پالت رنگی برای طراحی خانه

اگر شما هم قصد تغییر دکوراسیون خانه خود را دارید، برای داشتن یک منزل زیبا با سبکی خاص و منحصر به فرد باید قبل از هر چیزی با پالت رنگی برای طراحی خانه آشنا باشید. چرا که انتخاب رنگ برای خانه نقش مهمی در زیبایی، روشنایی و بزرگ نشان دادن خانه‌ها دارد. در حقیقت با بهره از برخی رنگ‌ها، می‌توانید یک خانه زیبا، جذاب و دلباز داشته باشید که همیشه نقطه آسایش و آرامش شما باشد. در ادامه قصد داریم شما را با پالت رنگی برای دکوراسیون خانه بیشتر آشنا کنیم.

نکات مهم درباره انتخاب رنگ خانه

نکات مهم درباره انتخاب رنگ خانه؛ پالت رنگ در دکوراسیون

برای انتخاب رنگ مناسب دکوراسیون خانه و همچنین زیباتر شدن منزل‌تان باید به برخی نکات توجه ویژه داشته باشید. چرا که در غیراینصورت انتخاب نادرست پالت رنگی سبب کوچک یا کم نور شدن منزل شما می‌شود. بنابراین توجه به نکات طلایی زیر مهم و ضروری است.

بهره از رنگ‌های مکمل؛ رنگ مناسب دیوارها و وسایل خانه

بهره از رنگ‌های مکمل؛ رنگ مناسب دیوارها و وسایل خانه

برای زیباتر شدن طراحی خانه باید حتما حواس‌تان به رنگ‌های مکمل باشد. رنگ‌های مکمل در دو طرف پالت رنگی قرار دارند. رنگ مکمل در کنار یک رنگ دیگر سبب می‌شود تا شخصیت رنگ متضاد نشان داده شود. همچنین یک هارمونی زیبایی بین وسایل ایجاد گردد.

در حقیقت با بهره از یک رنگ ظریف و خنثی در کنار یک رنگ غالب، از خسته شدن چشم جلوگیری خواهید کرد. به عبارتی با بهره از رنگ مکمل، فضای خانه از یک دستی خارج می‌شود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

کال تو اکشن کاغذ دیواری کربن
کال تو اکشن کاغذ دیواری کربن-موبایل

رنگ سبز در کنار کرم و قهوه‌ای همیشه جذابیت ایجاد می‌کند. چرا که این رنگ‌ها مکمل همدیگرند. برای خرید و انتخاب کاغذ دیواری و پوشش دیوارهای پذیرایی و نشیمن باید به رنگ‌های مکمل توجه کنید. برای انتخاب راحت و تصمیم‌گیری بهتر همین حالا قبل از خرید می‌توانید به وبسایت کاغذ دیواری اکستریم والز مراجعه کنید.

استفاده از پالت رنگی اصلی

استفاده از پالت رنگی اصلی؛ ادغام رنگ‌ها در دکوراسیون خانه

رنگ‌های مکمل را باید در کنار رنگ‌های دیگر و اصلی به تناسب استفاده کنید. برای ایجاد تفاوت و زیبایی بیشتر می‌توانید رنگ‌های اصلی را انتخاب نمایید و در کنار آن‌ها دو سایه مکمل برای تکمیل طرح استفاده کنید. جلوه دراماتیک می‌تواند یک طراحی و جلوه جذاب به خانه شما هدیه دهد.

رنگ‌های مکمل را می‌توانید نقطه کانونی نظیر پشت تلویزیون یا شومینه استفاده کنید. در این حالت فضای خاص برایتان ایجاد می‌شود.

بهره از رنگ‌های تک رنگ

بهره از رنگ‌های تک رنگ؛ اصول استفاده از سایه‌های تک رنگ در طراحی خانه

در عصر مینیمالیسم امروزی، سایه‌های تک رنگ بین افراد بسیار محبوبیت پیدا کردند. سایه‌ها اساسا از یک رنگ اصلی ساخته و تشکیل شده‌اند. این رنگ‌ها دکوراسیون داخلی منزل شما را نرم و ظریف می‌کنند. آرامش در این مدل از خانه‌ها بیشتر خواهد بود.

15 پالت رنگی برای دکوراسیون خانه ای زیبا

15 پالت رنگی برای دکوراسیون خانه ای زیبا؛ طراحی داخلی شیک و ساده منزل

برای طراحی دکوراسیون خانه و زیبایی بخشیدن به آن، با توجه به رعایت نکات بالا می‌توانید رنگ‌های بسیار زیادی را استفاده کنید. درواقع ترکیب هنرمندانه رنگ‌ها می‌تواند جلوه‌ای خاص و چشم نواز به محیط ببخشد. داشتن فضایی زیبا به هزینه زیاد نیاز ندارد. بلکه سپردن کار به هنرمندان و طراحان می‌تواند نتایج بی‌نظیری را ایجاد کند. در ادامه به 15 پالت رنگی برای طراحی خانه اشاره خواهیم کرد.

سبز خزه‌ای برنزی سفید

1- سبز خزه‌ای + برنزی + سفید؛ طرحی برای عاشقان طبیعت

برای دوستداران طبیعت، هیچ ترکیبی زیباتر و خاص‌تر از سبز خزه‌ای، برنزی و سفید نیست. پارچه‌های مبلی بافت طبیعی مانند کتان، کرفتس، کنف و سایر بافت‌های طبیعی مکمل‌های درخشان این پالت خواهند بود.

شما می‌توانید با افزودن آثار هنری الهام گرفته از طبیعت، این ترکیب و طراحی داخلی را بیشتر دراماتیک و خاص کنید. سبز خزه‌ای در کنار تمامی رنگ‌های مکمل یک ترکیب غنی، ظریف و درجه یک ایجاد می‌کند که زیبایی خانه‌ها را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد.

خاکستری و شنی و آبی؛ ایجادکننده آرامشی از جنس دریا

2- خاکستری + شنی + آبی؛ ایجادکننده آرامشی از جنس دریا

پالت رنگی خاکستری، شنی و آبی به منزل شما حال و هوایی دریایی می‌بخشد. با انتخاب و ترکیب رنگ آبی، شنی و خاکستری طرحی شبیه به ساحل خواهید داشت. از پالت رنگی خاکستری، شنی و آبی می‌توانید در طراحی اتاق نشیمن و ناهارخوری استفاده کنید تا فضایی دلپذیر داشته باشید.

سبز و زرشکی یا سبز و قرمز؛ یک شاهکار شیک در طراحی خانه

3- سبز و زرشکی یا سبز و قرمز؛ یک شاهکار شیک در طراحی خانه

برای ایجاد یک شاهکار شیک و خانه‌ای جذاب می‌توانید از ترکیب رنگ سبز با زرشکی یا قرمز استفاده کنید. انواع کاغذ دیواری برای خانه در بازار موجود است. شما با استفاده از کاغذ دیواری و وسایل خانه می‌توانید یک طرح جذاب و زیبا برای منزل خود ایجاد کنید.

از ترکیب رنگ سبز با قرمز یا زرشکی باید به درستی استفاده کنید. در این صورت یک شاهکار در طراحی خانه خود ایجاد خواهید کرد که همه از آن تعریف می‌کنند. ست درست اثاثیه منزل با رنگ سبز و همچنین قرمز و زرشکی می‌تواند جذابیت قابل تشخیصی در طراحی خانه ایجاد کند.

ترکیب رنگ سبز با قرمز و زرشکی، سب یک خانه را به سمت قدیمی بودن سوق می‌دهد. بنابراین اگر از سبک کلاسیک خوشتان می‌آید، این ترکیب بهترین انتخاب برای شما است.

آبی + بژ؛ ترکیب رنگ مناسب اتاق نشیمن و کار

4- آبی + بژ؛ ترکیب رنگ مناسب اتاق نشیمن و کار

آبی در اکثر ترکیبات رنگی نقش اساسی و کلیدی را ایفا می‌کند. رنگ آبی به ذهن بال می‌بخشد و قدرت تفکر و تمرکز را تقویت می‌کند. بژ در کنار رنگ آبی سبب میخکوب شدن نگاه‌ها می‌شود. بنابراین برای خاص و بی‌نظیر شدن دکوراسیون داخلی منزل می‌توانید از رنگ بژ استفاده کنید.

ترکیب رنگ آبی و بژ مناسب برای محیط‌های رسمی، اتاق نشیمن، اتاق کار خانگی یا محیط مطالعه است. البته توجه کنید در کنار ترکیب رنگ آبی و بژ باید از اثاثیه مناسب و متناسب بهره بگیرید.

رنگ خاکستری؛ یک رنگ پرطرفدار در دکوراسیون داخلی منزل

5- رنگ خاکستری؛ یک رنگ پرطرفدار در دکوراسیون داخلی منزل

با اضافه شدن رنگ خاکستری به پالت رنگی دکوراسیون خانه در سال 2023 تحول عجیب و دلچسبی ایجاد شد. با این رنگ می‌توان شاهد رنگ‌های تیره و بولدتر در طراحی خانه باشید. رنگ خاکستری در پارچه مبلمان، کاغذ دیواری یا پترن‌ها و الگوهای نیز تاثیرگذار بود.

ترکیب رنگ خاکتسری با صندلی یا مبلمان آبی رنگ می‌تواند فضای دکوراسیون داخلی خانه را به سمت فوق‌العاده‌ای سوق دهد. البته یک مبلمان خاکستری رنگ هم در کنار رنگ خاکستری دیواری‌ها عالی است. با تیره و روشن‌ کردن ست خاکستری فضا را از یکنواختی خارج کنید.

رنگ زرد گرم؛ مناسب برای اکسسوری‌های خانه

6- رنگ زرد گرم؛ مناسب برای اکسسوری‌های خانه

جزئیات خانه را زرد گرم انتخاب کنید تا احساس بهتر و گرمی بسیار زیادی را به فضا هدیه دهید. به عنوان مثال می‌توانید پرده‌ها یا رنگ رومیزی را از رنگ زرد گرم انتخاب کنید. فراموش نکنید که در پالت رنگی برای طراحی خانه در سال 2023، رنگ زرد گرم پرطرفدار بوده است.

آبی روشن + سبز زمردی؛ ظرافت خالص

7- آبی روشن + سبز زمردی؛ ظرافت خالص

سایه‌های ملایم رنگ آبی در کنار سبز زمردی با شکوه می‌تواند ظرافت خالص و فوق‌العاده‌ای در خانه ایجاد کند. از ترکیب رنگ آبی روشن در کنار سبز زمردی می‌توانید برای دکوراسیون اتاق خواب یا نشیمن استفاده کنید.

زیرا ترکیب دو رنگ آبی روشن و سبز زمردی سبب آرامش بیشتر فضا می‌شود. از ترکیب رنگ آبی روشن و سبز زمردی برای تزئین کابینت‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید.

مشکی + قرمز؛ انتخابی ارزشمند و جسورانه

8- مشکی + قرمز؛ انتخابی ارزشمند و جسورانه

همیشه شجاع بودن ارزش دارد! از ترکیب رنگ مشکی و قرمز می‌توانید در نقاط کانونی در اتاق‌ها، راهروهای خانه‌های دوبلکس استفاده کرد. ترکیب دو رنگ قرمز و مشکی به اعضای خانواده انرژی می‌بخشد. البته ناگفته نماند که تحمل رنگ مشکی و قرمز برای بسیاری سخت است. می‌توانید با استفاده از رنگ شیک زرشکی میزان شدت رنگ قرمز را کمی کمر کنید. در نظر داشته باشید که بنا به کاربرد اتاق رنگ‌های گرمی مانند قرمز را انتخاب کنید.

طلایی + آبی رویال؛ دکوراسیون لوکس اتاق نشیمن

9- طلایی + آبی رویال؛ دکوراسیون لوکس اتاق نشیمن

ترکیب رنگ طلایی و آبی رویال می‌تواند به فضای اتاق نشیمن جذابیت و جلال ببخشد. در اتاق نشیمن می‌توانید از یک مبل با مخمل آبی رویال (سلطنتی) بهره بگیرید. برای تکمیل شدن دکور این فضا، یک میز طلایی یا آباژور طلایی فوق‌العاده است.

یاسی + مرجانی؛ مناسب برای دکور اتاق خواب

10- یاسی + مرجانی؛ مناسب برای دکور اتاق خواب

در یک اتاق مستر دنج، از رنگ صورتی و مرجانی بهره بگیرید. رنگ مرجانی در کنار رنگ یاسی یا بنفش می‌تواند بسیار زیبا به نظر برسد و احساس راحتی را القا کند. به عنوان مثال می‌توانید از کاغذ دیواری یاسی در کنار ملحفه رو تختی مرجانی استفاده کنید.

زرد + خاکستری؛ دو رنگ مکمل در یک قاب

11- زرد + خاکستری؛ دو رنگ مکمل در یک قاب

ترکیب رنگ زرد و خاکستری در دکوراسیون داخلی منزل می‌تواند بسیار زیبا و عالی باشد. این ترکیب رنگ به نوعی سردی و گرمی را در کنار هم دارد. مبلمان زرد و خاکستری در این تم رنگی یک انتخاب هوشمندانه و عالی است.

سبز + خاکستری روشن؛ انتخاب هوشمندانه و پرجنب و جوش در دکوراسیون داخلی منزل

12- سبز + خاکستری روشن؛ انتخاب هوشمندانه و پرجنب و جوش در دکوراسیون داخلی منزل

رنگ سبز هنگامی که با رنگ‌های شناور و خنثی مانند خاکستری روشن همراه می‌شود، فضا را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و زیبایی می‌بخشد. در حقیقت خاکستری روشن در کنار سبز پرجنب‌وجوش یک مکمل عالی است.

از رنگ سبز برای پوشش دیوارها بهره بگیرید و در کنار آن یک مبلمان خاکستری روشن را ست کنید. برای طراحی دکور آشپزخانه از ترکیب رنگ سبز و خاکستری روشن هم می‌توانید استفاده کنید. برای زیبایی بیشتر منزل، نورپردازی مناسب را در ترکیب این رنگ فراموش نکنید.

صورتی + سبز

13- صورتی + سبز؛ دو رنگ پر عمق در کنار هم!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر دو رنگ پرعمق را با هم ترکیب کنید چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ ترکیب دو رنگ پرعمق صورتی با سبز، بالافاصله افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند روح تازه‌ای را به اتاق خواب یا اتاق نشیمن بدهد.

در ترکیب صورتی و سبز، جنب و جوش و گرمای صورتی در برابر جنبه‌های طبیعی رنگ سبز ظاهر می‌شود. دقیقا چیزی شبیه به شکوفه‌های گیلاس در لابه‌لای سبزی برگ‌های درخت گیلاس است. به همین خاطر سبب سرزنده‌تر شدن فضای اتاق می‌شود.

سیاه + سفید؛ ادغام دو رنگ کلاسیک

14- سیاه + سفید؛ ادغام دو رنگ کلاسیک

سیاه و سفید دو رنگ کلاسیک که در اغلب موارد مورد پسند همه افراد است. مهم نیست که چگونه از این دو رنگ بهره می‌گیرید. ترکیب سیاه و سفید به ندرت زشت و اشتباه می‌شود.

می‌توانید از هر یک از این رنگ‌ها روی دیوارها استفاده کنید و اتاق را با دیگری تزئین کنید یا آنها را به صورت طرح‌های شعاعی در اطراف اتاق اضافه نمایید تا هارمونی فوق‌العاده‌ای ایجاد شود.

سرخ مرجانی + بژ؛ درخشش عجیب در فضای خانه

15- سرخ مرجانی + بژ؛ درخشش عجیب در فضای خانه

از رنگ سرخ مرجانی برای اثاثیه منزل در کنار رنگ بژ می‌توانید بهره بگیرید. در بافت فرش و مبلمان، رنگ سرخ مرجانی می‌تواند درخشش فوق‌العاده‌ای ایجاد کند. رنگ بژ نیز در میان بافت‎های وسایل خانه، ترکیب عجیب و زیبایی به وجود می‌آورد.

خرید کاغذ دیواری در رنگ‌های مدرن و شیک را با اکستریم والز تجربه کنید

خرید کاغذ دیواری در رنگ‌های مدرن و شیک را با اکستریم والز تجربه کنید؛ قبل از خرید مشاوره بگیرید!

پالت رنگی برای طراحی خانه بسیار مهم است. انتخاب رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون خانه سبب زیبایی و آرامش فضای منزل می‌شود. هنگامی که شما رنگ‌ها را به درستی در کنار هم چیدمان می‌کنید، هارمونی فوق‌العاده‌ای ایحاد خواهید کرد.

در این مطلب 15 پالت رنگی برای طراحی خانه ای زیبا را بیان کرده‌ایم. ترکیب جسورانه‌تری هم وجود دارد که شما با بهره از آن‌ها می‌توانید منحصر به فرد و خاص عمل کنید.

به منظور تهیه کاغذ دیواری‌های اکستریم والز ابتدا آلبوم های اکستریم والز را از طریق سایت مشاهده و کد رنگی مورد نظر خود را یادداشت کنید. سپس به نزدیک‌ترین فروشگاه محل زندگی خود مراجعه نمایید. در صورت نیاز به مشاوره یا کسب مجوز نمایندگی از برند، می‌توانید از طریق شماره تماس 02192001955 با کارشناسان اکستریم والز ارتباط بگیرید.

سوالات متداول برای  انتخاب پالت رنگی در دکوراسیون داخلی

سوالات متداول

آیا ترکیب رنگ مشکی و قرمز برای خانه‌های مناسب است؟

ترکیب قرمز و مشکی یک انتخاب جسورانه و شجاعانه است و بسیاری از افراد نمی‌توانند آن را تحمل کنند. بنابراین قبل از انتخاب رنگ قرمز و مشکی باید به این نکته و روحیات خود توجه ویژه داشته باشید.

رنگ زرد گرم برای چه چیزی در دکوراسیون داخلی منزل مناسب است؟

برای اکسسوری‌های داخلی نظیر پرده‌، رومیزی و سایر موارد می‌توانید از رنگ زرد گرم بهره بگیرید.

رنگ یاسی و مرجانی مناسب چه فضایی است؟

از ترکیب رنگ یاسی و مرجانی می‌توانید در دکوراسیون اتاق خواب بهره بگیرید.

ترکیب کدام دو رنگ در طراحی خانه همیشه توسط افراد پسندیده می‌شود؟

سفید و سیاه دو رنگ کلاسیکی هستند که همیشه توسط همه گروه‌های سنی پسندیده می‌شود.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *