استفاده از گیاهان در اتاق خواب

با توجه به شرایط نگهداری و هدف از نگهداری گیاهان در اتاق خواب، انواع متنوعی از گیاهان وجود دارند. در گذشته در مورد استفاده از گیاهان زنده در اتاق خواب یک باور غلط وجود داشت؛ براساس این باور به دلیل این‌که گیاهان شب‌ها دی‌اکسید‌کربن تولید می‌کنند برای استفاده در اتاق خواب خطرناک هستند. در حالی که شاید گیاهان در شب مقدار بسیار کمی‌ دی‌اکسیدکربن تولید کنند، اما باز هم به تولید اکسیژن و تصفیه هوا ادامه می‌دهند.

متخصصان بیان می‌کنند که حتی اگر اتاق خواب خود را به یک باغچه تبدیل کنید، باز هم میزان دی‌اکسیدکربنی که گیاهان تولید خواهند کرد به اندازه دی‌اکسیدکربنی خواهد بود که یک حشره تولید می‌کند.

استفاده از گیاهان در اتاق خواب
کاغذ دیواری اکستریم والز کد 3008 طرح گلدار ترکیبی مناسب اتاق خواب

استفاده از گیاهان در اتاق خواب

در واقع اگر این باور درست بود، یک فردی که در جنگل می‌خوابید باید به دلیل وجود دی‌اکسید‌کربن موجود در شب‌ها مسموم شده و جان خود را از دست می‌داد. پس این باور غلط را فراموش کنید. قرار دادن یک گیاه زنده و یا یک گل تازه در اتاق خواب، هوای اتاق را تمیز کرده و فضایی زیباتر و سالم‌تر را در اختیار شما قرار خواهد داد.

گلدانی بزرگ با گیاهان سبز را در اتاق خواب خود قرار بدهید و از تغییرات ایجاد شده، لذت ببرید. گل‌های تازه نیز می‌توانند با رنگ‌ها و عطر زیبای خود در اتاق خواب معجزه کنند. هم‌چنین این امکان را به شما می‌دهند تا بتوانید هر از گاهی آن‌ها را تغییر داده و جلوه‌ای متفاوت به اتاق خواب خود ببخشید.

کاغذدیواری طرح گلدار
کاغذ دیواری اکستریم والز کد 3025 طرح گلدار ترکیبی

گیاهان مناسب برای استفاده در اتاق خواب

همان‌طور که می‌دانید گیاهان تنوع بسیار زیادی دارند و با‌ توجه به شرایط نگهداری به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. برای استفاده در اتاق خواب شرایط نگهداری گیاهان باید به مراتب آسان‌تر باشد چرا که محدودیت‌هایی مانند نور و سرما وجود دارند.

البته این را نیز در نظر داشته باشید که میزان استفاده از گیاهان در اتاق‌ خواب را باید در یک اندازه متعادل حفظ کنید. اگر گیاهان مناسب برای اتاق خواب را شناخته و روش نگهداری از آن‌ها را بدانید به راحتی می‌توانید از طبیعت گیاهان بهره‌مند شوید.

گیاهان
مهم‌ترین رکن در نگهداری گیاهان تابش مسقیم نور است.

درخت نخل یوکا از گیاهان زینتی

یکی از گیاهانی که باید در تمام خانه‌ها وجود داشته باشد، نخل يوکا است. این گیاه با برگ‌های بلند شمشیری شکل و با رنگ سبز تازه‌ای که دارد به هر نوع دکوراسیونی زندگی و زیبایی بخشیده و طرفداران بسیاری دارد.

درخت نخل یوکا
یوکا درختچه‌ای مناسب برای نگهداری در فضای بسته و باز با نور زیاد

شرایط نگهداری

نخل یوکا گیاهی بسیار قدرتمند است که در خاکی به اندازه یک کف دست نیز چندین متر رشد می‌کند. از شرایط نگهداری آن نیاز به آبیاری و کوددهی است و تا زمانی که در معرض نور کافی قرار داشته باشد سال‌های سال عمر خواهد کرد. این گیاه که مقاومت بسیاری در برابر گرما و حرارت بالا دارد، در مقابل بی آبی نیز بسیار مقاوم است. این گیاه با خاک‌های شور و نمکین نیز سازگاری داشته و به همین دلیل در مناطق نزدیک به دریا رشد می‌کند. نخل یوکا هم برای فضای داخلی خانه و هم برای فضای بیرونی گیاهی مناسب به شمار می‌رود.

استفاده از گیاهان در اتاق خواب
توصیه می‌شود یک یا چند گیاه مخصوص اتاق خواب خریداری کرده و به اتاق خواب‌تان حال و هوایی تازه بدهید.

ارکیده گیاه مناسب برای اتاق خواب

ارکیده گیاهی کلاسیک است که نمادی از لوکس بودن و تجمل به شمار می‌رود و دارای قدرتی است که می‌تواند به هر نوع طراحی داخلی زیبایی ببخشد.

گیاهان ارکیده
گل ارکیده را به عنوان گلی بسیار قدرتمند شناخته شده و برای افراد داری مشکلات ریوی بسیار مناسب است.

شرایط نگهداری گیاهان ارکیده

این گیاه نیازی به نور مستقیم خورشید ندارد و از نور‌های مصنوعی نیز می‌تواند استفاده کند، به همین دلیل برای اتاق خواب گیاه بسیار مناسبی به شمار می‌رود. گیاه ارکیده باید در دمای اتاق نگهداری شده و برگ‌های خشک و زرد شده آن بطور مرتب کنده شوند. این گیاه بدلیل اینکه خیلی سریع تحت تاثیر جریان هوا قرار می‌گیرد، نباید در مکان‌های باد خیز نگهداری شود. هم‌چنین سالی یک یا دو بار باید خاک آن را با ویتامین‌ها و مواد معدنی غنی کنید.

گیاه ارکیده
با نگهداری گل ارکیده در منزل توجه عده کثیری را به خود جلب کرده و راز جذابیت آن ماندگاری طولانی مدت است.

یک دسته گل رنگی

یکی از راه‌های ایده‌آل برای ایجاد هوای تازه در اتاق‌ خواب، استفاده از دسته گل‌های زنده و تازه است. این گل‌های تازه را می‌توانید هر از گاهی تغییر داده و ظاهری رمانتیک و جذابی به اتاق خواب خود ببخشید. بسته به طراحی و رنگ اتاق خواب می‌توانید دسته گل‌های متفاوتی را به کار ببرید. با هر دسته گل جدید ظاهری تازه به طراحی اتاق خواب ببخشید.

استفاده از گیاهان در اتاق خواب
دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی در منزل حس خودمانی بودن را افزایش می دهد.

استفاده از گل سفید اسپاتی فیلوم در اتاق خواب

گل اسپاتی فیلوم، گیاهی همیشه سبز است که با هر اتاق و هر نوع هوایی سازگاری داشته و گیاهی مقاوم بشمار می‌رود. این گیاه با رنگ سبز بسیار زیبا و گل‌های سفید رنگ، جلوه متفاوتی به فضا می‌بخشد. می‌توانید سال‌های طولانی به این گیاه که می‌تواند فضای مناطق اقیانوس آرام را به داخل خانه شما بیاورد، نگاه کنید. گل‌های این گیاه که در فصل‌های بهار و تابستان باز می‌شوند، ظاهر زیبا‌تری به اتاق خواب شما خواهند بخشید.

گل سفید اسپاتی فیلوم در اتاق خواب
گل اسپاتی فیلوم یا سوسن صلح از گل‌هایی است که به مراقبت آسان و برای افراد مبتدی بسیار مناسب است.

شرایط نگهداری

دمای نگهداری این گیاه معمولی تا گرم است. گل اسپاتی فیلوم به سرما حساس است و دمای پایین باعث پیچیدگی و سوختگی برگ‌هایش می‌شود. این گیاه به سرعت خود را در اثر کم آبی یا آبیاری فراوان ترمیم می‌کند و شرایط آبیاری آن نرمال است، یعنی نه خیلی زیاد و نه خیلی کم. از نظر نور و روشنایی، این گیاه در نور مناسب و غیر مستقیم گل می‌دهد اما بدون وجود نور پنجره و لامپ گل‌دهی آن متوقف می‌شود اما از بین نمی‌رود و نور کم را تحمل می‌کند.

گل سفید اسپاتی فیلوم در اتاق خواب
گل سفید اسپاتی فیلوم ظاهر بسیار زیبایی دارد و باید در سایه نگهداری گردد

گل یاسمن، گاردنیا و استفانوتیس

یکی دیگر از گیاهان مناسب برای استفاده در اتاق خواب، انواع مختلف گل یاسمن است. گل یاسمن و گاردنیا با گل‌های سفید رنگ و برگ‌های سبز رنگ، باعث ایجاد فضایی بهاری و با کمک رایحه‌های دلنشین باعث ایجاد فضایی فرح‌بخش می‌شود. از شرایط نگهداری این گیاهان و انواع گل‌ یاسمن دریافت رطوبت کافی است، به همین‌ دلیل در روزهای گرم به برگ‌های آن‌ها آب بپاشید.

استفانوتیس در منزل
استفانوتیس گیاهی است بوته‌ای زینتی و بهترین موقعیت استقرار بوته‌ها در مقابل پنجره رو به شرق می‌باشد.

گل شیپوری گیاه مناسب برای اتاق خواب

گل شیپوری که ظاهری شبیه به ارکیده دارد، زیبایی منحصربفردی را به نمایش می‌گذارد. این گل معمولا در اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما می‌توانید از آن در اتاق خواب نیز بهرمند شوید. گل شیپوری دارای رنگ‌های متنوعی مانند سفید و زرد است که بسته به سلیقه خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

گل شیپوری گیاه مناسب برای اتاق خواب
گل شیپوری از جمله گیاهان پرطرفداری است که به علت شکل ظاهر آن که شبیه به شیپور است.

درخت بونسای

درخت بونسای نمادی از آرامش به شمار رفته و به خانه ظاهری طبیعی و زیبا می‌بخشد. این گیاه توانایی سازگاری با هر اتاق و دکوراسیونی را دارد. به همین دلیل در سال‌های اخیر از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شده است. این گیاه با برگ‌های کوچک و ظاهر درخت مانند خود فضایی آرامش بخش در اطراف خود ایجاد می‌کند. درخت بونسای از باغ‌های معماری آسیایی آمده و رسیدگی و نگه ‌داری از آن کمی‌ دشوار است. این گل علاوه‌بر آبیاری و کوددهی، نیازمند مکانی دور از نور مستقیم و جریان هوا است.

استفاده از گیاهان در اتاق خواب
برای داشتن یک اتاق‌خواب ایده‌آل با رایحه‌ی آرامش‌بخش، می‌توانید از گیاهان استفاده کنید.

گل اسطوخودوس

گل لوندر یا اسطوخودوس یکی از محبوب‌ترین گیاهان موجود به شمار می‌رود. لوندر با رنگ‌های زیبا و رایحه جذابی که دارد یکی از مناسب‌ترین گیاهان برای فضای داخلی به شمار می‌رود. این گیاه به فضای باز علاقه بیشتری دارد، اما در اتاق خواب نیز می‌توان با خیال راحت از آن استفاده کرد.

شرایط نگهداری گیاهان اسطوخودوس
اسطوخودوس لاوندر از خوش رنگ‌ترین و معطرترین گیاهان دارویی است.

شرایط نگهداری گیاهان اسطوخودوس

این گیاه به آبیاری کمی‌ نیاز دارد و آب و هوای گرم و خشک دوام بهتری می‌آورد. بنابراین در فصل بهار به دلیل رویش مجدد تحمل خنکی هوا را نداشته و باید در جای گرم‌تری نگهداری شود. این گیاه نور پسند است.

شرایط نگهداری گیاهان اسطوخودوس
ظاهر زیبا و عطر بی‌نظیر گل‌های آن، اسطوخودوس را به یکی از گیاهان پر‌طرفدار جهت نگهداری در منازل کرده است.

گل شمشیری از گیاهان زیبای خانگی

گل شمشیری از دیگر گیاهان خانگی است که به سادگی رشد کرده و نگهداری راحتی دارد. این گل می‌تواند فضایی زیبا و قابل‌توجه برای اتاق خواب شما ایجاد کند. هم‌چنین این گیاه در مقابل میزان تابش نور متفاوت، جریان هوا، گرما و سرما بسیار مقاوم است و به همین دلیل می‌توانید به راحتی از آن در اتاق خواب خود بهره‌مند شوید. گل شمشیری به همان اندازه که برای فضای داخلی مناسب است، برای محیط بیرون از خانه نیز مناسب بوده و در طراحی‌های مینیمال و مدرن جلوه‌ای زیبا به مکان می‌بخشد.

استفاده از گیاهان در اتاق خواب
سبزی کامل گیاهان آپارتمانی هماهنگی بیشتری با رنگ‌های دکوراسیون منزل شما دارند.

استفاده از گیاهان در دکوراسیون اتاق خواب

بدون هیچ‌گونه فکری می‌توان گفت که تاثیرگذارترین عناصری که می‌توانند در محیط داخلی خانه، فضایی فرح‌بخش و زنده ایجاد کنند، گیاهان هستند. گیاهان به دلیل ظاهر طبیعی و تازه، هم می‌توانند از نظر روحی در شما آرامش ایجاد کرده و هم اتاق‌های موجود در خانه را زیباتر کنند. اما معمولا تصور می‌شود که از گیاهان نباید در اتاق خواب استفاده شود. در واقع این تصور کاملا اشتباه است و گیاهانی وجود دارند که برای اتاق خواب بسیار مناسب بوده و فضای آن را کاملا تغییر می‌دهند.

گیاهان در اتاق خواب
دانشمندان بر این باورند که حضور گیاهان در داخل خانه می‌توانند به بهبود خلق‌و‌خوی شما بسیار کمک کنند.

استفاده از گیاهان در دکوراسیون اتاق خواب مدرن و کلاسیک جلوه خاصی به فضا می‌دهد و با هر دوی آن‌ها هم سازگار است.

گیاهان در اتاق خواب
اتاق‌های خواب یکی از بهترین فضاهایی هستند که می‌توانید گیاهان آپارتمانی را در آن نگهداری کنید.

برای بوجودآوردن سرزندگی در فضا و ایجاد حس خوب هنگام بیدارشدن از خواب حتما از گیاهانی که نام برده‌ شد بهره ببرید و تفاوت را احساس کنید!

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *