سبک کانتری در دکوراسیون داخلی

آشنایی با سبک کانتری در دکوراسیون داخلی

سبک کانتری جذابیتی ماندگار در دکوراسیون داخلی دارد که هرگز از مد نمی‌افتد. چرا که سبکی بسیار گرم و صمیمی است و می تواند فضایی دنج، آرام و بسیار دلپذیر فراهم کند. اگر می‌خواهید با سبک کانتری در دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا شوید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. می‌خواهیم همراه با کارشناسان و طراحان کاغذ دیواری اکستریم والز بینش و نکاتی را برای تسلط بر هنر دکوراسیون سبک روستایی در اختیار شما قرار دهیم.

سبک کانتری در دکوراسیون داخلی چیست

سبک کانتری در دکوراسیون داخلی چیست و چه تفاوتی با سبک‌های دیگر دارد؟

سبک کانتری یا روستایی در دکوراسیون داخلی یک طراحی زیبایی است که از محیط‌های روستایی، به ویژه خانه‌های مزرعه سنتی الهام می‌گیرد. از ویژگی‌های متمایز کننده سبک روستایی می‌توان به ایجاد فضایی گرم و دنج با تمرکز بر راحتی، سادگی و ارتباط با طبیعت اشاره کرد. در واقع سبک کانتری ارتباط با گذشته و طبیعت را تجلیل و ان را به دنیای مدرن وارد می‌کند. همین امر سبک روستایی را از سایر سبک‌های دکوراسیون داخلی که ممکن است به مدرنیته، مینیمالیسم یا سایر فلسفه‌های طراحی بپردازند، متمایز می‌کند.

عناصر یا فاکتورهای مشخص کننده طراحی سبک کانتری

ماهیت سبک کانتری در توانایی آن است که شما را به زمان ساده‌تر و آرام‌تر منتقل کند. عناصر طبیعی، رنگ‌های ملایم و قطعات قدیمی را در بر می‌گیرد تا فضایی از آرامش و نوستالژی ایجاد کند. در ادامه با جزئیات بیشتری عناصر یا ویژگی‌های خاص طراحی کانتری را بررسی می‌کنیم.

1- تأکید بر طبیعت؛ از فاکتورهای خاص طراحی کانتری

سبک کانتری تاکید زیادی بر مواد طبیعی مانند چوب، سنگ و چرم دارد. مواد و بافت طبیعی برای مبلمان، کفپوش، و عناصر دکور استفاده می‌شود. در واقع سبک روستایی با طبیعت گره خورده تا احساس اصالت و ارتباط با دنیای طبیعی را به نمایش بگذارد. مبلمان چوبی، تیرهای نما و شومینه‌های سنگی عناصر بارز دکوراسیون داخلی به سبک روستایی است. در اتاق خواب به سبک کانتری نیز سعی می‌شود از لوازم و کاغذ دیواری‌های سبک کانتری استفاده شود تا جلوه‌ای از استراحت در دنیای طبیعی را القا کند.

استفاده از پالت رنگی ملایم

2- استفاده از پالت رنگی ملایم؛ آرامش بخش جدایی ناپذیر سبک کانتری است!

سبک کانتری معمولا دارای یک پالت رنگی ملایم و خاموش است. رنگ‌های خاکی مانند قهوه‌ای گرم، سبز و آبی ملایم، سفید وآبی، سفید و سبز، سفید و قرمز و کرم بر طرح رنگ غالب است. سبک‌های دیگر، مانند مینیمالیستی یا صنعتی ممکن است از طیف متنوع‌تری از رنگ‌ها خنثی یا گرم استفاده کنند. اما در سبک کانتری برای ایجاد آرامش و هماهنگی در فضا از پالت رنگی ملایم استفاده می‌شود.

استفاده از مبلمان روستایی

3- استفاده از مبلمان روستایی؛ یادآور خانه‌های کشاورزی!

در فضای داخلی به سبک روستایی، مبلمان اغلب روستایی است. در واقع مبلمان روستایی کلید دستیابی به ظاهری به سبک کانتری است. مبلمان، صندلی و میزهای قدیمی بازتاب دهنده خانه‌های کشاورزی است و حس نوستالژی را به دکوراسیون داخلی می بخشد. مبلمان حصیری و کوسن‌های بزرگ می‌تواند در لیست مبلمان مورد پسند سبک روستایی باشد.

4- استفاده از بافت و پارچه‌های گلدار؛ حس از زندگی را به فضا ببخشید!

بافت و پارچه‌های قدیمی مانند پشم، پنبه و کتان در دکوراسیون سبک روستایی رایج است. الگوهایی مانند چهارخانه و گلدار اغلب برای اثاثه یا لوازم داخلی و پرده‌ها استفاده می‌شوند تا فضایی گرم و دلنشین ایجاد کنند. پارچه‌های گلدار می‌تواند احساس زندگی و زنده بودن را محیط تزریق کند و فضایی گرم و لذت‌بخش فراهم کند.

نورپردازی در سبک کانتری

5- نورپردازی در سبک کانتری؛ فضایی دنج و گرم فراهم کنید!

فضای داخلی به سبک روستایی اغلب دارای لوسترهای فرفورژه یا چوبی است که در عین حفظ تم روستایی، ظرافت را به آن اضافه می‌کند. در واقع برای پیاده سازی طراحی کانتری ایجاد نور ملایم و گرم برای ایجاد یک محیط دنج ضروری است. نور نشان دهنده صمیمیت اعضای خانواده در محیط خانه است می‌تواند فضایی برای ارتباط و گفتگوی نزدیک فراهم کند.

6- اکسسوری و لوازم دکوری در طراحی کانتری؛ از تابلوهای خانوادگی استفاده کنید!

اکسسوری‌ها نقش مهمی در تکمیل استایل کانتری دارند. اقلامی مانند کوزه‌های میسون، لحاف‌های دست دوز، تابلوهای قدیمی و قطعات دکور روستایی می‌تواند حال و هوای یک خانه روستایی را به خوبی به نمایش بگذارد. در دنیای طراحی کانتری تمرکز بر تکنولوژی نیست. بلکه باید بر لوازم قدیمی و نوستالژیک متمرکز شوید. شما می توانید با آثار و تابلوهای خانوادگی، صنایع دستی و مجموعه های شخصی را در دکوراسیون داخلی خود بگنجانید تا حسی از تعلق شما به فضا تزریق شود.

7- ایجاد فضاهای باز در طراحی سبک کانتری؛ سادگی و آزادگی مهم است!

فضای داخلی به سبک روستایی اغلب دارای یک چیدمان باز و جادار است که نشان دهنده سادگی و آزادی زندگی روستایی است. در اغلب سبک‌های دیگر طراحی ساختاریافته‌تر یا تقسیم‌بندی‌شده برای فضا در اولویت قرار دارد. اما در سبک روستایی راحتی دسترسی و سادگی محیط در اولویت است.

جمعبندی نهایی و آشنایی با سبک کانتری

جمع بندی نهایی آشنایی با سبک کانتری در دکوراسیون داخلی

در این مقاله به معرفی سبک روستایی پرداختیم. آشنایی با سبک کانتری در دکوراسیون داخلی به شما این امکان را می‌دهد که یک فضای زندگی بی‌انتها، جذاب، گرم و با ظرافت ایجاد کنید. با استفاده از عناصر طبیعی، پالت رنگی ملایم، مبلمان روستایی و تجهیزات قدیمی، می‌توانید حس نوستالژی را به خانه تزریق کنید. با وجود زندگی ماشینی امروزه، بازگشت به دنیای خانه روستایی می‌تواند بسیار آرامش بخش باشد.

به یاد داشته باشید که یک بخش مهمی از پیاده‌سازی سبک کانتری، استفاده از کاغذ دیواری مناسب همین سبک است. برای شناخت انواع کاغذ دیواری متناسب با سبک کانتری می‌توانید به سایت اکستریم والز مراجعه کنید. اکستریم والز بیش از 50 درصد سهم تولید و عرضه کاغذی دیواری در ایران را دارد.

پس همراه با اکستریم والز می‌توانید جدیدترین و متنوع‌ترین طرح و سبک‌های کاغذ دیواری در بازار را بشناسید. کافی است آلبوم‌های اکستریم والز را از طریق سایت مشاهده کنید. برای خرید نیز می‌توانید کد رنگ کاغذ دیواری آلبوم مورد نظر را یادداشت و به نزدیک‌ترین فروشگاه محل زندگی خود مراجعه کنید. در صورت نیاز به مشاوره از طریق شماره تماس 02192001955 با کارشناسان مجموعه اکستریم والز ارتباط بگیرید. همراه با اکستریم والز بهترین‌های دنیای کاغذ دیواری را تجربه کنید.

سوالات متداول

سوالات متداول

جذابیت اصلی دکوراسیون داخلی به سبک کانتری چیست؟

جذابیت اصلی دکور به سبک روستایی توانایی آن در ایجاد فضایی گرم و دلنشین و یادآوری زندگی روستایی است.

آیا می‌توانم عناصر مدرن را در فضای داخلی به سبک روستایی بگنجانم؟

بله، شما می‌توانید عناصر مدرن را با دکوراسیون سبک روستایی ترکیب کنید. نکته کلیدی حفظ تعادل و اطمینان از این است که قطعات مدرن به جای غلبه بر زیبایی شناسی روستایی، مکمل زیبایی شناسی روستایی باشند.

چه نوع خانه‌هایی برای دکوراسیون به سبک کانتری مناسب است؟

دکوراسیون به سبک کانتری را می‌توان با انواع مختلف خانه‌ها از کلبه‌های روستایی گرفته تا آپارتمان‌های شهری تطبیق داد.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *