راهنمای انتخاب کاغذ دیواری برای خانه کوچک

استفاده از کاغذ دیواری، راهکاری کاملا بی دردسر، شیک و جذاب برای تغییر دکوراسیون خانه و آپارتمان در جهت مثبت است. شما می‌توانید با استفاده از کاغذ دیواری‌هایی در طرح و نقش‌های گوناگون، تغییراتی بزرگ و شگفت انگیز را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در خانه‌تان شاهد باشید. در این مطلب از اکستریم والز قصد داریم نحوه استفاده از کاغذ دیواری در  خانه های کوچک و آپارتمانی را بیان کرده و شیک‌ترین طرح‌های کاغذ دیواری برای هر کدام از بخش‌های مختلف یک آپارتمان را معرفی کنیم تا شما بتوانید انتخاب ساده و آسان‌تری را داشته باشید.

فهرست محتوا

  • اهمیت استفاده از طرح های کاغذ دیواری در خانه های کوچک
  • چرا کاغذ دیواری انتخاب مناسبی برای آپارتمان است؟
  • راهنمای انتخاب بهترین طرح کاغذ دیواری برای خانه های کوچک
  • نورپردازی در خانه های کوچک
  • طرح های محبوب کاغذ دیواری برای آپارتمان در سال 2024
  • نکات مهم در نصب کاغذ دیواری برای فضاهای کوچک
  • سوالات متداول

چرا کاغذ دیواری انتخاب مناسبی برای آپارتمان است؟

  • تغییر آسان و سریع دکوراسیون داخلی
  • پوشاندن آسیب‌ها و خرابی‌های دیوار
  • بزرگ و دلباز نشان دادن فضا (افزودن وسعت بصری به ابعاد فضا)
  • افزودن جلوه‌ای بیشتر و جذاب‌تر به برخی لواز دکوراسیون منزل
  • ایجاد تغییری شیک، با هزینه‌ای نسبتا مناسب (با توجه به هزینه خرید سایر وسایل منزل برای تغییر دکوراسیون)
  • افزودن طرح‌های جدید و سبک‌های نوین به دکوراسیون خانه
  • افزودن عمق، بافت و شخصیت به فضا

اهمیت استفاده از طرح های کاغذ دیواری در خانه های کوچک

طراحی صحیح و مناسب دیوار‌ها می‌تواند فضاهای اصلی خانه مانند پذیرایی  را بزرگتر یا بازتر به نظر برساند. استفاده از کاغذ دیواری یکی از بهترین و به صرفه ترین کارهایی  است که طراحان و معماران از آن استفاده می‌کنند.

در گذشته عموما طراحان با انتخاب رنگ های روشن و با استفاده از رنگ آمیزی دیوارها و المان های یک خانه سعی می‌کردند که فضا را بازتر و بزرگتر نشان دهند. اما این روش امروزه از نظر اقتصادی کار به صرفه ای نیست.

با پیشرفت صنعت کاغذ دیواری و متنوع شدن طرح ها متناسب با مدهای روز دنیا، استفاده از این محصول کاغذی بسیار محبوب شده است. حال چرا می گوییم استفاده از کاغذ دیواری راهکار مناسب تری است؟ زیرا با انتخاب طرح  و رنگ مناسب با فضای مد نظر شما ، در عین اینکه به دیوار ها و فضای منزلتان روح می‌بخشید، در هزینه ها و زمانتان نیز صرفه جویی می‌شود.

بهترین طرح کاغذ دیواری 2023 برای خانه های کوچک
انتخاب درست کاغذ دیواری در فضاهای کوچک و آپارتمانی، برای بزرگ نشان دادن فضا اهمیت بسیار زیادی دارد.

چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگتر نشان می‌دهد؟

رنگ هایی مانند سفید، کرم، نسکافه ای رنگ های روشن و خنثی ای هستند که هارمونی مناسبی برای شما می‌سازند. رنگ هایی مانند یاسی، آبی روشن، و طوسی روشن نیز فضای شما را روح انگیزتر می‌کنند.

استفاده از کاغذ دیواری برای خانه های کوچک، فقط به بررسی رنگ نیاز ندارد بلکه موضوع انتخاب طرح نیز بسیار مهم است. اما در قدم اول رعایت اصول رنگ شناسی ضروری است.

بهترین طرح کاغذ دیواری 2023 برای خانه های کوچک
انتخاب درست رنگ، یکی از موارد مهم در دکوراسیون داخلی است.

از چه طرح و الگوی کاغذ دیواری مناسبی برای فضاهای کوچک استفاده کنیم؟

تنوع فراوان در دنیای کاغذ دیواری‌ها گاهی شما را برای انتخاب به چالش می‌کشد، طرح نیز همانند رنگ باید اصولی انتخاب شود. شناخت دیوار‌ شاخص در خانه‌هایی با متراژ کم‌تر اهمیت فراوانی دارد، سعی کنید خیلی به سراغ طرح‌های شلوغ و کلاسیک نروید، اما اگر به سبک کلاسیک علاقمند هستید، انتخاب طرح داماسک محو می‌تواند برای پوشش دیوار شاخص مناسب باشد، در این صورت برای سایر دیوار‌ها بهتر است از طرح‌های ساده‌تری استفاده شود. کاغذ دیواری‌های پتینه‌ و بافت‌دار از گزینه‌های پیشنهادی ما هستند.

سبک مدرن نیز برای فضای شما می‌تواند عملکردی عالی را فراهم کند، با توجه به تنوع طرح‌های مدرن در صنعت کاغذ دیواری قطعا شما به سادگی طرح مخصوص به خود را پیدا می‌کنید. لازم است مجدد یادآوری کنیم که به هماهنگی هارمونی چیدمان و کاغذ دیواری‌ها دقت بالایی داشته باشید.

همچنین با استفاده از کاغذ دیواری با طرح مینیمال سال 2023، می‌توانید هنر و زیبای را در عین سادگی به به فضای مد نظرتان اضافه کنید. طرح های مینیمال، با خطوط ساده و رنگ های ملایم، فضایی آرام و پر از حس آرامش را در دکوراسیون داخلی ایجاد می‌کند.

بهترین طرح کاغذ دیواری 2023 برای خانه های کوچک
تنوع زیاد طرح و الگو در کاغذ دیواری

8 نکته طلایی برای انتخاب کاغذ دیواری آپارتمان

به منظور انتخاب بهترین طرح و الگوی کاغذ دیواری برای آپارتمان خود، میبایست به یکسری نکات توجه کنید:

  1. در زمان خرید و انتخاب کاغذ دیواری برای خانه، مشخص کنید که کدام قسمت را می‌خواهید کاغذ دیواری کنید. زیرا انتخاب طرح و رنگ پوشش دیوارها برای اتاق خواب با پذیرایی خانه متفاوت است.
  2. سبک وسایل و لوازم خانه (از میز و مبلمان تا پرده و فرش) و بطور کلی سبک اجرا شده در طراحی داخلی فضا را در نظر بگیرید.
  3. به رنگ‌های بکار رفته در دکوراسیون خانه (رنگ وسایل خانه) توجه کنید.
  4. اندازه و متراژ فضایی که قصد دارید آن را کاغذ دیواری کنید را در نظر بگیرید.
  5. برای خانه‌های کوچک کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌ عمودی و راه راه و برای خانه‌های بزرگ‌تر می‌توانید از طرح‌های بزرگ‌تر نیز استفاده کنید.
  6. سراغ طرح‌های خیلی عجیب نروید. معمولا طرح‌های فانتزی و بزرگ، خیلی سریع خسته‌کننده می‌شوند و دل صاحب‌خانه را می‌زنند.
  7. از ترکیب ۱ به ۳ استفاده کنید؛ در این حالت برای یک دیوار بزرگ و مهم، از کاغذ دیواری طرح‌دار با رنگ تیره یا بولد و برجسته استفاده کنید. سپس برای ورودی خانه یا ۳ دیوار دیگر، طرح‌های ساده‌تر و روشن‌تر به کار ببرید.
  8. برای بزرگتر نشان دادن محیط خانه خود می‌توانید از کاغذ دیواری های رنگ روشن و حتی کاغذ دیواری های سه بعدی استفاده کنید.

آیا استفاده از کاغذ دیواری های سه بعدی برای فضاهای کوچک مناسب است؟

کاغذ دیواری‌های سه بعدی به دلیل ایجاد خطای دید برای افراد قطعا می‌توانند فضای شما را بزرگ‌تر نشان دهند. در حقیقت به عمق بخشی فضا کمک می‌کنند. اما قاعده این است که تنها برای یک دیوار به عنوان دیوار شاخص استفاده شوند. این روز‌ها کاغذ دیواری‌های سه بعدی در انواع طرح‌های مدرن، کلاسیک، هندسی و گرافیکی موجود هستند. بهتر است برای انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی از طراحان حرفه‌ای مشورت بگیرید.

بهترین طرح کاغذ دیواری 2023 برای خانه های کوچک
استفاده کاربردی از کاغذ دیواری سه بعدی برای بزرگ نشان دادن فضای آپارتمان و فضاهای کوچک

نورپردازی در خانه های کوچک

بیان این نکته ضروری است که میزان نور محیط نیز نقش پررنگی در بزرگ‌تر نشان دادن فضای شما دارد، اگر تمام موارد در چیدمان و رنگ‌شناسی انجام شود، اما نور‌پردازی صحیح در دکوراسیون انجام نشود، قطعا نتیجه دلنشین نخواهد بود. اگر نور طبیعی به میزان کافی در فضای شما وجود دارد بهتر است با استفاده‌ی بیش از حد از اکسسوری‌های دکوری مسیر نور را مسدود نکنید. استفاده از هالوژن‌های سقفی از جمله راه‌حل‌های بسیار کاربردی برای رفع مشکل نور فضای شما هست، استفاده از نور پردازی برای قسمت ورودی منزل نیز از اقدامات تکنیکی برای اصلاح نور فضاهای کوچک است.

بهترین طرح کاغذ دیواری 2023 برای خانه های کوچک

طرح های محبوب کاغذ دیواری برای آپارتمان در سال 2024

در ادامه یکسری از طرح هایی که در سال 2024 و در طراحی های جدید کاغذ دیواری قابل مشاهده هست را بررسی می‌کنیم:

  • الگوهای هندسی

الگوهای هندسی شامل خطوط، مثلثات، مستطیل‌ها و شکل‌های هندسی دیگر است. این الگوها با رنگ‌های زنده و تنوع رنگی برای جلب توجه و بزرگتر به نظر رسیدن ابعاد اتاق مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای دیدن طرح های کاغذ دیواری هندسی لمس کنید.

بهترین طرح کاغذ دیواری 2023 برای خانه های کوچک

  • نقش‌های گل و گیاهان

نقش‌های مربوط به گل و گیاهان، به طور معمول با رنگ‌های طبیعی و آرامش بخش همراه است. این نقش‌ها معمولاً در فضاهایی که نیاز به آرامش دارند، مانند اتاق خواب یا اتاق استراحت استفاده می‌شوند. برای دیدن طرح های گلدار لمس کنید.

بهترین طرح کاغذ دیواری 2023 برای خانه های کوچک

  • طرح‌های پتینه

این روزها طرح های پتینه به جای جای عناصر دکوراسیون داخلی نفوذ کرده اند، از پارچه های مبلی و پرده گرفته تا میزها و کاغذ دیواری، یکی از بزرگترین ویژگی های این دسته از طرح ها، هماهنگی آن با تمامی سبک های دکوراسین داخلی است. برای دیدن طرح های کاغذ دیواری پتینه لمس کنید.

بهترین طرح کاغذ دیواری 2023 برای خانه های کوچک

  • طرح‌های طبیعت

طرح‌هایی که مرتبط با طبیعت هستند، مثل اقیانوس‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها، می‌توانند یک حس آرامش و شادابی را به داخل فضا انتقال دهند. درختان یکی از منابع الهام بخش برای طراحان در حوزه کاغذ دیواری های نسل جدید بوده است که بیشمار طرح های مدرن و کلاسیک را پیش روی ما قرار داده است. برای دیدن طرح های درختان لمس کنید.

بهترین طرح کاغذ دیواری 2023 برای خانه های کوچک

در نظر داشته باشید که این فقط چند نمونه از طرح‌های محبوب در سال 2024 هستند و همچنین مد و سلیقه هر شخص ممکن است متفاوت باشد. همچنین، قبل از انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمان، مطمئن شوید که با سبک و دکوراسیون داخلی آن محیط سازگاری داشته باشد.

نکات مهم در نصب کاغذ‌ دیواری در فضاهای کوچک

نصب کاغذ دیواری کار دشوار و مشکلی نیست و می‌توانید خودتان آن را انجام دهید ولی برای انجام این کار خصوصا برای کاغذ دیواری های طرح دار و سه بعدی که نیاز به دقت و مهارت زیادی دارد پیشنهاد می‌شود که از نصاب های حرفه ای کمک بگیرید.

در مرحله ی اول و قبل از نصب شما باید محاسبه کنید که به چند رول و چه اندازه از کاغذ دیواری نیاز دارید. با محاسبه ی دقیق مقدار مورد نیاز از کاغذ دیواری می‌توانید مقدار پرتی و هدر رفت را کاهش دهید. ما برای راحت تر کردن کار شما ابزار آنلاین محاسبه مقدار کاغذ دیواری بر اساس متراژ شما را در سایت قرار داده‌ایم که می توانید با کلیک بر روی لینک مورد نظر مقدار کاغذ دیواری مورد نظر برای منزل خود را محاسبه نمایید.

بهترین طرح کاغذ دیواری 2023 برای خانه های کوچک

سوالات متداول

آیا می‌توان از کاغذ دیواری در جاهای مرطوب مانند سرویس بهداشتی و حمام استفاده کرد؟

در دیوارهای نصفه بالایی سرویس بهداشتی بله اما در حمام و سایر مکان هایی که آب روان جاری است خیر، تازه این در صورتی است که از کاغذ دیواری های مقاوم در برابر رطوبت مانند کاغذ دیواری های PVC استفاده کنید.

برای تمیز نگه داشتن کاغذ دیواری از چه چیزی استفاده کنیم؟

بسته به مشکلات و مراحل بازسازی دیوار، سرعت عمل نصاب و مساحت و متراژ خانه ممکن است بین 2 تا 7 روز طول بکشد. پیشنهاد می‌شود فرآیند آماده سازی کاغذ در زمان چسب زدن را در یک اتاق دارای تهویه مناسب انجام شود.

آیا کاغذ دیواری را می‌توان ترمیم یا تعویض کرد؟

برای ترمیم، قسمتی از کاغذ دیواری که دچار آسیب شده است را با دقت جدا کنید و با استفاده از چسب مخصوص آن قسمت را ترمیم کنید. همچنین برای ترمیم می‌توانید از باقی مانده و قطعه های اضاف مانده از کاغذ دیواریتان استفاده کنید.

منبع: سایت apartmenttherapy

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

  • کاغذ دیواری برای خانه های کوچک مثلا 50 متری چی پیشنهاد می کنید؟

    • دوست گرامی بستگی به سلیقه شما دارد برای خانه های کوچک با نور گیر ضعیف کاغذ دیواری با رنگ های روشن می توانید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *