ترمیم کاغذ دیواری

آموزش مرحله به مرحله ترمیم کاغذ دیواری فرسوده

آموزش ترمیم کاغذ دیواری فرسوده؛ با دقت بخوانید!

کاغذ دیواری یکی از آیتم‌های دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود که از گذشته تا امروز در بیشتر ساختمان‌ها کاربرد داشته است. البته در طول تاریخ تغییراتی زیادی در جنس و ظاهر کاغذهای دیواری به وجود آمده، اما این آیتم همچنان در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. نکته بسیار مهمی که در استفاده از کاغذ دیواری وجود دارد، نگهداری آن است. گاهی کاغذ دیواری به دلیل فرسوده شدن پس از مدتی طولانی به تعمیر نیاز پیدا می‌کند. بنابراین با ما همراه باشید تا در این مطلب به آموزش ترمیم کاغذ دیواری فرسوده بپردازیم.

آموزش ترمیم کاغذ دیواری فرسوده؛ با دقت بخوانید!

چه زمانی باید کاغذ دیواری را تعمیر کنیم؟ هر متریالی عمر مفید خاص خود را دارد!

کاغذ دیواری به طور معمول محیط یک خانه را تغییر می‌دهد و باعث ایجاد یک جو خاص در محیط می‌شود. جو ایجاد شده توسط کاغذ دیواری به رنگ و طرح این آیتم بستگی دارد. انواع کاغذ دیواری اکستریم والز در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند که شما می‌توانید برای خانه خود خریداری کنید. اما باید بدانید که هر چقدر هم که در نگهداری از کاغذ دیواری کوشا باشید، امکان فرسوده شدن آن وجود دارد. بنابراین لازم است که نسبت به تعمیر کاغذ دیواری اقدام کنید.

گاهی ممکن است کاغذ دیواری خراش خورده یا پاره شود. از سوی دیگر این امکان وجود دارد که ترک‌های ایجاد شده روی دیوار شکل کاغذ دیواری را تغییر دهند. در هر صورت باید مراحل تعمیر کاغذ دیواری را انجام دهید. در ادامه مطلب به آموزش ترمیم کاغذ دیواری فرسوده با آسان‌ترین روش‌ها در خانه می‌پردازیم.

آموزش ترمیم کاغذ دیواری فرسوده؛ با دقت بخوانید!

مراحل آماده‌سازی برای ترمیم کاغذی دیواری فرسوده؛ کار را با دقت انجام دهید!

برای اینکه بتوانید کاغذ دیواری فرسوده خانه خود را تعمیر کنید باید چند مرحله را پشت سر بگذارید. شما می‌توانید این کار را در خانه انجام دهید و دیگر هزینه‌ای برای آوردن تعمیرکار پرداخت نکنید. به‌علاوه انجام مراحل ترمیم کاغذ دیواری می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده و جذاب باشد. ابتدا باید بدانید که برای نصب کاغذ دیواری از نوعی چسب مخصوص استفاده می‌شود. بنابراین در اولین قدم باید کف خانه و تمام مبلمان منزل را با پارچه یا روزنامه بپوشانید تا آلوده به چسب نشوند.

آموزش ترمیم کاغذ دیواری فرسوده؛ با دقت بخوانید!

در ادامه فرایند تعمیر کاغذ دیواری باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا 50 میلی‌گرم چسب مخصوص کاغذ دیواری را در یک سطل بریزید و به آن 100 میلی‌گرم آب اضافه کنید
  • اکنون با استفاده از یک قاشق یا قلم‌مو، محلول چسب و آب را هم بزنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که چسب به طور کامل در آب حل شود
  • این امکان وجود دارد که در نقاط اتصال برش‌های کاغذ دیواری چسب مخصوص یا کاغذ دیواری قدیمی را مشاهده کنید. در صورتی که چسب مخصوص در هنگام نصب کمتر یا بیشتر از حد نیاز اعمال شود، امکان کنده شدن درزهای کاغذ دیواری وجود خواهد داشت
  • باید چسب مخصوص را به میزان مناسب اعمال کرده و کاغذ دیواری را تا جای ممکن به عقب بکشید. دقت داشته باشید که در هنگام کشیدن کاغذ دیواری به عقب فشار زیادی به آن وارد نکنید. کاغذ دیواری را باید تا جایی بکشید که قابل کشیدن نبوده و از دیوار جدا نشود

نصب کاغذ دیواری امری تخصصی است. اگر تابه حال اینکار را انجام نداده‌اید، توصیه ما این است که فرآیند ترمیم یا تعویض را به فردی متخصص بسپارید.

نحوه تعمیر اصولی کاغذ دیواری فرسوده؛ عجله نکنید!

پس از انجام مراحل آماده‌سازی برای تعمیر کاغذ دیواری فرسوده، لازم است که باید قلم‌مو را به محلول چسب آماده شده آغشته و زیر کاغذ دیواری روی دیوار اعمال کنید. دقت داشته باشید که این کار را باید به‌آرامی انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است که چسب به‌درستی در تمام نقاط مورد نظر پخش نشده و نشتی پیدا کند. پس از اعمال چسب مخصوص روی دیوار مراحل زیر را باید انجام دهید:

  • با استفاده از یک دستمال، بخش کنده شده کاغذ دیواری را آرم و نرم فشار دهید تا روی دیوار به طور کامل صاف شود. در صورت نشتی چسب، با استفاده از اسفنج یا پارچه مرطوب آن را به طور کامل تمیز کنید
  • گاهی لازم است که لبه‌های کاغذ دیواری به بخش‌های نزدیک به قرنیزها باید چسبیده شوند. برای انجام این کار شما باید از یک کاردک استفاده کرده و چین‌های ایجاد شده در کاغذ دیواری را به سمت قرنیزها هدایت کنید. به یاد داشته باشید این کار را به‌آرامی انجام دهید تا چسب کاغذ از کاغذ و دیوار جدا نشود
  • اکنون باید صبر کنید تا چسب کاغذ دیواری خشک شود.

لازم است بدانید که کاغذ دیواری که به‌تازگی نصب یا تعمیر شده، به طور کامل قابل استفاده نیست. برای اینکه کاغذ دیواری تازه نصب یا تعمیر شده به طور کامل قابل استفاده شود، حداقل چهار ساعت زمان نیاز است.

آموزش ترمیم کاغذ دیواری فرسوده؛ با دقت بخوانید!

روش صحیح از بین بردن حباب‌های زیر کاغذ دیواری؛ دلیل مهم نیست به دنبال راه حل باشید!

معمولا حباب زیر کاغذ دیواری ممکن است به دلایل مختلفی مانند استفاده ناکافی از چسب مخصوص یا استفاده نادرست از غلتک روی دیوار ایجاد می‌شود. گاهی نیز رطوبت چنین مشکلی را به وجود می‌آورد. در هر صورت برای از بین بردن حباب‌های زیر کاغذ دیواری لازم است که ابتدا با استفاده از پارچه خیس و تمیز، قسمت حباب شکل را مرطوب کنید.

اکنون حباب را به شکل حرف V یا هفت فارسی برش بزنید. همچنین می‌توانید شکل حباب را با استفاده از چاقو بریده و درآورید. سپس با استفاده از کاردک در داخل شکاف چسب بریزید. اکنون با استفاده از یک اسفنج مرطوب چسب را به پشت فضای پشت حباب هدایت کنید تا کاملا پر شود. در مرحله آخر غلتک را به‌آرامی روی بخش حباب‌دار بکشید تا کاملا صاف شود.

آموزش ترمیم کاغذ دیواری فرسوده؛ با دقت بخوانید!

نحوه جلوگیری از پوسته شدن کاغذ دیواری؛ نقاط اتصال را به دقت بچسبانید!

برای جلوگیری از پوسته شدن کاغذی باید قبل از نصب آن از عدم وجود گردوغبار روی دیوار مطمئن شوید. با آموزش ترمیم کاغذ دیواری فرسوده شما خواهید فهمید که در هنگام تعمیر کاغذ دیواری، تنها با صاف کردن کاغذ دیواری از مرکز به سمت گوشه‌ها، این آیتم دکوراسیون داخلی پوسته نخواهد شد. یکی دیگر از روش‌های جلوگیری از پوسته شدن و افزایش عمر کاغذ دیواری رعایت نقاط اتصال کاغذ دیواری در هنگام صاف کردن آن با مقدار چسب کم یا زیاد است.

به طور کلی استحکام چسب کاغذ دیواری با میزان رطوبت محیط و دیوارها رابطه عکس دارد. هر چه میزان رطوبت محیط و دیوارها بیشتر باشد، استحکام چسب کاغذ دیواری کاهش پیدا می‌کند. به‌منظور ایجاد محیطی سازگار برای کاغذ دیواری می‌توانید از رطوبت‌گیر استفاده کرده و حدود 50 درصد رطوبت محیط را کاهش دهید.

آموزش ترمیم کاغذ دیواری فرسوده؛ با دقت بخوانید!

انواع کاغذ دیواری باکیفیت و ترند را از مجموعه اکستریم والز تهیه کنید!

نگهداری از کاغذ دیواری اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که هرچه در این کار دقیق‌تر باشید، کاغذ دیواری منزل شما کمتر به تعمیر نیاز پیدا می‌کند. در این مطلب مراحل ترمیم کاغذ دیواری فرسوده را بررسی کردیم و با نکاتی در این زمینه آشنا شدیم.

در صورت داشتن هرگونه سوالی در زمینه نگهداری و ترمیم کاغذ دیواری می‌توانید از طریق شماره تلفن ۹۲۰۰۱۹۵۵ (۲۱) ۹۸ با تیم پشتیبانی اکستریم والز تماس بگیرید. اکستریم والز با در دست داشتن 50 درصد از سهم تولید کاغذ دیواری در ایران، یکی از بزرگ‌ترین تولید و عرضه کنندگان انواع کاغذ دیواری است. شما می‌توانید برای مشاهده طرح، سبک و رنگ‌های جدید کاغذ دیواری آلبوم‌های اکستریم والز را از طریق سایت مشاهده کنید. همراه با اکستریم والز خاص‌ترین دکوراسیون داخلی را داشته باشید!

سوالات متداول

قبل از انجام مراحل ترمیم کاغذ دیواری چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

قبل از انجام مراحل ترمیم کاغذ دیواری، باید محلول چسب مخصوص این آیتم دکوراسیون داخلی را تهیه کنید. این محلول از ترکیب چسب مخصوص و آب به وجود می‌آید.

چرا گاهی کاغذ دیواری پوسته پوسته می‌شود؟

عواملی مانند صاف کردن از بالابه‌پایین یا از پایین‌به‌بالا یا وجود گردوغبار در زیر کاغذ دیواری باعث پوسته شدن آن می‌شود.

چگونه از پوسته پوسته شدن کاغذ دیواری جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از پوسته شدن کاغذ دیواری باید از عدم وجود گردوغبار مطمئن شوید و از مرکز به بیرون کاغذ دیواری را صاف کنید.

دلیل ایجاد حباب در زیر کاغذ دیواری چیست؟

از دلایل ایجاد حباب در زیر کاغذ دیواری می‌توان به رطوبت محیط و دیوار، استفاده نادرست از غلتک و استفاده ناکافی از چسب مخصوص اشاره کرد.

چگونه حباب زیر کاغذ دیواری را از بین ببریم؟

ابتدا باید قسمت حباب دار برش بزنید. سپس در قسمت برش خورده چسب ریخته و با غلتک صاف کنید.

به اشتراک بگذارید

12 دیدگاه

    • پوسته شدن کاغذ دیواری کاملا بستگی به متریال کاغذ داره و اگر این مشکل رو داشته باشه زمان نصب مشخص میشه و اصولا ربطی به طول عمر کاغذ نداره.

  • سپاس. موضوع ترمیم کاغذ دیواری فرسوده واقعا مطلب مفیدی بود

    • بله خیلی ممنون از وقتی که برای مطالعه مطالب گزاشتید

  • مطلب ترمیم کاغذ دیواری فرسوده خیلی جالب و کاربردی بود. موفق باشید

  • چه جالب. من یکی از دغدغه هام همین موضوع بود، مثلا اگه یه تیکه از کاغذ دیواری خراب بشه باید چیکار کرد. آیا میشه ترمیم کرد یا نه

  • چه خوب که خودمم میتونم ترمیم کاغذ دیواریو انجام بدم البته با کمک این مقاله ی شما

    • بله شما میتونید به راحتی تمام امورات مربوط به کاغذدیواری رو خودتون انجام بدید.

    • بله قابل ترمیم است ابتدا باید نم را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *