دیوار شاخص چیست؟

دیوار شاخص یا اکسنت وال یکی از دیوارهای فضای داخلی است که طراحی آن با سایر دیوارها متفاوت است؛ به عنوان مثال، رنگ دیوار شاخص می‌تواند طیف یا سایه‌ متفاوتی از رنگ سایر دیوارهای اتاق باشد یا دیوارپوش آن از نظر الگو و بافت، طرح متفاوتی با دیوارهای دیگر داشته باشد. طراحی متفاوت دیوار شاخص، راهی ساده برای افزودن جذابیت بیشتر به فضا و تزیین منزل است. شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌های منحصر به فرد و پرشور و انتخاب کاغذ دیواری‌هایی با طرح و نقش‌های خاص و متنوع برای دیوار شاخص، یک نقطه‌ی کانونی جذاب را در فضای داخلی خانه یا محل کار خود ایجاد کنید. در این مقاله از اکستریم والز، به بررسی تکنیک دیوار شاخص و طراحی اکسنت وال به کمک جذاب‌ترین کاغذ دیواری‌های موجود در بازار دکوراسیون داخلی می‌پردازیم.

دیوارهای شاخص معمولاً می‌توانند الگوی خاصی را برای فضاهایی که توسط رنگ‌آمیزی، خنثی و یک‌‌دست طراحی شده‌اند، ایجاد کنند. همچنین این الگوی خاص می‌تواند برای فضاهایی که با کاغذ‌ دیواری‌های ساده و بدون طرح طراحی شده است، کاربرد داشته‌ باشد.

طراحی دیوار شاخص یا اکسنت وال

با طراحی دیوار شاخص چهره‌ای جدید به دکوراسیون داخلی خانه‌ی خود ببخشید!

اگر به دنبال چاشنی بخشیدن به فضای ساده‌ اتاقتان هستید، طراحی متفاوت یکی از دیوارهای اتاق به عنوان دیوار شاخص، می‌تواند راه حلی جذاب و عالی باشد. شما می‌توانید بدون تغییرات بزرگ در دکوراسیون داخلی یک فضا، با طراحی دیوار شاخص یا اکسنت وال، جلوه‌ای جدید به اتاق مد نظرتان ببخشید. بسته به سبک انتخابی شما برای طراحی دیوارها، دیوار شاخص می‌تواند آنچه را که می‌خواهید افراد به هنگام ورود به اتاق به آن توجه کنند، برجسته کند.

استفاده از کاغذ دیواری برای طراحی دیوار شاخص

چند ایده‌ جذاب برای طراحی دیوار شاخص؛ استفاده از کاغذ دیواری برای اکسنت وال

امروزه، کاغذ دیواری‌ها به دلیل تنوع بسیار فراوان در طرح‌، رنگ و الگوهای گوناگون، یکی از محبوب‌ترین و شیک‌ترین دیوارپوش‌های موجود در بازار دکوراسیون داخلی محسوب می‌‎شوند. کاغذ دیواری‌ها تنها دیوارپوش‌هایی‌اند که تمامی سبک‌های طراحی داخلی را دربرگرفته و پاسخگوی تمامی سلیقه‌ها می‌باشند؛ از این رو یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای طراحی دیوار شاخص، استفاده از کاغذ دیواری‌ها است. در ادامه به چند ایده‌ی استفاده از کاغذ دیواری برای طراحی اکسنت وال می‌پردازیم:

کاغذ دیواری تیره و پررنگ برای دیوار شاخص

از طیف‌های تیره و پر رنگ کاغذ دیواری برای دیوار شاخص استفاده کنید!

به طور معمول، اغلب خانه‌ها دیوارهایی به رنگ سفید، کرم، شیری یا استخوانی دارند تا فضا روشن‌ و دلبازتر نشان داده شود. اما وجود یک دیوار با رنگ متضاد(تیره و پررنگ)، می‌تواند طراحی داخلی شما را به سطح بالاتری برده و نمای داخلی فضا را جذاب و چشم نوازتر نشان دهد. کاغذ دیواری‌هایی به رنگ آبی تیره، سایه‌های متفاوت سبز، مشکی، خاکستری، زرد مایل به طلایی و… رنگ‌هایی عالی با سایه‌های عمیق هستند که شما می‌توانید به سادگی، آن‌ها را از بین دیوارپوش‌های متنوع آلبوم “کربن” شرکت اکستریم والز بیابید.

ایده: اگر قصد دارید دکوراسیون داخلی خانه یا محل کارتان را با استفاده از کاغذ دیواری به شکلی جذاب و منحصر به فرد تغییر دهید و فضای داخلی کوچک و دلگیری دارید، بهتر است تمامی دیوارها بجز دیوار شاخص را با استفاده از کاغذ دیواری‌های ساده‌ی آلبوم “H2O” پوشانده و از یک کاغذ دیواری رنگی طرح دار برای دیوار شاخص استفاده کنید.

کاغذ دیواری هندسی و طرح دار

طراحی دیوار شاخص با استفاده از کاغذ دیواری‌های طرح دار و هندسی:

الگوهای هندسی از جمله طرح‌هایی هستند که با تمام فضاهای داخلی سازگار بوده و به هر اتاقی حس تازه‌ای می‌بخشند، شما می‌توانید برای تمایز در طراحی دیوار شاخص اتاق مد نظرتان، از یک دیوار پوش هندسی استفاده کنید. کاغذ دیواری هندسی مکملی بسیار جذاب برای کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های ساده و مینیمال‌اند.

طراحی دیوار شاخص یا اکسنت وال

از کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های هماهنگ و مکمل استفاده کنید!

یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای طراحی دیوار شاخص، استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های هماهنگ و مکمل سایر دیوارها است. به عنوان مثال اگر دیوارهای اتاق مد نظر شما به رنگ کرم روشن است، از کاغذ دیواری‌هایی با تناژهای متفاوت کرم یا رنگ‌های مکمل آن همچون بژ، طلایی و… استفاده کنید. بهترین مکمل‌های رنگ کرم در دکوراسیون داخلی را می‌توانید در مقاله‌ دیگر ما با این عنوان در همین سایت مطالعه نمایید.

کاغذ دیواری بافت

طراحی اکسنت وال با کاغذ دیواری‌های بافت دار:

دیوارپوش‌های دارای بافت همچون انواع کاغذ دیواری پتینه، الگوهای چوب، سنگ، آجر و… گزینه‌هایی فوق‌العاده برای افزودن شخصیت و احساس به فضای داخلی هستند. دیوار شاخص شما می‌تواند شامل گالری عکس، آثار هنری یا حتی یک دیوارپوش پارچه‌ای باشد. اخیراً طراحان داخلی از شومینه برقی دیواری نیز بر روی دیوار شاخص استفاده می‌کنند.

دیوار گالری

دیوار شاخص خود را به یک اثر هنری تبدیل کنید:

ساده بودن تمامی دیوارهای فضا، چهره‌ای یکنواخت، ساده و کسل کننده را به طراحی آن می‌بخشد، از این رو شما می‌توانید از دیوار برجسته‌ اتاق خود به عنوان یک اثر هنری استفاده کنید. به همین منظور با قرار دادن تابلو عکس‌ها و تابلوهای نقاشی در اندازه‌‌های متنوع و متعدد روی دیوار، زیبایی دو چندانی را به دکوراسیون داخلی بیفزایید.ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه برای ایجاد یک دیوار شاخص، استفاده از کاغذ دیواری  می‌باشد. از دیگر مواردی که می‌توان برای تزیین دیوار شاخص بکار برد، استفاده از  پوستر است

انتخاب دیوار شاخص

دیوار شاخص را چطور انتخاب کنیم؟ “تکنیک دیوار شاخص”

به طور معمول، دیواری که نسبت به سایر دیوارهای فضا توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند، دیوار شاخص یا همان اکسنت وال است.

دیواری که تلویزیون جلوی آن قرار دارد، گزینه‌ای مناسب برای انتخاب می‌باشد. شاید آپارتمان شما دیواری داشته باشد که در مقایسه با بقیه نظرها را بیشتر به خود جلب می‌کند، یا دیواری دارید که کاناپه شما جلوی آن قرار دارد. نکته کلیدی در انتخاب دیوار شاخص برای یک اتاق این است که شما باید در نظر بگیرید که توجه افراد به هنگام ورود به اتاق، به کدام دیوار جلب می‌شود.

اگر یک سالن، غذاخوری یا آشپزخانه با فضای باز دارید، استفاده از دیواری بعنوان دیوار شاخص کاربرد دارد. بعنوان مثال دیواری را در سالن غذاخوری بعنوان یک مرزبندی فضای بصری انتخاب کنید.

دیوار شاخص چیست؟

سخن پایانی

شاید تصور کنید که طراحی دیوار شاخص ممکن است سبب کوچک و دلگیر بنظر رسیدن فضای داخلی شود، اما کافی است کمی جسارت و خلاقیت به خرج داده و با افزودن رنگ و بافتی متمایز از سایر دیوارها، جذابیت فراوانی را به اتاقتان ببخشید. دیوارهای شاخص روشی عالی برای تغییر دکوراسیون فضا به آسان‌ترین شکل ممکن هستند.

دیوار شاخص یا اکسنت وال

سوالات متداول

 بهترین و جذاب‌ترین روش برای طراحی دیوار شاخص چیست؟

کاغذ دیواری‌ها به دلیل تنوع فراوان در طرح، رنگ، نقش و الگوهای متعدد و جذاب، بهترین گزینه برای طراحی دیوارهای شاخص محسوب می‌شوند.

کاغذ دیواری هندسی در چه مکان‌هایی کاربرد دارند؟

الگوهای هندسی جزو معدود طرح‌های هستند که در تمامی فضاهای داخلی اعم از اتاق نشیمن، سالن پذیرایی، اتاق خواب، محل کار و… کاربرد دارد.

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

  • می تونم دیوار شاخص رو پوستر بزنم بقیه دیوارها رو کاغذ دیواری؟

    • بله دوست گرامی و این امر بستگی به سلیقه شما دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *