سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

سبک بوهو در دکوراسیون داخلی که با نام بوهمی نیز شناخته می‌شود؛ نوعی طراحی زیبایی شناختی است که با زیر پا گذاشتن تمام قوانین دکوراسیون داخلی، فضایی با ظاهر تلفیقی و التقاطی را برای شما به ارمغان می‌آورد. با ما همراه باشید تا در ادامه‌ی این مطلب از اکستریم والز، به اصول و نکات مهم طراحی داخلی بوهمی بپردازیم:

آشنایی با سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

 

تاریخچه سبک بوهمی در دکوراسیون داخلی؛ شروع سبک بوهو از کجا بوده است؟

همانطور که گفته شد، سبک بوهو در دکوراسیون داخلی، سبکی آزادانه و غیر متعارف است که از ترکیب و تلفیق طرح‌ها، الگوها، رنگ‌ها و تزئینات مختلف و الهام گرفته از فرهنگ و هنر سراسر جهان، در قرن نوزدهم در اروپا شکل گرفته و پدید آمد.

آشنایی با سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

 

سبک بوهو یا بوهمی چیست؟! خصوصیات مهم و کلیدی دکوراسیون سبک بوهو

طراحی داخلی بوهمی، سبکی است که رنگ‌ها، بافت‌ها و الگوهای جسورانه و متفاوتی را دربرگرفته و از هیچ قاعده و قانون خاصی پیروی نمی‌کند؛ از این رو شما می‌توانید با استفاده از این سبک، عناصری کلاسیک و قدیمی را با جزئیات و المان‌هایی از سبک‎‌های مدرن و جدید، به منظور ایجاد ظاهری شیک و متمایز در فضا، تلفیق کنید. دکوراسیون سبک بوهو، بر خلاف سبک‌های ساده‌ای همچون مینیمالیستی اسکاندیناوی و مدرن، بر استفاده‌ی حداکثری از جزئیات و فضا تمرکز داشته و زیبایی منحصر به فردی را از طریق چیدمان و لایه بندی منسوجات، آثار هنری و اشیا تزئینی فرهنگ‌های گوناگون و متفاوت ایجاد می‌کند.

کال تو اکشن کاغذ دیواری کربن
کال تو اکشن کاغذ دیواری کربن-موبایل

این سبک به دلیل رویکردی آزادانه، به یکی از محبوب‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم تبدیل شد. سبک بوهو در دکوراسیون داخلی، شامل طیف گسترده‌ای از ویژگی‌هایی است که هر اتاقی را به بهترین شکل ممکن طراحی و دیزاین می‌کند؛ در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین خصوصیات این سبک می‌پردازیم:

آشنایی با سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

 

رنگ‌ها در دکوراسیون سبک بوهو؛ پالت رنگی غالب در طراحی داخلی بوهمی شامل چه رنگ‌هایی است؟!

هیچ پالت رنگی مشخص و استانداردی در سبک بوهو وجود ندارد. در حالی که قوانین سختگیرانه‌ای در مورد رنگ برای این سبک وجود ندارد؛ اما ایجاد یک پالت رنگی هماهنگ که ماهیت التقاطی و آزادانه‌ی این سبک را بیان کند، ضروری است. پالت رنگی غالب در سبک بوهو، شامل رنگ‌هایی التقاطی است که آمیزه‌ای از هنر و فرهنگ‌های گوناگون بوده و ترکیب آن‌ها در کنار یکدیگر، جلوه‌ای زیبایی شناختی و جذاب به فضای داخلی شما می‌بخشد. طراحی داخلی بوهمی معمولا از رنگ‌های خنثی، خاکی و طبیعی همچون خاکستری، قهوه‌ای، بژ و کرم به عنوان رنگ‌های اصلی در پایه و پس زمینه‌ی فضا استفاده می‌کند؛ این رنگ‌ها قابلیت انعکاس و بازتاب نورهای طبیعی را داشته و از این جهت سبب جلوه‌ای روشن و درخشان‌تر در اتاق شما خواهند شد. سبک بوهو در دکوراسیون داخلی همچنین، رنگ‌هایی مانند آبی عمیق، سبز نعنایی، طلایی و سایر رنگ‌های بولد را به عنوان رنگ‌های فرعی و ثانویه به منظور ایجاد فضایی دنج و جذاب در سایر عناصر و المان‌ها بکار می‌برد.

آشنایی با سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

 

مواد و متریال مورد استفاده در طراحی داخلی بوهمی؛ دکوراسیون سبک بوهو از چه بافت‌هایی در طراحی خود استفاده می‌کند؟

دکوراسیون داخلی به سبک بوهو، اصولا بر پایه و اساس استفاده از بافت‌های گوناگون و متنوع در طراحی، بنا شده و ترکیبی از الهامات مختلف فرهنگی و هنری است که از متریال و منسوجات متفاوت برای ایجاد فضایی پرنشاط بهره می‌برد. به همین منظور برای طراحی فضاهایی به سبک و سیاق بوهمی، از تلفیق و ترکیب بافت‌های مختلفی همچون الیاف طبیعی، الیاف فلزی(مانند برنج و مس) و… نترسید.

الیاف طبیعی مورد استفاده در طراحی داخلی بوهمی نیز اغلب شامل کتان، کنف، حصیر و پارچه‌های غنی و نرمی همچون مخمل و ابریشم می‌باشند.

استفاده از مواد طبیعی در دکوراسیون سبک بوهو؛ انتقال حس و حال گرم و دلنشین طبیعت به فضا

بهره گیری از متریال طبیعی همچون چوب درختان بلوط، سنگ‌های گوناگون، پارچه‌ها، منسوجات بافته شده و … احساسی گرم و دنج به خانه‌ی شما می‌دهد؛ از آن‌جایی که ترکیب بافت‌های مختلف، اصلی مهم و حیاتی در ایجاد فضایی التقاطی بر اساس سبک بوهمی است، لایه بندی و تلفیق بافت‌ها در مبلمان، منسوجات و … عمق و جذابیت فراوانی به ظاهر بصری اتاق شما می‌بخشد.

تاثیر و نقش استفاده از گل و گیاهان مختلف در فضای داخلی؛ ایجاد محیطی شاد و سرزنده

استفاده از سنگ، صدف‌های طبیعی و گیاهانی مانند ساکولنت، سرخس یا کاکتوس در دکوراسیون سبک بوهو، گزینه‌ای عالی به منظور افزودن بافت و جریانی طبیعی به فضای داخلی است؛ استفاده از گل و گیاهان خانگی، علاوه بر انتقال حس و حال طبیعی به فضا، سبب جان بخشیدن به محیط داخلی و تکمیل ظاهر و شخصیت خانه‌ی شما خواهد شد.

در طراحی داخلی بوهمی از چه عناصر دکوراتیو و اشیا تزئینی استفاده می‌شود؟!

در سبک بوهو، از المان‌های تزئینی و دکوری جاتی همچون مجسمه‌ها و آثار هنری آنتیک، قلاب بافی‌ها، ملیله دوزی و مکرومه بافی استفاده می‌شود. از این رو، این بار به جای استفاده از سبک‌های مینیمال و ساده،  اتاقی پر از رنگ و بافت را برای خودتان بسازید.

آشنایی با سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

نورپردازی سبک بوهو در دکوراسیون داخلی؛ ویژگی‌های منابع روشنایی طراحی داخلی بوهمی

نورپردازی سبک بوهو، اغلب شامل نورهای گرم و ملایمی مانند لامپ‌های سفید گرم است؛ نورهای ملایم بوهو فضایی مملو از آرامش را در محیطی دلنشین ایجاد می‌کنند. وسایل و منابع روشنایی بوهو، اغلب دارای طرح‌های قدیمی و دست ساز و همچنین ساخته شده از مواد طبیعی همچون چوب، حصیر، الیاف گوناگون و … اند که حس و حالی ارگانیک به فضا بخشیده و فضایی دنج و دلنشین را سبب می‌شوند. شمع‌ها، فانوس‌ها و چراغ‌های رومیزی آنتیک نیز روشنایی ملایمی از سبک بوهمی را در فضای خانه‌ی شما ارائه می‌دهند.

آشنایی با سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

 

کاغذ دیواری‌های بوهو؛ طراحی داخلی بوهمی از چه نوع کاغذ دیواری‌هایی استفاده می‌کند؟!

کاغذ دیواری سبک بوهو، شامل طرح‌ها، اشکال و تنوع فراوانی است؛ این نوع از کاغذ دیواری‌ها معمولا با الهام از فرهنگ‌های مختلف کشورهای گوناگون طراحی شده و اغلب دارای الگوها و طرح‌هایی همچون گل‌ها، شاخ و برگ گیاهان، طبیعت، پرندگان و … در رنگ‌های زنده و روشنی مانند آبی، بنفش، صورتی، سبز هستند. اگر به دنبال یک دیوارپوش جذاب با جلوه‌ای شاداب و نشاط بخش هستید؛ کاغذ دیواری بوهو می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد. شما می‌توانید جهت مشاهده و خریداری کاغذ دیواری‌های سبک بوهو اکستریم والز، به فروشگاه‌های معتبر کاغذ دیواری و دکوراسیون داخلی در سراسر کشور مراجعه کرده و یا برای مشاوره رایگان، جهت انتخاب کاغذ دیواری متناسب با سبک مد نظرتان، با شماره 02192001955 تماس بگیرید.

آشنایی با سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

 

سوالات متداول

1- ریشه و الهام جهانی سبک بوهو در دکوراسیون داخلی از کجاست؟

سبک بوهو اغلب از فرهنگ‌ کشورهای مختلف مانند مراکش، هند و مکیزیک الهام می‌گیرد. این الهام می‌تواند شامل استفاده از منسوجات سنتی، الگوها و نقوش مختلف در طراحی باشد.

2- سبک بوهو از چه جزئیاتی در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌کند؟

سبک بوهو با استفاده از الگوها، رنگ‌های پر جنب و جوش، اشیا دست ساز، عناصر طبیعی، پوشش‌های بافته شده، فضاهایی گرم و دوست داشتنی خلق می‌کند. امروزه این سبک، یک نقشه روشن و راحت برای افرادی است که به دنبال آزادی و خلاقیت در دکوراسیون داخلی اند.

3- سبک بوهو در دکوراسیون از چه رنگ‌هایی برای طراحی فضاها استفاده می‌کند؟

گرچه طراحی داخلی بوهمی، پالت رنگی مشخصی ندارد، اما به طور معمول در اجرای این سبک، از رنگ‌های خنثی، خاکی، طبیعی به عنوان رنگ اصلی و اولیه و نیز رنگ‌های غنی و روشن به عنوان رنگ فرعی و ثانویه استفاده می‌شود.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *