دکوراسیون آشپزخانه بدون پنجره

دکوراسیون آشپزخانه‌ بدون پنجره، یکی از چالش‌‍‌های بزرگ در طراحی داخلی است که نیاز به راه‌حل‌های خلاقانه و رعایت مواردی همچون (نورپردازی مناسب، استفاده از رنگ‌های روشن، استفاده از متریالی با انعکاس و بازتاب نور بالا، بهره گیری از روش‌های تهویه مناسب و اصولی)، دارد. در این مقاله از اکستریم والز، به بررسی بهترین روش‌ها و ایده‌های دکوراتیو، برای دکوراسیون آشپزخانه‌ بدون پنجره پرداخته تا بتوانیم بهترین تجربه را برای طراحی این فضاها ارائه دهیم.

دکوراسیون آشپزخانه بدون پنجره

 

دکوراسیون آشپزخانه بدون پنجره؛ راهکارها و ایده‌هایی برای روشنایی بیشتر در این فضا

اکثر آشپزخانه‌ها حداقل یک پنجره دارند؛ اما این گزینه در همه‌ی خانه‌ها نیست! اگر آشپزخانه‌ای بدون پنجره دارید یا پنجره‌های آشپزخانه‌ی شما نور کافی ارائه نمی‌دهند؛ ایده‌هایی برای روشن کردن و نورپردازی آشپزخانه به صورت مصنوعی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

نورپردازی آشپزخانه بدون پنجره

 

نورپردازی را در امتداد قسمت فوقانی قالب بندی کابینت‌ها(تاج کابینت‌ها)، روی سقف اضافه کنید!

نورپردازی راهی عالی برای القای روشنایی و جذابیت در آشپزخانه است؛ شما می‌توانید چراغ‌ها یا لامپ‌هایی توکار را در امتداد تاج بالای کابینت‌ها نصب کرده و درخششی دلپذیر و ملایم را در سراسر سقف آشپزخانه‌ی خود داشته باشید. این ایده، متناسب با آشپزخانه‌هایی است که کابینت‌ها حداقل یک وجب از سقف فاصله داشته باشند، از این رو اگر کابینت‌های شما تا سقف  ادامه دارند، این نوع نورپردازی نمی‌تواند گزینه‌ای مناسب برای طراحی آن باشد. این نوع نورپردازی، نگاه‌ها را به سمت بالا جذب کرده و با تقلید از نور طبیعی خورشید، بسیار چشم‌نواز جلوه می‌کند.

نورپردازی زیر کابینت برای دکور آشپزخانه بدون پنجره

 

از نورپردازی زیر کابینت برای روشن کردن بیشتر فضا و سهولت در انجام کار استفاده کنید!

یکی از ایده‌های نورپردازی در آشپزخانه‌های بدون پنجره، استفاده از منابع و وسایل روشنایی در زیر کابینت‌های بالایی آشپزخانه است؛ از آن‌جایی که نورپردازی در زیر کابینت‌های بالایی، درست در سطح چشم‌‍‌ها قرار می‌گیرند، سبب برجسته نشان دادن جزئیات و متریال آشپزخانه شده و کار کردن در این محیط را برای شما آسان‌تر می‌کنند. به منظور ایجاد ظاهری ایده‌آل در آشپزخانه‌ی بدون پنجره، از نورهای گرم، ملایم و آرامش بخش در این فضا استفاده کنید.

نورپردازی آشپزخانه بدون پنجره

 

از نورپردازی داخل کابینت برای دکوراسیون آشپزخانه بدون پنجره استفاده کنید!

اگر در دیدن وسایل داخل کابینت مشکل دارید، از وسایل روشنایی در درون کابینت‌هایتان استفاده کنید.

کاغذ دیواری کربن
کاغذ دیواری کربن- موبایل

برخی از افراد چراغ‌ها یا لامپ‌هایی لمسی را به زیر قفسه‌‍‌ها یا کناره‌های درونی کابینت‌هایشان نصب کرده و با ضربه‌ای کوچک آن‌ها را روشن می‌کنند. اگر به دنبال راه حلی بادوام‌تر برای روشنایی درون کابینت‌ها هستید، چراغ‌ها یا لامپ‌های کوچک رشته‌ای ثابت را جایگزین چراغ‌های لمسی کنید. همچنین اگر کابینت‌هایی با درب‌های شیشه‌ای دارید، روشنایی داخل کابینت می‌تواند به نورپردازی آشپزخانه و نشان دادن ظروف تزئینی داخل کابینت کمک کند.

از رنگ‌های روشن و زنده برای دکوراسیون آشپزخانه‌ی خود استفاده کنید

 

از رنگ‌های روشن و زنده برای دکوراسیون آشپزخانه‌ی بدون پنجره خود استفاده کنید؛ آشپزخانه‌ای مینیمال و آرامش‌بخش

بکار بردن رنگ‌های ساده، خنثی و روشن به منظور استفاده‌ی حداکثری از نورپردازی فضا، یکی از عالی‌ترین ایده‌ها جهت طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌های بدون پنجره است. توجه به این نکته کلیدی ضروری است که این رنگ‌ها را طوری در محیط آشپزخانه‌ی خود بکار ببرید که علاوه بر بازتاب و انعکاس روشنایی، احساسی گرم و راحت را نیز به فضای شما بیفزایند. ممکن است وسوسه شوید که برای افزودن عمق و وسعت بیشتر به آشپزخانه، تمام جزئیات فضا را به رنگ سفید، طراحی و انتخاب کنید، اما این لزوما درست نیست؛ یک آشپزخانه‌ی کاملا سفید ممکن است جلوه‌ای سرد و بی روح داشته و از نگاه بصری خسته کننده به نظر آید. شما می‌توانید با ترکیب و تلفیقی از نورهای گرم و خنثی، محیطی ساده، روشن و راحت را در آشپزخانه‌تان ایجاد کنید.

استفاده از سطوح انعکاسی و بازتاب دهنده در طراحی دکوراسیون آشپزخانه بدون پنجره

 

استفاده از سطوح انعکاسی و بازتاب دهنده در طراحی دکوراسیون آشپزخانه بدون پنجره؛ پخش و انتشار نور بالا

سطوح انعکاس دهنده‌ی نور، می‌توانند هر نوری را در سراسر آشپزخانه منتشر و بازتاب دهند. استفاده از دیوارهای آینه‌کاری یا سطوحی با پوشش‌های درخشان، وسایل استیل ضد زنگ، کاشی‌ها و میزهای براق، و … به منظور افزایش انعکاس نور و ایجاد ابعادی بزرگ‌تر در فضا موثر است.

بکارگیری سطوح درخشنده مثل گرانیت، سرامیک یا شیشه در طراحی آشپزخانه‌ بدون پنجره، سبب پخش و پراکندگی بیشتر نور در فضا شده و چهره‌ای جذاب را در آشپزخانه‌ی شما به ارمغان می‌آورد. این سطوح همچنین، با افزودن وسعت، عمق و ابعاد بصری، آشپزخانه‌ای بزرگ و دلباز را ایجاد می‌کنند.

استفاده از کابینت جزیره در دکور آشپزخانه بدون پنجره

 

از کابینت جزیره یا طراحی اپن در دکوراسیون آشپزخانه بدون پنجره استفاده کنید!

آشپزخانه‌های اپن یا آشپزخانه‌های بدون دیوار با ورودی میز جزیره، فضای آشپزخانه‌ی شما را وسعت بخشیده و سبب انتشار نور از محیط بیرونی آشپزخانه به داخل آن می‌شوند؛ بنابراین شما می‌توانید با برداشتن دیوار آشپزخانه و قرار دادن یک میز جزیره، علاوه بر بزرگ‌تر نشان دادن فضا، به روشنایی هر چه بیشتر آن نیز کمک کنید.

گیاهان طبیعی را در طراحی آشپزخانه بدون پنجره به کار بگیرید!

 

گیاهان طبیعی را در طراحی آشپزخانه بدون پنجره به کار بگیرید!

استفاده از گل و گیاهان طبیعی و خانگی در آشپزخانه بدون پنجره، سبب سرزندگی و نشاط در فضای داخلی شده وهمچنین با تصفیه و بهبود هوا، اکسیژن مورد نیاز را نیز در این محیط فراهم می‌آورد.

دکوراسیون آشپزخانه بدون پنجره

 

سخن پایانی در ارتباط با بهترین دیزاین دکوراسیون آشپزخانه بدون پنجره

همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد، دکوراسیون آشپزخانه بدون پنجره می‌تواند یک چالش جذاب برای طراحان دکوراسیون داخلی باشد؛ استفاده از نورپردازی اصولی، رنگ‌های روشن، جزئیات مینیمال، عناصر بازتاب دهنده نور و… سبب ایجاد فضایی شاد و سرزنده در آشپزخانه‌ی شما خواهد شد. بکار بردن گیاهان طبیعی نیز با القای هوای تازه و افزودن احساساتی از طبیعت، آشپزخانه‌ای کارآمد و دلنشین را برای شما به ارمغان می‌آورد.

سوالات متداول

 

سوالات متداول

1- در طراحی دکوراسیون آشپزخانه بدون پنجره از چه رنگ‌هایی استفاده می‌شود؟

از آن‌جایی که نور و روشنایی در آشپزخانه‌های فاقد پنجره اندک است؛ استفاده از رنگ‌هایی با بازتاب نور بالا، همچون رنگ‌های روشن، خنثی و پاستلی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه بدون پنجره توصیه می‌شود؛ پالت رنگی روشن و خنثی شامل رنگ‌هایی همچون سفید، خاکستری، کرم، آبی آسمانی و … است.

2- در طراحی دکوراسیون آشپزخانه بدون پنجره از چه نوع کابینتی استفاده می‌کنند؟

کابینت‌ها نقش بسیار مهمی در ظاهر یک آشپزخانه دارند؛ از این رو میبایست در انتخاب طرح و رنگ آ‌ن‌ها دقت کافی را به کار ببرید. کابینت‌هایی ساده و مینیمال در رنگ‌های روشن، یا کابینت‌هایی با درب‌های شیشه‌ای، انتخابی بسیار مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه بدون پنجره می‌باشند.

3- در آشپزخانه بدون پنجره از چه نوع پردازی استفاده کنیم؟!

به دلیل کمبود نور و روشنایی طبیعی در آشپزخانه‌های بدون پنجره، بهتر است با استفاده از چراغ‌های سقفی، چراغ‌های توکار و مخفی، نورپردازی‌های زیر کابینت، لامپ‌های مخفی و ال ای دی، نور مصنوعی فضا را به مقدارکافی و اندازه تامین کنید.

H2o-CTA
H2o-mob CTA
به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *