چیدمان سفره هفت سین برای نوروز 1403

هر ساله، به هنگام نزدیک شدن به پایان سال و فرا رسیدن عید نوروز، همه‌ی ما به دنبال جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین ایده‌های خلاقانه برای چیدمان سفره هفت سین خود هستیم. چیدمان سفره هفت سین، یکی از زیباترین سنت‌های ایرانی است که در آغاز سال نو، به منظور خوش آمد گفتن به فصل بهار انجام می‌گیرد.  در این مقاله از اکستریم والز، با ارائه‌ی ایده‌هایی جذاب و متنوع  چیدمان سفره هفت سین برای نوروز 1403، به شما در آماده‌سازی و تزیین این سفره‌ی پر از برکت و زیبایی کمک خواهیم کرد.

سفره هفت سین سنتی
سفره هفت سین سنتی
سفره هفت سین سنتی
سفره هفت سین سنتی برای نوروز 1403

سفره هفت سین سنتی برای نوروز 1403

 

ایده سفره هفت سین سنتی برای نوروز سال 1403

چیدمان سفره هفت سین به سبک سنتی و قدیمی ایرانی، یکی از ترندهای چیدمان سفره هفت سین برای نوروز 1403 می‌باشد؛ در این نوع چیدمان، شما می‌توانید از رومیزی‌هایی با پارچه‌های دست دوز ایرانی، پارچه‌های ترمه، پارچه‌های مخمل، سفره‌های طرح‌دار بته جقه، سفره‌های نقش و نگار دار و … در رنگ‌های شاد و روشن استفاده کنید.

H2o-CTA
H2o-mob CTA

هفت سین خود را درون ظروف قدیمی و سنتی مانند ظرف‌های گل سرخی، ظروف و پیاله‌های مسی و برنجی، ظرف‌ها و سینی‌های میناکاری شده و … قرار دهید. بهتر است سفره‌ی خود را روی زمین چیدمان کنید تا ظاهر و شکل و شمایلی قدیمی‌تر داشته باشد. استفاده از ساعت‌های کوکی قدیمی، آینه‌ و قرآن و سایر المان‌هایی که حس و حال یک سفره‌ی سنتی را بیان می‌کنند در چیدمان سنتی هفت سین پیشنهاد می‌شود.

سفره هفت سین مدرن

سفره هفت سین مدرن برای نوروز 1403
سفره هفت سین مدرن برای نوروز 1403

 

سفره هفت سین مدرن؛ ایده‌ای نو و جدید برای نوروز 1403

سفره هفت سین مدرن یکی از جذاب‌ترین ایده‌هایی است که می‌توانید برای نوروز امسال به کار گیرید. هفت سین مدرن را روی یک میز چیدمان کرده و از رومیزی‌های ساده با رنگ‌های خنثی و بدون طرح استفاده کنید. ظروفی که برای قرار دادن هفت مورد هفت سین در این نوع چیدمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، اغلب شیشه‌ای، کریستال، سرامیکی و ظریف، در رنگ‌های آرام و ملایم هستند.

چیدمان سفره هفت سین فیروزه‌ای رنگ

 

چیدمان سفره هفت سین فیروزه‌ای رنگ

یکی از رنگ‌های جذاب در پالت رنگی اصیل ایرانی، رنگ فیروزه‌ای است؛ این رنگ را می‌توان در اکثر صنایع دستی سنتی ایرانی مشاهده کرد؛ شما می‌توانید از پیاله‌ها و گلدان‌های فیروزه‌ای با طرح‌های هندسی، برای چیدمان سفره  هفت سین، و از یک پارچه‌ی فیروزه‌ای بته جقه دار به عنوان رومیزی استفاده کنید. استفاده از یک سنبل بنفش یا سفید رنگ در این نوع چیدمان، جلوه‌ی بسیار جذاب و شیک‌تری را به هفت سین شما می‌دهد.

چیدمان سفره هفت سین با الهام از طبیعت
چیدمان سفره هفت سین با الهام از طبیعت

چیدمان سفره هفت سین با الهام از طبیعت

 

ایده چیدمان سفره هفت سین با الهام از طبیعت

عید نوروز یادآور طبیعت بکر، سرسبز و آرامش بخش فصل بهار برای همه‌ی ما است. از این رو شما می‌توانید با الهام از زیبایی‌های طبیعت، سفره هفت سینی چشم نواز را برای نوروز 1403 داشته باشید. در این نوع چیدمان، از گل‌ها و گلدان‌های طبیعی، ظروف چوبی قهوه‌ای رنگ، و رنگ سبز استفاده کنید. به عنوان مثال، یک پارچه‌ی سفید با شکوفه‌های صورتی، می‌تواند آرامش دل‌انگیز بهار را برای شما به ارمغان بیاورد.

سفره هفت سین به سبک دریایی
چیدمان سفره هفت سین به سبک دریایی

چیدمان سفره هفت سین به سبک دریایی

یکی از ایده‌های جذاب چیدمان سفره هفت سین برای نوروز سال 1403، استفاده از عناصر مربوط به دریا است؛ رومیزی‌های آبی رنگ، صدف‌های سفید دریایی، ماهی‌های قرمز درون تنگ‌های بلوری و … می‌توانند هفت سین شما را شیک و متفاوت‌تر نشان دهند. همچنین می‌توانید از استوانه‌های شیشه‌ای که درونشان سبزه‌های رونده یا جلبک‌های دریایی است، استفاده کرده و چند ماهی کوچک تزیینی را نیز داخل آن‌ها قرار دهید.

استفاده از آینه و شمعدان را در چیدمان سفره هفت سین
استفاده از آینه و شمعدان را در چیدمان سفره هفت سین

استفاده از آینه و شمعدان را در چیدمان سفره هفت سین

 

استفاده از آینه و شمعدان را در چیدمان سفره هفت سین فراموش نکنید!

استفاده از آینه و شمعدان، می‌تواند به زیبایی و جذابیت چیدمان سفره هفت سین شما بیفزاید. آینه‌ها به عنوان یک عنصر تزیینی و دکوراتیو، نور بیشتری را به سفره‌ی شما افزوده و بیانگر روشنایی و زندگی در این سنت زیبا می‌باشند. از طرفی، شمع‌ها با افزودن نور ملایم خود، اتمسفر گرم و دلپذیری را در دکور نوروزی شما ایجاد کرده و منجر به تاثیرات حسی و بصری بسیار دلپذیر و زیبایی خواهند شد. ترکیب آینه و شمعدان در چیدمان سفره هفت سین، یک تلفیق دلچسب و جذاب از نور و روشنایی را به چیدمان شما ارائه داده و زیبایی فراوانی را در هفت سین شما بازتاب می‌دهد.

تزیین سفره هفت سین با تخم مرغ‌های رنگی

 

تزیین سفره هفت سین با تخم مرغ‌های رنگی

شما می‌توانید به سادگی، با استفاده از چند تخم مرغ رنگی یا تزیین شده، یک سفره‌ی هفت سین جذاب‌تر برای نوروز 1403 داشته باشید. برای رنگ کردن این تخم مرغ‌ها می‌توانید از رنگ‌های طبیعی بهره بگیرد؛ به عنوان مثال، برای رنگ قرمز از لبو، رنگ نارنجی از زعفران، رنگ زرد از زردچوبه، و… استفاده کنید.

 

تزیین سفره هفت سین با تخم مرغ‌های رنگی
تزیین سفره هفت سین با تخم مرغ‌های رنگی

چیدمان سفره هفت سین برای نوروز 1403

 

سخن پایانی

در مجموع، شما می‌توانید با بهره گیری از ذوق، سلیقه و خلاقیت خود، ایده‌های جذاب‌تری را برای تزیین و چیدمان سفره هفت سین‌تان خلق کرده و لحظات شاد و به یاد ماندنی را در کنار عزیزانتان در نوروز 1403 داشته باشید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

چیدمان سفره هفت سین برای نوروز 1403

 

سوالات متداول

1- برای چیدمان سفره هفت سین به سبک روستایی از چه المان‌هایی استفاده کنیم؟

در چیدمان سفره هفت سین به شیوه روستایی، از المان‌های روستایی مانند خوشه‌های گندم و جو، سبدهای حصیری، ظروف و پیاله‌های چوبی، گل‌های خشک و … استفاده کنید.

2- آینه و شمعدان چه مفهوم و نمادی در سفره هفت سین دارند؟

آینه و شمعدان بیانگر نور، روشنایی و زندگی‌اند و استفاده از آن‌ها در چیدمان سفره هفت سین، می‌تواند نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.

کاغذ دیواری کربن
کاغذ دیواری کربن- موبایل
به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *