در زیر آنها فضایی برای جاسازی اشیاء وجود دارد تقریبا برای تمام اتاق خواب‌ها مناسب هستند. در سال‌های اخیر طراحی‌های جدیدی برای این مدل تخت خواب‌ها ایجاد شده‌ است. جدیداً برای دسترسی به فضای زیر تخت‌خواب‌ها نیازی نیست که حتما تشک تخت را بلند کنید. با ایجاد کشو‌های متعدد در اطراف تخت‌خواب، دسترسی به این فضا بسیار ساده‌تر خواهد بود. این مدل تخت خواب‌ها برای اتاق‌های باریک و کوچک انتخاب ایده‌آلی به شمار می‌روند.

اتاق زیر شیروانی
طراحی تخت در وسط اتاق زیرشیروانی

لوستر بلند

وجود چراغ در بالای تخت‌خواب یکی از ویژگی‌های مهم در طراحی اتاق خواب به سبک مینیمالیسم بوده که باعث ایجاد راحتی بیشتر می‌شود. معمولا برای ایجاد چنین امکانی از آباژورهایی استفاده می‌شود که بر روی میز‌های پاتختی قرار داده می‌شوند. یکی از ترندهای محبوب در اتاق خواب، لوستر‌های سقفی هستند. این لوسترها دقیقا بالای تخت خواب از سقف آویزان می‌شوند. چنین نورپردازی در اتاقی باریک، باعث ایجاد فضایی شلوغ نخواهد شد و باعث می‌شود تا سقف از آنچه که هست بلندتر دیده‌ شود. طبیعتاً زمانی که سقف بلندتر دیده‌ شود، فضایی دلبازتر ایجاد می‌شود.

استفاده از کاغذ دیواری

رنگ و طرح‌های دیواری، برای اتاق خواب‌های باریک و کوچک یکی از موارد مهم و اساسی به شمار می‌روند. طرح‌های عمودی و عمق‌دار باعث می‌شوند تا فضای اتاق خواب وسیع‌تر و دلبازتر احساس شود. برای ایجاد چنین فضایی استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های سه بعدی انتخاب مناسبی خواهد بود. فراموش نکنید که اگر می‌خواهید از چنین طرح‌های قدرتمندی در اتاق‌خواب خود استفاده‌ کنید، آن‌ را فقط بر روی دیوار پشت تخت‌خواب بکار ببرید. برای دیوار‌های دیگر رنگ‌های خنثی و طرح‌های ساده را مورد استفاده قرار دهید.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *