چیدمان داخل کابینت آشپزخانه

چیدمان کابینت آشپزخانه، یکی از جنبه‌های مهم طراحی داخلی است که می‌تواند تاثیر بسزایی در استفاده‌ی بهینه از فضا و به طبع، نظم ظاهری آشپزخانه داشته باشد. چیدمان داخل کابینت آشپزخانه همچنین، نقش مهمی در سازماندهی و ترتیب کلی کشوها و کابینت‌ها داشته و دسترسی به وسایل را برای شما آسان می‌کند. با ما همراه باشید تا در این مقاله از اکستریم والز، به بررسی ایده‌های چیدمان کابینت آشپزخانه بپردازیم.

تقسیم فضای داخلی کشوها

 

تقسیم فضای داخلی کشوها برای داشتن چیدمانی مرتب و دسترسی آسان!

شما می‌توانید به منظور داشتن چیدمانی منظم و دسته بندی شده در کشوهای کابینت‌ آشپزخانه، فضای داخلی آن‌ها را تفکیک کرده و هر بخش کوچکی را به دسته‌ای از وسایل اختصاص دهید؛ به طور مثال، بخشی از فضای داخل کشو را با استفاده از نظم دهنده‌های پلاستیکی یا فلزی به قاشق و چنگال‌های دم دستی و قسمتی را به وسایل تیزی همچون چاقوها اختصاص دهید؛ بر اساس علوم فنگ شویی آشپزخانه، توصیه می‌شود که وسایل تیزی مانند چاقوها را با استفاده از استند روی سطح کابینت قرار نداده و حتما آن‌ها را در داخل کابینت و کشوها جای دهید.

چیدمان داخل کابینت آشپزخانه

 

از کنار هم قرار دادن مواد خوراکی و شوینده در کابینت‌های آشپزخانه خودداری کنید!

یکی از مهم‌ترین اصول چیدمان کابینت آشپزخانه، قرار ندادن موادی متضاد در کنار یکدیگر است.

به هیچ وجه نباید وسایل شوینده‌ای همچون پودر لباسشویی، مایع ظرفشویی، وایتکس و شیشه پاک‌کن‌ها را در کنار مواد خوراکی مانند بسته بندی‌های حبوبات و غلات، ماکارانی‌ها و … قرار داد؛ چرا که ممکن است این عمل سبب بو گرفتن و فاسد شدن مواد خوراکی شود. بهترین مکان برای قرار دادن مواد شوینده در آشپزخانه، کابینت پایین سینک ظرفشویی است؛ اما در صورتی که کودک خردسال در خانه دارید، مواد شوینده را در کابینتی دیگر، دو از دسترس کودکتان جای دهید.

سازماندهی وسایل بر اساس کاربرد

 

سازماندهی وسایل بر اساس کاربرد آن‌ها؛ وسایل و موارد مشابه را در کنار هم چیدمان کنید!

این روش شامل مرتب کردن وسایل بر اساس کاربری آن‌ها مانند (ظروف پخت و پز، ظروف نوشیدنی و …) در کنار یکدیگر است.

کاغذ دیواری کربن
کاغذ دیواری کربن- موبایل

به عنوان مثال، در یک قسمت از کابینت آشپزخانه، ظروف و سرویس‌های غذاخوری را جای داده و در قسمتی دیگر از کابینت، وسایل پخت و پز همچون تابه‌ها، قابلمه‌ها و … را قرار دهید؛ اگر فضای کمی برای قرار دادن قابلمه‌ها دارید، درهای آن‌ها را به صورت برعکس گذاشته و آن‌ها را به ترتیب اندازه از بزرگ به کوچک روی هم چیدمان کنید، همچنین می‌توانید به منظور جلوگیری از ظاهری شلوغ و درهم در فضا، از استندهای جذاب تابه و قابلمه که در انواع طرح و مدل‌ها وجود دارند، در چیدمان آشپزخانه استفاده کنید. چیدمان وسایلی با کاربرد یکسان در کنار هم، به صرفه جویی در زمان شما نیز کمک می‌کند، چرا که در این صورت می‌توانید به آسانی وسیله‌ی مد نظرتان را پیدا کنید.

استفاده‌ی بهینه از فضا با استفاده از وسایل نظم دهنده

 

 استفاده‌ی بهینه از فضای داخل کابینت با استفاده از وسایل نظم دهنده!

از دیگر اصول حائز اهمیت در چیدمان داخل کابینت آشپزخانه، استفاده‌ی بهینه از فضای داخل کابینت است؛ به همین منظور می‌توان از وسایلی همچون )ظروف یا باکس‌های پلاستیکی برای ریختن حبوبات در داخل آن‌ها(، (نظم دهنده‌ها برای چیدمان قاشق و چنگال)، (نگهدارنده‌های ظروف جهت انباشته نشدن بشقاب‌ها در کابینت)، (قفسه‌ها و سبدهای قابل تنظیم) و… استفاده کنید.

چیدمان وسایل کم مصرف در بالای کابینت آشپزخانه

 

چیدمان وسایل کم مصرف در بالای کابینت آشپزخانه!

به منظور جلوگیری از جلوه‌ای شلوغ و بهم ریخته در فضای آشپزخانه‌تان، وسایلی را که کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنید، روی سطح کابینت‌ها نچیده و در عوض آن‌ها را روی فضای بالایی کابینت‌ها قرار دهید.

سخن پایانی در ارتباط با اصول چیدمان داخل کابینت آشپزخانه

 

سخن پایانی در ارتباط با اصول چیدمان داخل کابینت آشپزخانه

در نهایت شما می‌توانید با رعایت اصول چیدمان کابینت آشپزخانه و قرار دادن هر کدام از مواد و متریال آشپزخانه در جای خود، می‌توانید یک آشپزخانه‌ی کامل و کارآمد را داشته باشید. از دیگر ایده‌های چیدمان کابینت آشپزخانه می‌توان به برچسب گذاری روی وسایل، برای مکان یابی دقیق آن‌ها در کابینت و همچنین دسترسی آسان اشاره کرد.

سوالات متداول

 

سوالات متداول

1- مواد خوراکی بسته بندی شده را در کدام کابینت آشپزخانه چیدمان کنیم؟

بهتر است مواد خوراکی بسته بندی شده همچون غلات و ماکارانی‌ها را در کابینتی جدا از وسایل دیگر، نزدیک به گاز نگهداری کنید.

2- تابه و قابلمه‌ها را به چه صورت در آشپزخانه چیدمان کنیم؟

توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از شلوغ بنظر رسیدن فضای آشپزخانه‌تان، وسایل بزرگی همچون قابلمه‌ها را همگی در یک کابینت روی هم چیدمان کرده و در صورت کمبود فضای داخل کابینت، از استندهای قابلمه استفاده کنید.

3- چطور می‌توان چیدمانی مرتب و سازماندهی شده در داخل کابینت‌ها داشت؟

شما می‌توانید با تفکیک و تقسیم فضای داخلی کابینت‌ها، چیدمانی مرتب و منظم در آشپزخانه داشته و هر کدام از این بخش‌های تفکیک شده را به گروهی از وسایل اختصاص دهید.

Reactor-CTA
Reactor- mob CTA
به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *